abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:34:23 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354630
En de ÖBB ook alstublieft.
pi_89354848
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:34 schreef James1988 het volgende:
En de ÖBB ook alstublieft.
Oh alsjeblieft niet zeg. Wat een klantonvriendelijke eikels werken daar.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:39:17 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354883
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik ;)
pi_89355053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:08 schreef Fixers het volgende:
Mwah. Versnippering van het spoornet lijkt me niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit. Zoals in dat nieuwsbercit staat: de alternatieven voor de NS zijn staatsbedrijven uit buurlanden. Het lijkt mij ook nogal kapitaalvernietiging om een ander bedrijf vanaf het begin op te starten. Terwijl aan de andere kant een complete treinvloot de shredder in kan omdat de partijen het niet eens kunnen worden over een overname. Daarnaast moet er ook nog een compleet administratief apparaat uit de grond gestampt worden. Of neemt de nieuwe vervoerder de complete ns tot en met de voorraad paperclips en elastiekjs over?

Kortom vergunning van het hoofdspoor aan een of meer andere aanbieder kost alleen maar geld. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het opengooien van de markt geld bespaart, betere kwaliteit voor de reiziger geeft of de boel goedkoper danwel makkelijker maakt.

Sommige zaken moeten gewoon in staatshanden blijven.
Personeel en materieel overnemen en ik zie het probleem niet...
Als de spoorwegen / het hoofdnet zo belangrijk is, dan maken ze dat maar weer een staatsbedrijf. Alle nevenlijnen kunnen prima uitbesteed worden.
dag
pi_89355239
Als je al het personeel en materieel overneemt (inclusief de back-office) wat is dan het nut van marktwerking? Kan je dan niet beter gewoon de aandelen van de vennootschap verkopen?
pi_89356039
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:

[ link | afbeelding ]
V250 weer uitgesteld dus :') Zag er vanmiddag nog eentje in breukelen richting amsterdam rijden :P
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:04:07 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89356125
Ze hebben nu nog een maand om de V250 toegelaten te krijgen, daarna moet de tijdelijke toelating (voor de test- en afnameritten) verlengd worden.
pi_89356175
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik ;)
Ik heb het hier niet over paarse-krokodil-taferelen ofzo. Dat is nog tot daaraantoe. Maar het ÖBB-personeel geeft mij echt de indruk dat ze actief en opzettelijk proberen om niet met jou als klant mee te denken, om niet behulpzaam te zijn, en je ook niet te geven waar je juridisch recht op hebt. Bijvoorbeeld:

- Bij ruim 2 uur vertraging een formulier geven dat 119 minuten vertraging aantoont om een GtbV voor twee uur vertraging te verhinderen (gelukkig maakte dat voor mij niet uit :) ),
- Weigeren je inzage in de vervoersvoorwaarden te geven,
- Als je zelf de vervoersvoorwaarden uitprint en ze onder hun neus duwt, nog steeds weigeren te erkennen dat je bepaalde rechten hebt,
- De klant niet meer durven aan te kijken en ook niet meer met de klant durven te praten als die door je smoesjes en leugentjes heen prikt,
- Op de website het telefoonnummer van de klantenservice zo goed mogelijk verstoppen,
- De klantenservice opdelen over verschillende dochter-bv'tjes zodat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd,
- Belabberde kwaliteit van de telefoonverbinding van de klantenservice,
- Klantenservice-medewerkers die weigeren Hoogduits te spreken ipv. hun onverstaanbare dialect.

Toch knap, zo'n berg klantonvriendelijkheid. De DB heeft mij telkens wel vriendelijk te woord gestaan, zowel conducteurs, servicemedewerkers alsook aan de telefonische klantenservice. En uiteindelijk de zaak ook correct afgehandeld.

Edit: Bij de NS en NMBS heb ik (gelukkig ;) ) nog geen ervaring gehad. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 20:10:06 ]
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:06:02 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89356219
Ik heb geen kwartetspel gekregen. -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89356294
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb geen kwartetspel gekregen. -O-
Niet?? Wat raar :{ Alle prorailers die ik ken verder wel :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:09:35 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89356397
quote:
Verkeerde kaartje: conducteur slaat grootmoeder

den helder -

Een controleur in de trein vanuit Den Helder heeft maandag een 58-jarige grootmoeder een harde vuistslag gegeven en haar bagage op het perron gegooid. Reden: ze had geen eerste-klaskaartje.

Mevrouw P. van den Brand uit Den Helder stapte maandagmiddag, samen met haar driejarige kleinzoon en diens au-pair, op de trein. Het reisdoel was Den Haag, maar ze kwamen niet ver. In Schagen stonden de drie alweer op het ijskoude perron.

,,We hadden de verkeerde kaartjes'', geeft de Helderse direct toe. Aan haar loket had ze om eerste-klaskaartjes gevraagd, maar ze had niet goed opgelet of ze die wel kreeg. Ter hoogte van Anna Paulowna kwam de controleur. ,,Een Hollandse man van een jaar of veertig. Ik vond hem vanaf het begin erg belangrijk doen, vól ego.''

Zodra de man zag dat het drietal de verkeerde kaartjes had, verklaarde hij dat dit een boete van 90 euro betekende. Kon het niet bij een waarschuwing blijven? vroeg de Helderse. Nee, zei de man en vroeg haar paspoort, wat ze hem, samen met haar kortingkaart gaf. Wel protesteerde ze en zei dat ze een klacht zou indienen. ,,Ik zei dat hij discrimineerde. Want ik had de indruk dat hij zo streng was omdat hij hoorde dat ik niet Hollands ben'', zegt de geboren Chileense.

Wat later vroeg ze haar paspoort terug. Toen de conducteur het vast bleef houden, trok ze het uit zijn handen. Even later had ze een vuistslag in haar gezicht te pakken. Ze viel hard tegen de hoek van een stoel, waardoor ze een grote bult op haar achterhoofd opliep. De conducteur pakte de spullen van haar en haar kleinzoon, zei 'Jullie gaan nú mijn trein uit!'', en gooide de tassen op het perron van Schagen, waar de trein net was gearriveerd. De drie stapten geschrokken uit. En kochten noodgedwongen nieuwe kaartjes naar Den Haag. Zonder kortingkaart, want die had de controleur nog.

Mevrouw van den Brand heeft aangifte van mishandeling gedaan. ,,Wat bezielde die man'', vraagt ze zich af. ,,Ik vind het verschrikkelijk, alleen al voor mijn kleinzoon. Hij stond te huilen. Een conducteur die zijn oma slaat!?''

De controleur heeft ook aangifte gedaan, wegens belediging. De NS had dinsdag geen commentaar.
bron

Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 20:16:08 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89356726
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89356786
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

bron

Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
dag
pi_89356825
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
dag
pi_89357073
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
pi_89357168
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
Maar ze reist met kind en au-pair. dan moet je wel op stand reizen hoor..
dag
pi_89357246
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, het gaat erom dat mensen die vroeger een directe buslijn naar hun bestemming hadden, nu vaak halverwege op de trein moeten overstappen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 20:29:16 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89357342
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89357603
Meer vertramming en buurtspoorwegen _O_
dag
pi_89357662
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:34 schreef Peter het volgende:
Meer vertramming en buurtspoorwegen _O_
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89358532
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer :X
Wat een groen idee! *O*
dag
pi_89359298
Je moet oppassen dat je ideeën niet te vroeg als ouderwets en achterhaald afdoet.



Zo viel mij dit weekend op dat het in Zwitserland nog heel normaal is, om met dit soort wagonnetjes stukgoederen naar bedrijven te brengen. In andere landen gebeurt dat allang niet meer omdat containers veel handiger zijn, maar blijkbaar kan zo'n afweging in bepaalde omstandigheden anders uitvallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 21:08:43 ]
pi_89360212
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:35:26 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89360732
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
Wat maakt dat nou uit? Er zijn mensen die de eerste klas verkiezen vanwege de rust bijvoorbeeld.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 21:39:59 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89361003
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:43:14 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89361181
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef Fixers het volgende:
Oeh ze hebben door dat treinen elkaar bij houten kunnen inhalen.

Beetje jammer alleen dat ze de IC naar Maastricht net voor Houten Castellum stilzetten op het buitenste spoor en op het middenspoor laten inhalen door een stoptrein.
Het is dat de Trdl op zit te letten. Dienstregeling technisch worden de extra sporen niet gebruikt. Dat zal pas goed gaan per DRGL 2011, wanneer alles ook in de systemen (ARIE enzo) verwerkt is.
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:56:53 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89361964
Oja, bij NS werken wel meer van die kut HC's: De afgelopen weken regelmatig op Zwijndrecht gezien.

Trein 51xx (Stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal) komt aan op Zwijndrecht, deuren gaan open, HC stapt naar buiten, fluit, sleutelt, deuren gaan dicht. En dat terwijl er nog mensen in- of uit moeten stappen.
Geregeld zie ik dan mensen de deur 'blokkeren' zodat hij niet sluit, en mensen alsnog hun gang kunnen gaan. Gevolg is dat de HC dan (vanaf de andere kant van de trein!) staat te roepen dat je de deur niet mag tegenhouden etc etc etc.

Nu sprak ik hier laatst een HC op aan die dat ook deed. Zijn reactie: "Bemoei je met je eigen zaken, we zijn al vertraagd. Moeten zij maar opschieten"

Heb ik er vorige week maandag een brief over geschreven naar de Spoorwegen. Het gebeurt té vaak. Krijg ik vandaag een brief in de brievenbus:

<knip>
Beste heer Houtsma,

Naar aanleiding van uw brief dd 22 November 2010 kan ik u het volgende mededelen:

Wij hebben het personeel aangesproken die die dag dienst deed in de treinen die u in uw brief aangaf. Hieruit blijkt ook dat de meeste Hoofdconducteuren die op die dag reden, een andere dag ook reed, op een trein die u aangaf. Waarschijnlijk dat u toeval heeft om dit veelvoudig mee te maken.

Dit vinden wij geen normale gang van zaken. Een Hoofdconducteur heeft zich aan een vertrekprocedure te houden, waarbij de door u genoemde feiten - die deze Hoofdconducteur steevast ontkend - niet toe behoren. Hierbij treden gevaarlijke situaties op.

Indien u een vergelijkende situatie opnieuw meemaakt, kunt u een brief naar ons schrijven, en het referentienummer vermelden. Hiermee kunnen wij eerdere correspondentie met u terugvinden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

<knip>

---> Handtekening was ook nog de naam :)
pi_89362032
Nou de intercity's waar ik inzit gaan toch dagelijks netjes over de buitenste sporen terwijl de stoppers over de binnenste gaan om bij de perrons te komen. Gebruikt worden ze zeker wel dus.

Ik vond vanavond op mijn deurmat een grote envelop van de NS. Ik heb op een van mijn GTbV formulieren van laatst vergeten een tijd in te vullen. Krijg dus mijn ingevulde formulier, met aangeniet kopietje van vervoerbewijs terug gestuurd tezamen met een verst formulier en een begeleidende brief. Of ik even alles opnieuw wilde invullen en opsturen, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen.
pi_89362086
Goed gedaan Durk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89362146
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.
Hoezo? Er is toch geen concurrentie en die arrivatrein in de spits met 4x 50 man vullen is toch best rendabel? Nu zijn de extra stellen vooral nodig voor Dordrecht-Gorinchem en rijden ze in de spits continu leeg terug en halen ze in op Hardinxveld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89362161
hij ontkend :')

't Was trouwens vanavond ook raak in de IC Ehv - Tb. Het was al een te kort treintje, dus stampvol. Uitstappen duurde lang want veel mensen die eruit wilden en een HC die al gaat fluiten voordat de laatste persoon überhaupt is uitgestapt. Ik snap dat je al 4 minuten vertraging hebt, maar dat kan ik dus ook echt niet hebben. Vooral niet als die 4 minuten vertraging het gevolg zijn van eerder gefaal van de HC.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')