Waarom niet? je moet toch iets doen tijdens je saaie schooluren?quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:44 schreef stress_waves het volgende:
En hier houd je je 's middags om 1 uur bezig mee?
Leer eerst spellen in die school van je.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:43 schreef Naaaait93 het volgende:
Hertog Jan![]()
quote als je dit ook lekker vind
Dat lijkt me ook sterk aangezien een fles wodka van 40% bij mij in de vriezer al bevriest. Duurt alleen een paar dagen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:17 schreef Chihuawatte het volgende:
Hoe hoger het percentage, des te lager het vriespunt.
Valt vrij simpel uit te rekenen, vriespunt van alchol is (-114 °C), van water (0°C).
Bij 20% alcohol is het vriespunt van de drank dus 0.2 * -114 + 0.8 * 0 = -22 graden.
Bij 40% alcohol is het vriespunt dus 0.4 * -114 + 0.6 * 0 = -44 graden.
bron![]()
Zo simpel kan je dat niet uitrekenen hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:17 schreef Chihuawatte het volgende:
Hoe hoger het percentage, des te lager het vriespunt.
Valt vrij simpel uit te rekenen, vriespunt van alchol is (-114 °C), van water (0°C).
Bij 20% alcohol is het vriespunt van de drank dus 0.2 * -114 + 0.8 * 0 = -22 graden.
Bij 40% alcohol is het vriespunt dus 0.4 * -114 + 0.6 * 0 = -44 graden.
bron![]()
Gevoelstemperatuur.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:56 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook sterk aangezien een fles wodka van 40% bij mij in de vriezer al bevriest. Duurt alleen een paar dagen.
quote:schreef HugoBaas het volgende:[/b]
[..]
Dat lijkt me ook sterk aangezien een fles wodka van 40% bij mij in de vriezer al bevriest. Duurt alleen een paar dagen.
Nee als ik uit de nachtdienst kom.quote:
Terechte klacht.quote:
quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:43 schreef Naaaait93 het volgende:
Hertog Jan![]()
quote als je dit ook lekker vind
Nou dat is idd. ook lekker. Maar je bent zo als een godmajor als je niet uit kijkt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:31 schreef fs180 het volgende:
[..]
Vodka in de vriezer, en dan op tafel zetten
Bij bevriezing zet water uit, druk in het flesje neemt toe en dan PLOF!!!..quote:Op woensdag 1 december 2010 13:02 schreef tralalala het volgende:
Goed plan![]()
Waarom ontploft bier eigenlijk in de vriezer?
Ik zal mijn eigen post nog maar eens quoten. Afhankelijk van hoe goed je vriezer is zal je wodka wel/niet bevriezen. Limoncello en andere zoete troep (43 enzo) en dergelijke bevriest niet vanwege de alcohol en de suiker die allebei het vriespunt verlagen (dus bevriest het pas bij lagere temperaturen, verder onder nul dus)quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:27 schreef Deetch het volgende:
[..]
Het effect is zeker niet lineair: http://www.engineeringtoolbox.com/ethanol-water-d_989.html
Als je even uitgaat van dat andere stoffen in je alcoholische drank geen effect hebben (suikers, zouten) zijn dit je bevriezingspunten van alcoholische dranken.
Bier (5%) bevriest ergens bij -3 °C. wijn (14%) ergens bij -6 °C, wodka (30%) bij -15 °C en whisky (45%) bij -25 °C. Strohrum (80%) bevriest bij -60 °C.
Zout en suiker werkt (iets) vriespunt verlagend maar meer dan 5°C moet je niet verwachten.
Heineken moet je wel "extra cold" drinken anders proef je de "smaak" en dat wil je bij Heineken absoluut niet.quote:
Dat gebeurt alleen met slechte wodka'squote:Op dinsdag 30 november 2010 13:56 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |