quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:08 schreef Splutje het volgende:
Wow, dat had je zeker niet zien aankomen
er zit alcohol. nee.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:08 schreef Splutje het volgende:
Wow, dat had je zeker niet zien aankomen
staat jouw roomboter buiten?quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:09 schreef Penisbaard het volgende:
Mijn roomboter is bevroren en totaal niet smeerbaar waardoor ik met allemaal gaten in mijn brood zit, dat zijn pas struggles.
Vooral voor een roomboterboyquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:09 schreef Penisbaard het volgende:
Mijn roomboter is bevroren en totaal niet smeerbaar waardoor ik met allemaal gaten in mijn brood zit, dat zijn pas struggles.
Hehe dit dacht ik op mijn vijftiende ook hoorquote:
Als ik er niet ben laat ik de verwarming niet aan en ik heb ook geen zin om een uur te wachten tot de boter eindelijk smeerbaar is. Jij denkt dat je het hard hebt, maar ik maak pas dingen mee hier.quote:
Het is alcohol i.c.m. water.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef Het_Biertje het volgende:
kan iemand mij even uitleggen dan wanneer alcohol dan we/niet bevriest ipv steeds te quoten?
jij draait de verwarming helemaal uit als je van huis gaat?quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:12 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Als ik er niet ben laat ik de verwarming niet aan en ik heb ook geen zin om een uur te wachten tot de boter eindelijk smeerbaar is. Jij denkt dat je het hard hebt, maar ik maak pas dingen mee hier.
eten en poepen ook.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef Penisbaard het volgende:
Tevens bestaat TS' hele leven uit bier en praten over bier, sneu wel.
15 graden, maar dat is koud genoeg om de boter keihard te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
jij draait de verwarming helemaal uit als je van huis gaat?
echt irritant ja ;squote:Op dinsdag 30 november 2010 13:09 schreef Penisbaard het volgende:
quote:
logisch, ik zal deze klacht voortaan in CUL neerleggen. Daar kom je tenminste wel levensgenieters tegen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:17 schreef Chihuawatte het volgende:
Hoe hoger het percentage, des te lager het vriespunt.
Valt vrij simpel uit te rekenen, vriespunt van alchol is (-114 °C), van water (0°C).
Bij 20% alcohol is het vriespunt van de drank dus 0.2 * -114 + 0.8 * 0 = -22 graden.
Bij 40% alcohol is het vriespunt dus 0.4 * -114 + 0.6 * 0 = -44 graden.
bron![]()
Ik doe hem altijd dan 10 seconden in de magnetron. Werkt perfect, want hier is de roomboter ook harder dan mijn brood.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:09 schreef Penisbaard het volgende:
heb je het zelf al eens nagerekend?quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:17 schreef Chihuawatte het volgende:
Valt vrij simpel uit te rekenen, vriespunt van alchol is (-114 °C), van water (0°C).
Bij 20% alcohol is het vriespunt van de drank dus 0.2 * -114 + 0.8 * 0 = -22 graden.
bron![]()
Het effect is zeker niet lineair: http://www.engineeringtoolbox.com/ethanol-water-d_989.htmlquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:17 schreef Chihuawatte het volgende:
bron![]()
Waarom niet? Ik zit 2 dagen per 10 dagen 's morgens om half 8 al aan het bierquote:
Als je de tijd neemt met het opstoken daarna (dus niet je ketel als een achterlijke laat loeien) is dat wel het meest efficient ja.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
jij draait de verwarming helemaal uit als je van huis gaat?
Als je met verlof bent?quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik zit 2 dagen per 10 dagen 's morgens om half 8 al aan het bier
Vodka in de vriezer, en dan op tafel zettenquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef Het_Biertje het volgende:
kan iemand mij even uitleggen dan wanneer alcohol dan we/niet bevriest ipv steeds te quoten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |