Ik zal hem onthoudenquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doen we ook aan prognoses? Ik schat dat onze kleine rond die termijn met dat gewicht geboren gaat worden.
Ik vind dat ik het deze keer verdiend heb om net voor of keurig op de uitgerekende datum te bevallen, maar ik durf er niet op te hopen. Ik stel me dus maar weer in op een inleiding, en die vindt bij ons ergens rond 41 weken plaats.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:55 schreef mrien het volgende:
[..]
Ik zal hem onthouden
Ik hoop voor je dat je minder lang over tijd loopt!
Mee eensquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat ik het deze keer verdiend heb om net voor of keurig op de uitgerekende datum te bevallen, maar ik durf er niet op te hopen. Ik stel me dus maar weer in op een inleiding, en die vindt bij ons ergens rond 41 weken plaats.
Beide. Al wordt mijn gevoel natuurlijk wel beïnvloed door het spugen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:47 schreef mefke79 het volgende:
statistieken: 41w4 en 3900 gram, en dan zonder spek.
Leandra, Succes!
F-r weer naar de ha voor het spugen? Of voor je gevoel?
In welk ziekenhuis is dat? (Of wil je dat liever niet kwijt?)quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:00 schreef mrien het volgende:
Ik sluit me er graag bij aan, maar ga vast uit van overtijd lopen.
Bij ons ook inleidingen ergens rond 41 weken, hebben ze nu veranderd t.o.v. 2 jaar geleden.
Dat is een mooie datum hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:08 schreef huuphuup het volgende:
Thnx voor de update nostalgist! Succes!!![]()
(die voor leandra
voor jou gewoon succes, geniet ervan, vandaag word je vader joh
)
oeh prognoses eh, ik zet in op de 15e feb dus dat is 41 + 2 en dan 3800 gram.
ghehe nouja ik denk dat dit kindje sowieso wel met koud weer enzo geboren zal worden. Maar wie weet.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:09 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat is een mooie datum hoor.
Vaak koud en sneeuw en ijs.
Ik dacht even dat B. geen verjaardagscadeau voor je ging kopen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:12 schreef huuphuup het volgende:
ik zou zelf een verjaardagskadootje ook wel leuk vinden (30 jan) maar B. vindt dat vreselijk dus hm![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik dacht even dat B. geen verjaardagscadeau voor je ging kopen.
oehh spannend!! Succes daar!quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:47 schreef Nostalgist het volgende:
Even weer een kleine update over Leandra: 3-4 cm nu De vliezen zijn gebroken door de gynaecoloog. Weeën willen niet echt op gang komen, dus zal er zo waarschijnlijk een klein beetje gel worden aangebracht..
Hartslag van de kleine helemaal goed..Vind het zo'n heerlijk geluid..
ja ook al bijna! superspannend!quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:54 schreef Jore het volgende:
Spannend Leandra en Nostalgist! Nog net een novemberkindje waarschijnlijk. Veel succes nog!
Ik vind het vandaag zo gek dat Shirley vorige week met 38+4 beviel, en ik nu dezelfde termijn bereikt heb. Het kan echt al gebeuren! Lieuwe werd geboren met 40+1 dus dat lijkt mij een realistischere termijn, maar ik begin wel erg uit te kijken naar de geboorte.
Het is een samenloop van omstandigheden volgens de KA, ik ben al niet al te groot, net als mijn man, de placenta was al ver op, misschien een infectie gehad op het begin van de zwangerschap, en het grootste gedeelte pure pech. Het is nu fijn dat alles klopt, maar bij Jorja was ook met 20w alles in orde. Bij 28w hebben we een pretecho gehad, en daar was de groeiachterstand 1 week, maar dat was geen reden tot paniek. Waarschijnlijk is ze rond de 32e week gestopt met groeien.quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Was er een verklaring voor het gewicht? Wel fijn dat de baby nu wat zwaarder wordt geschat, lijkt me!
Dat is wel fijn om te horen. Ik heb ongeveer 1,5 uur aan dat ctg-ding gelegen en de baby was non-stop aan het bewegen. Misschien dat de hartslag daarom ook zo hoog was. Ik had zelf het idee dat de middelste lijn (het zijn meer stipjes of korte streepjes) gerelateerd was aan de hartslag, dus dat bij beweging de hartslag wat omhoog ging.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:14 schreef Jeetjejom het volgende:
Claudia, gisteren bij de VK kwam de hartslag ook niet onder de 150 hoor, was de hele tijd rond de 157. En dat was prima zeiden ze daar. Dus misschien klopt wikipedia niet helemaal?
Jah? Echt waar joh?quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:18 schreef huuphuup het volgende:
Van deze baby heb ik nog geen garanties maar Amélie doet t naar behoren
quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:47 schreef Nostalgist het volgende:
Even weer een kleine update over Leandra: 3-4 cm nu De vliezen zijn gebroken door de gynaecoloog. Weeën willen niet echt op gang komen, dus zal er zo waarschijnlijk een klein beetje gel worden aangebracht..
ja nouja okay vooruit.quote:
Oh, suf is dat! En daar kun je goed gespannen van raken ook. Ik kan me voorstellen dat je er een volgende keer geen zin meer in hebt (net zoals ik denk: een ruggenprik, why bother?), maar het kan natuurlijk goed zijn dat het belangrijk is om de hartslag van de baby in de gaten te houden en dan gaan ze het toch weer proberen. Dikke kans dat 'ie dan wel goed zit!quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:22 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, die registratie bij mij was inwendig....dat was dus ook het stomme. Ze geloofden me eerst gewoon niet toen ik aangaf dat het zo'n zeer deed, want 'dat lijntje moet veel hoger'. Ehh, dan moet wel de elektrode goed zitten...
Voor wat het waard is: je hebt er natuurlijk nu wel ruime ervaring mee, dus je weet precies wat je wel en niet kunt doen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:26 schreef huuphuup het volgende:
god als ik toch iets wens deze keer dan is het wel dat deze baby me minder poep-zorgen geeft
och ja, dat is ook wel zo hoor. Op zich sta ik daar wel nuchter in, nieuw kind nieuwe kansenquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor wat het waard is: je hebt er natuurlijk nu wel ruime ervaring mee, dus je weet precies wat je wel en niet kunt doen.
Ik ben het vergeten: waarom had je de vorige keer een medische indicatie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:34 schreef mefke79 het volgende:
Och, als het nodig is, dan zal het moeten. Maar mijn streven is toch echt om deze keer gewoon niet medisch te worden, dat gaat helpen. Een vk werkt niet met een ctg.
ja is toch?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neeeeee grapjehahaha da meen k nie
![]()
en gewoon blijven fok!enquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:47 schreef Nostalgist het volgende:
quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:29 schreef huuphuup het volgende:
lijkt me vervelend zo'n inwendige registratie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Everything you say can and will be used against you.quote:
Ja, je bent meteen medisch, maar soms mag je nog wel even je bed uit tussendoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ben je met in het vruchtwater poepen meteen medisch? Ja zeker? Het lijkt me echt niks, verplicht aan zo'n CTG te moeten blijven liggen.
ja dan ben je medisch, maar je hoeft lang niet voor alle dingen gelijk aan de CTG geloof ik hoor, soms is er ook niet echt tijd voor om zo'n ding aan te sluiten. maar je zult wsl wel direct naar t zh moeten dan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ben je met in het vruchtwater poepen meteen medisch? Ja zeker? Het lijkt me echt niks, verplicht aan zo'n CTG te moeten blijven liggen.
ja wsl welquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Everything you say can and will be used against you.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:47 schreef Stiemie het volgende:
Precies Claudia. Ik wist bij Linde zeker dat ik op een baarkruk wilde bevallen. Nou na zo'n 10 uur bezig te zijn geweest, mocht ik er dan op. Noooooooit meer kan ik je vertellen. Wat een verschrikking.
Ik vond de bedden fijn maar het met vier mensen op een kamer liggen echt hel. Voor je rust moet je er niet zijn vond ik en dat staat me vooral tegen aan naar het ziekenhuis gaan. Het wellicht er moeten blijven nadien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ziekenhuisbedden zijn zo geweldig.Als Ivan er niet was geweest had ik zondagavond gerust in het ziekenhuis willen blijven slapen.
Op zich is het wel een goede vraag. Wil je graag in het ziekenhuis bevallen? Als dat zo is zou ik tevoren vragen of ze in het ziekenhuis preventief allerlei zaken in de gaten willen houden of dat je nog wat bewegingsvrijheid krijgt. Misschien kun je zoiets ook wel in een geboorteplan opnemen, zoals mefke. Als je graag thuis wilt bevallen dan zou ik deze informatie minder relevant vinden. Dat wil zeggen, als je ineens naar het ziekenhuis moet dan is dat om een reden en dan is het denk ik verstandiger om je erbij neer te leggen dat ze er alles aan doen om jou en de baby goed in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat je naar het zh moet dan weet ik jamaar het verplicht moeten blijven liggen leek me niks. Maar ik zie dat ik wel eens juist alleen maar zou willen liggen.
We gaan het zien dus. Wat moet dat moet ook gewoon natuurlijk.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:47 schreef Stiemie het volgende:
Precies Claudia. Ik wist bij Linde zeker dat ik op een baarkruk wilde bevallen. Nou na zo'n 10 uur bezig te zijn geweest, mocht ik er dan op. Noooooooit meer kan ik je vertellen. Wat een verschrikking.
Ik zou even informeren gewoon daarnaar. Naar wat van die infodagen gaan en dan vragen hoe het beleid is met ziekenhuisverblijf enzo. Dit soort dingen zijn prima vragen voor zulke voorlichtingsgedoetjesquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik vond de bedden fijn maar het met vier mensen op een kamer liggen echt hel. Voor je rust moet je er niet zijn vond ik en dat staat me vooral tegen aan naar het ziekenhuis gaan. Het wellicht er moeten blijven nadien.
De bevalling van Linde begon om een uur of 5 's morgens en ze is om 21.28 geboren. Na afloop zuchtte mijn vriend dat het wel erg zwaar was dat hij steeds in mijn rug moest duwen bij de weeenquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Stiemie![]()
Bij mij zat B. achter me en hij had me vast. Hij zei dat ie dat erg prettig vond, wat meer actief voor hem zeg maar. Want hij vond het allemaal maar lang duren, die 5 hele uren weeën en anderhalf uur persen![]()
Toen de bevalling ingeleid werd lag ik met één vrouw op de kamer. Die snurkte ook nog eens vreselijk, maar daar heb ik gelukkig verder weinig van meegekregen omdat mijn vliezen net voor middernacht braken. Daarna werd ik naar een verloskamer gebracht, waar ik ook nog even heb gelegen toen Ivan net geboren was. Ik ben uiteindelijk 3 nachten in het ziekenhuis gebleven en toen hadden Ivan en ik een kamer voor onszelf. Dat was heerlijk! Ik hoop ook dat dat een volgende keer zo zal gaan als ik weer langer moet blijven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik vond de bedden fijn maar het met vier mensen op een kamer liggen echt hel. Voor je rust moet je er niet zijn vond ik en dat staat me vooral tegen aan naar het ziekenhuis gaan. Het wellicht er moeten blijven nadien.
Dat klinkt haast romantisch.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:54 schreef huuphuup het volgende:
Bij mij zat B. achter me en hij had me vast. Hij zei dat ie dat erg prettig vond, wat meer actief voor hem zeg maar. Want hij vond het allemaal maar lang duren, die 5 hele uren weeën en anderhalf uur persen![]()
t was énigquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt haast romantisch.![]()
Mijn B. zat op een stoel naast het bed terwijl hij met zijn bovenlijf op mijn bed probeerde te slapen.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:01 schreef huuphuup het volgende:
Echt wat een gehannes was dat zeg met dat stomme bed![]()
![]()
hahahaquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik heb me alleen geërgerd aan de verloskundige die me met een spiegel het hoofdje wilde laten zien en die spiegel telkens net niet in de goede hoek hield waardoor ik op een bepaald moment meer bezig was met iets zien in die klotespiegel dan met de bevalling zelf.
Maar op zich is het wel goed om over na te denken misschien, juist als je een geboorteplan maakt is het misschien fijn om je wensen door te kunnen geven voor als het anders loopt, dat er dan toch nog rekening kan worden gehouden met jou zeg maar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, ik wil thuis bevallen dus ik heb het dan ook niet opgenomen in mijn geboorteplan. Het zal zijn doel wel dienen dan die CTG.
Huup, een voorlichtingsavond van het bronovo heb ik overwogen maar je krijgt alleen een powerpoint te zien en mag niet op de afdeling zelf kijken. Dat vond ik stom en toen ben ik het hele idee een beetje vergeten. Ik zie nu dat ik me niet meer in kan schrijven voor de bijeenkomsten die nog voor mijn uitgerekende datum vallen dus helaas pindakaas.
Ik ben het bed juist niet in geweest, lijkt me juist helemaal niet fijn om te liggen..quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:45 schreef Stiemie het volgende:
Ik lag beide keren aan een infuus en aan de ctg maar vond dat gelukkig helemaal niet vervelend. Moest er echt niet aan denken om dat bed uit te gaan
ja nou die verpleegster zit dus in Delft dus je weet waar je níet moet zijnquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup, die verpleegkundige van jou staat me nog hevig bij uit je verhaal.
Kind door het bed heen duwen![]()
En arme B. Het lijkt me voor een man ook echt moeilijk om alleen maar toe te kunnen kijken.
De mijne heeft een pishekel aan ziekenhuizen en vond de vorige keer dat ze je soms echt heel lang laten wachten. Die gaat echt zo'n lol beleven als ik toch in het ziekenhuis moet bevallen. Ik hoop echt dat ie het dan een beetje over zich heen kan laten komen en er bij neer kan leggen.
Wat betreft Bronovo. Mijn VK praktijk is daar aan verbonden. Hemelsbreed is Anthoniushove nog dichterbij denk ik maar maar dat vind ik echt een stelletje prutsers![]()
Met de uitdroging lag ik ook in het Bronovo.
Hahahhaaquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:57 schreef Stiemie het volgende:
[..]
De bevalling van Linde begon om een uur of 5 's morgens en ze is om 21.28 geboren. Na afloop zuchtte mijn vriend dat het wel erg zwaar was dat hij steeds in mijn rug moest duwen bij de weeen![]()
Bij de 2e durfde hij dat dus niet meer te zeggenEn hij had geluk want ik begon rond dezelfde tijd alleen is Esmee 1 minuut eerder geboren
Nou dan weet ik dat ook weer.quote:De kraamafdeling
Indien u de kraamtijd in het ziekenhuis doorbrengt, verblijft u op de Margriet-afdeling. Deze afdeling bevindt zich op dezelfde verdieping als de verloskamers. Na een poliklinische bevalling komt u op een 4-persoonskamer. Indien u de kraamtijd, of een gedeelte daarvan, in het ziekenhuis doorbrengt, streven wij ernaar u een 1-of 2 persoonskamer aan te bieden.
Fijn dat jullie hebben genoten! Dat van dat voortdurend plassen is heel herkenbaar. Ik heb ook nog eens een ontzettende hekel aan openbare toiletten, dus het komt heel regelmatig voor dat we in de auto zitten en ik zit te klagen dat ik zo nodig moet.quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:07 schreef twentemeisje het volgende:
Even snel bijgelezen, was met mijneen weekendje naar Londen en komen net terug. Het was heerlijk!
Oh, wat heerlijk voor je!quote:Liep ik trouwens tot nu toe nog wel eens mijn beklag te doen over het gebrek aan waarneembare activiteit in mijn buik, nou, ons meisje heeft me gevonden. Ik heb het vandaag al een paar keer van schrik uitgeroepen, zo was ze aan het trappelen (op mijn blaas bijvoorbeeld). Wat fijn die bevestiging!
noteer op je lijstje voor je ziekenhuis tas, oordopjesquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou dan weet ik dat ook weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |