abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89330028
Puur interesse. Je ziet minder blauw op straat want de politiemensen worden allemaal wegbezuinigd. Lijkt me klote als je baan alsmaar op de tocht staat maar toch zie je eeuwig en altijd die doorlopende vacatures met de vraag naar nieuwelingen. Dat vind ik wat gek.

Ik vraag me dus af hoe dit precies zit. En verder lijkt het me tof om te horen hoe mensen hun politiewerk zelf ervaren.
pi_89330136
34 crimineeltjes die dit gaan volgen nu? oO/ .
pi_89330262
Niet elke persoon die bij de politie werkt zie je op straat rondlopen in uniform. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89330279
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 04:05 schreef trovey het volgende:
Niet elke persoon die bij de politie werkt zie je op straat rondlopen in uniform. ;)
Die doorlopende vacatures gingen niet om kantoorbanen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 04:10:13 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_89330280
Ik ken twee FOK!kers die bij de politie werken. Dus ze zijn er ja :P
pi_89330338
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 04:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Die doorlopende vacatures gingen niet om kantoorbanen.
Het zijn ook niet kantoorbanen waar ik op doel. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 30 november 2010 @ 04:26:52 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89330349
Ik lurk wel eens op www.infopolitie.nl, een politieforum met echte coppers als users. Aanradertje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89330766
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 04:10 schreef kwiwi het volgende:
Ik ken twee FOK!kers die bij de politie werken. Dus ze zijn er ja :P
Ik ken er 1, maar dat maakt dus niet noodzakelijkerwijs 3 :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_89330923
Ja, hier eentje :), als vrijwilliger (wat qua werk exact hetzelfde is).

Die vacatures zijn er overigens niet overal en voor elke (uniform-)functie, helaas.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:05:26 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89331027
Verdient geen flikker, dus kan me niet voorstellen dat je dat gaat doen tenzij je vrij kansloos in de maatschappij bent.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89331062
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:05 schreef Maanvis het volgende:
Verdient geen flikker, dus kan me niet voorstellen dat je dat gaat doen tenzij je vrij kansloos in de maatschappij bent.
Dit is het respect dat de mannen en vrouwen in blauw verdienen inderdaad....

Knuppel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:14:28 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_89331112
quote:
Anderen vullen hun dagen met het schrijven van zure commentaren op het FOK!-forum. 't Is maar net waar je voorkeur ligt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:17:58 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89331142
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:08 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dit is het respect dat de mannen en vrouwen in blauw verdienen inderdaad....

Knuppel.
Ik bedodoel het wel serieus, de salarissen zijn ECHT heel laag, at ga je dus alleen maar doen als je verder geen kansen hebt in de maatschappij.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89331152
quote:
:')

Het zou in dat geval vrij goed bij je passen....
pi_89331156
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik bedodoel het wel serieus, de salarissen zijn ECHT heel laag, at ga je dus alleen maar doen als je verder geen kansen hebt in de maatschappij.
Er zijn nog wel meer redenen om ergens te werken dan alleen het salaris, hoor :')
pi_89331160
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:17 schreef Maanvis het volgende:
Lekkere kijk op de wereld heb je. De hoogte van je salaris is voor jou dus bepalend in de mate van succes in de maatschappij....
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:23:30 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89331194
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er zijn nog wel meer redenen om ergens te werken dan alleen het salaris, hoor :')
Dan mag je mij uitleggen hoe je je hypotheek gaat betalen van 1400,- bruto in de maand.
Als je meer dan MBO-2 hebt gedaan en een baan in zo'n sector hebt is het altijd een stap terug in salaris als je bij de politie wilt. Dan kun je gewoon niet makkelijk je vaste lasten betalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_89331229
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 november 2010 03:08 schreef Stali het volgende:
Puur interesse. Je ziet minder blauw op straat want de politiemensen worden allemaal wegbezuinigd.
Ach, da's wat overdreven... ;)
quote:
Lijkt me klote als je baan alsmaar op de tocht staat maar toch zie je eeuwig en altijd die doorlopende vacatures met de vraag naar nieuwelingen. Dat vind ik wat gek.
Het is een 'organisatie' van 50.000 man/vrouw. Daar is een continue verloop van mensen, door o.a. het accepteren van een andere baan of pensionering. Alleen al uit die vervangingsvraag staan er 100-en, zoniet 1000-en, vacatures open.
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:27:40 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89331256
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:19 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Lekkere kijk op de wereld heb je. De hoogte van je salaris is voor jou dus bepalend in de mate van succes in de maatschappij....
Ik heb MBO-4 gedaan en als ik nu bij de politie zou willen dan zou ik meteen 900,- teruggaan in salaris als ik daar een opleiding tot fokking hoofdagent zou volgen ;). Dus vandaar.
Een gedicht over Maanvis
pi_89331259
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan mag je mij uitleggen hoe je je hypotheek gaat betalen van 1400,- bruto in de maand.
Want als je met jouw salaris alleen maar kunt huren in plaats van kopen, ben je kansloos?
pi_89331276
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb MBO-4 gedaan en als ik nu bij de politie zou willen dan zou ik meteen 800,- teruggaan in salaris als ik daar een opleiding tot fokking hoofdagent zou volgen ;). Dus vandaar.
Dat is ook 1 van de problemen waarmee de politie kampt, de salarisniveau's. Maar als men voorstelt de salarissen van agenten te verhogen, staat half nederland weer op zijn achterste benen met allerhande niet ter zake doende stupide uitspraken over de politie.
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:29:50 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89331281
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Want als je met jouw salaris alleen maar kunt huren in plaats van kopen, ben je kansloos?
Wel als je bedenkt dat je met hetzelfde opleidingsniveau meteen 500 tot 800,- meer kunt verdienen in het bedrijfsleven. If you pay peanuts, you get monkeys, gaat hier wel op.
Een gedicht over Maanvis
pi_89331348
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wel als je bedenkt dat je met hetzelfde opleidingsniveau meteen 500 tot 800,- meer kunt verdienen in het bedrijfsleven. If you pay peanuts, you get monkeys, gaat hier wel op.
Jij begrijpt er werkelijk waar helemaal niets van. Dat geeft niets, want daar kun je dan niet zo heel veel aan doen. :)

Dit is een publieke sector; daar zijn de salarissen wat lager, maar de salarissen waar jij het over hebt, kloppen niet. Een hoofdagent gaat met iets meer naar huis, inclusief z'n toeslagen. Verder schijnt het salaris voor jou een mate van succes aan te geven en is blijkbaar ook het belangrijkste in je werk. Dat kan natuurlijk, maar dat is voor velen gewoon niet de reden van het werk.
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:02:11 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89331757
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij begrijpt er werkelijk waar helemaal niets van. Dat geeft niets, want daar kun je dan niet zo heel veel aan doen. :)

Dit is een publieke sector; daar zijn de salarissen wat lager, maar de salarissen waar jij het over hebt, kloppen niet. Een hoofdagent gaat met iets meer naar huis, inclusief z'n toeslagen. Verder schijnt het salaris voor jou een mate van succes aan te geven en is blijkbaar ook het belangrijkste in je werk. Dat kan natuurlijk, maar dat is voor velen gewoon niet de reden van het werk.
De salarissen waar ik het over heb komen gewoon van publieke sites hoor :). En wat dat is inclusief toeslagen, tja, als MBO-er kun je in ploegen oid ook bepaalde oteslagen verwachten.
Salaris is zeker niet het belangrijkste in het werk maar als je als MBO-4 afgestudeerde bij de politie wilt dan moet je meteen een hoop salaris inleveren, waardoor je je vaste lasten niet meer kunt betalen. Hoe leg je dat uit? "Sorry papa gaat bij de politie dus je moet onder paardrijles uit, en we gaan in een kleiner huis wonen :)."
Zelfs produktiemedewerkers van het bedrijf waarvoor ik werk hebben politiewerk overworgen, maar werden enorm afgeschrikt door de enorme teruggang in salaris. Wat blijft er dan over? Mensen die die roeping hebben en persé politieagent willen worden, en mensen die niet anders kunnen omdat ze onbemiddelbaar in het bedrijfsleven zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_89331839
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De salarissen waar ik het over heb komen gewoon van publieke sites hoor :). En wat dat is inclusief toeslagen, tja, als MBO-er kun je in ploegen oid ook bepaalde oteslagen verwachten.
Salaris is zeker niet het belangrijkste in het werk maar als je als MBO-4 afgestudeerde bij de politie wilt dan moet je meteen een hoop salaris inleveren, waardoor je je vaste lasten niet meer kunt betalen. Hoe leg je dat uit? "Sorry papa gaat bij de politie dus je moet onder paardrijles uit, en we gaan in een kleiner huis wonen :)."
Ze kloppen in elk geval niet. Verder zit de gemiddelde MBO4-scholier niet veel daarboven. Sterker: het is gewoon (minimaal) een modaal salaris waar we over praten. Waar je punt zit, weet ik dus niet.

quote:
Zelfs produktiemedewerkers van het bedrijf waarvoor ik werk hebben politiewerk overworgen, maar werden enorm afgeschrikt door de enorme teruggang in salaris. Wat blijft er dan over? Mensen die die roeping hebben en persé politieagent willen worden, en mensen die niet anders kunnen omdat ze onbemiddelbaar in het bedrijfsleven zijn.
Met dat laatste ben je aan het trollen en dat mag je ergens anders doen. :)

Verder is het salaris inderdaad maar één ding. Het is niet per se een roeping, maar inderdaad: je inzetten voor de maatschappij waar je in leeft, de afwisseling van het vak, het samenwerken kunnen allemaal dingen zijn waarvoor je bij de politie gaat.
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:36:51 #26
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_89333880
quote:
MBO-4 afgestudeerde
Dus...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_89333977
Tja als je paardrijles als vaste lasten gaat zien... :P

Anyway ik werk in een ziekenhuis, en ben blij dat het merendeel hier gewoon werkt omdat ze het werk belangrijk/leuk vinden, want als iedereen alleen voor zijn salaris zou werken zouden we geen ziekenhuizen hebben...
pi_89334294
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:06 schreef Five_Horizons het volgende:

Met dat laatste ben je aan het trollen en dat mag je ergens anders doen. :)

Verder is het salaris inderdaad maar één ding. Het is niet per se een roeping, maar inderdaad: je inzetten voor de maatschappij waar je in leeft, de afwisseling van het vak, het samenwerken kunnen allemaal dingen zijn waarvoor je bij de politie gaat.
Toch ben ik het met die troll opmerking wel eens. Er is weinig aanvoer, dus wat je nu krijgt is aan de ene kant een boel mensen die er echt hun roeping in zien (net als bij de zorg of het onderwijs, dat doe je niet voor het geld :) ), en aan de andere kant heb je de grote groep mensen in je aanvoer die graag 'hoger' in rang staan dan de rest van de mensen op straat. Dit is bij de politie minder erg dan bij de stadswachten, maar het beroep trekt vaak wel een "bepaald publiek" aan.
pi_89334361
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Toch ben ik het met die troll opmerking wel eens. Er is weinig aanvoer, dus wat je nu krijgt is aan de ene kant een boel mensen die er echt hun roeping in zien (net als bij de zorg of het onderwijs, dat doe je niet voor het geld :) ), en aan de andere kant heb je de grote groep mensen in je aanvoer die graag 'hoger' in rang staan dan de rest van de mensen op straat. Dit is bij de politie minder erg dan bij de stadswachten, maar het beroep trekt vaak wel een "bepaald publiek" aan.
Die mensen worden er in de testen gewoon uitgevist, hoor. Er is overigens meer dan zát aanvoer. 90% van de sollicitanten valt gewoon af, hetzij in het brievenstadium, hetzij in de stadia van testen.
pi_89334439
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die mensen worden er in de testen gewoon uitgevist, hoor. Er is overigens meer dan zát aanvoer.
Lang niet altijd. Binnen elk beroep heb je rotte appels, maar bij de politie is het meer dat ze voor de selectie uit de kist rotte appels de goede moeten vissen. Niet zo gek dat er zo nu en dan een rotte appel op straat komt :)
pi_89334590
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]Niet zo gek dat er zo nu en dan een rotte appel op straat komt :)
Het zijn dan ook net mensen. Dit gebeurt immers bij elk bedrijf. Bij bijv. politie, maar ook leger wordt echter een stuk strenger geselecteerd.
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:16:44 #32
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_89335325
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het zijn dan ook net mensen. Dit gebeurt immers bij elk bedrijf. Bij bijv. politie, maar ook leger wordt echter een stuk strenger geselecteerd.
Daar wordt je er ook makkelijker uitgegooid, maar goed over het algemeen vind ik agenten goed volk, het is zeer ondankbaar werk. Het enige wat ik me aan stoor is het belerende gedrag, als ik iets fout doe mag daar best voor geschreven worden/ mag ik op aangesproken worden, maar ik hoef niet als kleuter van 5 uitgelegd te worden waarom het niet mag.

Werk zelf bij de Rechtbank Amsterdam, nu ook het pispaaltje van de maatschappij :') er is wat fout gegaan bij de Wilders zaak en nun functioneert het hele rechtssysteem niet meer, als ik de media moet geloven. 'De hele rechtbank is in rep en roer', misschien dat sommige rechters zich genaaid voelen, maar verder heeft niemand er hier last van.
BBQCOPTER!
pi_89335554
quote:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar beide beroepen hebben nogal een aantrekkingskracht op 'bepaald volk'. Dat filter je er nooit helemaal uit, dus zul je er altijd wat meer autoriteitsgeile figuren treffen. Bij defensie wat meer dan bij de politie, en bij de stadswachten is het helemaal een ramp.

Neem het complex waar ik woon, waar een paar mooie praktijkvoorbeelden te noemen zijn. Er ligt daar een middenplein. Je kan er met de fiets/auto/brommer/motor komen, dit mag officieel niet. Echter, het is de enige laad/los mogelijkheid, de enige manier voor velen om bij de berging te komen, en de enige route naar de lift.

Er is overleg geweest tussen de VVE en de gemeente, de gemeente wilde er graag gaan handhaven (joh!) in overleg met de VVE. De VVE heeft aangegeven dat dit ongewenst was, en of de verbodsborden niet verwijdert konden worden. Dat laatste kon niet.

Stonden er laatst stadswachten te controlleren op mensen die fietste door het complex. Stond er één trots te vertellen dat hij "zelfs een motorrijder bekeurt had!". Ik heb ze maar niet verteld dat ik er regelmatig met de scooter rijd, omdat de enige manier voor mij om de berging in te gaan via de lift is. Ik kan de helling die ik op moet het complex in niet nemen zonder draaiende motor: Die 115 kilo is gewoon te zwaar. Motorrijders die hier wonen zullen dat helemaal hebben.

Waar ik heen wil: Een paar dagen later ben ik op de scooter, opweg naar huis. Ik ga het 'voetgangersgebied' in, er rijdt een politieauto achter mij, en ik ga rustig door richting mn berging, en de politieauto vervolgt ook zijn route de andere kant op (door hetzelfde complex). Geen boete, terwijl het toch echt 170,- op had kunnen leveren.

Het grote verschil is alleen dat de mentaliteit toch echt heel anders is, en er ook nog wat inzicht nodig is in wanneer het redelijk is te bekeuren, en wanneer niet. En veel mensen kiezen toch dergelijke beroepen om maar hun autoriteit te kunnen laten zien, en niet alleen voor de roeping van het dienen van de samenleving.

Maar eigenlijk is dit allemaal erg offtopic :P
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:26:34 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89335746
quote:

[..]

Ik heb in mijn woonplaats weinig problemen met de politie, maar het is algemeen bekend dat er op diverse plaatsen in uitgaansgelegenheden drugs gedeald wordt, de politie doet hier niets aan. Ook worden her en der aangiftes niet opgenomen terwijl dat wel verplicht is. Ontbreekt het dan bij deze agenten aan de juiste kennis en opleiding, of gaat hier iets anders fout?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:35:04 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_89336118
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En veel mensen kiezen toch dergelijke beroepen om maar hun autoriteit te kunnen laten zien, en niet alleen voor de roeping van het dienen van de samenleving.
Oh ja, haal jij je stokpaard ook weer even van stal. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_89336342
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh ja, haal jij je stokpaard ook weer even van stal. :')
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar je het over hebt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:10:55 #37
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89337416
quote:
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 1 december 2010 @ 02:13:49 #38
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89372083
quote:
Een zooi afkeurende reacties maar ik ben het er wel mee eens.

Verdient voor geen meter EN maatschappelijke status is niet bijster hoog. Ik zie agenten tegenwoordig alleen als verlengstuk van de belastingdienst om geld op te halen bij de burgers, al doen ze natuurlijk ook ander nuttiger werk.
pi_89372674
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 02:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zie agenten tegenwoordig alleen als verlengstuk van de belastingdienst om geld op te halen bij de burgers
Soms werken de fiscus en de politie inderdaad samen bij de grotere verkeerscontroles om achterstallige belastingschulden te innen. Maar vermoedelijk doel je op het uitschrijven van boetes. Helaas, die gaan niet naar de belastingdienst, maar direct in de rijkskas.
pi_89372735
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 02:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Een zooi afkeurende reacties maar ik ben het er wel mee eens.

Verdient voor geen meter EN maatschappelijke status is niet bijster hoog. Ik zie agenten tegenwoordig alleen als verlengstuk van de belastingdienst om geld op te halen bij de burgers, al doen ze natuurlijk ook ander nuttiger werk.
Dat de status niet bijster hoog zou zijn of dat het 'voor geen meter verdient' (we hebben het nogmaals over modaal tot anderhalf modaal) zegt niets over het al dan niet kansloos zijn in de maatschappij als je dat werk zou doen. Dat vinden is eerlijk gezegd vrij kansloos.
pi_89372744
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat de status niet bijster hoog zou zijn of dat het 'voor geen meter verdient' (we hebben het nogmaals over modaal tot anderhalf modaal) zegt niets over het al dan niet kansloos zijn in de maatschappij als je dat werk zou doen. Dat vinden is eerlijk gezegd vrij kansloos.
En eigenlijk....eigenlijk is de hele discussie kansloos 8-)
pi_89372765
quote:
12s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:37 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En eigenlijk....eigenlijk is de hele discussie kansloos 8-)
Dat is het ook en sowieso off topic, inderdaad. :)
pi_89373478
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Helemaal mee eens; dat mensen vinden dat de politie geen status heeft, zegt vooral iets over de maatschappij, over Nederland. Er wordt ontzettend veel geklaagd, maar tegelijk worden vaak door dezelfde mensen dergelijke meningen geventileerd...
pi_89374262
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die mensen worden er in de testen gewoon uitgevist, hoor. Er is overigens meer dan zát aanvoer. 90% van de sollicitanten valt gewoon af, hetzij in het brievenstadium, hetzij in de stadia van testen.
Dit wilde ik inderdaad o.a. weten. Heb bijv. deze docu gezien van Zembla http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?archief

quote:
In totaal zijn er in 2004 90 agenten ontslagen vanwege integriteitkwesties. Daarnaast zijn er 61 personen voorwaardelijk ontslagen en hebben in totaal 34 personen zelf ontslag genomen nadat zij zichzelf in moeilijkheden hadden gebracht. In 149 gevallen was er sprake van een strafbaar feit en in 444 gevallen van plichtsverzuim.
De Raad van Hoofdcommissarissen wil in de toekomst kandidaten voor de politie beter kunnen screenen. Huijser van Reenen: 'Ik wil in een bredere omgeving van de sollicitanten kunnen kijken. Wettelijke mogelijkheden heb ik nu nog niet, maar ik heb gevraagd aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken om de wet uit te breiden. En dat gaat gebeuren.'
Er is dus kennelijk wel iets verbeterd.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:40:11 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89374621
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens; dat mensen vinden dat de politie geen status heeft, zegt vooral iets over de maatschappij, over Nederland. Er wordt ontzettend veel geklaagd, maar tegelijk worden vaak door dezelfde mensen dergelijke meningen geventileerd...
Zorg dan dat dergelijke meningen er niet komen. Wees behulpzaam bij aangiftes ten aanzien van inbraken en fietsendiefstallen. Ga niet jongeren die niets doen uit elkaar slaan. Hanteer geen bonnenquotums.. Etc etc. Zulke meningen ontstaan niet voor niets.

Oh, en kijk voor de flauwekul eens naar de Franse gendarmerie of de spaanse of italiaanse politie, die oogsten wel rspect. Waarom? Zoek het eens uit :)
Een gedicht over Maanvis
pi_89375812
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zorg dan dat dergelijke meningen er niet komen. Wees behulpzaam bij aangiftes ten aanzien van inbraken en fietsendiefstallen. Ga niet jongeren die niets doen uit elkaar slaan. Hanteer geen bonnenquotums.. Etc etc. Zulke meningen ontstaan niet voor niets.
De mening dat iemand kansloos is terwijl in dit topic een zelfstandig ondernemer vertelt ook nog eens op vrijwillige basis zijn nek uit te steken de maatschapij te verbeteren? Vind dat echt waardeloos van je trouwens.

Maar OT, wat jij hier schrijft daar hebben de media natuurlijk ook nog een hand in. De schandalen worden breeduit gemeten maar dingen die verholpen of opgelost worden daar hoor je niets over.

Maak me er trouwens ook schuldig aan. Kijk bijv. altijd "Opgelicht" en dan kan ik me echt razend maken om de oplichters maar helemaal wanneer blijkt dat er door alle gedupeerden aangifte is gedaan en daar vervolgens helemaal niets mee gebeurd is en zo'n oplichter nog altijd door kan gaan met mensen geld afhandig maken.

quote:
Oh, en kijk voor de flauwekul eens naar de Franse gendarmerie of de spaanse of italiaanse politie, die oogsten wel rspect. Waarom? Zoek het eens uit :)
Ik ben bang voor ze omdat je dan helemaal overgeleverd bent aan corruptie en willekeur. Of dat een verbetering is?
pi_89375936
Politie verdient al super slecht en nu hebben ze weer een nieuwe regeling waar je tijdens de opleiding in de school periode maar de helft van je salaris ontvangt _O-

[ Bericht 16% gewijzigd door plesner op 01-12-2010 10:41:45 ]
pi_89376056
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Alhoewel ik aan de ene kant vind dat je als agent gewoon respect moet krijgen (punt, geen discussie), zie ik ook meer dan regelmatig Nederlandse agenten die alleen al qua uiterlijk gewoon geen autoriteit uitstralen.
  woensdag 1 december 2010 @ 12:08:48 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89379393
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:26 schreef Stali het volgende:

[..]

De mening dat iemand kansloos is terwijl in dit topic een zelfstandig ondernemer vertelt ook nog eens op vrijwillige basis zijn nek uit te steken de maatschapij te verbeteren? Vind dat echt waardeloos van je trouwens.
Ik denk dat je de oorspronkelijke betekenis van het woord kansloos niet begrijpt. Doordat de salarissen te laag zijn krijg je bij de politieopleidingen relatief veel mensen die in de maatschappij/op de arbeidsmarkt minder kansen hebben.

quote:
Maar OT, wat jij hier schrijft daar hebben de media natuurlijk ook nog een hand in. De schandalen worden breeduit gemeten maar dingen die verholpen of opgelost worden daar hoor je niets over.
Dat komt ook in de maatschappij voor, bijvoorbeeld een politieagent die je ergens mee helpt. Zonder dat je de media erbij haalt zijn er genoeg verhalen van mensen die geen vertrouwen hebben in de politie wegens persoonlijke ervaring. En als je dan in de media hoort dat er bonnenquoteums zijn dan is het alleen maar logisch dat dat olie op het vuur is.

quote:
Ik ben bang voor ze omdat je dan helemaal overgeleverd bent aan corruptie en willekeur. Of dat een verbetering is?
Dit is onzin. In Nederland is er net zoveel corruptie en willekeur. Bijvoorbeeld in het geval van drugsdealen treden politieagenten niet op omdat ze de café eigenaar de hand boven het hoofd willen houden omdat ie veel geld bijdraagt aan de gemeente. Ook worden in het geval van (geluids)overlast uitzonderingen gemaakt voor mensen die in mijn woonplaats veel te vertellen hebben.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 1 december 2010 @ 12:37:02 #50
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89380589
Ik denk dat veel mensen "meer respect voor de politie" verwarren met minder asociaal gedrag in de hele samenleving. Die twee hangen volgens mij niet noodzakelijkerwijs sterk samen. Het is een maatschappelijk probleem dat mensen steeds asocialer en ongeremder worden, dat los je niet op door wat aan de politie te veranderen. Een groep opgefokte mafkezen die een agent aanvallen laten zich er niet zoveel aangelegen liggen of die agent er nu wel of niet stoer uitziet, ze voelen zich als groep toch sterker dan de agent in z'n eentje. Het ontbrekende fatsoen is daarbij het probleem, niet de uitstraling van de agent. Bij dat incident in Hoek van Holland bijv. hadden de agenten op een bepaald moment hun pistolen getrokken, maar dat weerhield de groep er nog niet van om te proberen de agenten te intimideren.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_89394880
quote:

[..]

MBO-4 afgestudeerde
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:30:40 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89621846
Een boete onterecht...

nog een voorbeeld...
Een gedicht over Maanvis
pi_89621940
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:30 schreef Maanvis het volgende:
Een boete onterecht...

nog een voorbeeld...
Je blijft off topic neuzelen? :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:39:22 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89621957
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je blijft off topic neuzelen? :)
Het gaat over het werk van politieagenten,a ls jij dat offtopique vindt en ik niet, dan hebben we daarover toch een verschillende mening :). Niets aan te doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_89621985
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat over het werk van politieagenten,a ls jij dat offtopique vindt en ik niet, dan hebben we daarover toch een verschillende mening :). Niets aan te doen.
Jawel, want als je wilt neuzelen over zaken die jíj vindt van de politie, open je daar maar in POL of GC een topic over. Dat heeft verder niets met WGR of dit topic te maken. Niets aan te doen. hiermee eindigt deze discussie overigens ook in dit topic.We hebben er een feedback-topic voor
pi_89785926
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:23 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Soms werken de fiscus en de politie inderdaad samen bij de grotere verkeerscontroles om achterstallige belastingschulden te innen. Maar vermoedelijk doel je op het uitschrijven van boetes. Helaas, die gaan niet naar de belastingdienst, maar direct in de rijkskas.
En waar gaat het geld van de belastingdienst dan heen ;)
Facts don't care about your feelings
pi_89788514
Als hoofdagent verdien je 1910 bruto exclusief toeslagen, de 1400 bruto waar scalare het over had is tijdens je opleiding tot hoofdagent. Mijn zwager verdiend zo'n 2300 bruto inclusief toeslagen
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_89794790
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En waar gaat het geld van de belastingdienst dan heen ;)
Vandaar ook de toevoeging 'direct' ;)
  zaterdag 11 december 2010 @ 08:54:21 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_89794813
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 04:05 schreef trovey het volgende:
Ik zie ze eigenlijk nooit behalve in het centrum van de stad. :') Politie heeft twee rare eigenschappen. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet. En zodra er bonnen uitgeschreven kunnen worden zijn ze er met een man/vrouw of vijf als de kippen er bij. :') Vallen ze niet onder de belastingsdienst?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_89799854
quote:
16s.gif Op dinsdag 30 november 2010 03:35 schreef Stali het volgende:
34 crimineeltjes die dit gaan volgen nu? oO/ .
en jij denkt dat elke rechtgeaarde agent op FOK even bekend gaat maken dat hij agent is? |:(
de slimmen houden zich stil of doen zich anders voor.. :Y O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_89802606
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:06 schreef Five_Horizons het volgende:

Ze kloppen in elk geval niet. Verder zit de gemiddelde MBO4-scholier niet veel daarboven. Sterker: het is gewoon (minimaal) een modaal salaris waar we over praten. Waar je punt zit, weet ik dus niet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:54 schreef oinkoink12 het volgende:
Als hoofdagent verdien je 1910 bruto exclusief toeslagen, de 1400 bruto waar scalare het over had is tijdens je opleiding tot hoofdagent. Mijn zwager verdiend zo'n 2300 bruto inclusief toeslagen
En wat is dan modaal in Nederland?

Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2010 ¤ 32.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ¤ 2.508,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag).

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen

Het lijkt er dan op dat een hoofdagent geen modaal inkomen heeft...
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_89803145
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:37 schreef thespindoctor het volgende:

En wat is dan modaal in Nederland?

Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2010 ¤ 32.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ¤ 2.508,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag).

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen

Het lijkt er dan op dat een hoofdagent geen modaal inkomen heeft...
Ik denk dat de info over de zwager niet helemaal klopt... 2300 bruto incl. toeslagen, zou eventueel kunnen kloppen, als hij nét hoofdagent is geworden en nog niet lang werkt bij de politie.
Hoofdagenten zitten in schaal 7 en dat betekent bij trede 1 1886 bruto. Een hoofdagent zal niet op trede 1 beginnen, dus zal waarschijnlijk rond de 2000 beginnen, zonder toeslagen.

Kennis van mij zit nu als hoofdagent op 2600,- bruto zonder toeslagen. Werkt nu (incl. opleiding van 4 jaar) 8 jaar bij de politie. Haalt volgens mij 2100 netto gemiddeld in de maand. Ruim boven modaal dus.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_89803470
quote:

[..]

Nice one. Zeggen dat iets vrij kansloos is in de maatschappij, maar zelf arrogant doen met een mbo niv.4.

Zoals eerder gesteld. Voor toelating tot de politie gelden strenge criteria. (i.t.t. de toelating van mbo). Met de functie als politieambtenaar kan je later nog doorgroeien. (waar zie jij jezelf als mbo-afgestudeerde na 10 jaar)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Space-Chinees op 11-12-2010 15:11:13 ]
pi_89804006
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:54 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ik denk dat de info over de zwager niet helemaal klopt... 2300 bruto incl. toeslagen, zou eventueel kunnen kloppen, als hij nét hoofdagent is geworden en nog niet lang werkt bij de politie.
Hoofdagenten zitten in schaal 7 en dat betekent bij trede 1 1886 bruto. Een hoofdagent zal niet op trede 1 beginnen, dus zal waarschijnlijk rond de 2000 beginnen, zonder toeslagen.

Kennis van mij zit nu als hoofdagent op 2600,- bruto zonder toeslagen. Werkt nu (incl. opleiding van 4 jaar) 8 jaar bij de politie. Haalt volgens mij 2100 netto gemiddeld in de maand. Ruim boven modaal dus.
Akkoord, dan wordt er iets beter dan modaal verdient. 2100 netto zal ongeveer 3100-3200 bruto zijn.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')