Daar ben ik het ook mee eens. Met absolute openheid krijg je lang niet zoveel geregeld.quote:Op maandag 29 november 2010 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Alsof wij burgers alles moeten weten.
Dat Poetin banden heeft met de maffia wilde ik wel graag weten en dat Karzai corrupt is. Nu kunnen we ernaar handelen.quote:Op maandag 29 november 2010 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ja waarom niet? De politiek staat tegenwoordig voor transparantie en met eerlijke gezichten naar de burgers toe? Dan nou ook niet gaan zitten huilen omdat er dingen uitlekken waardoor je naam schaadt.quote:Op maandag 29 november 2010 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Mwoah, ik wil graag weten of ik wordt voorgelogen. Bijvoorbeeld inzake de Irak-oorlog. De meeste wereldburgers wisten natuurlijk al dat ze werden voorgelogen, maar het is prettig om dat zwart op wit te hebben.quote:Op maandag 29 november 2010 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Door de complexiteit van verschillende zaken is het lastig om alles transparant te houden, je geeft er ook een onderhandelingspositie mee weg natuurlijk. In deze wereld hangen veel zaken met elkaar samen en zelfs op de hoogste niveaus moet je hard werken voordat men je iets wil gunnen.quote:Op maandag 29 november 2010 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja waarom niet? De politiek staat tegenwoordig voor transparantie en met eerlijke gezichten naar de burgers toe? Dan nou ook niet gaan zitten huilen omdat er dingen uitlekken waardoor je naam schaadt.
Absolute transparantie is onhaalbaar, maar dat je bijvoorbeeld erachter kunt komen wie nu werkelijk de rotte appel is, vind ik alleen maar goed. Dan zijn we mischien een heel eind van het gelieg en bedrieg af. Zeker wanneer het om mensenlevens gaat.quote:Op maandag 29 november 2010 20:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Door de complexiteit van verschillende zaken is het lastig om alles transparant te houden, je geeft er ook een onderhandelingspositie mee weg natuurlijk. In deze wereld hangen veel zaken met elkaar samen en zelfs op de hoogste niveaus moet je hard werken voordat men je iets wil gunnen.
Door al die verschillende belangen lijkt het me bijzonder inefficiënt om absolute transparantie na te streven.
Mooi verhaal, maar hoe interessant ben jij eigenlijk om recht te hebben op deze documenten?quote:Op maandag 29 november 2010 20:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Absolute transparantie is onhaalbaar, maar dat je bijvoorbeeld erachter kunt komen wie nu werkelijk de rotte appel is, vind ik alleen maar goed. Dan zijn we mischien een heel eind van het gelieg en bedrieg af. Zeker wanneer het om mensenlevens gaat.
Wie zijn zij om belangrijke zaken achter te houden? Poetin is gewoon een crimineel en dat moet iedereen weten.quote:Op maandag 29 november 2010 20:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar hoe interessant ben jij eigenlijk om recht te hebben op deze documenten?
Ik ben het eens met de poll.
Wie zijn zij om tegen de burgers te liegen?quote:Op maandag 29 november 2010 20:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar hoe interessant ben jij eigenlijk om recht te hebben op deze documenten?
Ik ben het eens met de poll.
Persoonlijk zie ik een verschil tussen doelbewust liegen en bepaalde zaken niet openbaar maken.quote:Op maandag 29 november 2010 20:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Wie zijn zij om tegen de burgers te liegen?
Is liegen verboden? Wie ben jij om van onze belasting centen te profiteren terwijl jij gehandicapt de hele dag tv zit te kijken? Het klinkt wat hard, maar sta daar maar is bij stil.quote:Op maandag 29 november 2010 20:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Wie zijn zij om tegen de burgers te liegen?
Dat mag, alle respect. Informatie achterhouden wat de burger schaadt vind ik niet kunnen.quote:Op maandag 29 november 2010 20:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik een verschil tussen doelbewust liegen en bepaalde zaken niet openbaar maken.
Dan nog, wij nietszeggende burgers hoeven toch niet alles te weten?quote:Op maandag 29 november 2010 20:45 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wie zijn zij om belangrijke zaken achter te houden? Poetin is gewoon een crimineel en dat moet iedereen weten.
Worden we weer persoonlijk? Even offtopic, ik zit in de ZW, en heb een handicap omdat ik het land diende dus zorgde voor jouw veiligheid.quote:Op maandag 29 november 2010 20:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Is liegen verboden? Wie ben jij om van onze belasting centen te profiteren terwijl jij gehandicapt de hele dag tv zit te kijken? Het klinkt wat hard, maar sta daar maar is bij stil.
Als jij een weloverwogen beslissing wilt nemen in het stemhokje is het zaak dat we zoveel mogelijk te weten komen.quote:Op maandag 29 november 2010 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog, wij nietszeggende burgers hoeven toch niet alles te weten?
Wat ben je eigenlijk een grote klootzak. Sorry, klinkt hard, maar het is wel de waarheid.quote:Op maandag 29 november 2010 20:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Is liegen verboden? Wie ben jij om van onze belasting centen te profiteren terwijl jij gehandicapt de hele dag tv zit te kijken? Het klinkt wat hard, maar sta daar maar is bij stil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |