Dan magt ie wel heel snel komen!quote:
waar heb jij het over dan?quote:Op maandag 29 november 2010 16:10 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
[..]
Dan magt ie wel heel snel komen!
Maar hij komt er deze winter wel! (Al roepen we dat elk jaar weer ...)
Toen het al begon te dooien ja.quote:Op maandag 29 november 2010 20:28 schreef TobiasD het volgende:
Ja!
Vorig jaar is er ook een vaar verbod van kracht geweest, toen hebben ze ook de gemalen stil gelegd.
Wil het als fries toch echt een keer meemaken.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:33 schreef Sportex het volgende:
Ik blijf er nog steeds bij dat 'ie deze maand nog gereden wordt.
Nee, wel in januari volgend jaar denk ik...quote:
Als ie komt, vlieg je maar ff terug, kan me niet schelen wat je doet of hoeveel het kost. Je gaat daar de komende 13 maar voor sparen ofzo. Beter dan 13 jaar kniezen dat je je hem gemist had.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:11 schreef Zelfmoordkonijn het volgende:
Voor het eerst in m'n leven hoop ik dat ie er niet komt dit jaar.
Ben namelijk niet in NL en zul je net zien dat ie nu komt, jullie allemaal een geweldig feest ervan maken, en we hierna weer dertien jaar moeten wachten.
Nou vooruit, ik gun iedereen wel een elfstedentocht dti jaar, maar onder voorwaarde dat er dan volgend jaar ook een komt
De CEO van Shell hoorde in Amerika dat er een Elfstedentocht kwam, vloog naar Nederland, reed hem, kwam kwart voor 12 binnen en vloog de volgende ochtend weer terug.quote:Op maandag 20 december 2010 00:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Als ie komt, vlieg je maar ff terug, kan me niet schelen wat je doet of hoeveel het kost. Je gaat daar de komende 13 maar voor sparen ofzo. Beter dan 13 jaar kniezen dat je je hem gemist had.
quote:twitter bericht: =====Harry Otten, directeur Meteoconsult: Als alle Friezen nu de sneeuw van het ijs vegen, kunnen ze een #Elfstedentocht houden op 28 december!====
quote:Net via twitter :
===Bestuur elfstedentocht organiseert morgen een bijeenkomst . Doel? Journalisten bijpraten over o.a. mediabeleid.
===Startpunt van de #Elfstedentocht - de Swette - is al grotendeels begaanbaar. Ook De Snitser Aldfeart ligt er al strak bij! ===
Alles is hier al weer bijna groen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:28 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Precies in Friesland ligt nauwelijks sneeuw, dus dan moet het toch kunnen, toch?
Als de elfstedentocht er elk jaar was, dan was er ook weinig meer aan geweest. Dat het zo zeldzaam en moeilijk voorspelbaar is maakt het juist zoiets mooisquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:36 schreef Arcee het volgende:
Eigenlijk is Friesland best een kutlocatie voor een Elfstedentocht.
In het geheel niet !quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:36 schreef Arcee het volgende:
Eigenlijk is Friesland best een kutlocatie voor een Elfstedentocht.
Daar ligt nog lang niet overal zulk dik ijs als bij 't NK marathon van gisteren.quote:
Gerucht op Twitter. Moet het nog zien.quote:Uit betrouwbare bron: leverancier v spandoeken langs de elfstedenroute krijgt dinsdag go/no go voor evt. de elfstedentocht op DONDERDAG..!
Dat wordt dan een dikke no-goquote:Op zaterdag 25 december 2010 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gerucht op Twitter. Moet het nog zien.
Hoe kom je aan die info? Rond Harlingen kan (muv windwakken) gewoon al geschaatst worden en die dikke dooi zie ik ook nergens, althans niet in Friesland.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef Wilskracht het volgende:
Harlingen waar amper ijs ligt daar dooit het de komende 36 uur met 3 a 4 graden.
weer.nl zoek op plaats harlingen frieslandquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die info? Rond Harlingen kan (muv windwakken) gewoon al geschaatst worden en die dikke dooi zie ik ook nergens, althans niet in Friesland.
iemand heeft dit gepostquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die info? Rond Harlingen kan (muv windwakken) gewoon al geschaatst worden en die dikke dooi zie ik ook nergens, althans niet in Friesland.
ik erger me anders ook wel aan die o-zo-nuchtere Friezen die het allemaal zoveel beter wetenquote:Op zaterdag 25 december 2010 20:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Dit subforum moet nodig gesloten worden tot het echt vast staat dat het door zal gaan.
Allemaal onzintopics en reacties hier
koud zat in harlingen. Die bruggen zijn inderdaad afgezet met lint.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:45 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
iemand heeft dit gepost
De stemplplaats in Harlingen is momenteel afgezet met linten, onder de bruggen daaar staat maar 0,5 cm ijs. Ik heb er een hard hoofd in, het is hier ook niet eens echt koud.
quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef Wilskracht het volgende:
Harlingen waar amper ijs ligt daar dooit het de komende 36 uur met 3 a 4 graden.
Dus in Harlingen is nog 7 nachten -10 nodig en die gaan volgens de weerberichten niet komen.
Tja, en volgens weeronline.nl is het morgen in Harlingen tussen de -6 en +2 graden en maandag tussen de -2 en +1 graden.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:42 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
weer.nl zoek op plaats harlingen friesland
Nee die Friezen passen zich aan als ze buiten de landsgrenzen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:52 schreef Slickk het volgende:
Ik vind het altijd geweldig dat de mensen buiten Friesland helemaal gek zijn over de Elfstedentocht en elk jaar weer de eerste mensen zijn die de vraag stellen of de Elfstedentocht komt... Terwijl mensen binnen Friesland zoiets hebben van, kap eens met dat gezeik, dat zie je vanzelf wel.
En als die er dan komt zijn het uiteraard de Hollanders die zo nodig vooraan moeten staan en moeten dringen zodat er dingen kapot gaan, asociaal parkeren en ga zo maar door...
Zie je Friezen alles kapotmaken tijdens iets als Koninginnedag? Nee, toch?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:58 schreef WEST het volgende:
[..]
Nee die Friezen passen zich aan als ze buiten de landsgrenzen zijn.
het is geen commercieel evenement... dus er MOGEN geeneens spandoeken langs de route...quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gerucht op Twitter. Moet het nog zien.
't kan er natuurlijk mee te maken hebben dat je buiten Friesland niet zo even uit je raam kijkt om te zien hoe het ijs op de route er bij ligt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:52 schreef Slickk het volgende:
Ik vind het altijd geweldig dat de mensen buiten Friesland helemaal gek zijn over de Elfstedentocht en elk jaar weer de eerste mensen zijn die de vraag stellen of de Elfstedentocht komt... Terwijl mensen binnen Friesland zoiets hebben van, kap eens met dat gezeik, dat zie je vanzelf wel.
Ja inderdaad jij bent slimquote:Op zondag 2 januari 2011 14:49 schreef thettes het volgende:
[..]
't kan er natuurlijk mee te maken hebben dat je buiten Friesland niet zo even uit je raam kijkt om te zien hoe het ijs op de route er bij ligt.
Sfeersponsquote:Op maandag 3 januari 2011 10:32 schreef Harlon het volgende:
Nee en zal zo blijven gelukkig, de hoeveelheid ellendige kou die daarvoor nodig is zullen we hopelijk nooit meer meemaken
Faalquote:
Zeker niet omdat er voor de komende dagen alleen maar warmer weer verwacht wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:38 schreef MarMar het volgende:
Half januari is al over tien dagen, dat wordt em niet.
Eén of twee keer per 50 jaar is genoeg. Je moet er wel een beetje naar uitkijken.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef Zeckty het volgende:
Hij komt nooit meer vrees ik. Of nouja niet meer dan 1x in de komende 50 jaar.
Elk jaar word er weer een nieuw draaiboek gemaakt voor de Elfstedentocht, binnen 48u kan alles gerealiseerd worden.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:44 schreef BasEnAad het volgende:
Ik verwacht eigenlijk niet dat die tocht zo snel meer komt. Niemand gaat verantwoordelijkheid nemen voor tienduizenden mensen die op het ijs springen.
Als het nou nooit meer vroor in NL zou je zoiets kunnen zeggen. Maar het gaat nog wel 'even' duren voordat de aarde ver genoeg opgewarmd is om dat te kunnen zeggen. Als de omstandigheden gunstig zijn kan het hier rustig nog 2 weken knoeperhard vriezen hoorquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef Zeckty het volgende:
Hij komt nooit meer vrees ik. Of nouja niet meer dan 1x in de komende 50 jaar.
Bron?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
@TT: Misschien in December maar deze winter niet meer iig. Forum kan weer even op slot.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
@TT: Misschien in December maar deze winter niet meer iig. Forum kan weer even op slot.
Vraag is of de organisatie het wel echt wil. Er kan steeds minder, vraag is echt of de organisatie de verantwoordelijkheid wil nemen voor zo'n groot evenement waarbij tienduizenden hysterische toeschouwers op het ijs springen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Elk jaar word er weer een nieuw draaiboek gemaakt voor de Elfstedentocht, binnen 48u kan alles gerealiseerd worden.
Het zal toch eerst eens fatsoenlijk moeten gaan vriezen anders maakt het niet veel uit of ze willen of nietquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:45 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Vraag is of de organisatie het wel echt wil. Er kan steeds minder, vraag is echt of de organisatie de verantwoordelijkheid wil nemen voor zo'n groot evenement waarbij tienduizenden hysterische toeschouwers op het ijs springen.
Ik hoop met je meequote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:44 schreef Wruijff het volgende:
Het water is koud dus áls het straks weer begint te vriezen heb je gauw weer ijs maar eerlijk gezegd verwacht ik m niet meer met dit vage weer
eind volgende week doet de winter een nieuwe aanval, dus wie weetquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:10 schreef wenge81 het volgende:
Dan mag het eerste mag weer eens gaan vriezen
Vanaf dinsdagnacht gaat het voorlopig weer iedere nacht vriezen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
eind volgende week doet de winter een nieuwe aanval, dus wie weet
ik hoop het, maar heb er geen vetrouwen meer in.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:10 schreef Mercer het volgende:
Die elfstedentocht gaat nog komen, geloof mij maar!
Jammer...quote:Op zondag 16 januari 2011 02:04 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Vanaf dinsdagnacht gaat het voorlopig weer iedere nacht vriezen.![]()
Overdag paar dagen later.
het zou fokkin de koudste winter ooit wordenquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:04 schreef jeroentje1980 het volgende:
Nee, ik denk niet dat het deze jaar komt. Maar zeg nooit nooit!
En waarom denk jij winter 2011/2012? ^^ Vindt die voorspellingen altijd hilarisch, nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:27 schreef SemperSenseo het volgende:
Wat statistieken:
Aantal Elfstedentochten in december: 1
Aantal Elfstedentochten in januari: 6
Aantal Elfstedentochten in febuari: 8
---------------------------------------------------------
Totaal aantal Elfstedentochten: 15 (afgelopen 101 jaar)
Gem. aantal Elfstedentochten: 1 elfstedentocht ieder 7 +/- 6 jaar
Het kan nog steeds dit jaar![]()
Persoonlijk denk ik in de winter 2011/2012
Is puur natte vingerwerk, gebaseerd op 3 jaren van toenemende strenge winters -> vergeet het maar die voorspelling..quote:Op zondag 23 januari 2011 17:31 schreef martin_MH het volgende:
[..]
En waarom denk jij winter 2011/2012? ^^ Vindt die voorspellingen altijd hilarisch, nergens op gebaseerd.
De rest interesseerde me niet zoquote:Op zondag 23 januari 2011 17:43 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Is puur natte vingerwerk, gebaseerd op 3 jaren van toenemende strenge winters -> vergeet het maar die voorspelling..
Wat ik hilarisch vind is dat je valt over klein afgedrukt zinnetje en de rest negeert
Nou, wat ik met de rest (90%) van mijn tekst bedoelde: de meeste elfstedentochten worden pas laat in de winter gehouden, soms januari maar meestal februari. Slechts eentje in al die 101 jaar is in december gehoudenquote:Op zondag 23 januari 2011 19:41 schreef martin_MH het volgende:
[..]
De rest interesseerde me niet zoIk hoef toch niet te vallen over elke zin? Vermoeiend!
Het moet een flink aantal dagen vriezen en overdag mag het niet boven de 0 graden worden, dus het wordt hem niet.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:24 schreef galtfactory het volgende:
Ik heb gezien bij weeronline.nl dat na volgende week donderdag de temperaturen weer flink omlaag gaan richting 1 en -4 graden overdags en in de avond.
3 jaar toenemende strenge winters.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:43 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Is puur natte vingerwerk, gebaseerd op 3 jaren van toenemende strenge winters -> vergeet het maar die voorspelling..
Wat ik hilarisch vind is dat je valt over klein afgedrukt zinnetje en de rest negeert
Je snapt het niet helemaal volgens mij. Er wordt kou voorspeld voor volgende week. Hoe koud is nu nog niet te zeggen met enige zekerheid maar doorgaans zit is de trend (kouder/warmer/hetzelfde) over 14 dagen wel te voorspellen.quote:
Ter aanvulling:quote:Op maandag 7 februari 2011 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal volgens mij. Er wordt kou voorspeld voor volgende week. Hoe koud is nu nog niet te zeggen met enige zekerheid maar doorgaans zit is de trend (kouder/warmer/hetzelfde) over 14 dagen wel te voorspellen.
Dus met een beetje geluk gaat het volgende week vriezen, met nog wat meer geluk blijft het de week daarop dan ook vriezen en met nog meer geluk vriest het 2 weken lang hard genoeg om die tocht te houden.
Erg onwaarschijnlijk, maar zeker niet onmogelijk.
quote:> Weerprimeurlijn 7 feb. bespreking majeure Europa - koudegolf vanaf volgend weekend
> Regio Moskou en Petersbourgh vanaf het komende weekend naar - 25 tot - 28 graden
> Vrijwel zeker schaatsgarantie op Hollands natuurijs vanaf begin derde februaridecade.
> Klassiek hogedrukgebied boven Scandiland geeft bestendige oosters op lange termijn.
[..]
DE DAGELIJKSE UPDATES OVER HET WEER VOOR DE MIDDELLANGE TERMIJN
De depressiedruk vanaf de oceanische kant blijft onverminderd groot, maar.. er is hoop.
In de maandagse run van GFS zien we dat er na Valentijnsdag volop winterkansen zijn.
Idealiter zien we dat door die expansie van het Scandihoog het laag ++ wordt geboycot.
Noordoost- en Oost-Europa worden, mede dankzij een depressie nabij de regio Moskou,
dat fungeert als trekpaard van de ijskoude continentaal arctische lucht volgepompt met..
ongekende diepvrieskoude en temperaturen die terug zullen vallen naar bijna -30 graden
Nederland komt mogelijk in een zeer interessante LuftMasseGrenze terecht ,Groningen
Na het aanstaande weekend zal de vorstgrens al gearriveerd zijn tot bij Sleeswijk-Holst.
We gaan de komende etmalen de spannendste synoptische situatie krijgen sinds jaren Er is een serieuze kans dat de onvervalste + winterkoude ook de Lage Landen bereikt.
Hieronder weer een fraaie klassieke winterkaart (GFS 7e) voor 18 februari aanstaande
De -15 graden isotherm ligt op het 850-hPA-vlak zo'n beetje boven Nederland alhier.
Conclusie is dat de kans op serieus winterweer met transportkoude significant groeit.
Goede perspectieven voor schaatsers, we komen gegarandeerd op de (klap) schaats.
Bron: http://www.weerprimeur.nl/index.html
Ik ook niet (meer), maar het is af en toe wel geinig om te lezen. En soms- niet zo vaak als hij doet voorkomen- heeft hij het ook bij het rechte eind waarop hij er vervolgens gedurende lange periode op blijft hameren dat hij altijd gelijk heeft want 3 jaar geleden had hij het ook een keer goed.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Marc E. Putto.
Een website van die aap neem ik niet serieus.
Hey Marloes, wil met je onder de douche!quote:Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef marloesw het volgende:
Mooi om te zien dat jullie er dan nog steeds op hopen. Het is dan ook fantastisch zo'n tocht, maar realisitisch gezien is de kans er dit jaar op nihil.
Laat me raden, je hebt dit topic gelezen? Versierteksten waarmee je gegarandeerd succes boekt?quote:Op maandag 7 februari 2011 23:39 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hey Marloes, wil met je onder de douche!
Ja dag, "vrijwel zeker", "gegarandeerd op de schaats". Dat soort uitspraken doen serieuze meteorologen niet over een periode die nog 10 dagen ver weg ligt. Zelfs niet als het op dit moment nog zou vriezen.quote:
Blijft lastig... de voorspelling van gistermorgen liet flinke kou zien vanaf de 19e..20e...quote:Op maandag 7 februari 2011 20:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Marc E. Putto.
Een website van die aap neem ik niet serieus.
Het is dan ook niet raadzaam om je op 1 voorspelling te richten maar meer op de algemene lijn van verschillende modellen. Hier gaan ook veel weerbureau's mee in de fout, teveel de focus op één model.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Blijft lastig... de voorspelling van gistermorgen liet flinke kou zien vanaf de 19e..20e...
die van gisteravond weer niet, matig... hooguit -5 snachts
maar die van vanochtend is weer zoals gisterochtend... -15 op de 20e..(snachts dan he
)
Uiteindelijk komt de lenter er wel aan. Maar eerst nog even onderstaande:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:04 schreef galtfactory het volgende:
Laten we van het meest logische uitgaan en wel dat de lente er aan komt.
Kans op nachtvorst, boeienquote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:45 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt de lenter er wel aan. Maar eerst nog even onderstaande:
[ afbeelding ]
Bron: http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html
ja,leukquote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:45 schreef Dlocks het volgende:
Uiteindelijk komt de lenter er wel aan. Maar eerst nog even onderstaande:
Bron: http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html
Dat schreef ik ook niet... Harry.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:48 schreef rubje het volgende:
[..]
ja,leukmaar deze kleine opwellingen zullen iig geen nieuwe vorstperiode ( en daarmee toch de kans op een 11 stedentocht dit jaar) inluiden harry.
Wie danquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:03 schreef marloesw het volgende:
Ik vind het wel grappig om te zien dat mensen daadwerkelijk nog steeds denken dat hij er wel komt.
quote:Alfred Knikker heeft tijdens de IJstrijd 2011 in 24 uur 555 kilometer afgelegd. Doel was 500 km, ondanks de omstandigheden, is dit maar liefst ruim 50 km meer geworden!
Een dergelijke prestatie was op Nederlands ijs nog nooit geleverd. Na afloop werd hij gehuldigd door de minister van VWS Edith Schippers.
Bron: http://www.schaatsforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=6630
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |