Die PVV kamerleden moeten zo onderhand wel duizelig zijn van al dat gedraai.quote:PVV hard aangevallen op draai met JSF
DEN HAAG (ANP) - De PvdA en de SP hebben de PVV maandag hard aangevallen over de draai die de partij heeft gemaakt over de Joint Strike Fighter (JSF). De PVV van Geert Wilders was altijd fel tegen aanschaf van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig en wilde ook geen tweede testtoestel aanschaffen, zo bleek nog enkele weken voor de verkiezingen in juni van dit jaar.
reacties (0)printstuur artikel door
Nu is de PVV voor. Tweede Kamerlid Marcial Hernandez van deze partij kon niet anders doen dan verwijzen naar de handtekening die de PVV in het gedoogakkoord heeft gezet over de aankoop van een tweede testtoestel, zoals VVD en CDA graag willen.
Volgens PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink houdt de PVV zich niet aan de beloftes aan haar kiezers. Ze haalde een uitspraak van Wilders aan, die volgens haar eind april nog heeft gezegd: ,,Voor de PVV is het glashelder: geen JSF-testtoestellen''
Klopt. Maar het onbegrip komt dan ook van partijen die niet zo vaak regeren, die weten niet hoe dat in zijn werk gaat.quote:Op maandag 29 november 2010 13:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoezo? PVV gedoogd en dit is 1 van de afspraken die zijn moesten gedogen om mee te kunnen doen. In iedere formatie raak je punten kwijt en dit hebben zij onder andere kwijtgeraakt om mee te kunnen doen
Dit stond niet in het gedoogakkoord. Dit was zo'n onderdeel waar CDA en VVD steun moesten zoeken in de kamer. Die hebben ze gevonden bij de PVV die zijn handen helemaal vrij had en beloofd had tegen te stemmen.quote:Op maandag 29 november 2010 13:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoezo? PVV gedoogd en dit is 1 van de afspraken die zijn moesten gedogen om mee te kunnen doen. In iedere formatie raak je punten kwijt en dit hebben zij onder andere kwijtgeraakt om mee te kunnen doen
quote:Op maandag 29 november 2010 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit stond niet in het gedoogakkoord. Dit was zo'n onderdeel waar CDA en VVD steun moesten zoeken in de kamer. Die hebben ze gevonden bij de PVV die zijn handen helemaal vrij had en beloofd had tegen te stemmen.
quote:Tweede Kamerlid Marcial Hernandez van deze partij kon niet anders doen dan verwijzen naar de handtekening die de PVV in het gedoogakkoord heeft gezet over de aankoop van een tweede testtoestel, zoals VVD en CDA graag willen
Kunst en cultuurquote:Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef SiGNe het volgende:
En ondertussen moet er bezuinigd worden op kunst en cultuur en gaan opleidingen duurder worden.
Als die JSF er straks eindelijk is hebben we geen piloten met de juiste opleidingen meer.
Jij gaat nooit naar de bioscoop, een popconcert of naar het theater? (ik zal maar niet vragen of je weleens naar een museum gaat)quote:Op maandag 29 november 2010 13:37 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Kunst en cultuurHeel terecht dat daar op bezuinigd wordt.
Mensen schrappen nou eenmaal graag kostenposten die ze niet begrijpen.quote:Op maandag 29 november 2010 13:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jij gaat nooit naar de bioscoop, een popconcert of naar het theater? (ik zal maar niet vragen of je weleens naar een museum gaat)
quote:Op maandag 29 november 2010 13:37 schreef Arglist het volgende:
Draaien is een essentieel onderdeel van democratie, dus hier zou ik, en iedereen, allerminst om verbaasd moeten zijn.
Je wil me vast ook uitleggen waarom dat niet zo is? Of wacht....quote:
Ik mis uberhaupt een defensie-paragraaf...quote:Op maandag 29 november 2010 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)oord-vvd-pvv-cda.pdf
Het staat er niet in
Volgens mij staat er wel meer niet in, er staat helemaal niet in wat ze met het leger willen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 november 2010 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het staat er niet in
Dus behalve draaien ook nog jokken.quote:Op maandag 29 november 2010 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het staat er niet in
Klopt. Komt uit het regeerakkoord.quote:Op maandag 29 november 2010 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit stond niet in het gedoogakkoord. Dit was zo'n onderdeel waar CDA en VVD steun moesten zoeken in de kamer. Die hebben ze gevonden bij de PVV die zijn handen helemaal vrij had en beloofd had tegen te stemmen.
Ik ga zovaak naar een bioscoop, concert of museum (theater vind ik meh) en ook ik vind dat er flink cultuur bezuinigd kan worden.quote:Op maandag 29 november 2010 13:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jij gaat nooit naar de bioscoop, een popconcert of naar het theater? (ik zal maar niet vragen of je weleens naar een museum gaat)
Hernandez moet natuurlijk eerst toestemming vragen aan Geert alvorens hij een antwoord kan formuleren. Slappe zak.quote:Op maandag 29 november 2010 13:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Klopt. Komt uit het regeerakkoord.
Zelf kan ik er niet warm of koud van worden omdat ik vrij neutraal ben in deze kwestie, zolang er maar een weloverwogen besluit wordt genomen, maar het is inderdaad gedraai, ten goede van het kabinet.
Het is wel behoorlijk zwak als Hernandez dit besluit niet zelfstandig kan motiveren. Dan heb je natuurlijk weinig te zoeken in de Tweede Kamer.
Nee maar het moet in ieder geval niet geruisloos gebeurenquote:Op maandag 29 november 2010 14:17 schreef VeX- het volgende:
Alsof het op dit moment nog een verrassing is dat de PVV gemakkelijk op 'principiële' kwesties draait.
quote:Op maandag 29 november 2010 14:32 schreef remlof het volgende:
Voor de PVV-fractie is het glashelder. Geen JSF-testtoestellen. Zet het kabinet dat toch door, ondanks de motie van mevrouw Kant, die door mij mede ondertekend is, dan verdient zij niets anders dan een motie van wantrouwen en die zal ze krijgen ook.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1929
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |