Het is welgemeend he!quote:Op maandag 29 november 2010 22:29 schreef L0we het volgende:
[..]
ahhw.
Vooral die quotes er omheen die doen het hem.
altijd leuk om te proberenquote:Op maandag 29 november 2010 22:32 schreef Dubish het volgende:
Mwa paar keer drukte ik expres hard om te kijken wat ie zou doen
De vorige banden waren bijna helemaal erdoorheen en winterbanden zijn me te duur op het moment. Plus dat ik daarna ook nog eens weer nieuwe zomerbanden moet kopen alsnog.quote:Op maandag 29 november 2010 22:32 schreef Dubish het volgende:
[..]
Is het niet beter om 2 winterbanden te kopen ipv zomerbanden
Ook niet in Polen waar het gemiddeld Siberisch koud en het altijd sneeuwt.quote:
Oja jij was in Polen he, daar heb je het zeker nodig, en daar zijn sneeuwketting toch toegestaan, kan je die misschien gebruiken.quote:Op maandag 29 november 2010 22:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ook niet in Polen waar het gemiddeld Siberisch koud en het altijd sneeuwt.
Linkquote:Op maandag 29 november 2010 22:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Je hebt alleen je rijbewijs nodig, en 2 papiertjes. Daarmee kan je gewoon overschrijven. Kost je ¤ 9.25
[..]
Moet je echt eens doen! Liefst op een grote parkeerplaats
Kost wat, maar dan heb je ook watquote:Op maandag 29 november 2010 22:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
De vorige banden waren bijna helemaal erdoorheen en winterbanden zijn me te duur op het moment. Plus dat ik daarna ook nog eens weer nieuwe zomerbanden moet kopen alsnog.
Ik zit idd te overwegen om sneeuwkettingen te kopen, maar ik moet even kijken wat het nou echt doet. En of het uberhaupt wel kan. Want kun je ook over de gewone weg (dus wanneer er weinig tot geen sneeuw ligt) met sneeuwkettingen rijden, gaan ze dan niet kapot ofzo?quote:Op maandag 29 november 2010 22:35 schreef Dubish het volgende:
[..]
Oja jij was in Polen he, daar heb je het zeker nodig, en daar zijn sneeuwketting toch toegestaan, kan je die misschien gebruiken.
quote:Op maandag 29 november 2010 22:35 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Link
Lekker grote parkeerplaats als er niemand opstaat, daar heb ik ook stiekem gereden voor ik ging lessen en om m'n auto uit te proberen
Je banden slijten wel harder, ze worden alleen aangeraden als de weersomstandigheden écht zo slecht zijn dat het niet anders kanquote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zit idd te overwegen om sneeuwkettingen te kopen, maar ik moet even kijken wat het nou echt doet. En of het uberhaupt wel kan. Want kun je ook over de gewone weg (dus wanneer er weinig tot geen sneeuw ligt) met sneeuwkettingen rijden, gaan ze dan niet kapot ofzo?
Of koop een grotere krabberquote:Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef Dubish het volgende:
Even een quote uit een ander fora
Kleinde tip:
Koop geen kant en klare ruitontdooi vloeistof (als je niet wil krabben)
Maar gebruik een plantenspuitje gevuld met ruitensproeier antivries. Dit kost 4,5 euro ofzo voor 5 liter en 750ml ruitontdooivloeistof is net zo duur.
Inderdaad, bij mij hetzelfe, starten, eventjes krabben terwijl mn dieseltje een beetje warmloopt, en binnen een minuutje ben ik wegquote:Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef Dubish het volgende:
Kan ook, ik gebruik zelf gewoon een krabber, de auto in starten, verwarming op max, uitstappen effe snel krabben en weg ben ik
Die van mij wint het niet! Ik hou mn raampjes lekker dichtquote:Op maandag 29 november 2010 23:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
4 Wind the driver's window down and turn the heater up to full to carry out an experiment as to whether wind chill can be beaten by the heater matrix.
Dit komt me zo bekend voor.
Mijne zou dat nog best wel eens kunnen winnen.. Als het onder de 50 is tenminstequote:Op maandag 29 november 2010 23:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Die van mij wint het niet! Ik hou mn raampjes lekker dicht
Voor 10 minuten, daarna zit je zonder koelvloeistofquote:Op maandag 29 november 2010 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijne zou dat nog best wel eens kunnen winnen.. Als het onder de 50 is tenminste
rijdt prima he?quote:
Ja, je hebt zeker meer grip.quote:Op maandag 29 november 2010 23:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor 10 minuten, daarna zit je zonder koelvloeistof
[..]
rijdt prima he?
quote:Op maandag 29 november 2010 23:23 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Ik heb vandaag een Corvette Stingray gekregen als (vervroegd) verjaardagscadeau van mijn ouders
En das nog een understatementquote:
Nice! Foto's?quote:Op maandag 29 november 2010 23:23 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Ik heb vandaag een Corvette Stingray gekregen als (vervroegd) verjaardagscadeau van mijn ouders
Die is zó lelijk, dat het gewoon weer mooi isquote:Op maandag 29 november 2010 23:25 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nice! Foto's?
*EDIT, als het maar niet de oude model is!![]()
En toen kwam er een nieuwe Audi A3 met 17" velgen richting de rotonde waarbij de ABS constant ingreep.quote:Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef L0we het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo'n überlelijke geweldige amerikaanse bak?
[..]
En das nog een understatement
snap ik nooit zo goed he, geef je al redelijk wat geld uit aan autorijden, maar dan heb je dit soort dingen niet goed voor mekaar...quote:Op maandag 29 november 2010 23:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En toen kwam er een nieuwe Audi A3 met 17" velgen richting de rotonde waarbij de ABS constant ingreep.
quote:Op maandag 29 november 2010 23:28 schreef L0we het volgende:
[..]
Die is zó lelijk, dat het gewoon weer mooi is
Het is amerikaans, die moet toch ergens iets lelijks hebbenquote:Op maandag 29 november 2010 23:31 schreef Dubish het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou dit wel willen, de enige wat ik niet begrijp is waarom ze 4uitlaten precies naastelkaar plaatsen
Sommige mensen rijden auto om van A naar B te komen.quote:Op maandag 29 november 2010 23:30 schreef L0we het volgende:
[..]
snap ik nooit zo goed he, geef je al redelijk wat geld uit aan autorijden, maar dan heb je dit soort dingen niet goed voor mekaar...
Komt waarschijnlijk door de lelijke uitlatenquote:Op maandag 29 november 2010 23:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is amerikaans, die moet toch ergens iets lelijks hebben
Ik dacht dat dat 2009 model alleen nog maar concept was, en niet echt in producie genomen...
Jaquote:Op maandag 29 november 2010 23:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor 10 minuten, daarna zit je zonder koelvloeistof
[..]
rijdt prima he?
Ik snap niet zo goed dat als je kan verzinnen dat je met slippers niet in de sneeuw moet gaan lopen, je ook eigenlijk niet met zomerbanden in de sneeuw moet gaan rijden...quote:Op maandag 29 november 2010 23:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sommige mensen rijden auto om van A naar B te komen.
Die mensen boeit het niet of de auto netjes is of vol met rotzooi.
Die mensen boeit het ook niet of ze iets meer of minder grip hebben.
Vaak zijn het mensen met een leasebak.
Dat zal het zijn ja!quote:Op maandag 29 november 2010 23:34 schreef Dubish het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door de lelijke uitlaten
Dat kan ik me voorstellen ja! Is behoorlijk vervelend als hij even niet mobiel is. Hoe ga je het verder aanpakken?quote:Op maandag 29 november 2010 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja
Mis de vrijheid van zomaar de auto pakken nu al
Het gaat vaak ook wel prima, maar aangezien ik veel op de weg zit kan ik het voor mezelf niet verantwoordenquote:Op maandag 29 november 2010 23:35 schreef FalleNk810i het volgende:
Ach, zonder winterbanden vind ik het tot nu toe best gaan
zolang ik maar niet zo ''vlot'' rij als ik met normale weersomstandigheden doe.
(weet ook verder niet hoe het is om met winterbanden te rijden.. kan net zomerbanden betalen)
Maar ik rij met dit weer en winterbanden ook niet hetzelfde als met goed weer en zomerbanden.quote:Op maandag 29 november 2010 23:35 schreef FalleNk810i het volgende:
Ach, zonder winterbanden vind ik het tot nu toe best gaan
zolang ik maar niet zo ''vlot'' rij als ik met normale weersomstandigheden doe.
(weet ook verder niet hoe het is om met winterbanden te rijden.. kan net zomerbanden betalen)
Ja, maar ik blijf bij mij Duitser <3 Ik kan wegfens kosten de auto niet onderhouden dus heeft mijn vader nu een Corvettequote:Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef L0we het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo'n überlelijke geweldige amerikaanse bak?
[..]
En das nog een understatement
Tsjaquote:Op maandag 29 november 2010 23:37 schreef Dubish het volgende:
Ik wil de winterbanden wel onder de auto plaatsen maar het zijn zulke lelijke stalen velgen met wieldoppen erop.
Het is een ouwetje, daar zul je inderdaad in moeten investeren.quote:Op maandag 29 november 2010 23:38 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Ja, maar ik blijf bij mij Duitser <3 Ik kan wegfens kosten de auto niet onderhouden dus heeft mijn vader nu een Corvette
Mijn auto heeft ook 3jaar met wieldoppen rondgereden, tot ik mijn rijbewijs hadquote:Op maandag 29 november 2010 23:38 schreef L0we het volgende:
[..]
Tsja. Gelukkig rijdt half nederland zo rond...
Voorlopig de auto van mijn ouders gebruiken en meer informatie inwinnen over wat het kan zijn. Dan misschien de auto een tijdje schorsen en in orde maken.quote:Op maandag 29 november 2010 23:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja!
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja! Is behoorlijk vervelend als hij even niet mobiel is. Hoe ga je het verder aanpakken?
Beter zo dan m'n lichtmetaal in een bocht glijden.quote:Op maandag 29 november 2010 23:37 schreef Dubish het volgende:
Ik wil de winterbanden wel onder de auto plaatsen maar het zijn zulke lelijke stalen velgen met wieldoppen erop.
Mja, als het écht zo belangrijk vind kan je natuurlijk een extra setje lichtmetaal aanschaffenquote:Op maandag 29 november 2010 23:41 schreef Dubish het volgende:
[..]
Mijn auto heeft ook 3jaar met wieldoppen rondgereden, tot ik mijn rijbewijs had
Daar heb je wel gelijk in.. Zal deze week even de banden omwissel met de winterbanden, Michelin Energy Savers..quote:Op maandag 29 november 2010 23:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Beter zo dan m'n lichtmetaal in een bocht glijden.
Haha dat word me een beetje te duur. Want de auto gaat rond februari wegquote:Op maandag 29 november 2010 23:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Mja, als het écht zo belangrijk vind kan je natuurlijk een extra setje lichtmetaal aanschaffen
Das een goeie. Ik zou opletten met die APK. Na ongeveer 5-6 weken krijg je automatisch een boete vanwege geen APK. 90 euro.quote:Op maandag 29 november 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voorlopig de auto van mijn ouders gebruiken en meer informatie inwinnen over wat het kan zijn. Dan misschien de auto een tijdje schorsen en in orde maken.
Daaromquote:Op maandag 29 november 2010 23:40 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is een ouwetje, daar zul je inderdaad in moeten investeren.
Gewoon minder toeren maken met het wegrijden..quote:Op maandag 29 november 2010 23:44 schreef 08gnoT. het volgende:
Morgen toch gelijk maar eens over dat parkeerterrein slippenLijkt me echt lachen.
Misschien een stomme vraag, maar moet ik nu anders schakelen dan normaal? Meer of minder toeren maken/ hogere of lagere versnelling rijden bij een bepaalde snelheid?
Ik weet dat ik beter in de tweede versnelling kan wegrijden en als ik slip de koppeling in moet trappen, maar daar houdt het ook mee op wbt koppelen
Mijn vader zou nog langs mijn neef gaan.. Die heeft er wel kijk op.quote:Op maandag 29 november 2010 23:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Das een goeie. Ik zou opletten met die APK. Na ongeveer 5-6 weken krijg je automatisch een boete vanwege geen APK. 90 euro.
Voor de rest als ik eenmaal weg ben niks speciaals?quote:Op maandag 29 november 2010 23:45 schreef Dubish het volgende:
[..]
Gewoon minder toeren maken met het wegrijden..
Niet abrupt gasgeven, sturen of remmen.quote:Op maandag 29 november 2010 23:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Voor de rest als ik eenmaal weg ben niks speciaals?
That's the spirit!quote:Op maandag 29 november 2010 23:44 schreef 08gnoT. het volgende:
Morgen toch gelijk maar eens over dat parkeerterrein slippenLijkt me echt lachen.
Maakt niet zo heel erg veel uit, het is vooral belangrijk dat je niet te snel gaat.quote:Misschien een stomme vraag, maar moet ik nu anders schakelen dan normaal? Meer of minder toeren maken/ hogere of lagere versnelling rijden bij een bepaalde snelheid?
Koppeling intrappen kan soms ook nadelig zijn, omdat je dan opeens geen remming hebt op de voorwielen. Ik zou altijd beginnen met gas loslaten.quote:Ik weet dat ik beter in de tweede versnelling kan wegrijden en als ik slip de koppeling in moet trappen, maar daar houdt het ook mee op wbt koppelen
Ik ben bang dat je docent gelijk heeftquote:Op maandag 29 november 2010 23:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn vader zou nog langs mijn neef gaan.. Die heeft er wel kijk op.
Klein beetje insturen, handrem aantrekkenquote:Op maandag 29 november 2010 23:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Voor de rest als ik eenmaal weg ben niks speciaals?
Ben er ook bang voor.. Aan de ene kant wel leuk want mooi projectje maar aan de andere kant ook flink tijdrovend en kost t ook wat.quote:Op maandag 29 november 2010 23:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je docent gelijk heeft
Het leukste is dan nog even vaart maken, insturen, handrem aantrekken, en gelijk loslaten, daarna weer iets terugsturen, en gas blijven geven. Dan drift je even in een FWDquote:
Dat klopt ja, denk dat je het in 2 avondjes gefixt kan hebbenquote:Op maandag 29 november 2010 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor.. Aan de ene kant wel leuk want mooi projectje maar aan de andere kant ook flink tijdrovend en kost t ook wat.
Met een RWD zat ik nu nog donuts te draaien op eoa parkeerplaatsquote:Op maandag 29 november 2010 23:50 schreef Dubish het volgende:
Was mijn auto maar achterwiel aangedreven.Zou ik leuke dingen mee kunnen doen.
Ik neem de tijd en heb mezelf 2 weekenden gegevenquote:Op maandag 29 november 2010 23:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat klopt ja, denk dat je het in 2 avondjes gefixt kan hebben
[..]
Met een RWD zat ik nu nog donuts te draaien op eoa parkeerplaats
Gaafquote:Op maandag 29 november 2010 23:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Het leukste is dan nog even vaart maken, insturen, handrem aantrekken, en gelijk loslaten, daarna weer iets terugsturen, en gas blijven geven. Dan drift je even in een FWD
Maak een proefrit in een Smartquote:Op maandag 29 november 2010 23:50 schreef Dubish het volgende:
Was mijn auto maar achterwiel aangedreven.Zou ik leuke dingen mee kunnen doen.
Haha, lijkt me heel leukquote:Op maandag 29 november 2010 23:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Met een RWD zat ik nu nog donuts te draaien op eoa parkeerplaats
Wij hebben een Smart voor de deurquote:
Maar wel achterwielaandrijving?quote:Op maandag 29 november 2010 23:56 schreef Dubish het volgende:
[..]
Wij hebben een Smart voor de deur, wat een *** auto is dat zeg, geen comfort niets.. en de tiptronic schakelbak is helemaal naar de *****
![]()
Nop.. met een RWD kan je je kont slingeren, met een FWD gaat dat moeilijk..quote:Op maandag 29 november 2010 23:56 schreef 08gnoT. het volgende:
Een AWD gaat niet zo lekker als een RWD toch?
Weet ik nietquote:
Moet zeker lukken.quote:Op maandag 29 november 2010 23:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik neem de tijd en heb mezelf 2 weekenden gegeven. Als ik al het materiaal in huis heb tenminste en mijn werk heb voorbereid.
Een AWD heeft veel te veel grip voor zulk soort dingenquote:Op maandag 29 november 2010 23:56 schreef 08gnoT. het volgende:
Een AWD gaat niet zo lekker als een RWD toch?
Op 2 benen kan dr ook prima met konten geschud worden hoorquote:Op maandag 29 november 2010 23:58 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nop.. met een RWD kan je je kont slingeren, met een FWD gaat dat moeilijk..
Daar was ik al bang voor ja. M'n eerste autoliefde, de Subaru Impreza,quote:Op maandag 29 november 2010 23:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Een AWD heeft veel te veel grip voor zulk soort dingen
quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:00 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor ja. M'n eerste autoliefde, de Subaru Impreza,schijnt ook fenominabele grip te hebben dankzij de 4WD.
Mwah eentje van een jaar of 12 kost ook niet zo heel veelquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:01 schreef L0we het volgende:
[..]. prijzige liefdes hou je er op na
.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Op 2 benen kan dr ook prima met konten geschud worden hoor
Das het lastige, soms werkt het heel onnatuurlijk, en moet je je er echt even toe zetten om hem te laten luisterenquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Alleen jammer dat impreza's bijna altijd zijn afgeragd.. en laat staan dat je luxe in die auto vind..
en wat betreft het slippen.. rustig aan beginnen
Denk dat je gevoel met de auto je automatisch wel laat doen wat je moet doen.. klinkt heel euhm diepzinning![]()
Ja dat zijn toch van die dingen die je tijdens het rijden moet aanvoelen denk ik.. die niet uit te leggen vallen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Alleen jammer dat impreza's bijna altijd zijn afgeragd.. en laat staan dat je luxe in die auto vind..
en wat betreft het slippen.. rustig aan beginnen
Denk dat je gevoel met de auto je automatisch wel laat doen wat je moet doen.. klinkt heel euhm diepzinning![]()
Ik eigenlijk ook niet nee, zeker de snellere uitvoeringen niet. Maar die zijn meestal toch zo snel voorbij dat je geen kans krijgt om te zien wat erin zitquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:05 schreef Dubish het volgende:
Ik heb nog nooit een vrouw achter het stuurwiel van een Subaru Impreza gezien
Ikke wel helaas.. een echte WRX STi.. met een vrouw van rond de 50 met een bondjas was even een WTF momentje...quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:05 schreef Dubish het volgende:
Ik heb nog nooit een vrouw achter het stuurwiel van een Subaru Impreza gezien
En nog steeds rijden als een bejaarde zeker?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ikke wel helaas.. een echte WRX STi.. met een vrouw van rond de 50 met een bondjas was even een WTF momentje...
quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ikke wel helaas.. een echte WRX STi.. met een vrouw van rond de 50 met een bondjas was even een WTF momentje...
quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Toen had ik nog geen rijbewijsquote:
soms is het ook onderdeel van een soort verjongingskuurquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:17 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bij dat soort gevallen ben ik altijd benieuwd naar het verhaal erachter, misschien moest ze de auto van haar petjeszoon wel van de garage ophalen
Zoals in de film 'Moordwijven'quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:28 schreef 08gnoT. het volgende:
Midlife crisis bij vrouwenDe een neemt een botoxbehandeling en gaat met haar vivaclubje roddelen, de andere schaft een snelle auto aan
Oef! Dat is vervelend. Heb je nog schade?quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:12 schreef FalleNk810i het volgende:
Zo begint lekker de dag.. dan rij je nog geen eens 5 kmh, stuur je het parkeerterrein op en dan glijd je auto rechtdoor. BOEM, paaltjeen dan komt 1100 kilo met 5kmh toch behoorlijk hard aan..
Achja, weer een ervaring rijker?
Owja, topic titel![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:12 schreef FalleNk810i het volgende:
Zo begint lekker de dag.. dan rij je nog geen eens 5 kmh, stuur je het parkeerterrein op en dan glijd je auto rechtdoor. BOEM, paaltjeen dan komt 1100 kilo met 5kmh toch behoorlijk hard aan..
Achja, weer een ervaring rijker?
Owja, topic titel![]()
Als je op zo'n groot parkeerterrein rijdt moet je voor de gein eens proberen wat er gebeurt als je remtquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:
08gnoT: Gewoon lekker rustig aan doen, rustig sturen, rustig gas geven, rustig remmen, en dus ver vooruit kijken. En áls ie gaat glijden: NIET remmen. Koppeling intrappen, en sturen in de richting waar je naartoe wil. Als je de rem intrapt blokkeren de wielen (of je abs gaat gek doen) en dan heb je nog niks. Als je de koppeling intrapt vinden de wielen vanzelf hun grip terug en houd je je heilige koe het best onder controle
Ik ben eigenlijk wel voor een verplichte slipcursus voor iedereen die z'n rijbewijs net gehaald heeft. Kijken wat je wel en niet kunt maken, ervaren wat er gebeurt, en nagenoeg risicoloos ook nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |