Toch nog een best leuk beginnersautootjequote:Op maandag 29 november 2010 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Eh ik heb mijn rijbewijs vorig jaar gehaaldStond er een beetje knullig. Maar vorig jaar was het dus gelijk glibberen en glijden nu valt het wel mee.
Ik had wel gelijk na 2 weken een auto, een Daewoo Lanos
Zal ik mezelf nog eens quoten?quote:Op maandag 29 november 2010 17:35 schreef Sjoegerd het volgende:
Leuk, morgen moet ik naar Zwolle met de auto. Voorlopig niet met mijn auto want een leraar dacht dat de koppakking het heeft begeven. Fijn
Ik weet dat je het gezegd hebt maar het kan geen kwaad om bij een docent motorvoertuigentechniek te informerenquote:
Oh, zo bedoel ik hem niet hoor, vond het eerder leuk dat ik hetzelfde dacht als een proquote:Op maandag 29 november 2010 17:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik weet dat je het gezegd hebt maar het kan geen kwaad om bij een docent motorvoertuigentechniek te informeren.
En als het zo is, ga ik kijken of het me zelf lukt. Moet het toch eens kunnenquote:Op maandag 29 november 2010 17:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Oh, zo bedoel ik hem niet hoor, vond het eerder leuk dat ik hetzelfde dacht als een pro
Dat lukt je wel hoorquote:Op maandag 29 november 2010 18:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En als het zo is, ga ik kijken of het me zelf lukt. Moet het toch eens kunnen. En liever bij een auto als deze dan bij een nieuwere. Hier kun je nog aardig zelf aan de gang.
Het is een riem en voor zover ik weet zitten er gaten in het blok en tandwielen waarmee hij op tijd blijft staan.quote:Op maandag 29 november 2010 18:28 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat lukt je wel hoor. De kop heb je er zo af, waarschijnlijk moet je hem dan even laten vlakken(wel ff checken of hij gevlakt mag worden!), en dan de boel weer erop.
enige wat echt lastig is is de distributieriem. Of ben jij ook gezegend met een ketting?
Goed bezigquote:Op maandag 29 november 2010 18:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is een riem en voor zover ik weet zitten er gaten in het blok en tandwielen waarmee hij op tijd blijft staan.
Kijk er wel naar uit om het te doen iig, ben ik gelijk een stuk wijzer.
En ben ik voor mezelf verplicht om m nog een tijd te houden
Zo'n 100 euro aan materiaal als ik de distributieriem er gelijk bij doe?quote:Op maandag 29 november 2010 18:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig. En je leert er alleen maar van inderdaad! Denk dat de prijs al met al ook wel mee valt
Verzekeren sowieso. Maar als je een auto wilt overschrijven vragen ze bij het postkantoor volgens mij altijd om een geldig rijbewijs. De RDW-site zegt echter dit:quote:Op maandag 29 november 2010 19:27 schreef gateway het volgende:
OVer die auto op je naam: zelfs zonder rijbewijs kan je toch een auto op je naam hebben staan??
Volgens mij zelfs verzekeren?
Stom van je ouders zeg, wat denken ze nou met die acties te bereiken??? En waarom?? was het zo schokkend dat wat ze op je pc & in je kasten vonden???
TS: ik mis de plaatjes van mijn auto in de OP?
enquote:Benodigde documenten voor overschrijving
Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:
Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs
En wat betreft het geldig legitimatiebewijs:quote:Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen.
Als je jezelf dus niet met je rijbewijs legitimeert, moet je per se een recent afschrift hebben uit het GBA.quote:Legitimeren
Bij overschrijving van het kentekenbewijs op het postkantoor/TNT-postkantoor of voor keuren op een RDW keuringsstation, kunt u zich legitimeren met:
een geldig Nederlands rijbewijs
of
een geldig Nederlands paspoort + een recent afschrift (niet ouder zijn dan 3 maanden) van de gegevens uit de basisadministratie persoonsgegevens van uw gemeente (GBA).
Ook kunt u zich met de volgende geldige documenten legitimeren:
een Nederlandse identiteitskaart + een recent afschrift uit de GBA;
een buitenlandse identiteitskaart (uit een EU/EG-land) + een recent afschrift uit de GBA;
een diplomatiek paspoort + een recent afschrift uit de GBA of een verklaring van het Ministerie van Buitenlandse Zaken;
een Nederlands reisdocument voor vreemdelingen + een recent afschrift uit de GBA;
een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen + een recent afschrift uit de GBA;
een dienstpaspoort + een recent afschrift uit de GBA;
een buitenlands paspoort + een recent afschrift uit de GBA;
een actuele bedrijfsvoorraadpas (+legitimatie)
Denk dat je daarop komt inderdaad. Distributiesetje is niet zo heel erg prijzig volgens mijquote:Op maandag 29 november 2010 18:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zo'n 100 euro aan materiaal als ik de distributieriem er gelijk bij doe?
Enige kutte is dat de APK zaterdag verloopt en het zo koud is
Ik moet echt mn best doen om te gaan glijden! Ideaal, die winterbandenquote:
Maar moet geloof ik ook gelijk de in en uitlaatpakkingen meenemen toch?quote:Op maandag 29 november 2010 20:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Denk dat je daarop komt inderdaad. Distributiesetje is niet zo heel erg prijzig volgens mij.
[..]
Ik moet echt mn best doen om te gaan glijden! Ideaal, die winterbanden
Zou kunnen, maar hoeft op zich niet. Op zich blijven die dingen gewoon vastzitten aan de kop. Je kan hem natuurlijk altijd vervangen, maar op zich kan dat net zo goed als ze het ooit begeven, je kan dr toch wel redelijk goed bijquote:Op maandag 29 november 2010 20:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar moet geloof ik ook gelijk de in en uitlaatpakkingen meenemen toch?
Als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed gelijk geld uitgeven aan de remmen.
hehe, dat is niet zo'n heel fijn idee. Al heb ik ook bijna een half jaar zonder reserveband rondgereden. Ik dacht dat hij er onder zat, maar op een gegeven moment kwam ik hem ergens anders tegenquote:Op maandag 29 november 2010 20:50 schreef junkiexp het volgende:
Ik had vrijdag een lekke band.
Die ligt dus nu in dachterbak en ik rij met reservewiel.
Wel even binnenkort iets regelen want als ik nu een lekke band krijg heb ik
een redelijk groot probleem
Ideaalquote:Op maandag 29 november 2010 21:11 schreef L0we het volgende:
[..]
hehe, dat is niet zo'n heel fijn idee. Al heb ik ook bijna een half jaar zonder reserveband rondgereden. Ik dacht dat hij er onder zat, maar op een gegeven moment kwam ik hem ergens anders tegen
Wil je ze nog een keer plaatsen dan? Hebben we vorige topic waarschijnlijk gemistquote:Op maandag 29 november 2010 19:27 schreef gateway het volgende:
TS: ik mis de plaatjes van mijn auto in de OP?
Autorijtopic #26 - Met kilometervreters en boodschappenritjesquote:Op maandag 29 november 2010 21:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wil je ze nog een keer plaatsen dan? Hebben we vorige topic waarschijnlijk gemist
Nou had ik zelf net al wat gefabriceerd. De eerste 2 staan er in iigquote:Op maandag 29 november 2010 21:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Autorijtopic #26 - Met kilometervreters en boodschappenritjes
Ik heb ze inderdaad gemist
edit: Foto 1, Foto 2, Foto 3 <-- Dat rijtje kan je zo in je OP zetten
Ook prima natuurlijk! Nogal bijzonder, ik verveel me vanavondquote:Op maandag 29 november 2010 22:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nou had ik zelf net al wat gefabriceerd. De eerste 2 staan er in iig
Ik ben net een half uurtje geleden thuis gekomen, door de sneeuw ligt alles plat hier. De auto staat nog bij de ambassade dus ik moet morgen lopenquote:Op maandag 29 november 2010 22:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Ook prima natuurlijk! Nogal bijzonder, ik verveel me vanavond
Ahwquote:Op maandag 29 november 2010 22:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik ben net een half uurtje geleden thuis gekomen, door de sneeuw ligt alles plat hier. De auto staat nog bij de ambassade dus ik moet morgen lopen![]()
Maargoed, autorijden is met dit weer en deze omstandigheden vooral in Warschau niet echt verantwoord
Ik zie hier genoeg auto's nog wegslippen. Niemand heeft echt meer grip nuquote:Op maandag 29 november 2010 22:08 schreef L0we het volgende:
[..]
Ahw. Dat is minder! Ik ben heel erg blij dat ik winterbanden heb, al heb ik dr nu alsnog ruim 3 uur over gedaan om thuis te komen...
Aardig ben jij zeg!quote:Op maandag 29 november 2010 22:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zie hier genoeg auto's nog wegslippen. Niemand heeft echt meer grip nuMaargoed, als er file staat heb je nog steeds weinig aan je winterbanden
![]()
Daar kan je ook mee spelen hoorquote:Op maandag 29 november 2010 22:17 schreef fs180 het volgende:
Stukje glijden? Jullie rijden auto's hoor
Groot gelijk, op de motor is het nu helemaal niet meer te doen. Ik ben blij met mn 4 wielenquote:Op maandag 29 november 2010 22:20 schreef fs180 het volgende:
Moet je toch wel je best doen, motor komt de schuur niet meer uit
Okee, ik zal wel weer lief doen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Aardig ben jij zeg!. Maar zelfs met file ben ik dr blij mee, sommige delen waren plat gereden tot ijs. Vind het wel fijn om op tijd stil te staan
En door de rulle sneeuw ist helemaal lekker rijden
Net twee nieuwe zomerbandjes erop hier.quote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef Dubish het volgende:
Ik rij nog met zomerbanden, de winterbanden liggen nog in de schuur.
Ik rij nog met zomerbandenquote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef Dubish het volgende:
Inderdaad, de eerste keer schrok bij mijn eerste auto toen de ABS erin sloeg.quote:Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef Dubish het volgende:
Hehe, lekker glijden inderdaad, ik moest net even mijn neef naar huis brengen en bijna bij elke drempel ging de abs in werkingHad ik nooit meegemaakt
Het maakt ook een rare GRRSCCHHH geluid![]()
Tja toen kon het op het postkantoor in ieder geval niet op mijn naam. Maar goed, ik heb alle papieren en ik ga morgen eens informatie inwinnen op het postkantoor, hopelijk loopt alles met een sisser af als niemand op de advertentie reageert (en die ga ik morgen fijn weghalenquote:Op maandag 29 november 2010 19:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Verzekeren sowieso. Maar als je een auto wilt overschrijven vragen ze bij het postkantoor volgens mij altijd om een geldig rijbewijs. De RDW-site zegt echter dit:
[..]
en
[..]
En wat betreft het geldig legitimatiebewijs:
[..]
Als je jezelf dus niet met je rijbewijs legitimeert, moet je per se een recent afschrift hebben uit het GBA.
Mijne liggen nog in de kruipruimtequote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef Dubish het volgende:
Je weet wel dat zodra de auto op jouw naam staat, hij ook direct op jouw naam verzekerd dient te worden hequote:Op maandag 29 november 2010 22:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tja toen kon het op het postkantoor in ieder geval niet op mijn naam. Maar goed, ik heb alle papieren en ik ga morgen eens informatie inwinnen op het postkantoor, hopelijk loopt alles met een sisser af als niemand op de advertentie reageert (en die ga ik morgen fijn weghalen).
Ik hou jullie wel op de hoogte (uiteraard)
Hier is nu ook sneeuw gevallenAan het begin van de avond eigenlijk al. Stiekem lijkt het me wel heel tof om te gaan slippen nu, polder genoeg
Best wel apart ja, met ABS rijden. Mn eigen auto heeft het niet, dan moet je nog echt opletten hoe hard je remtquote:Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef Dubish het volgende:
Hehe, lekker glijden inderdaad, ik moest net even mijn neef naar huis brengen en bijna bij elke drempel ging de abs in werkingHad ik nooit meegemaakt
Het maakt ook een rare GRRSCCHHH geluid![]()
ahhwquote:Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee, ik zal wel weer lief doen.![]()
"Wat fijn dat je winterbanden hebt zeg, echt gaaf. Wat fijn dat je in ieder geval veiliger in de auto rijden kan"
Nee hoor dat is nergens voor nodig.quote:Op maandag 29 november 2010 22:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je weet wel dat zodra de auto op jouw naam staat, hij ook direct op jouw naam verzekerd dient te worden he![]()
Succes
Is het niet beter om 2 winterbanden te kopen ipv zomerbandenquote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Net twee nieuwe zomerbandjes erop hier.
Nergens voor nodigquote:Op maandag 29 november 2010 22:27 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik rij nog met zomerbanden, ik heb geen winterbanden
Mwa paar keer drukte ik expres hard om te kijken wat ie zou doenquote:Op maandag 29 november 2010 22:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Best wel apart ja, met ABS rijden. Mn eigen auto heeft het niet, dan moet je nog echt opletten hoe hard je remt.
Je hebt alleen je rijbewijs nodig, en 2 papiertjes. Daarmee kan je gewoon overschrijven. Kost je ¤ 9.25quote:Op maandag 29 november 2010 22:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tja toen kon het op het postkantoor in ieder geval niet op mijn naam. Maar goed, ik heb alle papieren en ik ga morgen eens informatie inwinnen op het postkantoor, hopelijk loopt alles met een sisser af als niemand op de advertentie reageert (en die ga ik morgen fijn weghalen).
Moet je echt eens doen! Liefst op een grote parkeerplaatsquote:Ik hou jullie wel op de hoogte (uiteraard)
Hier is nu ook sneeuw gevallenAan het begin van de avond eigenlijk al. Stiekem lijkt het me wel heel tof om te gaan slippen nu, polder genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |