abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2010 @ 21:16:03 #201
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89892107
Die 2 leeuwen 8-)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 december 2010 @ 21:53:21 #202
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_89894781
quote:
Zaak aanslag militairen geseponeerd
Uitgegeven: 13 december 2010 17:36
Laatst gewijzigd: 13 december 2010 18:09

AMERSFOORT - Het Openbaar Ministerie in Arnhem heeft de zaak tegen twee Nederlandse militairen, die werden verdacht van het plegen van een aanslag op een eigen Bushmaster-pantservoertuig, geseponeerd.
Dat zegt advocaat van de militairen Michael Ruperti maandag. Reden voor het staken van de zaak is volgens de raadsman gebrek aan bewijs.

Volgens de marechaussee zou de aanslag zijn gepleegd op 7 maart van dit jaar op de Nederlandse buitenpost Coyote ten noorden van Deh Rawod in Afghanistan.

De twee militairen hebben van het begin af aan ontkend. Er vielen geen doden of gewonden bij het incident.

Lokale mensen

Aanvankelijk ging Defensie er volgens Ruperti van uit dat lokale mensen op het kamp voor de explosie verantwoordelijk waren. De twee verdachten wisten namelijk net op tijd het militaire voertuig te verlaten, voordat het ontplofte.

De marechaussee begon direct een onderzoek en ondervroeg de twee militairen als slachtoffer.

Verbazing

Na een paar maanden moesten ze zich opeens opnieuw melden bij de marechaussee in Nederland. Toen tot hun grote verbazing als verdachte.

Uit het opsporingswerk zou volgens de marechaussee zijn gebleken dat de militairen de aanslag zelf zouden hebben gepleegd, aldus Ruperti.

Woedend

De verdachte militairen waren daar zeer verontwaardigd, totaal verrast en woedend over. Eén van hen heeft nadat de aanklacht tegen hem werd bekendgemaakt, het leger verlaten.

''Mijn cliënten zijn heel blij dat ze niet verder worden vervolgd'', vertelt Ruperti. ''We gaan wel een verzoek tot schadevergoeding indienden, want de militairen vinden wel dat ze door deze beschuldiging beschadigd zijn. Eén is er dus zelfs door uit het leger gestapt.''
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 13 december 2010 @ 21:55:55 #203
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89894952
Ik ken de omstandigheden niet en ga dus ook niet oordelen ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 13 december 2010 @ 21:57:02 #204
168777 Rave_NL
pi_89895044
Ik kende het hele verhaal niet..
  maandag 13 december 2010 @ 21:57:21 #205
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89895063
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:57 schreef Rave_NL het volgende:
Ik kende het hele verhaal niet..
Ik ook niet :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 13 december 2010 @ 23:47:56 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89901101
quote:
Meer geld voor oefenen

Een meerderheid in de Tweede Kamer (de regeringspartijen en de gedoogpartij) gaat er voor zorgen dat er een wijziging komt in de Defensiebegroting 2011. Er gaat 4 miljoen af van het budget voor werving en dat geld komt vervolgens ten goede aan het budget voor oefenen.

Het amendement op de begroting is ingediend door het CDA. De VVD en de PVV steunen het. Het komt er op neer dat 4 miljoen euro uit het budget voor werving (in totaal iets meer dan 25 miljoen) wordt overgeheveld naar het geld dat de defensieonderdelen ontvangen voor oefenen.

Dat is goed voor de motivatie van het personeel, stelt de voorzitter van een belangenvereniging van het leger: er moet meer geoefend worden. Dat geeft tevreden militairen.

Defensie zelf, en dan met name de Hoofd Directie Personeel (HDP), wil zoals bekend ook een duit in het zakje doen door de vaar- en oefentoelage af te schaffen.

Dat oefenen belangrijk is, onderstreept de Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV. Maar meer oefenen en minder belonen is volgens de bond niet goed voor de arbeidssatisfactie. Dus aan het idee van de HDP gaan we niet meewerken.
Is die vent van de pot gerukt??? Op het moment dat ik geen oefentoelage meer krijg als ik weer eens op oefening moet ben ik structureel ziek thuis, ik ben gvd gekke Henkie niet.

Tenzij ze met een "marktconforme" regeling komen vwb overuren.
  maandag 13 december 2010 @ 23:52:37 #207
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89901326
Oefentoelage afschaffen _O-

Sure, ik werk wel even drie keer zo lang door als al mijn burgerhomies met veel zwaarder werk, zonder mijn overuren betaald te krijgen. Dat is volledig eerlijk
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89901391
Ah, oefeningen gaan dus nooit meer langer dan 8 uur duren. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 13 december 2010 @ 23:54:28 #209
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89901418
Ok.. je krijgt minder centen voor je werk, en dat levert dan meer tevreden militairen op? :')

En als er 4 miljoen van het wervingsbudget afgaat zie ik het nog wel gebeuren dat ze eind 2011 weer hetzelfde uithalen als wat ze nu deden ;(
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89901446
Wie gaat nu met zwaarden een gijzelingsactie in? De man was écht depressief én gestoord.
  maandag 13 december 2010 @ 23:58:40 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89901633
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:53 schreef Cobra4 het volgende:
Ah, oefeningen gaan dus nooit meer langer dan 8 uur duren. :)
's Morgens 0800 melden in het veld, 16:30 oefening stofwolk. In de tussengelegen tijd natuurlijk wel al je pauzes pakken... En slapen op de kazerne, thuis of in een hotel.
pi_89901706
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:55 schreef Clan het volgende:
Wie gaat nu met zwaarden een gijzelingsactie in? De man was écht depressief én gestoord.
Ja echte held
pi_89901748
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

's Morgens 0800 melden in het veld, 16:30 oefening stofwolk. In de tussengelegen tijd natuurlijk wel al je pauzes pakken... En slapen op de kazerne, thuis of in een hotel.
En de bootjes van de Marine komen niet meer verder dan Rotterdam. Want om 1600 moeten ze weer in Den Helder zijn.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 14 december 2010 @ 00:24:46 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89902635
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:00 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En de bootjes van de Marine komen niet meer verder dan Rotterdam. Want om 1600 moeten ze weer in Den Helder zijn.
De KM kennende zal dat hooguit Texel worden... :')
pi_89905429
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, wat een flapdrol die vent die dit bedacht heeft. Weer zo'n stafkneus die voor het laatst in 1903 paraat gezeten heeft en nu maar wat dingen roept om dr nog een ster bij te krijgen.
pi_89911423
Volgens mij de HDP op verschillende toelage korten zoals duiktoelage, ontberingstoelage en vliegtoelage... de bron is ook de vakbond... dus het bericht zal gechargeerd zijn.. :')

Veel succes ermee als je echt de vaar- en oefentoelage wil afschaffen... _O-

Dan moeten ze het in overwerk uitbetalen ^O^ , onregelmatige werktijden, werken op de zondag... kassa _O_
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_89919813
Vergroting Reservisten bestand, gelijkstelling diploma NLDA, Uitbesteding onderhoud materialen en inkrimping staven aangenomen in de Tweede Kamer.

Schadeloostelling Veteranen verworpen.

Onafhankelijke inspectie voor Defensie verworpen.

Geen bezuinigingen op innovatie Defensie aangenomen.

Zakgeld voor cadetten aangenomen!

Uitstel aankoop 2de testtoestel JSF verworpen

Mariniers op koopvaardij schepen aangenomen!!!

Alle bovenstaande resultaten net waargenomen op politiek.24 live uitzending uit de Tweede Kamer.
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:33:31 #218
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89920222
Hmmm, schadeloosstelling veteranen verworpen is een beetje zuur.

En Mariniers op koopvaardij schepen is ook erg apart, is dat alleen voor de golf van aden?
pi_89920308
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 15:33 schreef Vronsky het volgende:
Hmmm, schadeloosstelling veteranen verworpen is een beetje zuur.

En Mariniers op koopvaardij schepen is ook erg apart, is dat alleen voor de golf van aden?
Volgens de voorgaande motie gast het om gebieden waar piraten actief zijn maar geen convooi begeleiding beschikbaar is.
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:08:55 #220
168777 Rave_NL
pi_89923926
Oefentoelages afschaffen.

Prima, als ik dan vervolgens maar 24x mijn uurloon op een dag krijg... :'(
pi_89924152
Vaartoelage afschaffen... _O-
Prima, heb ik helemaal niets meer wat mij houdt bij de marine! ^O^
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:23:51 #222
168777 Rave_NL
pi_89924521
Als ze dat doorzetten is dat de definitieve doodsteek voor Defensie.

Dan hebben we enkel nog een V&V-leger van 16 tot 20jarige zonder vaste lasten die ervoor kiezen, met een paar afgestompte kaderleden die niet aan de bak komen in de burgermaatschappij.

Uni, here I come.. :W
pi_89926365
Precies, dan ben ik ook erg snel weg.

Bijkomend voordeel, geen bezuinigingen meer nodig. er is toch niemand meer om die 3 tanks, 2 4tonners en 10mb's te rijden.
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:21:59 #224
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89926692
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:23 schreef Rave_NL het volgende:
Als ze dat doorzetten is dat de definitieve doodsteek voor Defensie.

Dan hebben we enkel nog een V&V-leger van 16 tot 20jarige zonder vaste lasten die ervoor kiezen, met een paar afgestompte kaderleden die niet aan de bak komen in de burgermaatschappij.

Uni, here I come.. :W
V&V is de toekomst.. snap dat dan.
Je mag nu zelfs naar de EOD met 3 jaar V&V........... :')

Ik zit eigenlijk te wachten op de dag dat ze het KCT open gaan stellen voor ze.
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:50:53 #225
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89927817
ik ben dan ook weg.. geen oefeningstoelage meer.
Over achterlijke ideeën gesproken ...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')