Het is denk ik wel leuk als je het "snel" doet qua kerstgedachtequote:Op donderdag 2 december 2010 10:25 schreef Qwea het volgende:
Mogguh. Hoelang loopt dit?
Met het oog op de verhuizing kan ik de boel wel eens gaan opruimen.
Daar zitten dan vast dingen bij die ik niet nodig heb. Maar als het nog 2 weken loopt, dan weet ik dat ik dat deze week nog moet doen
Tuurlijk, alles kanquote:Op donderdag 2 december 2010 10:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is denk ik wel leuk als je het "snel" doet qua kerstgedachte
Als het kan hoor!
quote:Op donderdag 2 december 2010 10:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tuurlijk, alles kanGa ik morgen of Zaterdag ff nach den koude keldert.
En hoe bepaal je dan dat het goed terecht komt?quote:Op donderdag 2 december 2010 11:38 schreef hondebrok het volgende:
Is het wellicht een idee dat er een donatiepotje komt?
dus dat mensen geld kunnen overmaken voor problemen die niet 1-2-3 opgelost kunnen worden zonder een beetje cash?
geld niet uitkeren direct maar voor bijvoorbeeld materiaalquote:Op donderdag 2 december 2010 11:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En hoe bepaal je dan dat het goed terecht komt?
Jij bent ook niet erg positief hé?quote:Op donderdag 2 december 2010 11:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En hoe bepaal je dan dat het goed terecht komt?
Nou, dat snap ik in dit geval wel hoorquote:Op donderdag 2 december 2010 12:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jij bent ook niet erg positief hé?
quote:Op donderdag 2 december 2010 12:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou, dat snap ik in dit geval wel hoorWant dan heb je een potje, en wie beheert dat? En wie bepaald waarvoor het gebruikt wordt? En wat als je persoon A net hebt geholpen en het potje op is, en persoon B komt met een veel erger probleem?
Je moet het zoveel mogelijk 1 op 1 houden denk ik
gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou, dat snap ik in dit geval wel hoorWant dan heb je een potje, en wie beheert dat? En wie bepaald waarvoor het gebruikt wordt? En wat als je persoon A net hebt geholpen en het potje op is, en persoon B komt met een veel erger probleem?
Je moet het zoveel mogelijk 1 op 1 houden denk ik
Voor dat soort dingen kun je weer terecht in het topic waarin hulp wordt aangeboden mbt financiele zaken aanvragen enzo denk ik... Je moet sowieso maar iemand vinden die het beheer op zich WIL nemenquote:Op donderdag 2 december 2010 12:18 schreef hondebrok het volgende:
[..]
[..]
gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt.
veel dingen zijn op te lossen door donaties van kleding en dergelijke.
maar stel dat bij een gezien de verwarmingsketel kapot gaat of iets dergelijks en geen enkele fokker zoiets heeft liggen.
dan zou je het potje kunnen aanspreken.
en het beheer uiteraard voor iemand met een lange geschiedenis hier(een van de mods?)
Nee. Vergeef mij dat ik echte armoede ken en het inzicht heb onderscheid te maken tussen de huilies die boven hun stand willen levenquote:Op donderdag 2 december 2010 12:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jij bent ook niet erg positief hé?
Dat gaat bij huur gewoon via de woningbouwcorporatie en bij koop via de bijzondere bijstand. Onzin om daar een andere fokker voor te laten betalen.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:18 schreef hondebrok het volgende:
[..]
[..]
gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt.
veel dingen zijn op te lossen door donaties van kleding en dergelijke.
maar stel dat bij een gezien de verwarmingsketel kapot gaat of iets dergelijks en geen enkele fokker zoiets heeft liggen.
dan zou je het potje kunnen aanspreken.
en het beheer uiteraard voor iemand met een lange geschiedenis hier(een van de mods?)
En hoe weet je dan dat die andere niet stiekem 100K op zijn spaarrekening heeft en het niet zelf kan betalen? Ja, niet dus behalve als je inzage hebt in persoonsgegevens en bankgegevens.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:00 schreef hondebrok het volgende:
[..]
geld niet uitkeren direct maar voor bijvoorbeeld materiaal
Ja dat blijft natuurlijk lastig en kan het mij goed voorstellen, ik vraag ook niet zo makkelijk om hulp als ik het nodig heb. Maar ik hoop dat door het idee dat je het anoniem kan doen door de vertrouwenspersonen te benaderen de drempel een stukje lager wordt.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:32 schreef Lastpost het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je nou meer Fokkers bereid gaat vinden om daadwerkelijk te reageren op het aanbod dat gegeven wordt.
Anoniem/via PM helpt natuurlijk al, maar ik kan me voorstellen (been there) dat de drempel om zoiets te vragen/aanvaarden nogal hoog ligt en misschien wel te hoog en de reputatie van Fok helpt er ook niet bij vrees ik.
Vanuit mijn eigen ervaring weet ik ook nog wel dat ik boodschappen niet wenste aan te nemen van familie omdat we het wel 'redde', al hield het in dat we 4 keer in de week van een zak aardappels moesten eten en het vlees vervangen werd door een blik knakworstjes, gewoon de trots en je eigenwaarde die wordt aangetast omdat je hulp nodig hebt en het zelf niet kan redden.
Blijft een lastige dit, ik vrees ook dat de mensen die wel reageren op bepaalde zaken het vast niet breed hebben maar ook absoluut niet in de brood-water situatie zitten en dat de echt schrijnende gevallen niet op komen dagen.
Maar ik hoop anderzijds dat er genoeg Fokkers zijn die anderen ook daadwerkelijk kennen en hun situatie evengoed en dat dat dan weer als positief iets gaat werken voor dit forum.
Dat kan anders prima! Ik kan je voor 95% garanderen als je mij de beheer geeft over dat potje dat het alleen bij de mensen komt die het echt nodig hebben.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:33 schreef liesje1979 het volgende:
We kunnen natuurlijk wel bij elk intiatief en elk goed bedoelde bod gaan roepen: hoe weet je nou of die persoon het echt nodig heeft? Maar het wordt een beetje vermoeiend. We kunnen nooit voor 100% garanderen dat iemand het goed kan gebruiken maar doen er wel alles aan wat we kunnen om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt. En meer kunnen we niet doen, dus ik stel voor dat we die vraag maar eens gaan laten rusten.
Over dat potje, gaan we achter overleggen, een vervoerstopic lijkt mij prima, open maar!
Nee, ik snap dat ook welquote:Op donderdag 2 december 2010 12:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja dat blijft natuurlijk lastig en kan het mij goed voorstellen, ik vraag ook niet zo makkelijk om hulp als ik het nodig heb. Maar ik hoop dat door het idee dat je het anoniem kan doen door de vertrouwenspersonen te benaderen de drempel een stukje lager wordt.
Uitgaan van de goedheid van de mens is een prima basis om vanuit te opereren.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van voorwaarden stellen of begin er anders überhaupt niet aan als je sowieso niet kan garanderen dat het bij de juiste mensen komt!
Je snapt mijn punt wel denk ik. Het wordt gewoon vermoeiend als bij elk nieuwe topic deze vraag wordt gesteld. En dat potje gaan we achter overleggen en is er dus nog helemaal niet door,quote:Op donderdag 2 december 2010 12:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat kan anders prima! Ik kan je voor 95% garanderen als je mij de beheer geeft over dat potje dat het alleen bij de mensen komt die het echt nodig hebben.![]()
Gewoon een kwestie van voorwaarden stellen of begin er anders überhaupt niet aan als je sowieso niet kan garanderen dat het bij de juiste mensen komt!
En dit.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:38 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Uitgaan van de goedheid van de mens is een prima basis om vanuit te opereren.
Naïef? Tuurlijk, maar liever dat dan constant argwanend zijn en naar valkuilen zoeken i.p.v oplossingen.
Nee, je gaat uit van het principe dat je met de minste middelen de mensen helpt die minst hebben. En daarvoor heb je dus strenge criteria nodig! Het is maar hoe je het ziet.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:38 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Uitgaan van de goedheid van de mens is een prima basis om vanuit te opereren.
Naïef? Tuurlijk, maar liever dat dan constant argwanend zijn en naar valkuilen zoeken i.p.v oplossingen.
En hoe zie je dat voor je dan? Die strenge criteria? Dat mensen voordat ze ergens gebruik van willen maken eerst hun bankgegevens moeten doorsturen ofzo? En hoe weten wij dan of die persoon wel alle gegevens stuurt en er niet nog stiekem ergens een flinke rekening heeft? Wat mij betreft totaal onnodig en erg drempelverhogend.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, je gaat uit van het principe dat je met de minste middelen de mensen helpt die minst hebben. En daarvoor heb je dus strenge criteria nodig! Het is maar hoe je het ziet.
Je kan mensen wijzen waar ze terecht moeten met hun probleem. Vrijwel alle erge gevallen kunnen via officiële instanties geld of hulp krijgen. Daar hoeft fok! zelf niets voor te doen of voor te weten, maar gewoon iemand verwijzen naar het juiste loket. Dan bepalen ze daar wel wat ze aan gegevens nodig hebben. Ik ga in ieder geval niemand helpen op basis van een berichtje help ik ben zielig en ik heb geen geld. Of ik moet de personen in kwestie (indirect) kennen en een beetje op de hoogte zijn van de situatie zelf.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je dan? Die strenge criteria? Dat mensen voordat ze ergens gebruik van willen maken eerst hun bankgegevens moeten doorsturen ofzo? En hoe weten wij dan of die persoon wel alle gegevens stuurt en er niet nog stiekem ergens een flinke rekening heeft? Wat mij betreft totaal onnodig en erg drempelverhogend.
Hoe ik dat voor mij zie? Geen idee, zie je mij hier een fonds beheren namens fok dan?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je dan? Die strenge criteria? Dat mensen voordat ze ergens gebruik van willen maken eerst hun bankgegevens moeten doorsturen ofzo? En hoe weten wij dan of die persoon wel alle gegevens stuurt en er niet nog stiekem ergens een flinke rekening heeft? Wat mij betreft totaal onnodig en erg drempelverhogend.
Nee ik zie je kritisch kijken naar het idee en dacht dat je dan misschien zelf ideeen had hoe het wel kon. En inderdaad het is aan een ieder om te beslissen of hij of zij een ander helpt, jij doet dat niet zomaar, anderen misschien wel, helemaal prima. We weten nu hoe jij erover denkt, en niemand die jou verplicht om ergens aan bij te dragen waar je niet achter staatquote:Op donderdag 2 december 2010 12:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoe ik dat voor mij zie? Geen idee, zie je mij hier een fonds beheren namens fok dan?
je kunt ook wel íéts minder azijnpissen hoor, ieder stukje enthousiasme wordt door jou onderuit geschopt.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoe ik dat voor mij zie? Geen idee, zie je mij hier een fonds beheren namens fok dan?
Dat is sowieso altijd wel een goede methode!quote:Op donderdag 2 december 2010 12:59 schreef naatje_1 het volgende:
Persoonlijk overhandigen? Dan weet je meteen dat het aankomt bij een hulpbehoevende.
Ik kan het je nog sterker vertellen: als ze voor de trein springen, hebben ze helemaal niets meer nodig. Dan hoeft de gemeente er niet voor op te draaien, hoeft FOK! niets te doen en is er alleen een vieze treinquote:Op donderdag 2 december 2010 12:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je kan mensen wijzen waar ze terecht moeten met hun probleem. Vrijwel alle erge gevallen kunnen via officiële instanties geld of hulp krijgen. Daar hoeft fok! zelf niets voor te doen of voor te weten, maar gewoon iemand verwijzen naar het juiste loket. Dan bepalen ze daar wel wat ze aan gegevens nodig hebben. Ik ga in ieder geval niemand helpen op basis van een berichtje help ik ben zielig en ik heb geen geld. Of ik moet de personen in kwestie (indirect) kennen en een beetje op de hoogte zijn van de situatie zelf.![]()
Maar ja, anderen hebben ook gewoon het recht iemand te geloven op zijn of haar blauwe kijkers.
Ik ben gewoon kritisch! O, vergeef mij dat ik om de armsten geef en graag daar de hulp naartoe zie gaan in plaats van naar de laag erboven. O, wat ben ik een boeman!quote:Op donderdag 2 december 2010 13:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je kunt ook wel íéts minder azijnpissen hoor, ieder stukje enthousiasme wordt door jou onderuit geschopt.
soms moet je gewoon doen, en niet alles tot in den treure willen ontrafelen en becommentariëren.
Onzin.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is sowieso altijd wel een goede methode!
Ik deel je mening verder, maar het blijft feedback en dan mag er ook best kritisch commentaar komen lijkt me, ook al deel je die mening dan weer niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Doe niet mee als je bezwaren hebt, maar hou op de negatieve kant te blijven zoeken. Ik ben het een beetje beu. Maar dat mocht wel duidelijk zijn uit bovenstaande
quote:Op donderdag 2 december 2010 13:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ben gewoon kritisch! O, vergeef mij dat ik om de armsten geef en graag daar de hulp naartoe zie gaan in plaats van naar de laag erboven. O, wat ben ik een boeman!
Ja en wij geven niet om de armsten.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben gewoon kritisch! O, vergeef mij dat ik om de armsten geef en graag daar de hulp naartoe zie gaan in plaats van naar de laag erboven. O, wat ben ik een boeman!
Klopt. Ik kan nu natuurlijk heel flauw zeggen dat het FB is en dat ik dus ook mag reagerenquote:Op donderdag 2 december 2010 13:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik deel je mening verder, maar het blijft feedback en dan mag er ook best kritisch commentaar komen lijkt me, ook al deel je die mening dan weer niet.
Ok.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik kan het je nog sterker vertellen: als ze voor de trein springen, hebben ze helemaal niets meer nodig. Dan hoeft de gemeente er niet voor op te draaien, hoeft FOK! niets te doen en is er alleen een vieze trein
Niemand, ook jij niet, kunt garanderen dat alles altijd terecht komt bij de mensen die het het allerhardst nodig hebben. Ik kan je zelfs garanderen dat dat niet zo is. Maar als we dat als noodzakelijke voorwaarden wilden hanteren, dan moeten we gaan exporteren naar de koude delen van Rusland. Daar hebben de mensen pas problemen en gebrek. En als dat te omslachtig is, dan moeten we in elk geval minimaal op zoek naar de daklozen.
Je wilt een kant uit die wij met z'n allen helemaal niet uit willen met FHF. Het gaat om delen, om het goede gevoel als je iets voor iemand kunt doen, om het initiatief, het gebaar. Het gaat niet om harde criteria en eisen. Daarmee sla je de plank voor FHF helemaal mis. Ook voor wat betreft je eigen be- (ver-) oordelend vermogen. Je overschat jezelf hopeloos als jij meent wél garanties te kunnen geven.
Doe niet mee als je bezwaren hebt, maar hou op de negatieve kant te blijven zoeken. Ik ben het een beetje beu. Maar dat mocht wel duidelijk zijn uit bovenstaande
Je kan niet garanderen dat je die sowieso bereikt. Je geeft om degenen die zeggen dat ze hulp nodig hebben dat zie ik als verschillende zaken.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja en wij geven niet om de armsten.
Heb ik gedaan. Ik verwijs ze naar jou.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom van je kont en ga zelf wat doen voor de door jou uitverkoren allerarmsten dan
Flikker eens op.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Ik verwijs ze naar jou.
Meedoetquote:Op donderdag 2 december 2010 13:10 schreef tombolafan het volgende:
Okee, wacht even:
FHF FTW![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[/topicchange]
Helpen en afschuiven zijn twee héél verschillende dingen.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
Heb ik gedaan. Ik verwijs ze naar jou.
Ok.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Helpen en afschuiven zijn twee héél verschillende dingen.
Ik respecteer je principes en dus je beslissing om niet meer te willen deelnemen. Ik ben het niet eens met je zienswijzen en twijfel aan de intenties, maar het zij zo. Je pogingen om initiatieven hier en daar in het onsmakelijke te trekken (yups, mijn interpretatie) zijn onnodig. Maar om nou te zeggen dat je geholpen hebt is wel erg overrated. In tegendeel zou ik zeggen.
Ergo: doe iets of doe het niet, maar blijf er niet tegenaan schoppen.
quote:Op donderdag 2 december 2010 13:10 schreef tombolafan het volgende:
Okee, wacht even:
FHF FTW![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[/topicchange]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
iemand?quote:Op donderdag 2 december 2010 09:16 schreef Ynske het volgende:
Vraagje. Hoe zit het met bv aanschaf materiaal. Ik zou graag meedoen, door bv dingen te haken voor een ander. Sokken, een muts, een knuffel oid. Maar Tis hier nu geen vetpost, dus aanschaf van de materialen kan dan uit de hand gaan kopen. Bv ontvanger die wol opstuurd, of vergoed en dat ik t dan maak? Mag dat dan wel?
lastig. In feite kan je voor het geld van (fatsoenlijke) wol bij de zeeman al een goede trui kopen tochquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |