We kunnen mensen oproepen he?quote:Op zondag 28 november 2010 17:48 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Goed plan, maar zijn daar genoeg users voor in 1 wijk?
Da's een goed plan! Je kan in zo'n geval ook een paar vrienden ofzo meenemen, een paar niet FOK!kers die dan ook kunnen meehelpenquote:Op zondag 28 november 2010 17:51 schreef BrandX het volgende:
[..]
We kunnen mensen oproepen he?
In mijn wijk hier bjivoorbeeld, wonen veel ouderen (55+ - 155).
Verzamelen bij mij thuis, met een man of tien de wijk in.
In de week ervoor het bijv. communiceren via het wijkblad zodat men zich niet de tyfus schrikt van een horde wilde FOK!kers.
Buiten FOK! heb je ook middelen om mensen op te roepen... Denk aan Social Media of je Nederlandse mondquote:Op zondag 28 november 2010 17:50 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ohja, maar ik denk wel dat dan minder users dat zullen doen.
Ook een schitterend ideequote:Op zondag 28 november 2010 17:46 schreef BrandX het volgende:
We kunnen zelfs FOK!-acties door het land kunnen doen.
FOK! maakt straten sneeuw- en ijsvrij
FOK! doet boodschappen voor bejaarden
met een stel FOK!kers een wijk in met zijn allen en gaan!
quote:Op zondag 28 november 2010 17:52 schreef naatje_1 het volgende:
Of dingen organiseren met scholen, basis of middelbaar, heb je meteen goede pr
Wat organiseren met scholen dan? Noem eens een voorbeeld?quote:Op zondag 28 november 2010 17:52 schreef naatje_1 het volgende:
Of dingen organiseren met scholen, basis of middelbaar, heb je meteen goede pr
Op onze school hebben we vorige kerst een actie gehad om kinderen uit kenia die de universiteit willen doen te helpen, een paar leerlingen van onze school zijn onder toezicht van leraren ook daarnaartoe geweest en voor frans moesten we dan bijvoorbeeld een brief schrijven naar die kinderen.quote:Op zondag 28 november 2010 17:53 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Wat organiseren met scholen dan? Noem eens een voorbeeld?
Da's wel leuk ja, mijn school heeft ook ooit zoiets gedaan!quote:Op zondag 28 november 2010 17:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Op onze school hebben we vorige kerst een actie gehad om kinderen uit kenia die de universiteit willen doen te helpen, een paar leerlingen van onze school zijn onder toezicht van leraren ook daarnaartoe geweest en voor frans moesten we dan bijvoorbeeld een brief schrijven naar die kinderen.
ik ben stageloper geweest in het kader van de week van de mediawijsheid, dus hier idemquote:Op zondag 28 november 2010 17:54 schreef smegmanus het volgende:
Ik stel mezelf iig beschikbaar voor mensen met computerproblemen.
Veel hardware hier liggen en kan simpele softwareprobleempjes vaak op afstand (remote support) oplossen. Scheelt een bezoekje aan de computerboer en scheelt je dus geld.
Een FOK! Studiebeurs?quote:Op zondag 28 november 2010 17:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Op onze school hebben we vorige kerst een actie gehad om kinderen uit kenia die de universiteit willen doen te helpen, een paar leerlingen van onze school zijn onder toezicht van leraren ook daarnaartoe geweest en voor frans moesten we dan bijvoorbeeld een brief schrijven naar die kinderen.
Ik zou om te beginnen het hele topic eens doorlezen, dan zie je dat er heeeel wat meer geroepen wordt èn dat dit het ideeen topic is, niet het aanbiedtopicquote:Op zondag 28 november 2010 17:53 schreef 9611Niels het volgende:
Waarom haal je mijn post nou weg yvonne, ik meende het. Een arme fokuser helpen is toch veel belangrijker en haalbaarder dan straten sneeuwvrij maken.
bijvoorbeeldquote:
Plus dat het publiciteit is.quote:Op zondag 28 november 2010 17:51 schreef BrandX het volgende:
[..]
We kunnen mensen oproepen he?
In mijn wijk hier bjivoorbeeld, wonen veel ouderen (55+ - 155).
Verzamelen bij mij thuis, met een man of tien (minimaal) de wijk in.
In de week ervoor het bijv. communiceren via het wijkblad zodat men zich niet de tyfus schrikt van een horde wilde FOK!kers.
oh zo zijn er idd wel meer mensen die dat soort dingen kunnen aanbieden. Of mensen die andere talenten hebben waar anderen wat aan hebben.quote:Op zondag 28 november 2010 17:54 schreef smegmanus het volgende:
Ik stel mezelf iig beschikbaar voor mensen met computerproblemen.
Veel hardware hier liggen en kan simpele softwareprobleempjes vaak op afstand (remote support) oplossen. Scheelt een bezoekje aan de computerboer en scheelt je dus geld.
quote:Op zondag 28 november 2010 17:57 schreef iBenny het volgende:
Het is dus zeg maar de FOK!-versie van het tv-programma Heel Holland Helpt?
Exact, maar je moet het wel willen. En er tijd voor maken.quote:Op zondag 28 november 2010 17:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
oh zo zijn er idd wel meer mensen die dat soort dingen kunnen aanbieden. Of mensen die andere talenten hebben waar anderen wat aan hebben.
klopt.quote:Op zondag 28 november 2010 17:58 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Exact, maar je moet het wel willen. En er tijd voor maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |