Nee joh, volgens de verkiezingsslogan van de VVD zorgt beleid voor files, maar auto's niet.quote:Op maandag 29 november 2010 10:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]![]()
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat auto's vooral een file-veroorzakend effect hebben...
Als de huidige regering een tijdje aan de macht blijft, nemen de files af. Dat heeft bar weinig te maken met de snelheidsregels, maar komt door het effect van hun beleid op de economie. Het beleid van kabinet-Rutte remt de economische groei en zorgt dat veel meer mensen werkloos worden. Als gevolg daarvan wordt het vanzelf minder druk op de weg.quote:Op maandag 29 november 2010 20:03 schreef Wombcat het volgende:
Nee joh, volgens de verkiezingsslogan van de VVD zorgt beleid voor files, maar auto's niet.
Ik zou me overigens echt een breuk lachen als straks 130 km/u ingevoerd is en inderdaad blijkt dat dat voor meer files zorgt. Dan heeft de VVD toch nog gelijk gekregen!
Ik kan zo wel zonder onderzoek inschatten hoeveel extra doden dit oplevert: zo goed als nihil.quote:Op maandag 29 november 2010 17:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat gaat niet om veel doden (goudappel coffeng heeft er een aardige gooi naar gedaan).
Maar goed hoeveel mensenlevens is het waard? En is het zo onredelijk om eerst de gevolgen van een maatregel te onderzoeken in plaats van dat je het zonder verder na te denken invoert?
Het zal ook niet bijster veel voordeel opleveren, dus waarom beginnen ze er dan aan? Er zijn nuttiger dingen om je als regering mee bezig te houden.quote:Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Gottegot, 130 ipv 120, op een heel klein deel van de snelweg. Hoeveel extra doden zou dat opleveren? Ik gok minstens 1500/jaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tja pakweg 15 doden per jaar extra is wel iets wat je in overweging moet nemen als je zoiets invoert.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:32 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik kan zo wel zonder onderzoek inschatten hoeveel extra doden dit oplevert: zo goed als nihil.
Knap dat jij het beter kunt "inschatten" dan dat wetenschappelijke instituten het kunnen berekenen. Die gaan uit van 15 doden. Maar dat risico vind jij het waard... Misschien ga je anders piepen als iemand uit je nabije omgeving verongelukt. Tot die tijd zul je dit soort domheid wel volhouden. Jammer dat je de toename van het aantal gewonden negeert. Zitten mensen bij die jarenlang moeten revalideren na een verkeersongeval. Los van persoonlijk leed kost dat de samenleving miljarden euro's. Maar dat mag wel, omdat de VVD en PVV hun "speeltje" van 130 rijden zonodig willen doordrukken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:32 schreef Sachertorte het volgende:
Ik kan zo wel zonder onderzoek inschatten hoeveel extra doden dit oplevert: zo goed als nihil.
En dat risico vind ik het waard. De nannystaat is aan mij niet besteed. Dat mietjesgedoe is passe.
Nou, dat je op die plekken nu 180 km/u kan rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken... Niet geheel onbelangrijk!quote:Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Leg eerst maar uit wat het nut is van de snelheidsverhoging van 10 km op beperkte plekken in het land.
Met de wettelijke correctie en de afwijking van de teller in je auto zal je zelfs bij 190 nog je rijbewijs kunnen houden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat je op die plekken nu 180 km/u kan rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken... Niet geheel onbelangrijk!
Correctie is er om afwijkingen in de meting te corrigeren en tellerafwijkingen zijn niet relevant... nog afgezien van het feit dat ik mbv GPS de werkelijke snelheid kan aflezen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:48 schreef Roellie80 het volgende:
Met de wettelijke correctie en de afwijking van de teller in je auto zal je zelfs bij 190 nog je rijbewijs kunnen houden.
Dat is mij allemaal bekend (behalve dan dat bij recidive je weldegelijk je rijbewijs kwijt kan raken in casu). Wat is je punt?quote:Sterker nog, wanneer je niet direct staande word gehouden zal je je rijbewijs sowieso kunnen behouden, ook bij 60km/h te hard
Je kan zelfs 400 km/u rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:01 schreef Roellie80 het volgende:
Jij begon met het 180 te kunnen rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken.
Mijn punt is dat je in veel gevallen ook wel 200 kan rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken.
Moet ik nu geloven dat iedereen die rechts is hard wil rijden en iedereen die links is niet?quote:desalniettemin is deze aanpassing natuurlijk gewoon om rechts Nederland op een makkelijke manier even blij te maken.
Ik maak er geen links-rechts discussie van. Persoonlijk vind ik het gewoon een dom populistisch voorstel dat werkelijk echt enkel van de rechtse politiek kan komen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:35 schreef DS4 het volgende:
Het is echt te dom voor woorden om hier een links-rechts discussie van te willen maken. Dat is meestal een zinloos verhaal, maar nu echt heel dom...
Want nu pakt dit kabinet geen andere dingen aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:55 schreef Roellie80 het volgende:
correctie, dom is niet echt het juiste woord. Het kan me ook eigenlijk niks schelen of het nou 120 of 130 word. Waar het mij om gaat is dat zoiets blijkbaar nogal belangrijk is voor de huidige regering terwijl er denk ik wel belangrijkere dingen op de plank liggen.
Zo'n voorstel als dit is echt alleen om de tokkie's even blij te maken. "Kijk eens wat we bereikt hebben!"
Beweer ik dat ergens? Uiteraard zijn er meer dwaze voorstellen. Gelukkig behandelen we in dit topic slechts enkel deze. En dat is al lastig genoeg blijkbaarquote:Op dinsdag 30 november 2010 12:19 schreef huhggh het volgende:
Want nu pakt dit kabinet geen andere dingen aan natuurlijk.
Alsof een kabinet maar 1 ding tegelijkertijd kan aanpakken, wat een grap.
Is er dan een goede reden om te verbieden dat mensen harder rijden dan 120 km/u? Want een verbod moet een goede reden hebben...quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:52 schreef Roellie80 het volgende:
Ik maak er geen links-rechts discussie van. Persoonlijk vind ik het gewoon een dom populistisch voorstel dat werkelijk echt enkel van de rechtse politiek kan komen.
Dat is geen reden om andere dingen niet meer te doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:55 schreef Roellie80 het volgende:
Waar het mij om gaat is dat zoiets blijkbaar nogal belangrijk is voor de huidige regering terwijl er denk ik wel belangrijkere dingen op de plank liggen.
En die 130 is een betere rede? Het is toch puur symbool politiek ofniet dan?quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:
Is er dan een goede reden om te verbieden dat mensen harder rijden dan 120 km/u? Want een verbod moet een goede reden hebben...
Maar ik Duitsland heb je dan ook met afstanden te maken welke je hier niet echt tegenkomt. Duitsland is trouwens ook zo'n beetje het enige land ter wereld waar je (nog) onbepert kan knallen op sommige stukken.quote:Ik vind persoonlijk dat de Duitsers het veel beter doen: adviessnelheid 130, ga je harder, prima, maar bij ellende mag je je gedrag verantwoorden en op stukken waar het echt niet kan is het 120, 100, of soms nog lager...
Gek genoeg komen dit soort voorstellen toch altijd vanuit de rechtse politiek...quote:Dat vind ik nu veel beter en dat staat helemaal los van politieke kleur.
Auto's alleen nog toestaan als het een economisch doel heeft.quote:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat auto's vooral een file-veroorzakend effect hebben...
Zit je alleen nog met de vraag welke sanctie je op overtreding moet gaan opleggen; het - onder het genot van een dampende kop thee - aanhoren van een vermanende donderpreek van Koos Spee, of een boete van duizenden euro's en een verplichte heropvoedingscursus. (waarvan je zelf de kosten mag betalen)quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Auto's alleen nog toestaan als het een economisch doel heeft.
Voor je lol of gemak autorijden verbieden, moet je zien hoe snel het aantal files teruglopen.
Iedere stap de goede richting op waardeer ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:04 schreef Roellie80 het volgende:
En die 130 is een betere rede? Het is toch puur symbool politiek ofniet dan?
Geen idee waarom dat relevant is.quote:Maar ik Duitsland heb je dan ook met afstanden te maken welke je hier niet echt tegenkomt.
Er zijn er wel meer en ook al was Duitsland het enige land die het zo deed, dan nog is het niet relevant.quote:Duitsland is trouwens ook zo'n beetje het enige land ter wereld waar je (nog) onbepert kan knallen op sommige stukken.
Nog afgezien van het feit dat er onderzoek genoeg is waar het tegendeel uit volgt op snelwegen: allemaal maximaal 5 km/u rijden zorgt voor nog minder verkeersdoden (althans: dat hoop je maar, relatief gezien zorgde paard en wagen voor veel meer verkeersdoden dan de auto...), maar dat maakt het geen goed idee.quote:Hoe zou dat nou komen, het zorgt voor meer ongelukken.
Prima toch. Maar ga vooral voorbij aan het feit dat op snelwegen snelheid zelden tot nooit de oorzaak is van een ongeval.quote:En wanneer er iets mis gaat is dat ook sneller fataal natuurlijk. En dan mag je je gedrag gaan verantwoorden![]()
Dat zal mij eigenlijk een beetje jeuken, want ik weet dat we zo goed als niets weten van het klimaat en om iets te gaan verbieden op basis van een extreem kleine kans dat het misschien warmer wordt....quote:Ook de uitstoot van Co2 gaat aanzienlijk omhoog imo. Er zijn mensen die dit vervelend vinden
Nou, dan doen ze het op dit punt het beste.quote:Gek genoeg komen dit soort voorstellen toch altijd vanuit de rechtse politiek...
Als ik goede argumenten hoor waarom iets verboden moet worden, mag van mij iets best verboden worden. Ik hoor alleen die goede argumenten niet en vermoed dan ook dat die er niet zijn in casu.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:37 schreef Roellie80 het volgende:
Ik kan nog wel reageren, maar we gaan er toch niet uitkomen...
We gaan het vanzelf wel meemaken
Daarom zou het goed zijn de gevolgen in beeld te brengen voor je het invoert.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is er dan een goede reden om te verbieden dat mensen harder rijden dan 120 km/u? Want een verbod moet een goede reden hebben...
Dat vind ik verwaarloosbaar. Sowieso lijkt het me overdreven veel: die 130 zal lang niet overal gereden kunnen worden, en op de snelweg is meestal niet de snelheid bepalend bij ongelukken, maar onoplettendheid en vrachtwagens. Voor beide gevallen geldt dat die 10 kilometertjes verschil marginaal zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja pakweg 15 doden per jaar extra is wel iets wat je in overweging moet nemen als je zoiets invoert.
Wat een dom gezeik...quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:18 schreef Boldface het volgende:
[..]
Knap dat jij het beter kunt "inschatten" dan dat wetenschappelijke instituten het kunnen berekenen. Die gaan uit van 15 doden. Maar dat risico vind jij het waard... Misschien ga je anders piepen als iemand uit je nabije omgeving verongelukt. Tot die tijd zul je dit soort domheid wel volhouden. Jammer dat je de toename van het aantal gewonden negeert. Zitten mensen bij die jarenlang moeten revalideren na een verkeersongeval. Los van persoonlijk leed kost dat de samenleving miljarden euro's. Maar dat mag wel, omdat de VVD en PVV hun "speeltje" van 130 rijden zonodig willen doordrukken.
Precies, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is er dan een goede reden om te verbieden dat mensen harder rijden dan 120 km/u? Want een verbod moet een goede reden hebben...
Ik vind persoonlijk dat de Duitsers het veel beter doen: adviessnelheid 130, ga je harder, prima, maar bij ellende mag je je gedrag verantwoorden en op stukken waar het echt niet kan is het 120, 100, of soms nog lager...
Dat vind ik nu veel beter en dat staat helemaal los van politieke kleur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |