Komt door een conflict die de kabelmaatschappijen hebben met de zenders. De zenders willen geld zien, de kabelmaatschappijen (iig de groten) willen niet betalen, en hebben iets van: van zwart-wit naar kleur, van analoog nar digitaal was het gewoon een evolutie. Van SD naar HD is een soortgelijke evolutie. De zenders zien dit anders.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Yep, is dat niet te triest voor woorden, en niet alleen in NL
Sneller is altijd beter. En je hoeft die films natuurlijk niet te bewaren. Verder worden compressietechnieken ook beter. Je hebt nu al 1080p-films met goede bitrate van rond de 8 Gb, incl. DTS geluid.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar dit kost natuurlijk. Deze technologie moet eerst het lab uit en goedkoop worden. Je hebt er trouwens niets aan, ik vraag me nog steeds af wat je met 500Mbit snelheid nu gaat doen thuis. 4 of 8K streamen kan daar met links op. Films downloaden in 8K? Waar ga je die in godsnaam allemaal laten.
Toch heb ik Avatar nooit geëvenaard gezien.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:52 schreef Kenju het volgende:
[..]
Komt door een conflict die de kabelmaatschappijen hebben met de zenders. De zenders willen geld zien, de kabelmaatschappijen (iig de groten) willen niet betalen, en hebben iets van: van zwart-wit naar kleur, van analoog nar digitaal was het gewoon een evolutie. Van SD naar HD is een soortgelijke evolutie. De zenders zien dit anders.
Overigens moet je je niet blindstaren op de resolutie. Goed 720p beeld is beter dan gaar 1080p beeld. Bij een hoge bitrate zal de belasting van de infrastructuur echter flink toenemen.
3D was altijd maar een hype. Die techniek bestond al jaren, en eerder was het ook al mislukt omdat het niet interessant genoeg was. Nu is het gewoon een extra feature, klaar voor wie het gebruiken wil. Maar wanneer iemand dacht dat dit ooit fantastische ervaringen zou bieden, hadden ze het vanaf het begin al mis.
8Gb/sec? Dat is 1GByte per seconde, dan is een film van 90 Minuten 5,4 Terabyte.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:02 schreef Kenju het volgende:
[..]
Sneller is altijd beter. En je hoeft die films natuurlijk niet te bewaren. Verder worden compressietechnieken ook beter. Je hebt nu al 1080p-films met goede bitrate van rond de 8 Gb, incl. DTS geluid.
met zijn 2en gamen op 3d. heb je beide een volledig scherm ipv split screenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:52 schreef Kenju het volgende:
3D was altijd maar een hype. Die techniek bestond al jaren, en eerder was het ook al mislukt omdat het niet interessant genoeg was. Nu is het gewoon een extra feature, klaar voor wie het gebruiken wil. Maar wanneer iemand dacht dat dit ooit fantastische ervaringen zou bieden, hadden ze het vanaf het begin al mis.
Dat zou ik zo graag eens willen uitproberen, maar volgens mij tot nu toe alleen met een Sony 3D tv mogelijk ?? Nooit echt onderzoek naar gedaan, heb ik van horen/zeggen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:49 schreef rival het volgende:
[..]
met zijn 2en gamen op 3d. heb je beide een volledig scherm ipv split screen
bij mijn maatje op philips tv gezienquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat zou ik zo graag eens willen uitproberen, maar volgens mij tot nu toe alleen met een Sony 3D tv mogelijk ?? Nooit echt onderzoek naar gedaan, heb ik van horen/zeggen?
Door beiden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat komt niet door compressie maar door betere technieken.
Dus??quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch heb ik Avatar nooit geëvenaard gezien.
Nee, ik bedoelde GB. Dus een film van 8 GB.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
8Gb/sec? Dat is 1GByte per seconde, dan is een film van 90 Minuten 5,4 Terabyte.
Leuk, maar hoeveel games ondersteunen dat?quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:49 schreef rival het volgende:
[..]
Dat is voor spelen in 2D. Je hebt dan een 2D-beeld, maar beiden spelers hebben dan een eigen beeld. Daarvoor gebruiken ze dan die shuttertechniek.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
bij mijn maatje op philips tv gezien
Dan heb je bij 8GB voor een film van 90 minuten voldoende aan 12Mbit/sec voor streamingquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:03 schreef Kenju het volgende:
Nee, ik bedoelde GB. Dus een film van 8 GB.
Ik had het helemaal niet over streaming. Ik had het over de grootte vanwege de opmerking van jouw in de trant van 'waar ga je dat allemaal laten'. Sneller is altijd beter. Nog sneller je films binnen halen, bestanden uploaden, etc. Je bent natuurlijk niet verlicht om het te nemen....quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan heb je bij 8GB voor een film van 90 minuten voldoende aan 12Mbit/sec voor streaming
Dan miste je mijn punt, weet je hoe snel een TByte schijf vol is met 500 Mbit bandbreedte met downloaden?quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:07 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik had het helemaal niet over streaming. Ik had het over de grootte vanwege de opmerking van jouw in de trant van 'waar ga je dat allemaal laten'. Sneller is altijd beter. Nog sneller je films binnen halen, bestanden uploaden, etc. Je bent natuurlijk niet verlicht om het te nemen....
Wat maakt dat uit? Je download toch wat je nodig hebt? En je hoeft het toch niet te bewaren? De snelheid waarmee je download heeft toch helemaal niets te maken met de ruimte die je hebt? Ik heb nu 120 Mb/s, daarmee kun je ook redelijk snel een 1 TB HDD vol hebben. So what?quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan miste je mijn punt, weet je hoe snel een TByte schijf vol is met 500 Mbit bandbreedte met downloaden?
Het 3d in films is ook niets meer als een illusie, wanneer iets dichtbij komt kun je alsnog niet de zijkanten zien. Niets meer als een veredelde kijkdoos met bewegende plaatjes erin.quote:
Meer dan dit is 3D ook nooit geweest, misschien met wat 'uit het beeld' komende effecten. Mensen dachten vooraf dat de ervaring iets was ala Captain EO oid waar je denkt dat je zelf in de film zit oid. Dat is natuurlijk onzin. En sowieso waren de echte 3d-effecten voorbehouden aan animatiefilms. Echte films werd het vooralsnog er altijd met de haren erbij gesleept op een enkele uitzondering na. Maar dan was de meerwaarde alsnog vrij beperkt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het 3d in films is ook niets meer als een illusie, wanneer iets dichtbij komt kun je alsnog niet de zijkanten zien. Niets meer als een veredelde kijkdoos met bewegende plaatjes erin.
Dat is nooit anders geweest. Zeker thuis zit niemand erop te wachten een bril op te moeten zetten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
3D gaat pas weer een kans krijgen als je geen bril meer nodig hebt.
Vorige week nog captain eo in eurodisney gezien. Helaas zijn de glazen van alle brillen daar nogal brak waardoor het niet optimaal is en verder zitten er ook maar 2 of 3 extra effecten in de omgeving waardoor het een beetje meer dynamiek krijgt, maar de 3d effecten zijn ook daar gewoon niets meer als die veredelde kijkdoos.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:29 schreef Kenju het volgende:
[..]
Meer dan dit is 3D ook nooit geweest, misschien met wat 'uit het beeld' komende effecten. Mensen dachten vooraf dat de ervaring iets was ala Captain EO oid waar je denkt dat je zelf in de film zit oid. Dat is natuurlijk onzin. En sowieso waren de echte 3d-effecten voorbehouden aan animatiefilms. Echte films werd het vooralsnog er altijd met de haren erbij gesleept op een enkele uitzondering na. Maar dan was de meerwaarde alsnog vrij beperkt.
Helaas is het beeld dan wel verticaal uitgerekt maar dat is niet altijd erg.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:49 schreef rival het volgende:
In principe is het met elke 3D tv mogelijk. Wanneer je bij standaard games met splitscreen de 3D optie "onder-boven" aanklikt kun je bij elke 3D tv op die manier gamen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat zou ik zo graag eens willen uitproberen, maar volgens mij tot nu toe alleen met een Sony 3D tv mogelijk ?? Nooit echt onderzoek naar gedaan, heb ik van horen/zeggen?
Draait die nog in Euro Disney???!!!quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vorige week nog captain eo in eurodisney gezien. Helaas zijn de glazen van alle brillen daar nogal brak waardoor het niet optimaal is en verder zitten er ook maar 2 of 3 extra effecten in de omgeving waardoor het een beetje meer dynamiek krijgt, maar de 3d effecten zijn ook daar gewoon niets meer als die veredelde kijkdoos.
ik weet niet hoeveel games dat ondersteunen, zullen er steeds meer worden. en ja dat is dan 2D.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:03 schreef Kenju het volgende:
Leuk, maar hoeveel games ondersteunen dat?
Dat is voor spelen in 2D. Je hebt dan een 2D-beeld, maar beiden spelers hebben dan een eigen beeld. Daarvoor gebruiken ze dan die shuttertechniek.
Ik was nog nooit in eurodisney geweest,maar had de film 25 jaar geleden in disney florida al gezien. Het wegduiken of het willen grijpen naar de knuffelig monstertje dat deden de kinderen vorig week ook nog steeds.quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
Draait die nog in Euro Disney???!!!
Ik heb iig wel momenten gehad dat ik een speer op me af zag komen en de neiging had weg te duiken. Maar het kan zijn dat het halverwege jaren '80 anders op mij (en anderen) over kwam. De impact was destijds sowieso veel groter dan nu.
Edit: O, sinds 2010 draait hij weer. Stukje MJ-dood-profiteren waarschijnlijk. Is het precies dezelfde attractie als toen?
Het is natuurlijk tof, maar we hebben het natuurlijk over 3D nuquote:Op donderdag 21 februari 2013 08:35 schreef rival het volgende:
[..]
ik weet niet hoeveel games dat ondersteunen, zullen er steeds meer worden. en ja dat is dan 2D.
gaat erom dat je geen half beeld hebt, maar een heel beeld.
Die techniek is zelfs al veel ouder. Voor de consumentenmarkt was Sega in het begin van de jaren '90 al bezig met een VR-achtig apparaat, en zijn ermee opgehouden omdat het niet perfect toegepast kon worden zonder dat een bepaalde groep mensen er ziek van werden. Dat probleem is eigenlijk niet eens volledig opgelost. Ook nu nog heb je mensen die niet langer dan een half uur normaal naar een 3D-film kunnen kijken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:55 schreef icedcore het volgende:
Achterhaalde technologie had deze al in 1999 http://www.stereo3d.com/revelator.htm![]()
Ze kunnen zoveel meer, maar ze zijn slim en slachten die kip met de gouden eieren niet meteen. Waar O waar blijft mijn 3d projectie tv ????
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |