abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91217010
Las vandaag dit op nu.nl:

quote:
3D-bril splijt tv-markt
Uitgegeven: 10 januari 2011 09:30
Laatst gewijzigd: 10 januari 2011 10:25
AMSTERDAM – De twee grootste televisiefabrikanten, LG en Samsung, zijn het oneens over wat de beste manier is om naar 3D-tv's te kijken. Het meningsverschil kan zorgen voor een grote verschuiving op de markt.

Dat schrijft de Amerikaanse zakenkrant the Wall Street Journal maandag op basis van gesprekken met de bedrijven.

Als wordt gekeken naar wereldwijde verkoopaantallen is Samsung marktleider gevolgd door LG. Laatstgenoemde liet eerder al weten dat het de verkoop van 29 miljoen (65 procent van de verkoop van Samsungtelevisies) naar veertig miljoen (80 procent van de verkoop van Samsung) wil verhogen, mede door de verkoop van 3D-televisies.

Nieuwe bril

Na uitspraken van beide bedrijven lijkt het erop dat 3D in ieder geval gaat zorgen voor een splitsing van de markt. Zo heeft Samsung laten weten in te zetten op 3D-tv’s die een nieuwe soort bril met batterijen nodig hebben.

De actieve-sluiterbril, waarvan de brillenglazen om en om geblindeerd worden om ieder oog steeds een beeld uit een iets andere hoek aan te reiken, is zo ontworpen dat de elektronica zich grotendeels in de pootjes van de 3D-bril bevindt. Hierdoor zou de bril minder zwaar op de neus drukken tijdens gebruik.

Daarnaast zouden de brillen er volgens Samsung mooier uitzien en voor een betere beeldkwaliteit zorgen.

LG en Vizio

LG heeft juist negatieve ervaringen wat betreft dat laatste punt, zo zou de bril zorgen voor een flitsen in het beeld. De fabrikant maakte daarom onlangs bekend te stoppen met de batterijbrillen en te kiezen voor de 3D-brillen bekend uit de bioscoop.

Ook Vizio, een tv-fabrikant die zich vooral op het goedkopere segment richt en groter is dan LG in de Verenigde Staten, richt zich op de vertrouwde 3D-brillen uit de bioscoop.

Resolutie

Yoon Boo-keun, hoofd van de tv-afdeling van Samsung, beweert dat LG ondanks het standpunt nog steeds de actieve-sluiterbril produceert. Volgens LG worden de brillen nog steeds gemaakt voor tv's uit het hoogste segment omdat die nu nog beter werken met de nieuwste modellen 3D-brillen.

LG erkent overigens dat de resolutie van een 3D-scherm vermindert bij gebruik van een traditionele bril, maar uit onderzoek zou blijken dat consumenten dit verschil niet zien.
© NU.nl
Moest gelijk aan dit topic denken
Of niet?
pi_91252998
Beetje sneu om informatie over je tv toe te voegen, overbodig en dus pats verhaal.

Vergelijkbaar verhaal:
Gisteren reed ik met mijn verlaagde vw golf met gouden deurhendels tegen een hond aan, hoe kan ik de schade verhalen?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:05:01 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123083978
2 1/2 jaar verder en het is duidelijk, 3D is geflopt. Fabrikanten van TV's zien het niet meer als key feature. Men gaat voor OLED en 4 K.
Het aantal bioscoopzalen dat voor 3D geschikt is neemt af.

Teveel troep op de markt geflikkerd en geen goede content meer uitgebracht.
3D gaat pas weer een kans krijgen als je geen bril meer nodig hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123084184
Het is al de tweede keer dat 3D een stille dood sterft. En terecht. Het zal over 20 jaar wel weer opduiken.
pi_123084188
In Duitsland, VK en Italië hebben ze SKY 3D voor de 3D content
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:11:44 #56
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123084267
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Het aantal bioscoopzalen dat voor 3D geschikt is neemt af.
Voor televisies ben ik met je eens, maar volgens mij niet voor bioscopen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:11:44 #57
45206 Pietverdriet
pi_123084268
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:10 schreef Volksrepubliek- het volgende:
In Duitsland, VK en Italië hebben ze SKY 3D voor de 3D content
Ik weet het, heb een Sky abo
pi_123084323
Film is gewoon te downloaden hoor.

BD versie in 3d.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_123084365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:11 schreef static het volgende:

[..]

Hoezo? bijna elke tv van boven de 600 euro heeft 3D.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:15:49 #60
45206 Pietverdriet
pi_123084449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:11 schreef static het volgende:

[..]

quote:
toen in 2009 Avatar werd uitgebracht koos ruim 80% van de bioscoopgangers ervoor om de film in drie dimensies te bekijken; in 2011 kochten nog slechts 38% van de bezoekers die Pirates of the Carribean: On Stranger Tides wilden zien hun tickets in een 3D-bioscoop.
http://www.welcomamsterdam.nl/nieuws/3d-de-hype-alweer-voorbij
pi_123084667
3d vindt niet iedereen een toegevoegde waarde, sterker nog, velen ervaren het als storend of krijgen er hoofdpijn van.

men zet nu vol in op oled en 4k, ik denk dat dat verstadig is. verstandiger dan 3d.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:20:19 #62
45206 Pietverdriet
pi_123084688
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:13 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Hoezo? bijna elke tv van boven de 600 euro heeft 3D.
3D wordt niet meer gezien als reden om voor een toestel te kiezen, 4K en OLED wordt dat wel. Industrie ziet dat nu als de belangrijkste technologie om zich op te richten.
pi_123084846
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

3D wordt niet meer gezien als reden om voor een toestel te kiezen, 4K en OLED wordt dat wel. Industrie ziet dat nu als de belangrijkste technologie om zich op te richten.
Ik denk dat er nog aardig wat mensen zijn die toch voor een 3D tv kiezen in plaats voor een niet 3D tv als het niet al te veel kost. OLED duurt nog wel even: eind 2014

En ook 4K duurt nog wel een tijdje voordat het betaalbaar is en er 4K zenders zijn behalve enkele demo kanalen op de schotel.
pi_123084995
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:23 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog aardig wat mensen zijn die toch voor een 3D tv kiezen in plaats voor een niet 3D tv als het niet al te veel kost. OLED duurt nog wel even: eind 2014

En ook 4K duurt nog wel een tijdje voordat het betaalbaar is en er 4K zenders zijn behalve enkele demo kanalen op de schotel.
hd-uitzendingen zijn zelfs nog in 720p hier in nederland.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:20 #65
45206 Pietverdriet
pi_123085732
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:26 schreef dawg het volgende:

[..]

Yep, is dat niet te triest voor woorden, en niet alleen in NL
pi_123085791
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:26 schreef dawg het volgende:

[..]

1080i meestal soms 720p, en dat is volgens mij overal zo.
pi_123085877
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Yep, is dat niet te triest voor woorden, en niet alleen in NL
japan gaat geloof ik binnenkort beginnen met 4k uit te zenden, als ik het me goed herinner.

maar goed, wij hebben kpn & upc. :')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:47:50 #68
45206 Pietverdriet
pi_123086132
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef dawg het volgende:

[..]

japan gaat geloof ik binnenkort beginnen met 4k uit te zenden, als ik het me goed herinner.

KPN is wel hard bezig glasvezel uit te rollen samen met Reggefiber, waarmee 4K distributie wel weer mogelijk en makkelijk wordt.
pi_123086287
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef dawg het volgende:

[..]

Er is momenteel zelfs al een 4k demo kanaal te ontvangen ook in Nederland, via de Eutelsat satelliet.
http://www.totaaltv.nl/ni(...)ES_met_Ultra_HD.html
pi_123086874
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

KPN is wel hard bezig glasvezel uit te rollen samen met Reggefiber, waarmee 4K distributie wel weer mogelijk en makkelijk wordt.
dan moeten ze het koper achter de deuren ook aanpassen anders heeft het nog geen zin.
pi_123087105
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:01 schreef dawg het volgende:

[..]

dan moeten ze het koper achter de deuren ook aanpassen anders heeft het nog geen zin.
Doen ze ook, alleen in enkele gevallen is het maar niet gebeurd.
pi_123110061
Zover ik van Ziggo/UPC begrepen heb is het voor die kabelbedrijven nog niet interessant om over te stappen op glasvezel. De kabel die we al jaren hebben word nog niet volledig benut. Zowel televisie als internet kan zeker nog het dubbele aan aan MB's en HD kanalen enz. De kabels kunnen het dus wel aan, het probleem voor hun zit het meer in de verouderde Hubs, Groeps en Eind versterkers om dit geschikt te maken. Zodra die dingen het niet meer aankunnen + te duur word om alles te vervangen/vernieuwen, word glasvezel pas een alternatief.
pi_123110325
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:28 schreef Meike26 het volgende:
Zover ik van Ziggo/UPC begrepen heb is het voor die kabelbedrijven nog niet interessant om over te stappen op glasvezel. De kabel die we al jaren hebben word nog niet volledig benut. Zowel televisie als internet kan zeker nog het dubbele aan aan MB's en HD kanalen enz. De kabels kunnen het dus wel aan, het probleem voor hun zit het meer in de verouderde Hubs, Groeps en Eind versterkers om dit geschikt te maken. Zodra die dingen het niet meer aankunnen + te duur word om alles te vervangen/vernieuwen, word glasvezel pas een alternatief.
Er komen constant nieuwe compressie technieken die meer toelaten over dezelfde kabel. Jaren terug was je blij met amper 56 kbit over een kabelnetwerk, nu is het zonder blikken of blozen 120 mbit of zelfs meer.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:45:43 #74
45206 Pietverdriet
pi_123110684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:28 schreef Meike26 het volgende:
Klopt, en hoewel men maar 1 kern heeft waarover het signaal gaat, zijn Kabeltv kabels coaxiaal en ruisarm. De snelheid waarmee je data over een kabel krijgt heeft in de niet glaswereld alles met ruis te maken, of liever signaal ruisverhouding.
Het Vectoring wat men bij DSL nu over twisted pair zet dient ertoe de ruis weg te halen, zodat je een zuiverder signaal krijgt en meer data kan transporteren. Deze technologie is nog volop in ontwikkeling.

Het sneller maken is veel goedkoper dat glasvezel graven. Het heeft alles te maken met de investering die je moet doen om glas aan te leggen en hoe je dat gaat terugverdienen. Technisch gezien kan glasvezel gigantisch veel data aan. Oorspronkelijk werd maar 1 kleur licht gebruikt, maar dat werden er snel meer, en de lengte van de bitpulsen steeds korter. Door een aantal optische truukjes kan je zo onvoorstelbare hoeveelheden data door 1 vezel sturen, record staat nu op een Petabit/sec dat is wat zal het zijn, 50.000 bluraytjes aan data per seconde...

Maar dit kost natuurlijk. Deze technologie moet eerst het lab uit en goedkoop worden. Je hebt er trouwens niets aan, ik vraag me nog steeds af wat je met 500Mbit snelheid nu gaat doen thuis. 4 of 8K streamen kan daar met links op. Films downloaden in 8K? Waar ga je die in godsnaam allemaal laten.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:46:40 #75
45206 Pietverdriet
pi_123110728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Er komen constant nieuwe compressie technieken die meer toelaten over dezelfde kabel. Jaren terug was je blij met amper 56 kbit over een kabelnetwerk, nu is het zonder blikken of blozen 120 mbit of zelfs meer.
Dat komt niet door compressie maar door betere technieken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')