Ben toevallig vrijdag aangenomen. Had dinsdag een kennismakingsronde en donderdag een 4 uur durende trainingsronde (3,5 theorie) en daarna moesten we 10 klanten opbellen waarna de trainster vrijdag alle gesprekken ging afluisteren om te kijken of we vooral; enthousiast, rustig, zelfverzekerd, en een aantal regels hadden toegepast.. van de 15 waren er 8 afgevallen.quote:Op zondag 28 november 2010 01:11 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Druk aan het solliciteren bij callcenters, dus ik ga hier even meelezen.
Werk je nog bij Ziggo danquote:Op zondag 28 november 2010 16:11 schreef kastanova het volgende:
Nah, hier zal ik me ook maar eens in gaan mengen dan.
Dat is toch al wel weer een aantal promoties en opdrachtgevers geleden hoorquote:
Ik heb jaren support gedaan, voor verschillende merken. Daar kwam geen sales bij kijken. Als mensen iets wilden kopen, verwezen we ze naar een winkel (voor zover er winkelinformatie beschikbaar was).quote:Op zondag 28 november 2010 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Hm, dat laatste klopt niet helemaal denk ik. Bij ons (energiebedrijf) wordt van helpdeskmensen wel degelijk verwacht dat ze ook proberen te verkopen. Bijvoorbeeld een onderhoudscontract of een doos met spaarlampen o.i.d.
Ik werk sinds kort bij de afdeling waar klachten en vragen die per e-mail binnenkomen worden beantwoord (waarbij veel klanten overigens per telefoon worden benaderd, omdat dat makkelijker en sneller is).
En dat besef lijkt er tegenwoordig steeds minder te zijn...quote:Op zondag 28 november 2010 22:20 schreef Light het volgende:
Zorgen dat het probleem wordt opgelost, moet belangrijker zijn dan het aansmeren van een product, in ieder geval op een supportlijn.
Het UWV is ook inbound, daar wordt niets verkocht. Het hoeft dus niet perse verkoop te zijn. Hier heb ik jaren met plezier gewerkt.quote:Op zondag 28 november 2010 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Hm, dat laatste klopt niet helemaal denk ik. Bij ons (energiebedrijf) wordt van helpdeskmensen wel degelijk verwacht dat ze ook proberen te verkopen. Bijvoorbeeld een onderhoudscontract of een doos met spaarlampen o.i.d.
Ik werk sinds kort bij de afdeling waar klachten en vragen die per e-mail binnenkomen worden beantwoord (waarbij veel klanten overigens per telefoon worden benaderd, omdat dat makkelijker en sneller is).
Netjes.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:00 schreef Dionysiou het volgende:
Had dinsdag gewerkt had toen 8 sales. Ging erg goed, donderdag had ik er maar 4 weer minder. en Vandaag had ik er 10!![]()
Ik kan me wel voorstellen dat de klant een bevestiging wil krijgen als wordt aangevinkt dat hij geen mail meer wil ontvangen. Da's ook meteen een bevestiging dat de mail is aangekomen.quote:Op zondag 5 december 2010 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Had wel een leuke van de weekIk ben nog in opleiding en kijk dus met een collega mee.
Iemand had gemaild dat ze geen mail/post enz. meer wilde ontvangen. Prima, mijn collega vinkt dat dus aan in het systeem. Mailtje afgehandeld.
Vijf dagen later mailt de klant waarom ze niets gehoord heeft van onsEhm ja, dat wilde je toch niet?
Bij dit project helaas niet, bij Vodafone 1,50 per sale.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Netjes.Krijg je ook bonussen dan?
Koud bellen is heerlijk joh, helemaal als je je target al ruimschoots hebt gehaald. Kan je daarna rustig bellen en mensen die meteen pissig worden of beginnen te schelden een beetje ''netjes'' uitdagen of een ''perongeluk'' een TBA afspraak maken voor de zelfde avond en dan opnemen als Violet.quote:Op zondag 5 december 2010 09:40 schreef Gulo het volgende:
Ik heb het een tijdje naast mijn studie gedaan. Inbound vond ik wel relaxed.
'Koude' klanten bellen om ze dingen aan te smeren vond ik echter een hel. Het ging me nog wel redelijk goed af, maar ik voelde me erg echt niet goed bij. Heb dat dan ook niet lang volgehouden.
Zou dat echt nooit meer doen, dan wordt ik nog liever zwerver.
Maar sowieso, te commerciële functies liggen mij sowieso niet.
Klantenservice vind ik nog wel leuk.
Mja, ik ervaarde het als een ernstige inbreuk op de persoonlijk levenssfeer van mensen. Ik bedoel, je belt op de meest ongelegen tijdstippen met impertinente vragen.quote:Op zondag 5 december 2010 12:18 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Koud bellen is heerlijk joh, helemaal als je je target al ruimschoots hebt gehaald. Kan je daarna rustig bellen en mensen die meteen pissig worden of beginnen te schelden een beetje ''netjes'' uitdagen of een ''perongeluk'' een TBA afspraak maken voor de zelfde avond en dan opnemen als Violet.
Kan nog een leuke boete worden voor jullie bedrijf dan; ook bij terugbelafspraken is de BMNR-melding verplicht.quote:Op zondag 5 december 2010 12:55 schreef Dionysiou het volgende:
Behalve bij TBA (terug bel afspraken) want dan bel je ze terug uiteraard. Als nog worden mensen weer gebeld als ze weer hun gegevens in internet invoeren etc.
Waar vind ik meer van dit soort vacatures ?quote:Op zondag 5 december 2010 14:42 schreef aanhetwerk het volgende:
Ik werk op de helpdesk van een internetprovider.
Het loon, geen call-tijden targets en de collega's zorgen ervoor dat ik het werk zeer leuk vind :-)
Ohjah!
Ik kan ook nog FOK!ken onder werktijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en wat is het precies ?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:24 schreef Myraela het volgende:
Vandaag mijn eerste training gehad, vanaf volgende week ga ik beginnen met bellen.
Outbound bellen voor Pretium telecom.quote:
Het gaat dus om contracten. En hoe is de sfeer daar ? Lopen ze ook in je nek te hijgen om targets ?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Outbound bellen voor Pretium telecom.
In mijn beltest moest ik een script doen voor een of andere loterij, waarbij ik echt leugens moest verkopen. Dat vond ik toch minder tof. Maar gelukkig hoeft dat dus niet echt.
Sfeer lijkt wel okay, ik heb nog niet daadwerkelijk gebeld, dus qua targets weet ik niet of ze moeilijk doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:46 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het gaat dus om contracten. En hoe is de sfeer daar ? Lopen ze ook in je nek te hijgen om targets ?
btw Myraela, niet daten met Fok!kers maar je wel laten naaien door je werkgever
Ga je niet lang volhouden vrees ik...quote:
Het hele script is gebaseerd op een vergelijking met KPN, maar we moeten wel duidelijk laten merken dat we niet KPN zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:26 schreef kastanova het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd of ze je nog steeds aan gaan raden om de opening van het gesprek zo snel en onduidelijk mogelijk te doen zodat men denkt dat je KPN Telecom zei.
Ik heb voor tig opdrachtgevers gewerkt, zowel inbound als outbound en daarbij ook regelmatig projecten overgenomen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:32 schreef Myraela het volgende:
Het hele script is gebaseerd op een vergelijking met KPN, maar we moeten wel duidelijk laten merken dat we niet KPN zijn.
Ach, ik merk het nog wel. Ik denk sowieso niet dat ik het heel lang vol kan houden, voor welk project dan ook. Maar voor nu verdient het tenminste wat geld.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:11 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb voor tig opdrachtgevers gewerkt, zowel inbound als outbound en daarbij ook regelmatig projecten overgenomen...
En geloof me maar dat men je op een gegeven juist áf gaat raden om duidelijk te maken dat je niet van KPN bent... Hopelijk alleen door collega's, maar ik vrees zelfs door je manager(s)...
Nah, geen idee waar je studeert, maar als het in Nijmegen/Twente of omgeving zou zijn had ik wel even wat voor je kunnen ritselen..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:44 schreef Myraela het volgende:
Ach, ik merk het nog wel. Ik denk sowieso niet dat ik het heel lang vol kan houden, voor welk project dan ook. Maar voor nu verdient het tenminste wat geld.
Direct doen! Tenzij het T-mobile is (of "bepaalde" facilitaire callcenters)quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:00 schreef Myraela het volgende:
Werd gisteren gebeld over een inbound functie, dus die ga ik maandag even terugbellen om een afspraak te maken. Leuk voor erbij of misschien om heel dat outbound bellen te vervangen.
Het is bij HCN, voor iets met tijdschriften. Heb daar eerder gesolliciteerd voor een outbound-functie maar toen vonden ze me eerder iets voor de inbound. Het zag er daar wel netjes uit, ken je ze toevallig?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef kastanova het volgende:
[..]
Direct doen! Tenzij het T-mobile is (of "bepaalde" facilitaire callcenters)
Alleen HCN/Unamic Enschede, ooit een sollicitatie gehad...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:14 schreef Myraela het volgende:
Het is bij HCN, voor iets met tijdschriften. Heb daar eerder gesolliciteerd voor een outbound-functie maar toen vonden ze me eerder iets voor de inbound. Het zag er daar wel netjes uit, ken je ze toevallig?
De incassoafdeling bij @Home was mijn favoriet, de beste bijbaan ooitquote:Op zondag 28 november 2010 22:16 schreef Innisdemon het volgende:
Ik heb jaren op een inbound-helpdesk gezeten. Prachtig mooi werk. Ook als de mensen kwaad werden, begonnen te schelden, te dreigen en noem maar op, ik had de grootste lol.
Waterleidingbedrijfquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:53 schreef Andromache het volgende:
Schopje. Zijn hier nog mensen die in de non-profitsector voor een callcenter werken?
Jazeker, ik werk op de servicedesk afdeling van de Belastingdienst. Maar we dienen ook de Douane, FIOD, Toeslagen en bepaalde onderdelen van het Ministerie van Financiën.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:53 schreef Andromache het volgende:
Schopje. Zijn hier nog mensen die in de non-profitsector voor een callcenter werken?
Dan zit je zeker in Utrecht?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:07 schreef Wielrem het volgende:
[..]
Jazeker, ik werk op de servicedesk afdeling van de Belastingdienst. Maar we dienen ook de Douane, FIOD, Toeslagen en bepaalde onderdelen van het Ministerie van Financiën.
Zo zou je het kunnen noemen, schadebehandelaar voor een verzekeraar.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:53 schreef Andromache het volgende:
Schopje. Zijn hier nog mensen die in de non-profitsector voor een callcenter werken?
Je bedoelt Callcenters, misschien kun jij een magazijnmedewerkers topic openen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |