Je hebt kritiek op het kapitalisme hè, dus dat wil je.quote:Op zondag 28 november 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik pleit voor collectivisering? Kom ik werkelijk zo oppervlakkig over?
Klopt als een bus. Maar dan hoeft kritiek op het kapitalisme niet altijd op bijna spastische wijze te worden van de hand te worden gewezen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:24 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het huidige kapitalistische systeem zaligmakend is, verre van zelfs, maar er is momenteel gewoon geen beter alternatief.
De commi-jagers van FOK!quote:Op zondag 28 november 2010 18:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je hebt kritiek op het kapitalisme hè, dus dat wil je.
Zeker waar, ik maak me daar volgens mij dan ook niet schuldig aanquote:Op zondag 28 november 2010 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Maar dan hoeft kritiek op het kapitalisme niet altijd op bijna spastische wijze te worden van de hand te worden gewezen.
Dat klopt, maar hier mag je gewoon voor je uit rellen dus dat doe ik danquote:
Nou, dat eerst zei ik niet, dat tweede laat ik in het midden. En het volgende wat ik wil zeggen is, het kapitalisme kent uiteraard zo z'n uitschot ja, maar dat is geen reden om het in z'n eigen sop gaar te laten koken.quote:Op zondag 28 november 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik pleit voor collectivisering? Kom ik werkelijk zo oppervlakkig over?
Ach, het kapitalisme is slechts een trede op de ladder van vooruitgang. Op een gegeven moment bereikt het systeem zijn grenzen en wordt het vervangen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, dat eerst zei ik niet, dat tweede laat ik in het midden. En het volgende wat ik wil zeggen is, het kapitalisme kent uiteraard zo z'n uitschot ja, maar dat is geen reden om het in z'n eigen sop gaar te laten koken.
Klopt, maar waarin denk ik dan?quote:Op zondag 28 november 2010 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het kapitalisme is slechts een trede op de ladder van vooruitgang. Op een gegeven moment bereikt het systeem zijn grenzen en wordt het vervangen.
Dit sowieso, alleen zal dat nog wel een tijdje duren aangezien er nog weinig goede alternatieven zijn bedacht.quote:Op zondag 28 november 2010 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het kapitalisme is slechts een trede op de ladder van vooruitgang. Op een gegeven moment bereikt het systeem zijn grenzen en wordt het vervangen.
Ik vrees inderdaad dat ik het einde van het kapitalisme inderdaad niet meer ga meemaken. Helaas.quote:Op zondag 28 november 2010 18:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar waarin denk ik dan?
Al denk ik wel dat het kapitalisme nog honderden jaren zal blijven.
En jij weet een betere manier om die overkant te bereiken?quote:Op zondag 28 november 2010 18:31 schreef ethiraseth het volgende:
Kapitalisme is een stoomtrein die stuurloos op een afgrond afraast, en we denken hopen dat, als we maar genoeg kolen erin dumpen, we hard genoeg kunnen gaan om de overkant te bereiken en niet in de afgrond te vallen of tegen de rotswand te slaan.
Neuh, hij wil zijn dogmatische retoriek weer even spuien.quote:Op zondag 28 november 2010 18:32 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
En jij weet een betere manier om die overkant te bereiken?
Verder nog wat feiten of laat je het bij dit soort trivialiteiten?quote:Op zondag 28 november 2010 18:31 schreef ethiraseth het volgende:
Kapitalisme is een stoomtrein die stuurloos op een afgrond afraast, en we denken hopen dat, als we maar genoeg kolen in de oven dumpen, we hard genoeg kunnen gaan om de overkant te bereiken en niet in de afgrond te vallen of tegen de rotswand te slaan.
Dat heb ik van jouw posts hier op Fok geleerd te doen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, hij wil zijn dogmatische retoriek weer even spuien.
En posten zonder feiten heb ik van jou geleerd.quote:Op zondag 28 november 2010 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verder nog wat feiten of laat je het bij dit soort trivialiteiten?
Het lijkt me ook niks om in die transitie te leven eerlijk gezegd. Zoiets gaat waarschijnlijk gepaard met oorlogen en grote economische problemen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat ik het einde van het kapitalisme inderdaad niet meer ga meemaken. Helaas.
Klopt, maar elk systeem wordt vervangen, als denk ik dat het essentie van kapitalisme nooit verloren zal gaan.quote:Op zondag 28 november 2010 18:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat ik het einde van het kapitalisme inderdaad niet meer ga meemaken. Helaas.
Ik had een scherpere respons verwacht eigenlijk. Wat een kinderachtige reactiequote:Op zondag 28 november 2010 18:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat heb ik van jouw posts hier op Fok geleerd te doen.
Het kan natuurlijk heel snel gaan. Technologische ontwikkeling, die voortdurend gaande is, schept nieuwe mogelijkheden. Ik vrees echter dat er niet zomaar een punt kan worden gezet achter het kapitalisme. Er zal een cataclysmische gebeurtenis plaatsvinden waarna we tot de conclusie komen dat we het over een andere boeg moeten gooien.quote:Op zondag 28 november 2010 18:31 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Dit sowieso, alleen zal dat nog wel een tijdje duren aangezien er nog weinig goede alternatieven zijn bedacht.
Een kinderachtige reactie verdient een kinderachtige tegenreactie hè.quote:Op zondag 28 november 2010 18:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had een scherpere respons verwacht eigenlijk. Wat een kinderachtige reactie
En nu graag nog even iets inhoudelijks: Waarom ben jij van mening dat een interventie van een centrale bank gelijk staat aan fraude?quote:Op zondag 28 november 2010 18:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat heb ik van jouw posts hier op Fok geleerd te doen.
[..]
En posten zonder feiten heb ik van jou geleerd.
Zal wel meevallen, een transitie is iets heel anders dan een revolutie.quote:Op zondag 28 november 2010 18:33 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niks om in die transitie te leven eerlijk gezegd. Zoiets gaat waarschijnlijk gepaard met oorlogen en grote economische problemen.
Het is geen fraude want het is gelegaliseerd hè. Maar hoe wil je de creatie van honderden miljarden uit het niks noemen?quote:Op zondag 28 november 2010 18:34 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
En nu graag nog even iets inhoudelijks: Waarom ben jij van mening dat een interventie van een centrale bank gelijk staat aan fraude?
Een grote verandering als in een verandering van systeem, gaat gepaard met revolutie en dus oorlogen en economische problemen, anders is er ook geen reden om van systeem te veranderen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, een transitie is iets heel anders dan een revolutie.
Fijn dat je de definities kent, kan je ook een oorzaak-gevolg redenatie toepassen nuquote:Op zondag 28 november 2010 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, een transitie is iets heel anders dan een revolutie.
Ingrijpen waar we anders met de vrije markt slechter af zouden zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 18:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is geen fraude want het is gelegaliseerd hè. Maar hoe wil je de creatie van honderden miljarden uit het niks noemen?
Een grapje.quote:Op zondag 28 november 2010 18:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is geen fraude want het is gelegaliseerd hè. Maar hoe wil je de creatie van honderden miljarden uit het niks noemen?
Nee hoor, wij zijn nu toch ook heel langzaam bezig om de transitie te maken naar het neo-liberalisme?quote:Op zondag 28 november 2010 18:35 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Een grote verandering als in een verandering van systeem, gaat gepaard met revolutie en dus oorlogen en economische problemen, anders is er ook geen reden om van systeem te veranderen.
Say what?quote:Op zondag 28 november 2010 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, wij zijn nu toch ook heel langzaam bezig om de transitie te maken naar het neo-liberalisme?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |