At your service.quote:
quote:
VK.nlquote:AMSTERDAM - Nog een dag of honderd, dan zijn de IP-adressen zoals we die nu gebruiken om verbinding te maken met internet op. Reden tot paniek?
IP-adressen, hoe zat dat ook alweer?
Elk apparaat (computer, telefoon, digitale fotolijsten en zelfs sommige types koelkasten) dat verbinding maakt met internet, heeft een IP-adres. Een IPv4-adres om precies te zijn, gemaakt in 1981. Omdat er zo vreselijk veel apparaten zijn die verbinding maken met internet, raakt het aantal adressen op. Over zo'n honderd dagen zijn er alleen nog IPv4-adressen die bepaalde landen hebben opgeslagen als buffer.
Ja, en? Dan maken we toch nieuwe?
Dat kan niet. IPv4-adressen bestaan uit een vast aantal cijfers, dus zijn er een 'beperkt' aantal (vier miljard) combinaties mogelijk. Er is een oplossing: IPv6. Dat bestaat al een tijdje, en wordt langzaam door steeds meer apparaten in gebruik genomen. Van IPv6-adressen kunnen er 340.282.366.920.938.463.463.374.607.431.768.211.456 gemaakt worden.
Dus met IPv6 is het probleem opgelost?
Ja, maar er is een nieuw probleem, legt professor en voorzitter van de Nederlandse Taskforce IPv6 Erik Huizer uit. 'IPv4 en IPv6 zijn niet compatibel. Apparaten die met het oude adres werken, kunnen geen verbinding maken met apparaten die IPv6 gebruiken. De systemen werken naast elkaar. Maar als gewone computergebruiker merk je er normaal gesproken niets van, dat we over gaan op nieuwe adressen.'
Mooi, we hoeven dus niets te doen.
Wij als gebruikers niet, zegt Huizer. 'Maar willen we eind 2011 bijvoorbeeld nog kunnen skypen met iemand in India, om een voorbeeld te noemen, dan moeten de servers en routers in Nederland vervangen zijn of een update krijgen om IPv6 te kunnen gebruiken. Zeker in landen als India en China is men in rap tempo over aan het gaan op IPv6, omdat het aantal internetgebruikers explosief toeneemt in die landen.'
'De routers bij grote bedrijven in Nederland zijn inmiddels wel vervangen of hebben de benodigde updates, maar de modems en routers bij mensen thuis hebben dat vaak nog niet. Het duurt lang voordat die kastjes zijn vervangen. Vooral omdat sommige internetproviders liever een nieuw kastje verkopen dan het huidige updaten - wat vaak wel kan. Maar er is hoop: KPN heeft net een plan klaar om alle 2,5 miljoen modems van hen in Nederland klaar te maken voor IPv6.' Hopen dat de rest volgt.
Lekker veel aanvragen, kun je ze verhuren.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:11 schreef TomLievense het volgende:
[..]
VK.nl
Grappig, ik had daar nog nooit over nagedacht.
Dat verdien je misschien wel geld, maar in feite draag je niets bij aan de samenleving. Ga ik niet doen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:51 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Lekker veel aanvragen, kun je ze verhuren.
Maar volgens het huidige kabinet moet je goed voor jezelf zorgen en schijt aan anderen hebben.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:54 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat verdien je misschien wel geld, maar in feite draag je niets bij aan de samenleving. Ga ik niet doen.
alweer?quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
Vrienden, ik ben blauw. Maar wilde effe kwijt dat ik zeer gevleid ben door de nominaties in het POL-VKZ topic
Ja, ben alweer blauw.quote:
quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar volgens het huidige kabinet moet je goed voor jezelf zorgen en schijt aan anderen hebben.
'quote:
Sinds ik bekend ben met die quote van Einstein in mn ondertitel vind ik hem echt een held (oke, daarvoor ook al)quote:
Ik ga een paar films kijken, mijn vrouwke moet haar suprise nog afmaken voor morgen, dus de tv is een keer voor mij!quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:44 schreef TomLievense het volgende:
Blijkbaar hebben de meeste Fokkers iets anders te doen op vrijdag avond.
Dat is niet vaak!! Plezierig in ieder geval.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ga een paar films kijken, mijn vrouwke moet haar suprise nog afmaken voor morgen, dus de tv is een keer voor mij!
merci, alleen ik weet nog niet welke allemaal, in ieder geval SAW deel 1298quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:53 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat is niet vaak!! Plezierig in ieder geval.
Ik ga maar eens een nieuw topic maken denk ik.
Zeer herkenbaar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
Zeer goede film:
http://www.liveleak.com/view?i=9dd_1290721184
Dacht ik me daar even dat je mod was geworden.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
Vrienden, ik ben blauw. Maar wilde effe kwijt dat ik zeer gevleid ben door de nominaties in het POL-VKZ topic
Er zijn al genoeg semi-communisten mod.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dacht ik me daar even dat je mod was geworden.
Wat is in jouw wereld een semi-communist ?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg semi-communisten mod.
Ik ben er ook weerquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:39 schreef TomLievense het volgende:
Ik ben geloof ik als enige online, ik ga ook maar weer eens.
Graag gedaan.. Maar alleen omdat je het verdientquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
Altijdquote:
quote:
Heb je een avondstudie gedaan?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Althans, ik ben er weeeeer.. Net ff een paar uur gezellig uit eten geweest met studievrienden (al zijn we inmiddels allemaal al weer minimaal een paar maanden en maximaal 1 1/2 jaar afgestudeerd).. Was gezellig
Ja, de bachelor wél.. Master (met wat aanpassingen) in voltijd. Naast mijn (fulltime) werk, ver van mijn woonplaats vandaan, én (in totaal) in de "gewone" 4 jaar..quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:59 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Heb je een avondstudie gedaan?
Daar mag je ook wel trots op zijn. Dan heb je toch wel lange dagen gemaakt?quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, de bachelor wél.. Master (met wat aanpassingen) in voltijd. Naast mijn (fulltime) werk, ver van mijn woonplaats vandaan, én (in totaal) in de "gewone" 4 jaar..![]()
Sorry, apetrots op..
Behoorlijkquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:06 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Daar mag je ook wel trots op zijn. Dan heb je toch wel lange dagen gemaakt?
Nu meer tijd om te fokken?quote:
Bij B_A is iedereen die enige vorm van overheid wilt een semi-communist.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is in jouw wereld een semi-communist ?
Is dit bij jullie synoniem als een persoon die 'links' denkt ... of links van het cda ?
Of links van de pvda?
Is al weer bijna 1,5 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben.. Weet nu ook al niet meer hoe ik het in vredesnaam voor elkaar gekregen heb allemaalquote:
Goedenavond Kamaraad.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bij B_A is iedereen die enige vorm van overheid wilt een semi-communist.
Tja, als ik het zo zie lijkt het me behoorlijk onmogelijk.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is al weer bijna 1,5 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben.. Weet nu ook al niet meer hoe ik het in vredesnaam voor elkaar gekregen heb allemaal.
altijd al gedacht dat er iets fout zit aan Rutte en Verhagenquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bij B_A is iedereen die enige vorm van overheid wilt een semi-communist.
Nope: been there and done that (echt).. Het kan, maar je moet je "leven" idd 4 jaar redelijk in de wacht zetten.. Alhoewel je ook op de univ weer veel leuke mensen ontmoet (getuige mijn etentje vanavondquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Tja, als ik het zo zie lijkt het me behoorlijk onmogelijk.
Nogmaal de complimenten en ik zei lijkt. Ik geloof je best.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope: been there and done that (echt).. Het kan, maar je moet je "leven" idd 4 jaar redelijk in de wacht zetten.. Alhoewel je ook op de univ weer veel leuke mensen onmoet (getuige mijn etentje vanavond)
Dank je! En sorry dat ik je verkeerd begreep...quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:22 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nogmaal de complimenten en ik zei lijkt. Ik geloof je best.
Tapijttegels en zo...quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:33 schreef TomLievense het volgende:
Zolcon is er niet. Moet morgen vast heel zwaar werk verichten de RAI.
Waarschijnlijk heeft hij niet zo hekel aan dat werk dan het lijkt.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tapijttegels en zo...
Nee, ik hoop voor hem dat 'ie lekker bij zijn vriendin is...
Wanneer start ie?quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:39 schreef Arglist het volgende:
godver, nog net op tijd kunnen stemmen voor de top 2000
"vannacht" niet nee.. En zeker niet als mensen nog de hond moeten uitlaten.. Dat helpt nietquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:43 schreef TomLievense het volgende:
Zo gaan we dit topic niet volkrijgen natuurlijk.
Ach, wel simpatiek zon huisdier.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"vannacht niet nee".. En zeker niet als mensen nog de hond moeten uitlaten.. Dat helpt niet
Het is heel koud buiten.quote:
Dat 'ie zo'n kort rondje mocht... Of is de tijd sneller gegaan dan ik dacht??quote:
Ik loop met hem een klein (10 minuten ongeveer) rondje daarna mag hij weer de tuin in. de hond is vrij als een vogel.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat 'ie zo'n kort rondje mocht... Of is de tijd sneller gegeaan dan ik dacht??
12 minuten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat 'ie zo'n kort rondje mocht... Of is de tijd sneller gegaan dan ik dacht??
Uhhh, niet boos worden hoor.. Maar waarom dan toch nog een rondje?? Om uitwerpselen in de tuin tegen te gaan??quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik loop met hem een klein rondje daarna mag hij weer de tuin in. de hond is vrij als een vogel.
yep prima afgericht, zeker zo'n hond.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhhh, niet boos worden hoor.. Maar waarom dan toch nog een rondje?? Om uitwerpselen in de tuin tegen te gaan??
Wat voor hond?quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:49 schreef betyar het volgende:
[..]
yep prima afgericht, zeker zo'n hond.
Ff Googlenquote:
En alleen "maar" een gebroken poot??? Robuust beestje...quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:54 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Hier had ie zijn poot gebroken toen ze hem met 60 km per uur aan hadden gereden
'S nachts kom je bij ons tuin wel in maar niet meer uit.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lieffffff.. En een zeer goede vacht tegen de kou zo te zien...
Mooi beest.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:54 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Hier had ie zijn poot gebroken toen ze hem met 60 km per uur aan hadden gereden
Is ook een klein paardjequote:Op zaterdag 27 november 2010 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En alleen "maar" een gebroken poot??? Robuust beestje...
Dacht even dat het een schaap was.quote:
hahaquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:56 schreef du_ke het volgende:
Zo voor de verandering eens vroeg thuis. Ben verdomme snotverkouden
die heb ik nog nooit gehoordquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dacht even dat het een schaap was.
Vroeg??? Wat doe je dan???quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:56 schreef du_ke het volgende:
Zo voor de verandering eens vroeg thuis. Ben verdomme snotverkouden
Paardjes gaan vaak dood als ze een gebroken been hebben.. "Dommel" gelukkig nietquote:
Bedanktquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vroeg??? Wat doe je dan???
En: beterschap!!!
Wodka-honing is wat ik vandaag probeer. Werkt het niet dan is het in elk geval lekkerquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:59 schreef betyar het volgende:
[..]
mijn vaders recept : thee met veel rum en honing. Ben je zo beter. En wasabi eten.
Dommel sprong voor een auto toen hij de oprit afrende. Gevolg schade aan auto (>¤2000). En een hond die niet van zijn spalk af kon blijven. (om de dag naar de dierenarts een nieuwe spalk). Maar onze tussenpersoon zei, de schade van de auto valt onder de WA en de schade aan de hond valt onder de inboedel. En we hebben alles vergoed gekregen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Paardjes gaan vaak dood als ze een gebroken been hebben.. "Dommel" gelukkig niet
Uhhhh, is het heel onbeschoft als ik vraag waarvoor (c.q voor welke organisatie) je vrijwilliger bent?quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bedankt.
Ben op vrijdagavond vrijwilliger en daarna drinken we meestal nog wat.
Dat wel.Ik hoe het bij pilsquote:Op zaterdag 27 november 2010 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wodka-honing is wat ik vandaag probeer. Werkt het niet dan is het in elk geval lekker
En Dommel is weer gezond (sorry, mijn prioriteiten liggen kennelijk eldersquote:Op zaterdag 27 november 2010 01:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Dommel sprong voor een auto toen hij de oprit afrende. Gevolg schade aan auto (>¤2000). En een hond die niet van zijn spalk af kon blijven. (om de dag naar de dierenarts een nieuwe spalk). Maar onze tussenpersoon zei, de schade van de auto valt onder de WA en de schade aan de hond valt onder de inboedel. En we hebben alles vergoed gekregen.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En Dommel is weer gezond (sorry, mijn prioriteiten liggen kennelijk elders)?
quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:04 schreef betyar het volgende:
[..]
![]()
maar genoeg over dommel de hond dan.
Dat lijkt me ook het voornaamste.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij de padvindersquote:Op zaterdag 27 november 2010 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhhhh, is het heel onbeschoft als ik vraag waarvoor (c.q voor welke organisatie) je vrijwilliger bent?
Ik heb wel zitten brullen met die hond in mijn armen.. ik zag hem voor die auto rennen. Echt BAM, dierenarts bellen ( woont aan het einde van de straat hier +- 3 km.) die kwam gewoon niet.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:04 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook het voornaamste.
Thanks!!quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bij de padvinders.
Begeleiding van een groep pubers die we vandaag een lekkere dropping hebben laten lopen.
sorry, verkeerd begrepen...quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie je nou wel.. Je bent net zo'n lieverd als iedereen die huisdieren heeft...quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb wel zitten brullen met die hond in mijn armen.. ik zag hem voor die auto rennen. Echt BAM, dierenarts bellen ( woont aan het einde van de straat hier +- 3 km.) die kwam gewoon niet.
Ben ik ook. Maar ik kan wel keihard zijn.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie je nou wel.. Je bent net zo'n lieverd als iedereen die huisdieren heeft...
Dat ongedierte gewoon verpatsen aan de plaatselijke Chinees.quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie je nou wel.. Je bent net zo'n lieverd als iedereen die huisdieren heeft...
Kan ik volkomen begrijpen (al moet ik weer ff googlen)... Mensen die niet van dieren houden, die snap ik gewoon niet...quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:07 schreef betyar het volgende:
[..]
sorry, verkeerd begrepen...Alles over voor mijn hondje, ik heb vorig jaar twee vizsla's in moeten laten slapen, dat was echt brullen.
Maar niet naar je dieren denk ik... Tenzij je knopen moet doorhakken die niet "leuk" zijn, maar wel het beste voor hen...quote:Op zaterdag 27 november 2010 01:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben ik ook. Maar ik kan wel keihard zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |