abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135586908
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:24 schreef arjan1112 het volgende:
Ze proberen hem uit de kranten en van de tv te houden
"Ze"? Wie zijn "ze"?

En daar geloof ik niet zo in, eerlijk gezegd. Bovendien zijn er genoeg andere platforms waar je je mening kan spuien.

Een toppresentatie gaf Thierry Baudet hier weg, in lijn met Farage, dus on-topic:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135586961
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Ze"? Wie zijn "ze"?

En daar geloof ik niet zo in, eerlijk gezegd. Bovendien zijn er genoeg andere platforms waar je je mening kan spuien.

Een toppresentatie gaf Thierry Baudet hier weg, in lijn met Farage, dus on-topic:

Als je het over een eeuw of 5 bekijkt zal er best iets in de titel van dat filmpje zitten :)
pi_135587007
Bij Buitenhof was er een tijdje geleden ook iemand die zei dat de europese unie in 2070 o.i.d niet meer bestaat
pi_135587103
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft iedereen in Nederland die zich een beetje met die materie bezighoudt die kritiek, dat is het punt niet zo. In de basis er echter niet direct heel veel mis met de EU, de invulling moet echter slimmer.

[..]

Omdat het grootste deel van bv de anti-EU schreeuwers hier ook gewoon gekkies zijn. Helaas valt er niet veel meer van te houden. Iedere anti-EU pipo in de media is gelijk een halve god, sneu is het...
Maar hoezo heb je dat idee?
Ik heb het idee dat de kritiek op de EU steeds te rechter aan het worden is.
We zitten vast in een proces waar we geen greep meer op hebben, het raast over ons heen als een soort lawine en er zijn geen momenten meer waarop je kunt zeggen dat niet...
I´m back.
pi_135587215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar hoezo heb je dat idee?
Ik heb het idee dat de kritiek op de EU steeds te rechter aan het worden is.
Het lijk mij eerder steeds goedkoper en simplistischer te worden, zeker bv hier op FOK! het gaat altijd over noorwegen en de kromme komkommers.
quote:
We zitten vast in een proces waar we geen greep meer op hebben, het raast over ons heen als een soort lawine en er zijn geen momenten meer waarop je kunt zeggen dat niet...
Dat valt natuurlijk erg mee. Alleen moet het via de landelijke regering omdat we er zo tegen waren dat het EP echt macht zou krijgen. Het is gewoon een gevolg van eigen keuzes.
pi_135587302
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijk mij eerder steeds goedkoper en simplistischer te worden, zeker bv hier op FOK! het gaat altijd over noorwegen en de kromme komkommers.

[..]

Dat valt natuurlijk erg mee. Alleen moet het via de landelijke regering omdat we er zo tegen waren dat het EP echt macht zou krijgen. Het is gewoon een gevolg van eigen keuzes.
Nou het is vooral gekomen door de verdragen, niet doordat het EP geen tanden heeft.
I´m back.
pi_135587391
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:29 schreef arjan1112 het volgende:
Bij Buitenhof was er een tijdje geleden ook iemand die zei dat de europese unie in 2070 o.i.d niet meer bestaat
Vroegah bestonden grote wereldrijken veel langer dan nu. Logisch; nu zijn de ontwikkelingen vele malen sneller en is het leven veel complexer.

Mocht men in mei 2014 massaal pro-EU stemmen en de EU blijft bestaan, dan zie ik het in een jaar of 5-10 wel uiteen vallen, waarschijnlijk in verschillende subblokken. Waarbij we terug zijn bij het begin, want in feite bestonden die al (een Iberisch blok, een Scandinavisch blok, de Benelux, de ex-Warschaupactstaten, etc.)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135587399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou het is vooral gekomen door de verdragen, niet doordat het EP geen tanden heeft.
Verdragen waarin iedereen veto's wil houden en niet iets durft over te dragen. Tot de wal het schip keert, natuurlijk...
pi_135587449
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vroegah bestonden grote wereldrijken veel langer dan nu. Logisch; nu zijn de ontwikkelingen vele malen sneller en is het leven veel complexer.

Mocht men in mei 2014 massaal pro-EU stemmen en de EU blijft bestaan, dan zie ik het in een jaar of 5-10 wel uiteen vallen, waarschijnlijk in verschillende subblokken. Waarbij we terug zijn bij het begin, want in feite bestonden die al (een Iberisch blok, een Scandinavisch blok, de Benelux, de ex-Warschaupactstaten, etc.)
Hoezo binnen 10 jaar al? Dat gaat langer duren denk ik ..
pi_135587450
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mocht men in mei 2014 massaal pro-EU stemmen en de EU blijft bestaan,
En als men massaal op de anti-EU partijen gaat stemmen straks? Denk je echt dat de EU uit elkaar valt wanneer Le Pen en Wilders de grootste in hun land worden?
pi_135587516
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Verdragen waarin iedereen veto's wil houden en niet iets durft over te dragen. Tot de wal het schip keert, natuurlijk...
Maar we hebben ons eigen schip niet eens op orde, du_ke, we denderen keihard van de schaal af en dan wil je alles aan de EU geven?
I´m back.
pi_135587528
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En als men massaal op de anti-EU partijen gaat stemmen straks? Denk je echt dat de EU uit elkaar valt wanneer Le Pen en Wilders de grootste in hun land worden?
ik denk van niet, dan krijg je wat veranderingen zoals de Engelse premier voorstelt
pi_135587571
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar we hebben ons eigen schip niet eens op orde, du_ke, we denderen keihard van de schaal af en dan wil je alles aan de EU geven?
Nope. Het is allemaal niet zwart of wit Ryan. Dat lijkt men in de haat tegen de EU nog wel eens te vergeten...
pi_135587597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:40 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ik denk van niet, dan krijg je wat veranderingen zoals de Engelse premier voorstelt
Zelfs dat is maar de vraag. Immers de eigen regeringen moeten daar in meegaan en daar zitten die clubs niet in.
pi_135587689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Du_ke is nog steeds ervan overtuigd dat "de Europese Grondwet" (later in iets gewijzigde vorm erdoorheen geknald als "het Verdrag van Lissabon") daadwerkelijk macht over zou dragen naar het Europees Parlement dat dan eindelijk een soort "normaal" parlement zou worden.

Maar uiteindelijk maakt dat helemaal niets uit. Zowel de Commissie als het EP (400+ stemmingen in 80 minuten, waar GAAT dat over?) worden niet geleid door de belangen van de Europese burgers, was dat maar waar, maar door de belangen van lobbygroepen. Die hebben de werkelijke macht in Europa in handen.

Lobbygroepen zijn in feite marktverstorende structuren die voordelige contracten voor een paar en het nakijken aan 99,99% bedrijven geven. Het leidt dus tot oneerlijke concurrentie, want Philips mag wel meepraten, maar een succesvol, duurzaam, hoogwaardig technologisch bedrijf dat niet de status van Philips heeft, mag dat niet. Die hebben het nakijken.

De EU is op dat vlak gebaseerd op oneerlijkheid. Dat zie je ook maatschappelijk terug, in de manier waarop hardwerkende West-Europese arbeiders ineens op straat staan omdat Midden- en vooral Oost-Europese arbeiders voor de werkgever veel goedkoper zijn.

Dat is een systeem niet gebaseerd op kunde, kennis, ervaring, taalvaardigheid, inhoud, maar op basis van eenvormigheid (het EUSSR-gedeelte van de EU).

De EU is zowel een neoliberaal project (de lobbygroepen en de steeds mindere sociale voorzieningen) als een communistisch project (eenvormigheid, veel staatsafhankelijkheid en een rigide oneerlijke markt).

Daarom hebben zowel de SP'ers die het neoliberale verafschuwen als de liberalen die het staatscommunistische afwijzen gelijk in hun kritiek op de EU. Het is niet of-of, maar en-en.

pi_135587777
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nope. Het is allemaal niet zwart of wit Ryan. Dat lijkt men in de haat tegen de EU nog wel eens te vergeten...
Ja, het is niet zwart/wit, uit de EU stappen is voor ons land desondanks ook niet voordelig, maar een beetje kritiek zou wel op zijn plaats zijn en dan niet alleen voor de goegemeente in eigen land...
Roemenië, dan denk ik aan Ionescu, langzamerhand zitten we in een absurdistisch toneelstuk van Ionescu vast...
En soms neigt het naar Das Prozess van Franz Kafka...
I´m back.
pi_135587791
Tuurlijk Mata :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2014 23:46:34 ]
pi_135587812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is het andere grote gevaar, met name op maatschappelijk gebied; de NOG grotere afstand tussen burger en politiek.

Als Haagse politici al niet weten wat er in de volkswijken gebeurt, hoe de Groningers last hebben van aardschokjes en hoe andere "provincialen" gepiepeld worden door Den Haag, hoe zou een machtsstructuur die daar nog verder boven en dus nog verder van de maatschappij vandaan, dan wél de juiste beslissingen kunnen nemen?

Dat is volstrekt onmogelijk en dat zie je dan ook in de besluitvorming. Nederland mag Bulgaren die na een weekje werken een uitkering komen trekken NIET weigeren. Harde woorden (en daden bij niet luisteren) vanuit Brussel. En dat is slechts 1 punt, er zijn er veel meer zo.

pi_135587843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is niet zwart/wit, uit de EU stappen is voor ons land desondanks ook niet voordelig, maar een beetje kritiek zou wel op zijn plaats zijn en dan niet alleen voor de goegemeente in eigen land...
Die kritiek is er dan ook van alle kanten. Ook van de partijen die hier als eng pro-EU gezien worden. Reken maar dat men binnen D66 beter nadenkt over de EU dan binnen een SP of PVV.
pi_135587946
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die kritiek is er dan ook van alle kanten. Ook van de partijen die hier als eng pro-EU gezien worden. Reken maar dat men binnen D66 beter nadenkt over de EU dan binnen een SP of PVV.
Maar als er kritiek wordt geuit, krijgen ze een stuip, want ze willen niet gezien worden als eurocritici, want dan neonazi oid. Het s mijn kritiek op critici die er niet voor uit willen komen en dan andere, meer uitgesproken critici meteen wegzetten.

Eddy Terstall moet maar eens een mooie absurdistische roadmovie maken over een Moldavische familie die naar de EU gaat...
I´m back.
pi_135588117
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar als er kritiek wordt geuit, krijgen ze een stuip,
Bij serieuze, onderbouwde kritiek natuurlijk niet. Dat is gewoon nonsens wat je nu roept.
quote:
want ze willen niet gezien worden als eurocritici, want dan neonazi oid. Het s mijn kritiek op critici die er niet voor uit willen komen en dan andere, meer uitgesproken critici meteen wegzetten.

Eddy Terstall moet maar eens een mooie absurdistische roadmovie maken over een Moldavische familie die naar de EU gaat...
Tja, dit gaat gewoon nergens over.
pi_135588239
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Du_ke is nog steeds ervan overtuigd dat "de Europese Grondwet" (later in iets gewijzigde vorm erdoorheen geknald als "het Verdrag van Lissabon") daadwerkelijk macht over zou dragen naar het Europees Parlement dat dan eindelijk een soort "normaal" parlement zou worden.

Maar uiteindelijk maakt dat helemaal niets uit. Zowel de Commissie als het EP (400+ stemmingen in 80 minuten, waar GAAT dat over?) worden niet geleid door de belangen van de Europese burgers, was dat maar waar, maar door de belangen van lobbygroepen. Die hebben de werkelijke macht in Europa in handen.

Lobbygroepen zijn in feite marktverstorende structuren die voordelige contracten voor een paar en het nakijken aan 99,99% bedrijven geven. Het leidt dus tot oneerlijke concurrentie, want Philips mag wel meepraten, maar een succesvol, duurzaam, hoogwaardig technologisch bedrijf dat niet de status van Philips heeft, mag dat niet. Die hebben het nakijken.

De EU is op dat vlak gebaseerd op oneerlijkheid. Dat zie je ook maatschappelijk terug, in de manier waarop hardwerkende West-Europese arbeiders ineens op straat staan omdat Midden- en vooral Oost-Europese arbeiders voor de werkgever veel goedkoper zijn.

Dat is een systeem niet gebaseerd op kunde, kennis, ervaring, taalvaardigheid, inhoud, maar op basis van eenvormigheid (het EUSSR-gedeelte van de EU).

De EU is zowel een neoliberaal project (de lobbygroepen en de steeds mindere sociale voorzieningen) als een communistisch project (eenvormigheid, veel staatsafhankelijkheid en een rigide oneerlijke markt).

Daarom hebben zowel de SP'ers die het neoliberale verafschuwen als de liberalen die het staatscommunistische afwijzen gelijk in hun kritiek op de EU. Het is niet of-of, maar en-en.
Ik deel die kritiek idd op voornaamste punten, wat dat betreft is deze crisis gunstig, want het wordt wel duidelijk waarop de EU, goed begonnen na WO2, inmiddels aan het stranden is....... Maar de spraakmakende gemeente is nog niet zo ver in hun analyse, denk ik.
I´m back.
pi_135588308
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij serieuze, onderbouwde kritiek natuurlijk niet. Dat is gewoon nonsens wat je nu roept.

[..]

Je hebt het niet eens in de gaten, maar ik zie je wel heel erg boos worden op een Lyrebird bijv in dit topic.
Dit terwijl je de meeste kritiek op de EU met hem gemeen hebt.
I´m back.
pi_135588536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt het niet eens in de gaten, maar ik zie je wel heel erg boos worden op een Lyrebird bijv in dit topic.
Dit terwijl je de meeste kritiek op de EU met hem gemeen hebt.
Nee joh, hij loopt in deze vrij blind met de wolven mee :P.
pi_135588553
De "inhoud" van 99.999 van pagina 6-8 van dit topic op een rijtje:

quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef 99.999 het volgende:

...
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:41 schreef 99.999 het volgende:

... Dat lijkt men in de haat tegen de EU nog wel eens te vergeten...
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:46 schreef 99.999 het volgende:
Tuurlijk Mata :)
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:47 schreef 99.999 het volgende:

Reken maar dat men binnen D66 beter nadenkt over de EU dan binnen een SP of PVV.
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:54 schreef 99.999 het volgende:

Dat is gewoon nonsens wat je nu roept.

[..]

quote:
http://i.fokzine.net/p/7s.gif[/img] Op donderdag 16 januari 2014 23:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat de 'kritiek' vaak volledig doordraait, de Godwins en Sovjetvergelijkingen vliegen je om de oren en vaak komen de grote critici meer over als complotdenkers dan als mensen die een beter doordacht alternatief te bieden hebben. Heel hard roepen dat de EU kut is en alles beter zonder die EU voegt weinig toe.
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is het dezelfde haat ten opzichte van de wetenschap en rationaliteit onder de "critici/sceptici"?
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:19 schreef 99.999 het volgende:

En dat is niet het deel met onderbouwde, serieuze kritiek natuurlijk. Het dom schreeuwende deel dat blind achter de eerste de beste populist aanloopt daarentegen...
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:27 schreef 99.999 het volgende:

...

Omdat het grootste deel van bv de anti-EU schreeuwers hier ook gewoon gekkies zijn. Helaas valt er niet veel meer van te houden. Iedere anti-EU pipo in de media is gelijk een halve god, sneu is het...
quote:
Op donderdag 16 januari 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:

...Maar waarom dan voor de simpele populisten vallen? Wat is daar zo aantrekkelijk aan?
Behalve dan dat ze net als jij blijkbaar van de persoonlijke aanval houden.
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En andersom wordt enige nuance bij het gescheld op de EU ook al snel verkeerd geïnterpreteerd als zijnde helemaal pro EU in de huidige vorm ;).
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat minder heetgebakerd reageren als een poliltieke held of ideologie op inhoud -?, redactie- wordt afgefakkeld zou al een slok op een borrel schelen.
En nu kappen met persoonlijk geneuzel en terug naar het onderwerp.
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je zag dat je zelf met persoonlijk geneuzel begon vandaag? Je bent slim genoeg om je op de inhoud in plaats van op de man te richten.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee joh, hij loopt in deze vrij blind met de wolven mee :P.
99.999, waar vind ik de inhoud precies? Ik vind wel heul erg veel persoonlijke aanvallen, denigrerende opmerkingen en andere onprettige discussietruukjes.

Echter, ik zie geen weerleggingen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')