En ook de anti-free speech hysterici, hier:quote:Op donderdag 25 november 2010 21:59 schreef El_Matador het volgende:
Vooral het laatste punt: door vervreemding en EU-sovjetisme zullen mensen zich wenden tot nationalisme en geweld.
Hij geeft dus zowel de EU-lovers als de British National Party een veeg. Geniaal!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huey_Long_(politicus)quote:
Als we uit de EU stappen zijn alle problemen in een klap opgelost.quote:Op maandag 4 november 2013 11:41 schreef 99.999 het volgende:
Toch mooi dat er in drie jaar niets veranderd is. Men loopt nog steeds blind achter iedere populist aan omdat ze maar zo graag willen geloven dat dan plots wel alles goed komt.
Zonder Euro zouden ook alle landen lekker kunnen gaan devalueren, dat is namelijk wel een structurele oplossing voor monetaire problemen.quote:Op maandag 4 november 2013 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als we uit de EU stappen zijn alle problemen in een klap opgelost.
Een waardeloze munt is de oplossing voor alle problemen.quote:Op maandag 4 november 2013 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonder Euro zouden ook alle landen lekker kunnen gaan devalueren, dat is namelijk wel een structurele oplossing voor monetaire problemen.
Zimbabwe als grote voorbeeld?quote:Op maandag 4 november 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een waardeloze munt is de oplossing voor alle problemen.
Dat is geen vergelijking Eurofielen schermen graag met het feit dat als we niet aan de Euro meedoen we hel en verdoemenis krijgen, echter als je kijkt naar de landen die niet met de euro mee doen het helemaal niet zo slecht gaat, goed voorbeeld is bijvoorbeeld denemarken.quote:
Als je nooit mee had gedaan, dan had het natuurlijk ook geen pijn gedaan als je besloot niet mee te doen. Eruit stappen is echter een ander verhaal. Althans, als ik de economen mag geloven.quote:Op maandag 4 november 2013 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is geen vergelijking Eurofielen schermen graag met het feit dat als we niet aan de Euro meedoen we hel en verdoemenis krijgen, echter als je kijkt naar de landen die niet met de euro mee doen het helemaal niet zo slecht gaat, goed voorbeeld is bijvoorbeeld denemarken.
Het was al lang bekend dat het een zooitje was, is van te voren gewoon in artikelen aangegeven dat bijvoorbeeld de Grieken de boel belazerde.quote:Op maandag 4 november 2013 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je nooit mee had gedaan, dan had het natuurlijk ook geen pijn gedaan als je besloot niet mee te doen. Eruit stappen is echter een ander verhaal. Althans, als ik de economen mag geloven.
natuurlijk is het een flauwigheidje maar ik zie elke keer als het even tegenzit de munt devalueren nu niet bepaald als verstandige economische politiek. In groter verband afspraken maken over het in de perken houden van de tekorten en schulden lijkt mij alleen maar verstandig.quote:
Zijn het niet vooral de zogenaamde 'sceptici' die roepen dat Eurofielen (wie of wat zijn dat eigenlijk) dat zouden doen? Meer dan dat dit daadwerkelijk gedaan wordt, het lijkt vooral een manier te zijn om discussies te doen ontsporen.quote:Eurofielen schermen graag met het feit dat als we niet aan de Euro meedoen we hel en verdoemenis krijgen,
En in veel landen met de Euro gaat het ook niet zo slecht. Als we de drie grote EU-landen, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië kijken dan gaat het in Duitsland goed en in Frankrijk en G_B eigenlijk niet al te best. Ligt dat dan allemaal aan de Euro?quote:echter als je kijkt naar de landen die niet met de euro mee doen het helemaal niet zo slecht gaat, goed voorbeeld is bijvoorbeeld denemarken.
Waar de Zwitserse overheid zwaar in moet grijpen om hun Franc niet veel te duur te laten worden en waar het bij de Britten eigenlijk niet bepaald geweldig gaat. De situatie van Noorwegen is wat uitzonderlijk. Zeker dat monetair flink ingrijpen van de Zwitsers zal jou toch niet kunnen bekoren?quote:Op maandag 4 november 2013 14:41 schreef Lyrebird het volgende:
Denemarken is geen goed voorbeeld, Raptorix. De Deense Kroon zit muurvast aan de Euro verbonden. De Noorse Kroon, het Britse Pond en de Zwitsere Franc zijn betere voorbeelden.
Mjah noorwegen is volgens mij ook niet zo heel sterk, omdat dat dat land met de olie nogal wat kapitaal verzamelt buiten de reguliere economie omquote:Op maandag 4 november 2013 14:41 schreef Lyrebird het volgende:
Denemarken is geen goed voorbeeld, Raptorix. De Deense Kroon zit muurvast aan de Euro verbonden. De Noorse Kroon, het Britse Pond en de Zwitsere Franc zijn betere voorbeelden.
De vraag beantwoorden is hem stellen, waarom liften wij dan niet op die landen mee? Dat was toch hele idee aan de euro en de EU? Dus wij moeten wel fors meebetalen aan schurkenlanden, maar wij proviteren niet mee op de landen waar het wel goed gaat?quote:Op maandag 4 november 2013 14:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
natuurlijk is het een flauwigheidje maar ik zie elke keer als het even tegenzit de munt devalueren nu niet bepaald als verstandige economische politiek. In groter verband afspraken maken over het in de perken houden van de tekorten en schulden lijkt mij alleen maar verstandig.
[..]
Zijn het niet vooral de zogenaamde 'sceptici' die roepen dat Eurofielen (wie of wat zijn dat eigenlijk) dat zouden doen? Meer dan dat dit daadwerkelijk gedaan wordt, het lijkt vooral een manier te zijn om discussies te doen ontsporen.
[..]
En in veel landen met de Euro gaat het ook niet zo slecht. Als we de drie grote EU-landen, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië kijken dan gaat het in Duitsland goed en in Frankrijk en G_B eigenlijk niet al te best. Ligt dat dan allemaal aan de Euro?
Volgens mij profiteren wij juist volop mee van onze oosterburen die goed draaien. Mocht Duitsland ook in de problemen komen dan zou dat ons erg veel pijn gaan doen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vraag beantwoorden is hem stellen, waarom liften wij dan niet op die landen mee? Dat was toch hele idee aan de euro en de EU? Dus wij moeten wel fors meebetalen aan schurkenlanden, maar wij proviteren niet mee op de landen waar het wel goed gaat?
Je kunt de Zwitsers er moeilijk de schuld van geven dat de Jappen, Yanks en Eurofielen de gelpersen overuren laten draaien.quote:Op maandag 4 november 2013 14:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar de Zwitserse overheid zwaar in moet grijpen om hun Franc niet veel te duur te laten worden en waar het bij de Britten eigenlijk niet bepaald geweldig gaat. De situatie van Noorwegen is wat uitzonderlijk. Zeker dat monetair flink ingrijpen van de Zwitsers zal jou toch niet kunnen bekoren?
Ook zonder dat zou het verschil in economische vitaliteit tussen Zwitserland en de Eurozone voor een stijging van de Franc of daling van de Euro zorgen. Daar treden de Zwitsers tegen op, vanuit hun perspectief niet meer dan logisch. Maar dat ingrijpen goedpraten vind ik vanuit je zo nu en dan libertarische standpunten bezien wat vreemd.quote:Op maandag 4 november 2013 17:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt de Zwitsers er moeilijk de schuld van geven dat de Jappen, Yanks en Eurofielen de gelpersen overuren laten draaien.
Oh, dat de goudstandaard vrij kansloos is zijn we het wel over eensquote:Vandaar ook dat ik niets zie in een goudstandaard: met al dat nieuwe geld is het veel te gemakkelijk om de waarde van het goud of van Zwitserse Francen te inflateren.
Misschien heeft Churchill het wel gezegd toen hij alleen op de wc zatquote:
Heb je een bewijs voor die uitspraak? De Zwitserse high-tech + bankensectoreconomie zal het heus wel beter doen dan de gemiddelde Europese, maar die economische vitaliteit zit in een waardestijging van een munt ingebakken. Het is de reden voor een natuurlijke waardestijging van een munt. Denk VS in de tijd van Reagan, en UK in de latere jaren Thatcher.quote:Op maandag 4 november 2013 17:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook zonder dat zou het verschil in economische vitaliteit tussen Zwitserland en de Eurozone voor een stijging van de Franc of daling van de Euro zorgen. Daar treden de Zwitsers tegen op, vanuit hun perspectief niet meer dan logisch. Maar dat ingrijpen goedpraten vind ik vanuit je zo nu en dan libertarische standpunten bezien wat vreemd.
Waaruit blijkt dat jij geen gelijk hebt, en ik wel.quote:
Waarna de Zwitserse overheid actief ingreep in de markt om de concurrentiepositie kunstmatig te verbeteren. Dat zou je toch een schande moeten vinden?quote:Op dinsdag 5 november 2013 07:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat jij geen gelijk hebt, en ik wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |