abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89641199
Skyline

Na een feestje wordt een groep vrienden midden in de nacht gewekt door een eng licht dat door het raam naar binnen schijnt. Als motten aangetrokken door een vlam lokt het licht mensen naar buiten waar ze plotseling in het niets verdwijnen. Snel ontdekken ze dat een buitenaardse kracht probeert de gehele mensheid op te slokken. Nu moet de groep overlevenden vechten voor hun vrijheid terwijl de wereld zijn geheimen prijs geeft.

IMDB: 4.6
Mijn Cijfer: 6.5

Ik vond dit zeker geen slechte film. Special effects vond ik er erg goed uitzien. Verhaal vond ik ook goed in elkaar zitten. Waarschijnlijk zal deze film wel een vervolg krijgen, gezien open einde.

pi_89641949
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:22 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Inception is briljant, Salt is erg goed, The Expendables ging ik met flinke verwachtingen in maar viel tegen en Edge of Darkness was wel okay :)

Bij Inception zou ik wel zorgen voor optimaal kijkgenot..geen laptopschermpje ofzo dus, maar kni-kna-knallen op een zo groot mogelijk scherm en met zo goed mogelijk geluid :)
Dat laatste kan ik beamen. In de bios was het toch wel erg mooi.

Al vond ik de film erg tegenvallen. Maar ik moet hem gewoon nog een keer zien, dan kan ik beter oordelen.

Salt was aardig, de andere 2 nog niet gezien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89643504
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:53 schreef JDx het volgende:
Ik zelf zoiets van, een 10 geef je bijna niet, tenzij echt ALLES klopt, zelf heb ik volgens mij Lost in Translation een 10 gegeven. Prachtfilm, beelden, muziek, verhaal, totaal.

Dus voor een echte topfilm geef ik dan een 9, maar meestal kan het één en ander wel beter, qua verloop, muziek, verhaal of beeld, dus vaak wordt het een 8,5 ofzo.

Als een film gewoon leuk was, zoals Shrek of Expendables ofzo, maar verder niet hoogstaand is het bij mij een 7. Is het verhaal toch wat specialer of zitten er echt vette scenes in wordt het vaak een 7,5.

Als een film bagger is, maar het wel waard was om af te kijken is het iets van een 6.

Als een film bagger is en ik spijt heb dat ik hem af heb gekeken wordt het vaak iets van een 5, want iets heeft me toch de film af willen kijken.

Verder geef ik een 2,3 of 4 vaak alleen maar als een film echt nergens op slaat.

Edit: t/m 7 is vaak ook gewoon leuk om te zien, vanaf een 8 vind ik gewoon dat de film ook moet zien ;)
Er is maar 1 tien en dat is The Fountain O+
De films tussen de 9 en 10 zijn films waar beeld, geluid, verhaal, meeslependheid, interesse, diepgang (vaker dan 1 keer of zelfs 10 keer willen zien) allemaal kloppen.

Films tussen 8 en 9 zijn erg goed en wil ik ook vaker zien, maar daar mist dan net die klik, de verliefdheid zeg maar.

Films tussen 7 en 8 zijn mijn gemiddelden. Leuk om te zien en goed genoeg, maar hoef ze niet per se vaker te zien.

Films tussen 6 en 7 zijn aardig, vermaak, meer niet.

Films onder de 6 zijn matig en lager dan 5 is het gewoon bagger.

Dit jaar 3 films onder de 6 gezien; The Last Airbender, 5.1, Dark Island, 4.8 en A Space Odyssey 4.5. Bij die laatste speelde vooral de hoge verwachtingen een rol. Wie hoog klimt kan diep vallen, zeg maar.
En dit jaar 7 (eigenlijk meer, maar sinds ik het bijhoud) films (waarvan 5 nieuwe) van 9.0 of hoger gezien:
The Fountain, 10, True Romance (al vaak herzien), 9.9, Lost Highway (al 15 keer gezien, blijft boeien), 9.8, Sin City 9.3, The Fall, 9.2, Children of Men, 9.1 en Into the Wild, 9.0.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_89643798
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De films tussen de 9 en 10 zijn films waar beeld, geluid, verhaal, meeslependheid, interesse, diepgang (vaker dan 1 keer of zelfs 10 keer willen zien) allemaal kloppen.

Films tussen 8 en 9 zijn erg goed en wil ik ook vaker zien, maar daar mist dan net die klik, de verliefdheid zeg maar.

Films tussen 7 en 8 zijn mijn gemiddelden. Leuk om te zien en goed genoeg, maar hoef ze niet per se vaker te zien.

Films tussen 6 en 7 zijn aardig, vermaak, meer niet.

Films onder de 6 zijn matig en lager dan 5 is het gewoon bagger.

Dit jaar 3 films onder de 6 gezien; The Last Airbender, 5.1, Dark Island, 4.8 en A Space Odyssey 4.5. Bij die laatste speelde vooral de hoge verwachtingen een rol. Wie hoog klimt kan diep vallen, zeg maar.
En dit jaar 7 (eigenlijk meer, maar sinds ik het bijhoud) films (waarvan 5 nieuwe) van 9.0 of hoger gezien:
The Fountain, 10, True Romance (al vaak herzien), 9.9, Lost Highway (al 15 keer gezien, blijft boeien), 9.8, Sin City 9.3, The Fall, 9.2, Children of Men, 9.1 en Into the Wild, 9.0.
Je ziet dan goed dat elk iedereen wat anders leuk vind.
The Fountain heb ik trailer gezien, maar vond t toen al geen klap aan... allemaal nogal vaag.
Into the wild was wel leuk maar vind ik geen 9 waard...
Andere films ken ik kwa naam niet uit mn hoofd...

Maar je ziet dan dat iedereen verschilt met smaak wat leuke films zijn.
pi_89647078
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ik heb nu al zeker 10x gelezen dat jij the fountain zo geweldig vindt... genoeg is genoeg :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:08:19 #281
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89653480
The Expendables

Gewoon lekkere actie!

8/10
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_89653777
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole

Verenigde Staten / Australië
Animatie / Fantasy
90 minuten

geregisseerd door Zack Snyder
met de stemmen van Jim Sturgess, Hugo Weaving en Abbie Cornish

Soren, een jonge uil, wordt gekidnapt door de uilen van St. Aggie's, een weeshuis waar jonge uilen gehersenspoeld worden tot meedogenloze soldaten. Soren en een paar andere uilen weten uit het weeshuis te ontsnappen en vluchten naar het eiland 'Ga'Hoole', om een wijze groep uilen bij te staan in hun strijd tegen de soldaten van St. Aggie's.

Momenteel te zien in 1 bioscoop
» toon plaatsen en tijden
» alle films die in de bioscoop te zien zijn

De film heeft niet de kwaliteit van shrek of toy story of how to train your dragon,
maar tis zeker een hele leuke film om te zien, die geen seconde verveeld. En de film is zeker niet te kinderachtig ofzo, tis juist een film die voor de jongsten misschien iets te spannend is.
Film kijkt erg lekker weg, heb me er prima mee vermaakt.. en is inderdaad schitterend gemaakt visiueel.
een 7-
pi_89653934
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:39 schreef DeRakker. het volgende:
Ben wel benieuwd waarom mensen het verhaal of originaliteit zo belangrijk vinden.
omdat je op een gegeven moment wel moe wordt van dezelfde standaardtrucjes en standaardverhalen.
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:54:30 #284
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_89656462
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:08 schreef Dagoduck het volgende:
The Expendables

Gewoon lekkere actie!

8/10
Dan moet je From Paris With Love ook even kijken. Is zeker zo leuk.
Met John Travolta als koekwous.
pi_89657143
Borderland
Goeie, spannende op waargebeurde feiten gebaseerde Mexicaanse horro-thriller met een heerlijke Mexicaanse ook nog es als bonus. Nogal Robert Rodriguez stijl.

8.3/10

dinsdag 7 december 2010 @ 23:10:40 #286
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89657446
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:54 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Dan moet je From Paris With Love ook even kijken. Is zeker zo leuk.
Met John Travolta als koekwous.
Zal ik doen ^O^
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:44:06 #287
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89659284
Gisteren:

Scott Pilgrim vs. The World
Het speelfilm debuut van Edgar Wright was een zombie comedy, z`n tweede een politie-buddy-actie-film en nu is het tijd voor ongeveer de ultieme nerd film: de Nintendo 8-bit game die tot leven wordt gebracht op het grote scherm.

Gebaseerd op een comic is dit het verhaal van de antiheld Scott Pilgrim (baby face Michael Cera) die op slag verliefd wordt op de excentrieke Ramona Flowers (Mary Elizabeth Winstead). Om haar voor zich te winnen zal Scott echter moeten afrekenen met de zeven boos-aardige ex-vriendjes van Ramona.

Eén regelmatig gehoorde kritiek op dit spektakelstuk is dat het een lege huls is, style over substance in `t kwadraat. Dat is echter te makkelijk. In Wright`s derde film kunnen het verhaal en de stijl niet zonder elkaar. De game-style die de film kenmerkt is juist een essentieel onderdeel van het geheel. Zonder de stijl werkt het verhaal niet en vice versa.
Je kunt zelfs stellen dat het een coming-of-age/love story is, en niet zo zeer een actie/comedy.
Michael Cera en Mary Elizabeth Winstead vormen een super duo en beide zijn uitermate geschikt voor de rollen.

Daarnaast is het zo dat de makers zo ontzettend groots hebben uitgepakt om `t 8-bit computer tijdperk tot leven te brengen dat slechts een kniesoor gaat zeuren over "style over substance". Het samenvloeisel van de montage, de fantastische special effects, visuele vindingrijkheid en het geweldige sound design zijn ongekend en zorgen ervoor dat je vanaf het fantastische begin (met dat 8-bit Universal logo) tot einde met een gigantische smile van oor tot oor zit te genieten.
En zodra de film dan is afgelopen wil je `t liefst zo snel mogelijk naar huis om die oude Nintendo spellen weer uit de kast te trekken.

Zo blijkt 2010 dus vooral een jaar waarin de originele films er uit springen. Na het briljante Inception verrast Edgar Wright ons met het uiterst orginiele en geweldig gemaakte liefdesverhaal van Scott Pilgrim.
Fenomenaal!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Boardwalk Empire - Season 1
De potentie die de pilot afgelopen september al liet zien komt in de loop van de rest van het seizoen volledig tot bloei.
Zoals in wel meer HBO series het geval is gebeurt er in sommige afleveringen op het eerste gezicht niet heel veel maar is dat net wat het allemaal zo goed maakt: die onderhuidse spanning, dat langzame en rustige camerawerk en de voortreffelijk bijpassende muziek in combinatie met sterke verhaallijnen.
Steve Buscemi is in zijn eerst échte hoofdrol super als de corrupte Nucky Thompson.
Al met al heeft HBO dus opnieuw een prachtige serie afgeleverd. Laat die box maar komen zodat ik opnieuw kan gaan genieten, in spanning wachtend op het tweede seizoen.

9,0/10
pi_89661782
Brothers

Een kolonel heeft zijn leven niet meer op orde nadat hij wat ergs heeft moeten doen in de tijd dat hij gevangen zat in Afghanistan. Als hij weer thuis komt probeert hij zijn leven weer op te pakken, maar hij kan zijn daad niet meer uit z'n hoofd krijgen.

Het is een emotionele film. De muziek van Thomas Newman maakt het helemaal af. Ik kan hem wel bij mijn toppers plaatsen.

IMDb: 7,3
Ik: 8,3
  woensdag 8 december 2010 @ 08:53:31 #289
286575 Roces18
Chef de party
pi_89664671
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:44 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren:

Scott Pilgrim vs. The World

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

9,0/10
Is het echt zo'n leuke film, was ook van plan om hem te kijken maar leek me nogal over the top-nep.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_89665528
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Is het echt zo'n leuke film, was ook van plan om hem te kijken maar leek me nogal over the top-nep.
Hoogstens een 7,5 ik vind het niet eens een must-see, gewoon geinig.
pi_89680272
weet iemand of de film loser

http://www.moviemeter.nl/film/141/info/30#messages

uit 2000 een beejte leuke komedie is als je van american pie style films houd?
  woensdag 8 december 2010 @ 16:09:01 #292
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89680778
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:57 schreef casper019 het volgende:

Ja. Is wel aardig.Iets minder plat dan the American Pie films zo ver ik me herinner.
pi_89680831
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:57 schreef casper019 het volgende:

hij is wel minder flauw dan american pie.
pi_89681006
maar wel leuk om te zien?
  woensdag 8 december 2010 @ 16:15:31 #295
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89681088
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:13 schreef casper019 het volgende:
Ja,
pi_89681272
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:13 schreef casper019 het volgende:
yupz
  woensdag 8 december 2010 @ 18:04:12 #297
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89685857
Death Race

_O_ Goeie film ^O^

8,5/10
pi_89686538
quote:
6s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:04 schreef Dagoduck het volgende:
Death Race

_O_ Goeie film ^O^

8,5/10
sowieso ^O^
  woensdag 8 december 2010 @ 20:32:08 #299
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_89692718
Laatst de hele serie van Generation Kill gezien! Echt een topserie, net zoals het boek. Even kort waar het over gaat:

Vraag me niet hoe er anno nu oorlog wordt gevoerd, maar intel is een belangrijke factor. En aan het eind van de serie was ik nog steeds niet veel wijzer omdat de Amerikaanse legerleiding blundert als een stel compedy capers.

Het is dankzij de houding van de mariniers uit Generation Kill en hun kritische dialogen dat dit stukje moderne oorlogvoering, de verkennersintel, enige duidelijkheid heeft geschapen.

Oorlog elders

We zien een aantal eenheden met namen als Hitman 1, Hitman 2, Alpha etc die in zwaar bewapende Humvees met elkaar communiceren. Zo op het oog lijkt hun missie vooralsnog bescheiden en speelt het ware slagveld zich elders af.

Via hun gesprekken verneem je welke stad er is gevallen, hoe de invasie zich voltrekt, wie van hun kameraden zijn gesneuveld, en dan, in aflevering 7, de val van Baghdad en het onderstebovenhalen van Saddams megalomane standbeelden.

Maar deze mariniers hebben nauwelijks slag kunnen leveren: hun primaire taak was om het oorlogsgebied te verkennen en zelfs daarin worden ze nog door de legerleiding gedwarsboomd.

Bevrijder, bezetter

Toch vertegenwoordigen zij zo ver van het slagveld een sterke afspiegeling van de fouten die bij de invasie zijn gemaakt. We zien hen door de schaarse dorpelingen in de woestijn eerst als bevrijders worden onthaald, terwijl ze later op soldaten stuiten die hun studie in Damascus hebben afgebroken om Irak tegen de bezetter (de VS) te beschermen.

We zien hen in opdracht van alweer die legerleiding radeloze Irakezen de woestijn insturen die al hun hoop op de Amerikanen hadden gevestigd. We zien door hun vizier gehuchten worden gebombardeerd omdat Amerikanen waren getipt dat daar terroristen zaten - getipt door Irakezen die de invasie misbruikten om rivaliserende clans uit te schakelen. Wat een chaos.

Karakters

Een handjevol acteurs met schouders zo breed als de Afsluitdijk, vertolkt deze mariniers weergaloos. De stille, de melige, de ijzervreter, de killer, de verstandige, de panieklul, en de gemelangeerde variaties daartussen. Het zijn zorgvuldig geconstrueerde profielen waarmee de scenaristen een doeltreffend beeld schetsen van levensechte mannen die oorlog voeren.

Themas

Twee themas van Generation Kill voeren de boventoon. Enerzijds de terminaal stupide beslissingen van de legerleiding die de mariniers zonder commentaar moeten uitvoeren, en anderzijds hun machteloosheid om nergens echt aan de oorlog te kunnen deelnemen.

Dat laatste is een thema dat zwaar leunt op Sam Mendes anti-oorlogprent Jarhead. Tot en met een wel erg geklauwde replica van de fameuze scene waarin een soldaat smeekt om svp één vijand te mogen doodschieten.

Kongsi

Een andere sterke troef van deze serie is de kongsi tussen Sergeant Brad Iceman Colbert (Alexander Skarsgard, zoon van Stellan) en zijn babbelzieke radioman/chauffeur Josh Ray (James Ransone). De ene zo stoïcijns als een reiger, vandaar de bijnaam Iceman, de ander een bron van hilarische filosofieën en theorieën over oorlog en de mensheid.

Het is hun Humvee die deze karavaan verkenners door de woestijngebieden van Irak leidt, met op de achterbank een embedded journalist van de Rolling Stone en de schietgrage boerenpummel Trombley.

Uitlaatklep

Generation Kill (geregisseerd door een vrouw, jawel) is met zijn hevige momenten ook extreem geestig. Deze mannen gaan voor elkaar door het vuur als resultaat van hun loodzware training en levensgevaarlijke oorlogssituaties op de gruwelijkste broeihaarden van deze planeet, waarin ze op niemand anders konden rekenen dan op elkaar.

Hun uitlaatklep is een polincor lawine aan rauwe grappen over tieten, negers, pussy, moslims, trailer trash, sletten, homos, rassen. Om je te bescheuren als je erdoorheen kunt kijken.

Iceman Maximus

Generation Kill is gebaseerd op het boek van de embedded journalist Evan Wright, en schrijvers Ed Burns en David Simon (die ook voor het voortreffelijke The Wire tekenden) hebben hun krachtige scenario op die roman gebaseerd. Als acteur verdient Alexander Skarsgard nog een speciale vermelding. De prestatie van deze boomlange Zweed in Generation Kill is een postervertolking voor wervende pr-films van de mariniers.

IJskoud en vastberaden, maar ook menselijk en oprecht, als een contemporaine Maximus uit Gladiator. Als op het Pentagon meer van zulke mensen hadden gezeten, had het verloop van deze oorlog wel eens heel anders kunnen uitpakken.

http://www.serieslive.com/img/series/mea/generation_kill.jpg
pi_89696403
Leuk zo'n gekopieerd stukje van Nu.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')