abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89616162
Romper Stomper
Heftig, extreem gewelddadig, een goeie rol van een jonge Russell Crowe en een dun verhaal.
7.5/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:14:25 #252
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89617674
The Kids Are All Right (2010, VS, Lisa Cholodenko)
Lisa Cholodenko weet perfect de balans te vinden tussen drama en komedie. Je zou het een licht drama of een serieuzere komedie kunnen noemen. De film is grappig op een manier dat iemand of een situatie ook in het echte leven grappig kan zijn. De grappen voelen niet zo geschreven aan als in de meeste komedies, maar vloeien natuurlijk voort uit de personage's. Ondertussen heeft de film wel degelijk nog een goed verhaal en geloofwaardige karakters. Maar zonder overdreven sentimenteel of dramatisch te worden. Ook zijn veel scenés zo gedaan dat ze zowel kunnen werken als drama als satire. Tegen het einde zit er bijvoorbeeld een scene met Julianne Moore die een mini-speech geeft, waarin ik lettelijk tegelijk moest huilen van ontroering als moest schaterlachen. Een unieke combinatie, die ik niet vaak mee maak.
Het acteerwerk is verder ook fenomenaal. Dat Annette Bening en Julianne Moore kunnen acteren hebben ze al lang bewezen. Iedereen die In Treatment heeft gezien weet dat Mia Wasikowska kan acteren. Josh Hutcherson was nieuw voor mij en deed het ook prima. Maar het was vooral Mark Ruffalo, die uitermate positief opviel in deze film.
Als kers op het de appelmoes heeft de film ook nog eens een lekkere soundtrack.
cijfer: 9
pi_89618641
Wat me opvalt.
Vaak hebben films een laag cijfer omdat de film een slecht verhaal heeft of geen originele film is enz.
Ik zie het probleem daar niet zo van..

Ik vind dat films om de kijk ervaring gaat en of het leuk vermaak is.
Wanneer een film gewoon een standaard niks origineels verhaal heeft maar wel leuke actie oid... waarom dan een laag cijfer of waardering?

Ik vind beide leuk, gaat me om het totaal plaatje.
Ben wel benieuwd waarom mensen het verhaal of originaliteit zo belangrijk vinden.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 02:50:57 #254
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_89620717
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:39 schreef DeRakker. het volgende:

Ben wel benieuwd waarom mensen het verhaal of originaliteit zo belangrijk vinden.
Ik zou zeggen: open er een topic over. B-)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_89620774
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:39 schreef DeRakker. het volgende:
Wat me opvalt.
Vaak hebben films een laag cijfer omdat de film een slecht verhaal heeft of geen originele film is enz.
Ik zie het probleem daar niet zo van..

Ik vind dat films om de kijk ervaring gaat en of het leuk vermaak is.
Wanneer een film gewoon een standaard niks origineels verhaal heeft maar wel leuke actie oid... waarom dan een laag cijfer of waardering?

Ik vind beide leuk, gaat me om het totaal plaatje.
Wacht maar tot je iets ouder bent en iets meer van de wereld begrijpt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_89621709
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 03:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wacht maar tot je iets ouder bent en iets meer van de wereld begrijpt.
:|W
pi_89622118
Ik zelf zoiets van, een 10 geef je bijna niet, tenzij echt ALLES klopt, zelf heb ik volgens mij Lost in Translation een 10 gegeven. Prachtfilm, beelden, muziek, verhaal, totaal.

Dus voor een echte topfilm geef ik dan een 9, maar meestal kan het één en ander wel beter, qua verloop, muziek, verhaal of beeld, dus vaak wordt het een 8,5 ofzo.

Als een film gewoon leuk was, zoals Shrek of Expendables ofzo, maar verder niet hoogstaand is het bij mij een 7. Is het verhaal toch wat specialer of zitten er echt vette scenes in wordt het vaak een 7,5.

Als een film bagger is, maar het wel waard was om af te kijken is het iets van een 6.

Als een film bagger is en ik spijt heb dat ik hem af heb gekeken wordt het vaak iets van een 5, want iets heeft me toch de film af willen kijken.

Verder geef ik een 2,3 of 4 vaak alleen maar als een film echt nergens op slaat.

Edit: t/m 7 is vaak ook gewoon leuk om te zien, vanaf een 8 vind ik gewoon dat de film ook moet zien ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door JDx op 07-12-2010 09:00:03 ]
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:53:33 #258
286575 Roces18
Chef de party
pi_89622119
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:28 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

mwah, echt bijzonder vond ik 'm niet... beetje standaard actiefilm met de nodige invloeden van The Fast And The Furious, met een nogal mager plot. Op zich wel vermakelijk, maar een 'aanrader'? Neuh.

[..]

Echt bijzonder was hij niet dat klopt, maar hij is best leuk om te kijken

Lees het stukje nog eens. ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:55:48 #259
286575 Roces18
Chef de party
pi_89622159
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:53 schreef JDx het volgende:
Ik zelf zoiets van, een 10 geef je bijna niet, tenzij echt ALLES klopt, zelf heb ik volgens mij Lost in Translation een 10 gegeven. Prachtfilm, beelden, muziek, verhaal, totaal.

Dus voor een echte topfilm geef ik dan een 9, maar meestal kan het één en ander wel beter, qua verloop, muziek, verhaal of beeld, dus vaak wordt het een 8,5 ofzo.

Als een film gewoon leuk was, zoals Shrek of Expendables ofzo, maar verder niet hoogstaand is het bij mij een 7. Is het verhaal toch wat specialer of zitten er echt vette scenes in wordt het vaak een 7,5.

Als een film bagger is, maar het wel waard was om af te kijken is het iets van een 6.

Als een film bagger is en ik spijt heb dat ik hem af heb gekeken wordt het vaak iets van een 5, want iets heeft me toch de film af willen kijken.

Verder geef ik een 2,3 of 4 vaak alleen maar als een film echt nergens op slaat.
Expandables een 7? Ook al zou het een "knipoog" moeten zijn naar vroegere b-films expandables is een van de slechtste films van het jaar vind ik zelf. Als ik die cast had kwam er wel wat anders op tafel
  † In Memoriam † dinsdag 7 december 2010 @ 09:57:23 #260
264940 8108139dpths
pi_89623304

De film begint met de overwinning van advocaat Rick Magruder in een rechtszaak tegen een corrupte agent. Nadat hij het feest, dat naar aanleiding van de overwinning voor hem is georganiseerd door zijn eigen firma, verlaat, loopt hij cateraar Mallory Doss tegen het lijf, wiens auto net op dat moment gestolen wordt. Magruder geeft Doss een lift naar huis, waar tot hun verrassing haar auto geparkeerd staat. Na een woordenwisseling tussen de twee blijkt dat Mallory geterroriseerd wordt door haar eigen vader, Dixon.
De 2 brengen samen de nacht door, en al snel ontwikkelt hij gevoelens voor haar.
Als Mallory, nadat haar vader weer in haar huis is geweest en o.a. haar kat heeft opgehangen, bij Magruder komt met een hulpvraag zet hij samen met zijn collega's alles op alles om haar vader voor het gerecht te slepen. Dixon wordt gearresteerd, en mede dankzij de verklaring van de gedagvaarde ex-man van Mallory wordt hij in een inrichting gestopt.
Dixon ontsnapt echter al snel uit de inrichting, en vervolgens wordt niet alleen Mallory's leven, maar ook dat van Magruder tot een ware hel gemaakt.
En van de politie hoeft Magruder uiteraard geen hulp te verwachten...

Gave film, érg spannende thriller met een aardig tempo (gebaseerd op een verhaal van John Grisham overigens), met tegen het einde een nogal onverwachte plotwending.

Cijfer: 7.5
pi_89624794

The Secret of Kells

Mooi mystiek verhaal verhaal over een jongentje dat opgroeit in een Abdij en in aanraking komt met een boek. De film is op een bijzondere manier getekend en heeft een lekker mysterieus sfeertje. ****

Aanstaande zaterdag om 15.30 uur op tv (Ned 3).

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 07-12-2010 12:37:40 ]
pi_89627931
The Fastest Gun Alive 1956 Russell Rousse

George Temple(Glenn Ford) is eigenaar van een drogisterij in het stadje Cross Creek, iedereen denkt dat hij een rustige en simpele man is. Wat men niet weet is dat hij niet is wie hij is, George Temple blijkt een van de snelste schutters uit het westen te zijn. Deze openbaring brengt het stadje in grote problemen.

Mooie western met een uitstekende Ford, spannend maar dat niet alleen, een western met wat meer karakterontwikkeling en goed uitgewerkt, tot het einde blijft het boeiend.
Grappig was ook de dansscene, vaak is het vulling maar hier was het echt een verrassing, goed gedaan door Russ Tamblyn.
8/10

dinsdag 7 december 2010 @ 14:06:19 #263
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_89631223
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:53 schreef JDx het volgende:

Edit: t/m 7 is vaak ook gewoon leuk om te zien, vanaf een 8 vind ik gewoon dat de film ook moet zien ;)
My 2 cents exactly, klopt voor mij ook.
En verder: smaken verschillen, GELUKKIG, en raten is altijd subjectief.

Mbt Expendables: ook ik vond dat een 7,5. Voor het genre een leuke film.
pi_89633156
Con Air

Grappig om weer terug te zien, het was de eerste film waarin ik Buscemi en Trejo zag acteren :P

Leuk wegkijkertje iig.
Children of the night. What music they make.
pi_89634793
Skyline

leuk verhaal maar die personages zijn drama. niet meer dan een 6je.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 32% gewijzigd door truedestiny op 07-12-2010 16:00:13 ]
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:26:59 #266
286575 Roces18
Chef de party
pi_89636723
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:57 schreef DeHovenier het volgende:
Con Air

Grappig om weer terug te zien, het was de eerste film waarin ik Buscemi en Trejo zag acteren :P

Leuk wegkijkertje iig.
Gister ook gezien voor de 3e keer, maar telkens net niet afgekeken. In plaats van Nicolas Cage had ik liever iemand anders gezien. Maar vooral de muziek in deze film was erg lekker, maar soms was het wel erg chuck norris style. 7.3
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:52:35 #267
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89640035
Shutter Island

Goede film, zit goed in elkaar, snap er alleen geen zak van :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_89640060
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:52 schreef Dagoduck het volgende:
Shutter Island

Wat valt er niet aan te snappen dan? :o
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_89640068
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:52 schreef Dagoduck het volgende:
Shutter Island

haha hoezo niet? :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:56:53 #270
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89640177
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Wat valt er niet aan te snappen dan? :o
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:53 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

haha hoezo niet? :P
Ik denk dat ik hem wel snap, hij is er dus ingeluisd? maar hoe zit die Chuck dan in dat complot?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:59:28 #271
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89640257
Overige films afgelopen week:

Leuke film, had hem nog niet gezien :P

Iron Man 2, nadat ik in september Iron man had gezien wilde ik deze nog zien en dat is nu dus gebeurt :P leuke opvolger.

Pandorum: Smerige film :D
pi_89640295
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:56 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat ik hem wel snap, hij is er dus ingeluisd? maar hoe zit die Chuck dan in dat complot?
hij is er niet ingeluisd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel weer even geleden dat ik hem gezien heb, dus ik weet niet meer precies hoe het einde liep, maar een goeie film is het wel inderdaad :)
overigens heb ik gehoord dat het origineel nog beter moet zijn, maar die staat nog op mijn te zien-lijstje
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_89640305
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:56 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:18:53 #274
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_89640964
Zie je nou wel, ik ben gek geworden!

edit: Welke film zal ik nu kijken, Salt, The Expendables, Inception of Edge of Darkness?
pi_89641094
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:18 schreef Dagoduck het volgende:
Zie je nou wel, ik ben gek geworden!

edit: Welke film zal ik nu kijken, Salt, The Expendables, Inception of Edge of Darkness?
Inception is briljant, Salt is erg goed, The Expendables ging ik met flinke verwachtingen in maar viel tegen en Edge of Darkness was wel okay :)

Bij Inception zou ik wel zorgen voor optimaal kijkgenot..geen laptopschermpje ofzo dus, maar kni-kna-knallen op een zo groot mogelijk scherm en met zo goed mogelijk geluid :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')