abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89107675
Het lijkt me erg asociaal om dit gewoon botweg te gaan generaliseren. Er zullen toch zeker wat uitzonderingen mogelijk moeten zijn, vooral voor studenten die begonnen met studeren toen de komst van deze regel überhaupt nog niet in zicht was. Het is bijna net zoiets als de voorwaarden van een contract wijzigen tijdens de looptijd, dat kan ook niet zomaar.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 20:03:07 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89108322
Maar vergeten we niet dat er mogelijke regelingen zijn met OCW/DUO als je een jaar in een bestuur gaat?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_89108414
Als de instelling wordt gekort op hun budget als een student er te lang over doet zie ik wel weer van die praktijken zoals INholland naar boven komen.

Slechte regels van een nog veel slechter kabinet :') Onderwijs gaat echt naar de klote in dit land.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89108504
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:03 schreef Renesite het volgende:
Maar vergeten we niet dat er mogelijke regelingen zijn met OCW/DUO als je een jaar in een bestuur gaat?
Om een of andere reden verwacht ik niet dat die E 3000 / jaar omhoog gaan.
pi_89108572
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Als de instelling wordt gekort op hun budget als een student er te lang over doet zie ik wel weer van die praktijken zoals INholland naar boven komen.
Dat, of de mensen die het studeren niet meer kunnen betalen gaan zonder diploma van school / uni. En ik denk dat dat nog veel duurder is (verlies op studiefinanciering + 40 jaar minder belastinginkomsten) dan de huidige situatie.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 20:10:04 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89108633
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:07 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Om een of andere reden verwacht ik niet dat die E 3000 / jaar omhoog gaan.
Misschien een jaar uitgesteld worden omdat je in een bestuur gaat?
pi_89108642
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:08 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat, of de mensen die het studeren niet meer kunnen betalen gaan zonder diploma van school / uni. En ik denk dat dat nog veel duurder is (verlies op studiefinanciering + 40 jaar minder belastinginkomsten) dan de huidige situatie.
Of dat mensen dusdanig gedemotiveerd raken, dat ze maar helemaal niet meer aan een master beginnen.

Bizarre regeling dit :{
pi_89108808
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:10 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Of dat mensen dusdanig gedemotiveerd raken, dat ze maar helemaal niet meer aan een master beginnen.

Bizarre regeling dit :{
Welkom in Nederland! ^O^ Dit maakt het natuurlijk wel interessanter om straks eerder over de grens te gaan studeren :Y)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_89108906
Maarja, laten we wel wezen. Dit soort maatregelen helpen helemaal niks. Niet voor de studenten, niet voor de universiteiten en niet voor de schatkist op lange termijn. Alleen een aantal miljoenen op korte termijn.

Jeuj! w/
pi_89109048
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Maarja, laten we wel wezen. Dit soort maatregelen helpen helemaal niks. Niet voor de studenten, niet voor de universiteiten en niet voor de schatkist op lange termijn. Alleen een aantal miljoenen op korte termijn.

Jeuj! w/
Maar het helpt wel de toekomst van enkele duizenden, zo niet tienduizenden studenten om zeep. En die houden er dan de rest van hun leven last van.
pi_89109929
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:18 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar het helpt wel de toekomst van enkele duizenden, zo niet tienduizenden studenten om zeep. En die houden er dan de rest van hun leven last van.
Mja, maar dit beleid van de Nederlandse overheid helpt wel meer mensen om zeep wat betreft toekomst. Leuke bijkomstigheid is ook dat bijna elke minister of voormalig minister van de afgelopen jaren allemaal enorme vertraging hebben opgelopen.
pi_89110227
Nou, waar blijft die petitie :P
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 20:40:15 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89110266
pi_89112212
ZOMG, dus nu kan ik een boete van 3000 euro ontvangen omdat ik een verlengde stage heb gelopen omdat het desbetreffende bedrijf mij graag die extra maanden zag.

:')
Hier moet wat aan gedaan worden mensen, die lsvb is zowaar vleugellam en slikt alles als een gewillig crackhoertje die haar shot al een paar dagen niet heeft gehad. Vergeet niet dat alle beleidsmakers die hier achter zitten hoogstwaarschijnlijk zelf gemiddeld 8 a 10 jaar over hun studie hebben gedaan, net als die lutsers die over het algemeen in de 2e kamer beland zijn.

Ik ben het echt spuugzat, die stereotype student die ze in de media neerzetten is een spook, een portret dat wordt neergezet door een klein clubje dat sowieso al geen problemen heeft met de financiering. Maar goed, als men weer iets van mensen wilt afpakken die al niets hebben dan moet je toch even leuk plaatje neerzetten.

Hier zijn echt geen woorden meer voor...

[ Bericht 0% gewijzigd door Prenzlauer op 24-11-2010 21:26:49 ]
Doe eens lief!
pi_89117874
quote:
Op woensdag 24 november 2010 20:03 schreef Renesite het volgende:
Vertel mij maar welke, ik heb niks extra's gezien.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89119353
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:33 schreef alors het volgende:
Misschien kunnen we uit protest nog 4 jaar MBO gaan doen met zijn allen. Gewoon omdat het kan. Het kan toch? Andersom iig wel.
Zelfde effect kan bereikt worden door deeltijd te gaan studeren. Het gaat om de nominale tijd van een studie.

Maar studenten zouden het kabinet voor de rechter kunnen dagen omdat ze het EVRM schenden. In 1989 deden studenten dit al met de harmonisatiewet en de Grondwet.
pi_89119778
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:57 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Zelfde effect kan bereikt worden door deeltijd te gaan studeren. Het gaat om de nominale tijd van een studie.

Maar studenten zouden het kabinet voor de rechter kunnen dagen omdat ze het EVRM schenden. In 1989 deden studenten dit al met de harmonisatiewet en de Grondwet.
Kan je het EVRM nader toelichsten, evenals de harmonisatiewet?
pi_89120483
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Kan je het EVRM nader toelichsten, evenals de harmonisatiewet?
In 1989 was een zogenaamde harmonisatiewet voorgesteld waar studenten aan het hoger onderwijs maximaal 6 jaar over hun studie mochten doen anders kregen ze geen studiefinanciering meer en werd collegegeld verhoogd. Hierdoor daagde het lsvb de staat voor de rechter op grond van artikel 43 van het statuut van de koninkrijk der Nederlanden. De zaak kwam uiteindelijk bij de hoge raad en die bepaalde dat een wet die volgens de regering is vastgesteld niet getoetst mag worden aan de grondwet. Van de harmonisatiewet werd later afgezien.

http://www.arresten.com/s(...)rmonisatiewet-arrest

In Nederland is het niet mogelijk om wetten van de regering te toetsen aan de grondwet. Het is echter wel toegestaan om deze wetten te toetsen aan verdragen, zoals het europees verdrag voor de rechten van de mens.
pi_89120915
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:54 schreef ethiraseth het volgende:
En weer wordt het onderwijs in Nederland verder de grond ingetrapt. Ik zou elke nieuwe student ondertussen aanraden om naar bijvoorbeeld Belgie, Duitsland of Engeland te gaan. Nederland wilt duidelijk geen hoogopgeleiden, dus waarom zou je in hemelsnaam nog hier blijven? :{
Het zou inderdaad weleens een trek naar Belgie kunnen opleveren. Betere kwaliteit voor minder geld.
  donderdag 25 november 2010 @ 01:51:04 #45
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89124151
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:22 schreef superdrufus het volgende:

[..]

In 1989 was een zogenaamde harmonisatiewet voorgesteld waar studenten aan het hoger onderwijs maximaal 6 jaar over hun studie mochten doen anders kregen ze geen studiefinanciering meer en werd collegegeld verhoogd. Hierdoor daagde het lsvb de staat voor de rechter op grond van artikel 43 van het statuut van de koninkrijk der Nederlanden. De zaak kwam uiteindelijk bij de hoge raad en die bepaalde dat een wet die volgens de regering is vastgesteld niet getoetst mag worden aan de grondwet. Van de harmonisatiewet werd later afgezien.

http://www.arresten.com/s(...)rmonisatiewet-arrest

In Nederland is het niet mogelijk om wetten van de regering te toetsen aan de grondwet. Het is echter wel toegestaan om deze wetten te toetsen aan verdragen, zoals het europees verdrag voor de rechten van de mens.
Groenlinks wilde dit een tijd terug terugdraaien, maar kreeg geen meerderheid. Leuk dus, zo'n grondwet, maar je hebt er vrij weinig aan. :{
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89124235
Krankzinnig dit. Ik vind normaal protesteren maar voor linkse huillies maar als ze dit serieus in willen voeren ben ik in staat om me aan een hek op het Binnenhof vast te ketenen :')
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 06:37:39 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89124768
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Vertel mij maar welke, ik heb niks extra's gezien.
Deze vraag bewaar ik even :s) !
pi_89124776
WE GAAN HET MAAGDENHUIS BEZETTEN
pi_89125008
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 06:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

Deze vraag bewaar ik even :s) !
Gaarne, als er iets dergelijks bestaat vind ik het vreemd dat ik er niks vanaf wist. Heb toch alles wel goed uitgezocht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89125025
Krankzinnig :{ Dat is alles wat ik erover kan zeggen.

Dat je de prestatiebeurs wil omzetten in een lening kon ik mij nog in vinden (immers het moet ergens vandaan komen die bezuinigingen).

Maar om nu bestaande studenten te straffen met iets wat zij niet konden voorzien. Dat is gewoon ronduit associaal te noemen. Daarnaast om universiteiten te korten (3000,- boete voor universiteit ook!) op studenten die niet nominaal lopen. Ik zie niet in hoe dat het onderwijs ten goede moet komen. Echt een belachelijke regeling. Sta echt gewoon met een mond vol tanden. Het zal je maar eens een keer tegen zitten in het leven. En die extra jaar die je vertraging mag oplopen is een lachertje natuurlijk. Veel universiteiten en HBO's zijn zo georganiseerd dat het eigenlijk vrijwel onmogelijk is om in de gestelde tijd af te studeren. Dus zelfs nominale studenten lopen veelal vertraging op zonder persoonlijke problemen of studie switch.

Ja Nederland kennisland. Hol vat bedoelen ze :{
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')