abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89045344
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ooit Bastille Day gekeken dan, of parades van de DDR of van de Nazi's, of van de Russen? Blijf maar glashard zeggen dat ze niet bestaan, ik ben blijkbaar degene die faalt.

:D!
Russen = Communisme
DDR = Communisme
Nazi = Nazisme

De vraag was of dergelijke marsen hier in Europa ook plaatsvinden . Dat is dus niet het geval .
En Bastille Day is een historisch ceremoniële herdenking . Niet een manier om met ICBM-trucks aan het volk te laten zien hoe groots en machtig het leger van de Volks-republiek wel niet is _O-
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89045481
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:56 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Russen = Communisme
DDR = Communisme
Nazi = Nazisme

De vraag was of dergelijke marsen hier in Europa ook plaatsvinden . Dat is dus niet het geval .
En Bastille Day is een historisch ceremoniële herdenking . Niet een manier om met ICBM-trucks aan het volk te laten zien hoe groots en machtig het leger van de Volks-republiek wel niet is _O-
Dat kunnen Engeland, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Staphorst etc nu ook niet meer, de wereldmachten lachen ze dan uit, omdat het verbleekt met de grote jongens.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_89045562
quote:

[..]

Russen = Communisme
DDR = Communisme
Nazi = Nazisme

Victory Day is ook ceremonieel, dat is het altijd geweest. De DDR marsen waren ook ceremoniële marsen, evenals de Nurnberg marsen. De Chinese marsen zijn ook niets anders dan ceremonie voor verjaardagen van het leger en de staat, evenals de Noord-Koreaanse marsen.

Hell, elke mars is ceremonieel, het enige verschil is het wapentuig dat je presenteert, maar dat wil nog niet zeggen dat Europa dergelijke marsen niet kent. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89045610
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:02 schreef ReV66 het volgende:

[..]

Dat kunnen Engeland, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Staphorst etc nu ook niet meer, de wereldmachten lachen ze dan uit, omdat het verbleekt met de grote jongens.
Dat van Noord Korea is ook een lachertje vergeleken bij dat van de Fransen of de Duitsers hoor .
Alleen weten de Noord Koreaanse burgers dat niet . En dat is dus de bedoeling van een dergelijke parade . Propaganda voor je burgers , laten zien hoe sterk je wel niet bent .
Aangezien wij hier in het vrije Westen gewoon kunnen Googlen om te constateren dat de Amerikanen een leger hebben dat 1000 x groter is werkt dergelijke propaganda hier niet .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89045715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Victory Day is ook ceremonieel, dat is het altijd geweest. De DDR marsen waren ook ceremoniële marsen, evenals de Nurnberg marsen. De Chinese marsen zijn ook niets anders dan ceremonie voor verjaardagen van het leger en de staat, evenals de Noord-Koreaanse marsen.

Hell, elke mars is ceremonieel, het enige verschil is het wapentuig dat je presenteert, maar dat wil nog niet zeggen dat Europa dergelijke marsen niet kent. :')
Je hebt helemaal gelijk man :W
Ga jij lekker marsen uit China waar het complete nucleaire arsenaal aan het volk getoond wordt vergelijken met onze Prinsjesdag . Lekker geloofwaardig idd ....
Groetjes, Ezio.
pi_89045781
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat van Noord Korea is ook een lachertje vergeleken bij dat van de Fransen of de Duitsers hoor .
Alleen weten de Noord Koreaanse burgers dat niet . En dat is dus de bedoeling van een dergelijke parade . Propaganda voor je burgers , laten zien hoe sterk je wel niet bent .
Aangezien wij hier in het vrije Westen gewoon kunnen Googlen om te constateren dat de Amerikanen een leger hebben dat 1000 x groter is werkt dergelijke propaganda hier niet .
En ondanks dat heeft het westen toch angst voor Noord-Korea.
pi_89045839
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:14 schreef ReV66 het volgende:

[..]

En ondanks dat heeft het westen toch angst voor Noord-Korea.
Alleen maar omdat ze hoogstwaarschijnlijk bezig zijn een kernbom te maken .
In combinatie met de haat tegen het Westen/kapitalisme is dat geen geruststellend idee .
Groetjes, Ezio.
pi_89045851
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ga jij lekker marsen uit China waar het complete nucleaire arsenaal aan het volk getoond wordt vergelijken met onze Prinsjesdag . Lekker geloofwaardig idd ....
hehe, als Nederland wil pronken dan moeten ze op Prinjesdag de VOC-schepen er weer uithalen, de VOC mentaliteit van Balkenende en dan ook nog Afrikaanse mensen uitnodigen voor de Margriet Herfst Fair
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:19:38 #109
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89045906
Zuid korea stuurt straaljagers staat op cnn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89045950
quote:
PYONGYANG - Noord-Korea zegt dat Zuid-Korea dinsdag als eerste heeft geschoten bij de artilleriebeschietingen over en weer. Staatsmedia van het streng-communistische land hebben dat dinsdag gemeld.
http://www.nu.nl/buitenla(...)on-met-schieten.html

Ze gaan elkaar nu beschuldigen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:22:00 #111
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89045964
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Marsen zijn niets ongewoons, ze komen ook in Nederland voor. Alleen wordt hier niet meteen een heel arsenaal aan wapens getoond, maar worden er liederen gespeeld.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89045993
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:17 schreef ReV66 het volgende:

[..]

hehe, als Nederland wil pronken dan moeten ze op Prinjesdag de VOC-schepen er weer uithalen, de VOC mentaliteit van Balkenende en dan ook nog Afrikaanse mensen uitnodigen voor de Margriet Herfst Fair
We hebben dan minder troepen, ons leger alleen is eenvoudig in staat heel Noord Korea in de as te liggen mocht dit nodig zijn . Technologische suprematie in de lucht met Apaches/F-16's .
Groetjes, Ezio.
pi_89046065
Toch wel erg verontrustend imo.
pi_89046089
quote:
VS veroordelen aanval Noord-Korea

WASHINGTON - De Verenigde Staten manen Noord-Korea om direct te stoppen met provocerende acties. Een woordvoerder van het Witte Huis zei de granaataanval op een Zuid-Koreaans eiland sterk te veroordelen.

De woordvoerder voegde eraan toe dat de VS zich inzetten om Zuid-Korea te verdedigen, evenals de regionale vrede en stabiliteit.

De VS houden de situatie scherp in de gaten. Bij de Noord-Koreaanse aanval op de marinebasis op het Zuid-Koreaanse eiland waren geen Amerikanen betrokken, aldus het Witte Huis.

De Japanse premier Naoto Kan heeft zijn ministers dinsdag naar aanleiding van de aanval op Zuid-Korea bevolen zich voor te bereiden op elke mogelijke gebeurtenis.

''We moeten krachtig kunnen reageren op een onverwachte gebeurtenis'', zei Kan na crisisberaad met zijn ministers en topambtenaren in zijn kantoor. ''Ik heb ministers opgedragen om hun uiterste best te doen om informatie te verzamelen.''

China

China heeft dinsdag beide partijen gemaand ''meer te doen voor vrede'', aldus een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken.

China heeft goede betrekkingen met zowel Noord-Korea als Zuid-Korea. Het land stelde dinsdag zeer bezorgd te zijn over de beschietingen.

En China houdt zich afzijdig . Dus dan zal Noord Korea moeten inbinden .
Of Rusland moet zich nog hard gaan maken voor ze .
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:27:37 #115
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89046112
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

We hebben dan minder troepen, ons leger alleen is eenvoudig in staat heel Noord Korea in de as te liggen mocht dit nodig zijn . Technologische suprematie in de lucht met Apaches/F-16's .
Apaches en F16's stammen nog uit de 70's. Er zijn inmiddels nog veel gevaarlijkere wapens beschikbaar in de legers van de westerse wereld.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_89046124
quote:
PYONGYANG - Noord-Korea zegt dat Zuid-Korea dinsdag als eerste heeft geschoten bij de artilleriebeschietingen over en weer. Staatsmedia van het streng-communistische land hebben dat dinsdag gemeld.

Het land zegt dat Zuid-Korea enkele tientallen granaten heeft afgeschoten op het buurland.

De actie leidde ertoe dat Noord-Korea een uur lang een Zuid-Koreaans eiland met granaten heeft bestookt.

Het leger van Noord-Korea vuurde dinsdag ongeveer vijftig granaten af op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong. De beschieting lijkt gericht op een militaire basis daar.

Het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie zegt dat het leger reageerde door terug te schieten op Noord-Korea.

Zestig à zeventig huizen op het eiland staan in brand. Door de granaatontploffingen zijn twee militairen om het leven gekomen. Zeventien militairen en vier burgers raakten gewond.
:')
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:28:16 #117
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89046130
"This cold war just got hot!"

*pakt popcorn
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_89046134
Wat een kleuterschool acties ook weer... :')
pi_89046266
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:28 schreef Infection het volgende:
Wat een kleuterschool acties ook weer... :')
Ik zie echt Obama en Hu Jintao zuchtend daar rondlopen en tegen elkaar zeggen : Praat jij met hun dan praat ik wel met die andere gasten . Op zo'n toontje waarop een schoolmeester zijn pupillen toe zou spreken . _O-
Groetjes, Ezio.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:36:06 #120
8781 crew  Frutsel
pi_89046366
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom pakt NoordKorea dan gelijk zo uit?
Ze zouden veel meer kunnen bereiken als ze op diplomatieke wijze konden aantonen dat het zuiden begon, daarmee wordt de geloofwaardigheid van ZK (en de VS) inzake eerdere akties (en wellicht toekomstige akties) een stuk minder.

Geloof er dus weinig van.. :{
pi_89046378
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:27 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Apaches en F16's stammen nog uit de 70's. Er zijn inmiddels nog veel gevaarlijkere wapens beschikbaar in de legers van de westerse wereld.
Vergeleken met de verroeste Sovjet crap die NK nog heeft rondrijden heeft de Nederlandse krijgsmacht state of the art materiaal . :P
Groetjes, Ezio.
pi_89046493
Seoul Airport gesloten, op stand by voor evacuatie.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:44:44 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_89046649
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 07:57 schreef Xtreem het volgende:
China bezit een leuk arsenaal aan militaire, maar ook (voor de VS mogelijk nog schadelijker) financiele wapens....
Volgens mij heeft de VS een schadelijker financieel wapen jegens China dan andersom. Als de VS default, dus eigenlijk weigert om de leningen terug betalen, verdampt in een klap bijna een biljoen dollar aan Chinees bezit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_89046663
quote:

[..]

Griekenland heeft nog van die parades volgens mij
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:45:22 #125
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89046669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:39 schreef Scrummie het volgende:
Verwachten ze een escalatie?
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:46:09 #126
247161 ikke043
pi_89046694
quote:
10.43am: Tania Branigan has more on the events that preceded shells being fired when South Korea was undertaking military drills close to Yeonpyeong.

The North Korean artillery attack followed a live-fire exercise by the South as part of its annual Hoguk military drills.

The Korea Herald reported that the North faxed a message to the South this morning saying it would not "just sit back" while the South carried out the exercise, citing military officials.

The Korea Times reported last week that the US had pulled out of the joint drill citing scheduling conflicts, but had said it would seek to rearrange the exercise.

10.36am: North Korea has accused South Korea of firing first, saying it was provoked into the military action, which has killed two soldiers in the South and set dozens of houses ablaze.

"Despite our repeated warnings, South Korea fired dozens of shells from 1pm ... and we've taken strong military action immediately," the North's official KCNA news agency said in a brief statement.

It did not elaborate whether North Korea had suffered any losses from the exchange of fire.
http://www.guardian.co.uk(...)ea-fires-south-korea
Bovenaan de pagina kun je aanklikken of je live updates wil.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:46:11 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_89046696
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:21 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)on-met-schieten.html

Ze gaan elkaar nu beschuldigen
Gleiwitz incident?

edit- nee dus, ZK hield een jaarlijkse oefening waarbij met scherp werd geschoten, NK ziet met scherp schieten op (door hen geclaimd) NK grondgebied als een oorlogshandeling en heeft het vuur 'terug' geopend.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:46:23 #128
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89046706
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Vergeleken met de verroeste Sovjet crap die NK nog heeft rondrijden heeft de Nederlandse krijgsmacht state of the art materiaal . :P
Ik heb geen idee wat ze allemaal gebruiken in het Noord-Koreaanse leger dus dat zou ik niet weten. oO<
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_89046714
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:45 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Verwachten ze een escalatie?
Op Skynews spreekt met wel degelijk van een ernstige confrontatie . De ergste sinds de jaren 50 sowieso .
Groetjes, Ezio.
pi_89046731
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:39 schreef Scrummie het volgende:
Lees net dat het niet is gesloten, maar "monitoring the situation"
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:47:51 #131
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89046754
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:46 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ze allemaal gebruiken in het Noord-Koreaanse leger dus dat zou ik niet weten. oO<
Voornamelijk oud Sovjet, Iranees en Chinees spul. Verder hebben ze nog wat zelfgebouwde artilleriestukken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:49:18 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_89046798
Het NK leger stelt niets voor vergeleken met dat van ZK, maar onlangs bleek NK ineens weer een heel moderne nucleaire opwekkingsfabriek in gebruik te hebben, dus een paar atoombommen kunnen ongelooflijke schade aanrichten aan ZK.
pi_89046820
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ze zouden veel meer kunnen bereiken als ze op diplomatieke wijze konden aantonen dat het zuiden begon, daarmee wordt de geloofwaardigheid van ZK (en de VS) inzake eerdere akties (en wellicht toekomstige akties) een stuk minder.

Tja... ik denk ook dat er veel meer aan de hand is dan dat we eigenlijk weten. Het nieuws dat ZK begon met de aanvallen komt ook VEEL later naar buiten dan de "reactie-aanval" van NK die beschreven werd alsof NK degene was die begon. Echt geloofwaardig zijn deze verhalen niet meer... maarja wie is nu daadwerkelijk de dader? :{
pi_89046825
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:49 schreef speknek het volgende:
Het NK leger stelt niets voor vergeleken met dat van ZK, maar onlangs bleek NK ineens weer een heel moderne nucleaire opwekkingsfabriek in gebruik te hebben, dus een paar atoombommen kunnen ongelooflijke schade aanrichten aan ZK.
Zou het?
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:50:15 #135
247161 ikke043
pi_89046829
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de VS een schadelijker financieel wapen jegens China dan andersom. Als de VS default, dus eigenlijk weigert om de leningen terug betalen, verdampt in een klap bijna een biljoen dollar aan Chinees bezit.
2 biljoen zelfs, maar de vraag is of de Chinese regering dat iets kan schelen als het tot een oorlog komt.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_89046853
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zuid Korea meldt hetzelfde:

"The firing came as the South was carrying out a live-fire exercise in waters off the Bangnyeong Island and the Yeonpyeong Island as part of the annual nine-day Hoguk Exercise, aimed at enhancing interoperability and defense capabilities against North Korea.

Regarding the Hoguk Exercise, the North sent a faxed message to the South in the morning, saying it would not just sit back while the South is carrying out the live-fire exercise, according to JCS officials."

http://www.koreaherald.co(...)sMLId=20101123001048
pi_89046862
Droevig hoor.. was echter wel te verwachten. Al tijden zo een spanning tussen die twee landen, kan nooit goed gaan... :(
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:52:43 #138
247161 ikke043
pi_89046912
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

"The firing came as the South was carrying out a live-fire exercise in waters off the Bangnyeong Island and the Yeonpyeong Island as part of the annual nine-day Hoguk Exercise, aimed at enhancing interoperability and defense capabilities against North Korea.

Regarding the Hoguk Exercise, the North sent a faxed message to the South in the morning, saying it would not just sit back while the South is carrying out the live-fire exercise, according to JCS officials."

NK ziet de live-fire oefening dus als het eerste schot, en ZK ziet NK's reactie op de live-fire oefening als het eerste schot.

Wat 'n debielen :N
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_89046935
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:52 schreef ikke043 het volgende:

[..]

NK ziet de live-fire oefening dus als het eerste schot, en ZK ziet NK's reactie op de live-fire oefening als het eerste schot.

Zo zit het inderdaad.
pi_89046947
Ach is even met de vinger wijzen, oom amerika komt er tussen en het is weer eventjes stil.
pi_89046967
Het was al voorspeld door Nostradamus en Baba Vanga dat er in November 2010 een derde wereldoorlog zal uitbreken die rustig begint maar waarmee later nucleaire wapens gebruikt gaan worden... :{
pi_89046970
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:49 schreef speknek het volgende:
Qua materiaal wint ZK het natuurlijk. Maar vergeet niet dat NK een miljoen militairen in actieve dienst heeft. En bijna 8 miljoen reservisten. En dat ze ontiegelijk veel chemische wapens hebben, en er denk ik niet twee keer over na zullen denken om ze te gebruiken.

Het nucleair potentieel van NK is daarin tegen wel een beetje overdreven.
pi_89046973
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:53 schreef Syd het volgende:
Ach is even met de vinger wijzen, oom amerika komt er tussen en het is weer eventjes stil.
Het is ergens wel hypocriet dat de VS meteen met het beschuldigende vingertje richting NK wijzen zonder exact te weten wat zich heeft afgespeeld .
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:54:46 #144
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89046980
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:52 schreef ikke043 het volgende:

Als het goed is heeft die live-fire oefening niks geraakt van NK, dus die lui zijn gewoon weer veel te snel op hun teentjes getrapt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:55:01 #145
8781 crew  Frutsel
pi_89046984
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die oefening was dan ook al weken vooraf aangekondigd... beetje vreemd om dan maar gericht te gaan schieten op huizen/eiland etc :{
pi_89047032
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:54 schreef Infection het volgende:
Het was al voorspeld door Nostradamus en Baba Vanga dat er in November 2010 een derde wereldoorlog zal uitbreken die rustig begint maar waarmee later nucleaire wapens gebruikt gaan worden... :{
Nostradamus :')

Zal wel weer bij sancties etc. blijven, er staat voor alle partijen teveel om het spel om het te laten escaleren. Maar ik kan me voorstellen dat China en Rusland het gedrag van hun rellende broertje NK ook een keer zat worden.
pi_89047036
60 tot 70 huizen naar de klote......en 2 doden en 6 gewonden ofzo?.....Lijkt me sterk dat dat gewone huizen waren, zullen wel garages geweest zijn :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:56:47 #148
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_89047054
NK gebruikt dan wel soviet zooi maar als ze los gaan dan is het afgelopen met Seoul.

Ja, ZK en USA kunnen winnen van NK maar tegen welke prijs?
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:56:49 #149
247161 ikke043
pi_89047058
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als het goed is heeft die live-fire oefening niks geraakt van NK, dus die lui zijn gewoon weer veel te snel op hun teentjes getrapt.
Nouja, als België een live-fire oefening op de Nederlands grens houd, dan reageren wij wellicht ook heftig.
Het is toch gewoon achterlijk om op een grens een live-fire oefening te houden, zeker gezien de historie van live-fire oefeningen op de grens.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_89047089
De 2 doden zouden Marine mensen zijn van ZK .
Er was toch eerder dit jaar ook een Marineschip van ZK getorpedeerd ? Wellicht dat dat nog enig verband houdt .
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:58:36 #151
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_89047122
Zoals wij hier zeggen; Noe is de bok vet!
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:59:29 #152
8781 crew  Frutsel
pi_89047147
quote:
Wapenstilstand geschonden

De Noord-Koreaanse beschieting van het eiland Yeonpyeong is volgens Seoul een schending van de wapenstilstand tussen de twee landen. De VS veroordeelt als voornaamste bondgenoot van Z-Korea de beschieting en roept Noord-Korea op de " oorlogshandelingen" te beëindigen.

De beschieting is in de ogen van Moskou onaanvaardbaar. China is terughoudender en vindt dat het zeslandenoverleg over het nucleaire programma van Noord-Korea snel hervat moet worden.

De spanning tussen de Korea's is al maanden hoog. Zondag werd bekend dat Noord-Korea een nieuwe uraniumfabriek in bedrijf heeft.
pi_89047154
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:56 schreef Nickolast het volgende:
60 tot 70 huizen naar de klote......en 2 doden en 6 gewonden ofzo?.....Lijkt me sterk dat dat gewone huizen waren, zullen wel garages geweest zijn :)
Waarschijnlijk zijn die huizen niet allemaal geraakt door granaten. Kan natuurlijk ook komen voor het vuur dat zich verspreid. Gezien de locatie gaat het waarschijnlijk om huizen die voor een groot gedeelte uit hout bestaan.
pi_89047174
quote:
Bron?
pi_89047178
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:59 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn die huizen niet allemaal geraakt door granaten. Kan natuurlijk ook komen voor het vuur dat zich verspreid. Gezien de locatie gaat het waarschijnlijk om huizen die voor een groot gedeelte uit hout bestaan.
Hoewel het uiteraard een beetje aangedikt is door ZK. ;).
pi_89047211
Nu maar hopen dat het niet verder escaleert... dan komt er straks nog dienstplicht ook. :{
pi_89047258
China zelf zal door druk van het Westen wel kiezen om NK aan te spreken op dit incident en het veroordelen .
NK is werkelijk in alles afhankelijk van China . Van wapens tot economisch. Dus als die zeggen dat NK moet dimmen dan zit er niets anders op dan dit op te volgen .
Groetjes, Ezio.
pi_89047268
quote:
Nostradamus had voorspeld dat er nucleaire wapens gebruikt gingen worden? Dan was hij zijn tijd wel lekker vooruit :')
pi_89047299
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:01 schreef Infection het volgende:
Nu maar hopen dat het niet verder escaleert... dan komt er straks nog dienstplicht ook. :{
Dienstplicht is er nog steeds, alleen opgeschort. Het zou iig wel goed zijn om die opnieuw in te voeren. Al die relmarokkaantjes en ander tuig discipline bijschaven. Weigering = doostraf.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:05:17 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_89047328
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:54 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Qua materiaal wint ZK het natuurlijk. Maar vergeet niet dat NK een miljoen militairen in actieve dienst heeft. En bijna 8 miljoen reservisten.
Tsja, dat is elke man >20. Dan kun je ook zeggen dat ZK 16 miljoen reservisten heeft.
pi_89047335
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:03 schreef byah het volgende:

[..]

Nostradamus had voorspeld dat er nucleaire wapens gebruikt gingen worden? Dan was hij zijn tijd wel lekker vooruit :')
Waarschijnlijk niet letterlijk nucleare wapens, maar wel manieren om grote delen van bevolkingen snel mee uit te roeien, hence nukes.
pi_89047340
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:03 schreef byah het volgende:

[..]

Tja...ik geloof het ook niet allemaal. Maar toch toeval dat dit nu net gebeurd, terwijl zoiets 100'en jaren geleden al voorspeld is. :P
pi_89047425
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Tja...ik geloof het ook niet allemaal. Maar toch toeval dat dit nu net gebeurd, terwijl zoiets 100'en jaren geleden al voorspeld is. :P
Nostradamus en zijn voorspellingen zijn lachwekkend .
Er zal wel iets gestaan hebben in de trend van : Den aarden zal verzwolgen worden door vuur afkomstig van de brandende torens des duivels.
En iemand zal dan geconstateerd hebben dat torens in die context wel raketten moeten zijn, en dat het vuur afkomstig is van een nucelaire aanval .
Zo simpel is die logica van zijn aanhangers ongeveer :')
Groetjes, Ezio.
pi_89047470
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Noord Korea heeft anders ook een indrukwekkende luchtmacht en arsenaal aan wapens, MiG-29, Mi-24, of ze nou oud zijn of niet, het gaat erom dat ze werken en dat doen ze. Noord Korea zal niet schikken van het arsenaal van Nederland.
pi_89047472
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 12:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Joh, wat er ook gebeurt, er is altijd wel iemand die het voorspeld zou hebben. :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89047515
Ik heb mijn schuilkelder in opperste staat van paraatheid gebracht.
-
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:14:49 #167
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_89047555
quote:
9.02am: Tania Branigan emails from Beijing:

The artillery attacks are a "totally justifiable act of self-defence" in response to the South's sea drills, an unofficial spokesman for North Korea has said, warning that nuclear war could follow "at any point" unless the exercises stop. Pyongyang has repeatedly issued such threats in the past.

"We repeatedly warned South Korea to stop its dangerous war games. If the South continues its dangerous behaviour, Seoul will be the next target. It will be a sea of fire. Nuclear war could start at any point," said Kim Myong-chol, executive director of the Centre for Korean-American Peace. He said it was fair to describe him as speaking on behalf of the North's government.

He added: "We have repeatedly warned the South to avoid endangering our territory on sea or air."
http://www.guardian.co.uk(...)ea-fires-south-korea
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 12:14:51 #168
8781 crew  Frutsel
pi_89047558
quote:
N Korea Warns Of More Strikes After Attack

North Korea has warned it will continue to launch strikes if the South violates its disputed sea border and blamed Seoul for starting major clashes that killed two soldiers.

outh Korea said around 200 North Korean artillery shells hit one of its islands, prompting Seoul to return fire.

But the communist state claimed it was its rival who fired first, after the North warned Seoul to halt military drills in the area.

Two South Korean marines were killed and around 10 other soldiers hurt, some seriously, after the shelling. Around 60 to 70 houses were also ablaze.

It was one of the heaviest bombardments on the South since the Korean War ended in 1953.

North Korea threatened to continue launching strikes if its neighbour violates their sea border "even 0.001 millimetre".

Pyongyang's supreme military command said it would "launch merciless military retaliatory strikes".

South Korea condemned the deadly attack and warned it would retaliate strongly if there was more violence.

It said the assault violates the armistice agreement that halted the conflict 57 years ago, and was "clear military provocation".

And it warned of stern retaliation if there were further such incidents.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:14:53 #169
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_89047559
Blikvoer staat klaar, water is bijgevuld en de shotgun geladen.

*Deuntje van fallout1 neuriet*
pi_89047605
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:14 schreef Sigma22 het volgende:
Blikvoer staat klaar, water is bijgevuld en de shotgun geladen.

*Deuntje van fallout1 neuriet*
Succes! ^O^ Denk niet dat je echt ver komt daarmee als je een nucleaire bom op je dorp/stad/land krijgt. ;)
pi_89047614
Wat een clowns die Noord Koreanen .
Denken ze nou echt dat ze Seoul in de as kunnen leggen zonder vergelding vanuit het westen ? :+
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:17:06 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_89047616
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:54 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Qua materiaal wint ZK het natuurlijk. Maar vergeet niet dat NK een miljoen militairen in actieve dienst heeft. En bijna 8 miljoen reservisten. En dat ze ontiegelijk veel chemische wapens hebben, en er denk ik niet twee keer over na zullen denken om ze te gebruiken.

Het nucleair potentieel van NK is daarin tegen wel een beetje overdreven.
Ik denk dat de Noordkoreaanse troepen zich en masse over zullen gaan geven, zeker na de eerste tegenslag.

Maar er gaat niets gebeuren denk ik.
pi_89047643
quote:
_O-

Kom op man. Je moet echt een behoorlijke plaat voor je kop hebben, wil je in de voorspellingen van Nostradamus geloven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89047651
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat de Noordkoreaanse troepen zich en masse over zullen gaan geven, zeker na de eerste tegenslag.

Maar er gaat niets gebeuren denk ik.
precies .
het echt schokkende nieuws van vandaag is natuurlijk dat van Femke die aankondigt te stoppen .
geen harde tepels meer in de Kamer :(
Groetjes, Ezio.
pi_89047840
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O-

Kom op man. Je moet echt een behoorlijke plaat voor je kop hebben, wil je in de voorspellingen van Nostradamus geloven.
Zelfde met religies zoals de bijbel en koran idd. Daar wordt ook altijd alles uit verband gerukt en dingen overal mee geassocieerd. _O-

:{
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:25:14 #176
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_89047858
Er zal vast geen oorlog uitbreken, het is gewoon provocerend gedrag.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89048144
Hmm, not good this, not good :{.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_89048156
quote:
Noord-Korea zegt dat Zuid-Korea dinsdag als eerste heeft geschoten bij de artilleriebeschietingen over en weer. Staatsmedia van het streng-communistische land hebben dat dinsdag gemeld.
quote:
Het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie zegt dat het leger reageerde door terug te schieten op Noord-Korea.
-
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:35:36 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_89048174
quote:
A rumour travelled around the City this morning that North Korea's attack had been prompted by the death of Kim Jong-il perhaps to prove to the world that the country was still in firm hands.

Neil Hume, the editor of FT Alphaville, tweeted the speculation: "@humenm: Warning broker RAW: Unconfirmed chat that kim jung-il has died. Prompts the shelling from north korea as being reported by newswires."

Most raw gossip from stockbrokers should treated extremely cautiously, of course.
pi_89048300
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:35 schreef speknek het volgende:

[..]

lijkt me sterk als ze dan een oorlog gaan riskeren
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_89048328
Overigens wel vreemd dat Rusland meteen de aanval zo scherp veroordeeld .

Groetjes, Ezio.
pi_89048490
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Er zal vast geen oorlog uitbreken, het is gewoon provocerend gedrag.
Er komt een keer dat men terugbijt na de zoveelste provocatie en dan is het wel raak (lees: oorlog)
pi_89048517
Ongelovelijk. Zuid Korea doet geen fuck terug, terwijl d'r 70 huizen in brand staan en 2 militairen om het leven zijn gekomen. Dan moet je als legerleider toch letterlijk de stoom uit je oren komen???
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:48:29 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_89048545
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:40 schreef Stokstaart het volgende:

[ [url=http://www.linux-community.de/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/vladimir_putin_with_kim_jong-il-2_www.kremlin.ru/757131-1-g(...)in.ru.jpg]afbeelding[/url] ]
NK en Rusland zijn al een aardige tijd geen tovarishi meer. NK moet het eigenlijk alleen nog maar van China hebben.
pi_89048636
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ongelovelijk. Zuid Korea doet geen fuck terug, terwijl d'r 70 huizen in brand staan en 2 militairen om het leven zijn gekomen. Dan moet je als legerleider toch letterlijk de stoom uit je oren komen???
Misschien wacht Z Korea wel tot de leider dood gaat en de nieuwe het over gaat nemen.
Heb je gelijk een zwakkere tegenstander voor je met geen ervaring :)
pi_89048757
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vergeet niet dat er artillerie van NK op Seoul gericht staat. Ze kunnen in een kwartier heel Seoul (11 mil inwoners) met de grond gelijk maken. Als ZK NK binnenvalt, gaan er heel wat burgers van ZK sneuvelen sowieso.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:55:22 #187
247161 ikke043
pi_89048758
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:48 schreef speknek het volgende:

[..]

NK en Rusland zijn al een aardige tijd geen tovarishi meer. NK moet het eigenlijk alleen nog maar van China hebben.
Rusland kent echter wel een sterk anti-VS beleid( niet persé publiekelijk). Dus het ligt er maar aan welke landen zich achter ZK danwel NK scharen.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_89048861
Misschien dat dat raketschild wat ze gaan bouwen/aan het bouwen zijn, toch nog toepassing is/word. :)
pi_89048866
Australië doet het gewoon slim.
Lekker ver van andere landen af en onafhankelijk, onpartijdig.
Geen last van economische crisis, geen vijanden.

Die zijn slim bezig :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:58:55 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_89048872
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:55 schreef SharQueDo het volgende:
heel Seoul (11 mil inwoners)
25 miljoen als je de greater metropolitan area neemt. Eennagrootste ter wereld (na Tokyo).
pi_89048896
quote:
Noord-Korea heeft Zuid-Korea dinsdag met nieuwe beschietingen bedreigd als het zuiden de zeegrens 'ook maar een duizendste millimeter' overschrijdt. In een verklaring die werd verspreid door het officiële Noord-Koreaanse staatspersbureau waarschuwt het Noord-Koreaanse opperbevel voor 'genadeloze militaire vergelding'.
@ Novum[
pi_89048913
quote:
Reken maar dat er wat haviken op springen staan nu maar zij zullen toch echt politieke goedkeuring moeten hebben voor een uitgebreide reactie. Of denk je echt dat één generaal nu even besluit NK binnen te marcheren.
pi_89048919
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:38 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

wat boeit spelling :')
Zielige mensjes om iedereen af te zijken op spelling, reageer gewoon ontopic op de discussie :')

Ben benieuwd wat het wordt, denk niet dat china N-K gaat steunen als het tot een oorlog komt
Wat? Ik begrijp je niet als ik niet op je spelling let.

More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:02:16 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_89048975
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:00 schreef KingOfMars het volgende:
Reken maar dat er wat haviken op springen staan nu maar zij zullen toch echt politieke goedkeuring moeten hebben voor een uitgebreide reactie. Of denk je echt dat één generaal nu even besluit NK binnen te marcheren.
Ik geloof dat, officieel gezien, de VN (en daarmee de VS) de baas is over het ZK'se leger. Ik denk niet dat de VS op de oorlog zit te wachten.
pi_89049205
Vraag me af of dit nog zal escaleren.

Zo wel, dan hoop ik dat het eindelijk eens afgelopen is met die hele dictatuur in NK.
pi_89049236
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Vraag me af of dit nog zal escaleren.

Zo wel, dan hoop ik dat het eindelijk eens afgelopen is met die hele dictatuur in NK.
Hoezo?
Als je naar Irak kijkt is de bevolking er alleen maar slechter op geworden.
pi_89049246
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:40 schreef Stokstaart het volgende:

[ [url=http://www.linux-community.de/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/vladimir_putin_with_kim_jong-il-2_www.kremlin.ru/757131-1-g(...)in.ru.jpg]afbeelding[/url] ]
Ah, dat valt me niets tegen van ze.
pi_89049275
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:10 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Hoezo?
Als je naar Irak kijkt is de bevolking er alleen maar slechter op geworden.
Als het escaleert....als....
pi_89049303
Hopelijk reageren de VN landen en worden er versterkingen naar Zuid-Korea gestuurd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89049307
quote:
SEOUL, Nov. 23 (Yonhap) -- President Lee Myung-bak ordered his military Tuesday to strike North Korea's missile base around its coastline artillery positions if it shows signs of additional provocation, his spokeswoman said.

In a video conference with Gen. Han Min-koo, chairman of the Joint Chiefs of Staff, the president ordered "multiple-fold retaliation" against the North for its artillery attack on a South Korean island, according to presidential spokeswoman Kim Hee-jung.
http://english.yonhapnews(...)101123013200315.HTML

Geen idee over de betrouwbaarheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')