quote:Noord-Korea zegt dat Zuid-Korea dinsdag als eerste heeft geschoten bij de artilleriebeschietingen over en weer. Staatsmedia van het streng-communistische land hebben dat dinsdag gemeld.
quote:Het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie zegt dat het leger reageerde door terug te schieten op Noord-Korea.
quote:A rumour travelled around the City this morning that North Korea's attack had been prompted by the death of Kim Jong-il perhaps to prove to the world that the country was still in firm hands.
Neil Hume, the editor of FT Alphaville, tweeted the speculation: "@humenm: Warning broker RAW: Unconfirmed chat that kim jung-il has died. Prompts the shelling from north korea as being reported by newswires."
Most raw gossip from stockbrokers should treated extremely cautiously, of course.
lijkt me sterk als ze dan een oorlog gaan riskerenquote:
Er komt een keer dat men terugbijt na de zoveelste provocatie en dan is het wel raak (lees: oorlog)quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Er zal vast geen oorlog uitbreken, het is gewoon provocerend gedrag.
NK en Rusland zijn al een aardige tijd geen tovarishi meer. NK moet het eigenlijk alleen nog maar van China hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:40 schreef Stokstaart het volgende:
Overigens wel vreemd dat Rusland meteen de aanval zo scherp veroordeeld .
[ [url=http://www.linux-community.de/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/vladimir_putin_with_kim_jong-il-2_www.kremlin.ru/757131-1-g(...)in.ru.jpg]afbeelding[/url] ]
Misschien wacht Z Korea wel tot de leider dood gaat en de nieuwe het over gaat nemen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ongelovelijk. Zuid Korea doet geen fuck terug, terwijl d'r 70 huizen in brand staan en 2 militairen om het leven zijn gekomen. Dan moet je als legerleider toch letterlijk de stoom uit je oren komen???
Vergeet niet dat er artillerie van NK op Seoul gericht staat. Ze kunnen in een kwartier heel Seoul (11 mil inwoners) met de grond gelijk maken. Als ZK NK binnenvalt, gaan er heel wat burgers van ZK sneuvelen sowieso.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ongelovelijk. Zuid Korea doet geen fuck terug, terwijl d'r 70 huizen in brand staan en 2 militairen om het leven zijn gekomen. Dan moet je als legerleider toch letterlijk de stoom uit je oren komen???
Rusland kent echter wel een sterk anti-VS beleid( niet persé publiekelijk). Dus het ligt er maar aan welke landen zich achter ZK danwel NK scharen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:48 schreef speknek het volgende:
[..]
NK en Rusland zijn al een aardige tijd geen tovarishi meer. NK moet het eigenlijk alleen nog maar van China hebben.
25 miljoen als je de greater metropolitan area neemt. Eennagrootste ter wereld (na Tokyo).quote:
quote:Noord-Korea heeft Zuid-Korea dinsdag met nieuwe beschietingen bedreigd als het zuiden de zeegrens 'ook maar een duizendste millimeter' overschrijdt. In een verklaring die werd verspreid door het officiële Noord-Koreaanse staatspersbureau waarschuwt het Noord-Koreaanse opperbevel voor 'genadeloze militaire vergelding'.
@ Novum[
Reken maar dat er wat haviken op springen staan nu maar zij zullen toch echt politieke goedkeuring moeten hebben voor een uitgebreide reactie. Of denk je echt dat één generaal nu even besluit NK binnen te marcheren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat? Ik begrijp je niet als ik niet op je spelling let.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
wat boeit spelling
Zielige mensjes om iedereen af te zijken op spelling, reageer gewoon ontopic op de discussie
Ben benieuwd wat het wordt, denk niet dat china N-K gaat steunen als het tot een oorlog komt
Ik geloof dat, officieel gezien, de VN (en daarmee de VS) de baas is over het ZK'se leger. Ik denk niet dat de VS op de oorlog zit te wachten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:00 schreef KingOfMars het volgende:
Reken maar dat er wat haviken op springen staan nu maar zij zullen toch echt politieke goedkeuring moeten hebben voor een uitgebreide reactie. Of denk je echt dat één generaal nu even besluit NK binnen te marcheren.
Hoezo?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Vraag me af of dit nog zal escaleren.
Zo wel, dan hoop ik dat het eindelijk eens afgelopen is met die hele dictatuur in NK.
Ah, dat valt me niets tegen van ze.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:40 schreef Stokstaart het volgende:
Overigens wel vreemd dat Rusland meteen de aanval zo scherp veroordeeld .
[ [url=http://www.linux-community.de/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/vladimir_putin_with_kim_jong-il-2_www.kremlin.ru/757131-1-g(...)in.ru.jpg]afbeelding[/url] ]
Als het escaleert....als....quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:10 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo?
Als je naar Irak kijkt is de bevolking er alleen maar slechter op geworden.
http://english.yonhapnews(...)101123013200315.HTMLquote:SEOUL, Nov. 23 (Yonhap) -- President Lee Myung-bak ordered his military Tuesday to strike North Korea's missile base around its coastline artillery positions if it shows signs of additional provocation, his spokeswoman said.
In a video conference with Gen. Han Min-koo, chairman of the Joint Chiefs of Staff, the president ordered "multiple-fold retaliation" against the North for its artillery attack on a South Korean island, according to presidential spokeswoman Kim Hee-jung.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |