Die was helaas al gegeven. sorry.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom eens met een inhoudelijk argument..
Bouwkunde?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:42 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
En welke studies hebben de bekendste architecten gedaan denk je?
Vandalisme...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:43 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
Ook kunst volgens sommige mensen
Geen subsidie voor nodig.
Het gekke is alleen dat kunst vaak vooraf gaat aan de technologie. Het idiote idee van de kunstenaar is het begin. De technologie werkt het uit tot een werkend iets.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is kunst als onderdeel van een wetenschap.
En dan te bedenken dat de huidige minister-president pianist wilde worden. Denk daar maar over na...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:43 schreef s0ul1991 het volgende:
Best raar dat de partijen die denken dat de Nederlandse cultuur vernietigd wordt door de Islam, zelf de Nederlandse cultuur om zeep helpen door er ruim 20% op te bezuinigen.
grapjas, dat zijn degene die de opdrachten uitvoeren, ja.quote:
Ik denk eerder ook de kunst academie.quote:
Bullshit, daar valt dit onder:quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:43 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
Ook kunst volgens sommige mensen
Geen subsidie voor nodig.
Ik maak me eerder zorgen om bibliotheken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gekke is alleen dat kunst vaak vooraf gaat aan de technologie. Het idiote idee van de kunstenaar is het begin. De technologie werkt het uit tot een werkend iets.
Bezuinigen is prima, maar dit kabinet gaat een brug te ver. Het gaat ook om de plaatselijke harmonie waar kinderen muziek kunnen leren. Toch leuk voor hun ontwikkeling.
Wie maakt dan de blauwdrukken?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:44 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
grapjas, dat zijn degene die de opdrachten uitvoeren, ja.
Wel de kleine lettertjes lezen hè.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:45 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Bullshit, daar valt dit onder:
[ afbeelding ]
Ik dacht incl de kleine lettertjes dat het nogsteeds een sneer richting kunst wasquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:47 schreef nattermann het volgende:
[..]
Wel de kleine lettertjes lezen hè.
Geeft nietquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:51 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ik dacht incl de kleine lettertjes dat het nogsteeds een sneer richting kunst wasExcuus!
Kan absoluut niet begrijpen dat die zweverige types fundamentele vakken als wiskunde laten vallen en nu huilen dat ze zich in een doodlopende straat hebben gedirigeerd...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:54 schreef Sitoxa het volgende:
Kan absoluut niet begrijpen dat mensen voorstander kunnen zijn van die 19% BTW,
Blijkbaar is dat alleen besteed aan rechtse cultuurbarbaren die regelrecht van het VMBO af komen druipen.
Nee als we hier onze hoop op moeten vestigen dan stop er maar mee jongens, stekker d'r uit en naar huis!
Het is sws een vak waarbij je je afhankelijk maakt van allerhande cultuursubsidies. Dat wil je toch niet? En dan gaan klagen als de subsidies naar beneden gaan...wat had je dan gedacht?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kan absoluut niet begrijpen dat die zweverige types fundamentele vakken als wiskunde laten vallen en nu huilen dat ze zich in een doodlopende straat hebben gedirigeerd...
Want?quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:00 schreef NiTiN het volgende:
Sja, wat is kunst...
Ik weet het nog niet of ik dit een goede beslissing vind.
Dit. Hoe kun je in godsnaam verkopen dat je van Nederland een kennis land (zoals de VVD/CDA het zo mooi zegt) wilt gaan maken en dan zo bezuinigen op kunst en cultuur de bron voor de ontwikkeling. Het lijkt wel of we terug gaan naar een saai DDR concept.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:54 schreef Sitoxa het volgende:
Kan absoluut niet begrijpen dat mensen voorstander kunnen zijn van die 19% BTW,
Blijkbaar is dat alleen besteed aan rechtse cultuurbarbaren die regelrecht van het VMBO af komen druipen.
Nee als we hier onze hoop op moeten vestigen dan stop er maar mee jongens, stekker d'r uit en naar huis!
In de DDR werd wel degelijk geld uitgegeven aan 'kunst'.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Hoe kun je in godsnaam verkopen dat je van Nederland een kennis land (zoals de VVD/CDA het zo mooi zegt) wilt gaan maken en dan zo bezuinigen op kunst en cultuur de bron voor de ontwikkeling. Het lijkt wel of we terug gaan naar een saai DDR concept.
Geld voor kunst en cultuur moet er zijn en dat is er ook laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof al het geld een ander doel krijgt. Ze zullen wat minder krijgen en moeten inleveren net zoals een heleboel andere gesubsidieerde doelen. Als ze zuiniger en efficenter met hun geld omgaan valt het allemaal wel op te lossen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Hoe kun je in godsnaam verkopen dat je van Nederland een kennis land (zoals de VVD/CDA het zo mooi zegt) wilt gaan maken en dan zo bezuinigen op kunst en cultuur de bron voor de ontwikkeling. Het lijkt wel of we terug gaan naar een saai DDR concept.
En dit kunnen we meteen doorvoeren naar de Tweede Fase.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is sws een vak waarbij je je afhankelijk maakt van allerhande cultuursubsidies. Dat wil je toch niet? En dan gaan klagen als de subsidies naar beneden gaan...wat had je dan gedacht?
Ik zelf zie niet goed in waarom het via de burgers in de algemene belastingen opgebracht moet worden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:04 schreef heloef het volgende:
[..]
Geld voor kunst en cultuur moet er zijn en dat is er ook laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof al het geld een ander doel krijgt. Ze zullen wat minder krijgen en moeten inleveren net zoals een heleboel andere gesubsidieerde doelen. Als ze zuiniger en efficenter met hun geld omgaan valt het allemaal wel op te lossen.
Nou, ik zie de kenniseconomie toch wel wat anders dan allerlei cultuursubsidies.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dit kunnen we meteen doorvoeren naar de Tweede Fase.
Als je van plan bent binnenkort een bètastudie te volgen, ben je vaak verplicht je door de talen en cultuurvakken te worstelen. Met als grootste vergissing CKV...
En dan durft Den Haag nog het K-woord (kenniseconomie, red.) in de mond te nemen...
Mogen directeurs van musea en theaters nog steeds peperdure accountants inhuren? Want boekhouden is voor hen een combinatie van Arabisch, Swahili en Tagalog...quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:04 schreef heloef het volgende:
[..]
Geld voor kunst en cultuur moet er zijn en dat is er ook laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof al het geld een ander doel krijgt. Ze zullen wat minder krijgen en moeten inleveren net zoals een heleboel andere gesubsidieerde doelen. Als ze zuiniger en efficenter met hun geld omgaan valt het allemaal wel op te lossen.
Onder kunst en cultuur vallen ook dingen als een gratis kindercircus voor kleine kinderen enzo. Kunstsubsidie voor volwassenen mocht wat betreft al wat langer naar beneden worden bijgesteld.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zelf zie niet goed in waarom het via de burgers in de algemene belastingen opgebracht moet worden.
Laat mensen zelf kiezen.
Niet alleen dat. 'Kenniseconomie' betekent in Nederland vaak: het uitwisselen van rechterlijke en economische kennis.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, ik zie de kenniseconomie toch wel wat anders dan allerlei cultuursubsidies.
Ik heb al meerdere malen mijn opvatting in deze thread verklaard. Zonder subsidies wordt het voor de gewone arbeider straks onbetaalbaar om kinderen nog van Muziek(het leren), theater, film,. boeken te laten genieten. Wat ik niet snap is dat vele zo klagen over het domme volk, maar het schijnbaar goed vinden dat de massa inderdaad straks alleen maar naar dancing met de stars zit te kijken. maw terug naar af. Het is al erg genoeg dat zorg en onderwijs al verneukt is en straks niet meer voor iedereen beschikbaar is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:04 schreef capricia het volgende:
[..]
In de DDR werd wel degelijk geld uitgegeven aan 'kunst'.
Maar wat stel jij dan voor? Onbeperkt geld uitgeven aan dat vakgebied in de hoop dat er ergens wat moois ontstaat?
Kun je me trouwens duidelijk maken wat het verband is tussen kennisland en cultuursubsidies?
Waarom moeten mensen die geen kinderen hebben daar ook voor betalen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:11 schreef heloef het volgende:
[..]
Onder kunst en cultuur vallen ook dingen als een gratis kindercircus voor kleine kinderen enzo. Kunstsubsidie voor volwassenen mocht wat betreft al wat langer naar beneden worden bijgesteld.
Alsjeblieft niet...quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:17 schreef heloef het volgende:
Misschien moeten we het volk laten beslissen waar die subsidie aan willen geven. Dat je een bepaald deel van je belasting kan verdelen over de gesubsidieerde instellingen.
Maar dat is waarschijnlijk toch niet haalbaar.
Als je vertrouwen hebt in het volk, dan is dat een goed middel.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:17 schreef heloef het volgende:
Misschien moeten we het volk laten beslissen waar die subsidie aan willen geven. Dat je een bepaald deel van je belasting kan verdelen over de gesubsidieerde instellingen.
Maar dat is waarschijnlijk toch niet haalbaar.
Ik ga maar voor de commerciële weg.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je vertrouwen hebt in het volk, dan is dat een goed middel.
Als je er geen vertrouwen in hebt, is democratie ook niets waard.
Maar ben je democraat?quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ga maar voor de commerciële weg.
Mijn vertrouwen in Den Haag is weg, evenals mijn vertrouwen in het volk...
Omdat ik aan de ene kant culturele dingen (m.n. kleine optredens van bandjes) en kleinschalige festivals wel tof vind en er graag heen ga. Het zou jammer zijn als die dingen daardoor moeilijker gebeuren.quote:
Wat is er in Calfornie aan de hand dan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet...
* Ofyles2als de dood is voor Californische toestanden...
Daar maken ze films die aanslaan bij het publiek.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:25 schreef heloef het volgende:
[..]
Wat is er in Calfornie aan de hand dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |