Dit is de eerste keer dat ik in één van de vele topics hierover mensen meet die zichzelf niet alleen met rechtse hobbies profileren en daadwerkelijk weten waar ze over praten, zowaar.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies, muziek, theater, film, beeldende kunst , kunst en vorm wordt maar ff gemakshalve overgeslagen.
Zie onderstaande post en leg de connecties zelf eens.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:12 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Als kunst en cultuur wat waard was dan was het winstgevend.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:12 schreef Cherna het volgende:
Vele producten die we trouwens gebruiken zijn ontdekt en ontwikkeld door kunst.
Kunst is helemaal niet alleen voor de elite, de meest simpele dingen waar je nu bijvoorbeeld niet bij stilstaat vallen onder kunst. Als jij je iPod in je gehoor douwt dan is die muziek die daarop staat kunst. Een hoop openbare activiteiten in het land vallen onder cultuur.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:15 schreef DrDentz het volgende:
Kunst is voor de elite, laat ze het zelf ook maar betalen, die rijken in de grachtengordel.
Zoals???? verpakkingen???quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:12 schreef Cherna het volgende:
Vele producten die we trouwens gebruiken zijn ontdekt en ontwikkeld door kunst.
Vast wel als we de mensen hier mogen geloven. Laten we ze ook geld "geven" net als alle andere kunst vormenquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:22 schreef chroestjov het volgende:
Zijn Poolse schilders ook kunstenaars?
Dit. Als je alleen het medium Star Trek en Starwars bekijkt hoeveel mensen daar plezier van hebben (video games ontstaan) dan levert dit massa's geld op. Dan architectuur. Neem Parijs dank zij Haussmann een ware kunstenaar en architect ga ik graag naar Parijs als ik het geld heb.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:18 schreef Gesc het volgende:
[..]
Kunst is helemaal niet alleen voor de elite, de meest simpele dingen waar je nu bijvoorbeeld niet bij stilstaat vallen onder kunst. Als jij je iPod in je gehoor douwt dan is die muziek die daarop staat op kunst. Een hoop openbare activiteiten in het land vallen onder cultuur.
Dat kunst en cultuur ook voor een hele hoop omzet zorgt, oa. horeca en tourisme, wordt gemakshalve ook door iedereen vergeten.
Ze hadden gezegd dat bioscoopkaartjes ook een flink stuk duurder zouden worden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:27 schreef StevenPaul het volgende:
Sowieso die mensen die die kinderen laten schreeuwen.
Die kinderen weten amper waarvoor ze schreeuwen.
Laatst had ik nog een Pool ingehuurd om een lege kamer te verven. Ik zeg dus tegen hem: "Please paint concrete.". Zegt die Pool: "Sorry, I only do abstract.".quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:22 schreef chroestjov het volgende:
Zijn Poolse schilders ook kunstenaars?
Ja, want Pathe is een gesubsidieerde organisatie...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hadden gezegd dat bioscoopkaartjes ook een flink stuk duurder zouden worden.
Ja want daar betaal je geen BTW over.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, want Pathe is een gesubsidieerde organisatie...
Faaltroll.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, want Pathe is een gesubsidieerde organisatie...
De stoel waar je op zit bijvoorbeeld, of het kopje waar je uit drinkt, of het huis waar je in woont, of je keuken etc. etc. Het vliegtuig was nooit ontstaan zonder kunst.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:22 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Zoals???? verpakkingen???
Ik denk dat oorlog meer goeds in de technologische vooruitgang heeft gebracht.
Dat is het juist.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:27 schreef capricia het volgende:
Ik sws niet waarom ze collectief geld moeten krijgen, organiseer zelf wat!
Dat is kunst als onderdeel van een wetenschap.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
De stoel waar je op zit bijvoorbeeld, of het kopje waar je uit drinkt, of het huis waar je in woont, of je keuken etc. etc. Het vliegtuig was nooit ontstaan zonder kunst.
Filmstudio's, bioscopen en auteursrechtenbureaus spelen onder één hoedje, dat is de helaasheid...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hadden gezegd dat bioscoopkaartjes ook een flink stuk duurder zouden worden.
Kom eens met een inhoudelijk argument..quote:
En welke studies hebben de bekendste architecten gedaan denk je?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:40 schreef Strani het volgende:
Waarom zou 'kunst' verantwoordelijk zijn voor al die hedendaagse voorwerpen? Die zijn normaal gewoon ontworpen door mensen die daar flink voor betaald worden. Zelfde met mooie gebouwen: Daar zijn architecten voor.
Natuurlijk kan je het dan wel kunst noemen als je wilt, maar het is in elk geval een type kunst dat geen subsidie behoeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |