abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89039952
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:00 schreef NiTiN het volgende:
Sja, wat is kunst...
Ik weet het nog niet of ik dit een goede beslissing vind.
Want?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:01:49 #77
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89039958
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:54 schreef Sitoxa het volgende:
Kan absoluut niet begrijpen dat mensen voorstander kunnen zijn van die 19% BTW,
Blijkbaar is dat alleen besteed aan rechtse cultuurbarbaren die regelrecht van het VMBO af komen druipen.

Nee als we hier onze hoop op moeten vestigen dan stop er maar mee jongens, stekker d'r uit en naar huis!
Dit. Hoe kun je in godsnaam verkopen dat je van Nederland een kennis land (zoals de VVD/CDA het zo mooi zegt) wilt gaan maken en dan zo bezuinigen op kunst en cultuur de bron voor de ontwikkeling. Het lijkt wel of we terug gaan naar een saai DDR concept.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_89040013
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Hoe kun je in godsnaam verkopen dat je van Nederland een kennis land (zoals de VVD/CDA het zo mooi zegt) wilt gaan maken en dan zo bezuinigen op kunst en cultuur de bron voor de ontwikkeling. Het lijkt wel of we terug gaan naar een saai DDR concept.
In de DDR werd wel degelijk geld uitgegeven aan 'kunst'.
Maar wat stel jij dan voor? Onbeperkt geld uitgeven aan dat vakgebied in de hoop dat er ergens wat moois ontstaat?
Kun je me trouwens duidelijk maken wat het verband is tussen kennisland en cultuursubsidies?
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:04:58 #79
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89040023
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Geld voor kunst en cultuur moet er zijn en dat is er ook laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof al het geld een ander doel krijgt. Ze zullen wat minder krijgen en moeten inleveren net zoals een heleboel andere gesubsidieerde doelen. Als ze zuiniger en efficenter met hun geld omgaan valt het allemaal wel op te lossen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:07:19 #80
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_89040083
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is sws een vak waarbij je je afhankelijk maakt van allerhande cultuursubsidies. Dat wil je toch niet? En dan gaan klagen als de subsidies naar beneden gaan...wat had je dan gedacht? :+
En dit kunnen we meteen doorvoeren naar de Tweede Fase.

Als je van plan bent binnenkort een bètastudie te volgen, ben je vaak verplicht je door de talen en cultuurvakken te worstelen. Met als grootste vergissing CKV...

En dan durft Den Haag nog het K-woord (kenniseconomie, red.) in de mond te nemen... :|W
pi_89040105
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:04 schreef heloef het volgende:

[..]

Geld voor kunst en cultuur moet er zijn en dat is er ook laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof al het geld een ander doel krijgt. Ze zullen wat minder krijgen en moeten inleveren net zoals een heleboel andere gesubsidieerde doelen. Als ze zuiniger en efficenter met hun geld omgaan valt het allemaal wel op te lossen.
Ik zelf zie niet goed in waarom het via de burgers in de algemene belastingen opgebracht moet worden.
Laat mensen zelf kiezen.
- Goethe, “Faust”
pi_89040108
De tyfus wat ben jij gebrainwashed zeg, werkende mens.
Ga weg
pi_89040116
Waarom krijgt de bakkerij die hele vieze broodjes bakt die niemand lust maar die volgens de bakker zelf wel heel belangrijk zijn en van hoge kwaliteit geen subsidie? Iedereen vreet nog maar dat volkse brood. De Henk en Ingrids domineren de samenleving.
pi_89040130
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dit kunnen we meteen doorvoeren naar de Tweede Fase.

Als je van plan bent binnenkort een bètastudie te volgen, ben je vaak verplicht je door de talen en cultuurvakken te worstelen. Met als grootste vergissing CKV...

En dan durft Den Haag nog het K-woord (kenniseconomie, red.) in de mond te nemen... :|W
Nou, ik zie de kenniseconomie toch wel wat anders dan allerlei cultuursubsidies.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:09:37 #85
111382 Ofyles2
pi_89040134
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:04 schreef heloef het volgende:

[..]

Mogen directeurs van musea en theaters nog steeds peperdure accountants inhuren? Want boekhouden is voor hen een combinatie van Arabisch, Swahili en Tagalog...
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:11:03 #86
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89040174
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zelf zie niet goed in waarom het via de burgers in de algemene belastingen opgebracht moet worden.
Laat mensen zelf kiezen.
Onder kunst en cultuur vallen ook dingen als een gratis kindercircus voor kleine kinderen enzo. Kunstsubsidie voor volwassenen mocht wat betreft al wat langer naar beneden worden bijgesteld.
C'est la vie
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:12:16 #87
111382 Ofyles2
pi_89040198
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou, ik zie de kenniseconomie toch wel wat anders dan allerlei cultuursubsidies.
Niet alleen dat. 'Kenniseconomie' betekent in Nederland vaak: het uitwisselen van rechterlijke en economische kennis.

Ik zou graag de bètawetenschappers willen horen, dat is de groep die crimineel kort gehouden wordt door Nederland.
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:13:39 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89040232
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:04 schreef capricia het volgende:

[..]

In de DDR werd wel degelijk geld uitgegeven aan 'kunst'.
Maar wat stel jij dan voor? Onbeperkt geld uitgeven aan dat vakgebied in de hoop dat er ergens wat moois ontstaat?
Kun je me trouwens duidelijk maken wat het verband is tussen kennisland en cultuursubsidies?
Ik heb al meerdere malen mijn opvatting in deze thread verklaard. Zonder subsidies wordt het voor de gewone arbeider straks onbetaalbaar om kinderen nog van Muziek(het leren), theater, film,. boeken te laten genieten. Wat ik niet snap is dat vele zo klagen over het domme volk, maar het schijnbaar goed vinden dat de massa inderdaad straks alleen maar naar dancing met de stars zit te kijken. maw terug naar af. Het is al erg genoeg dat zorg en onderwijs al verneukt is en straks niet meer voor iedereen beschikbaar is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_89040262
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:11 schreef heloef het volgende:

[..]

Onder kunst en cultuur vallen ook dingen als een gratis kindercircus voor kleine kinderen enzo. Kunstsubsidie voor volwassenen mocht wat betreft al wat langer naar beneden worden bijgesteld.
Waarom moeten mensen die geen kinderen hebben daar ook voor betalen?
Laat lekker die ouders die dat belangrijk vinden, dat betalen... Is wel zo eerlijk, vind je niet?
Ik zie het nut van een kindercircus echt niet in. Ik zelf zou bijv. liever dat belastingdeel uit willen geven aan ouden van dagen.
Sterker nog: Schaf al die subsidies af, dus minder inkomstenbelasting en meer netto te besteden. En dan kunnen mensen zelf uitmaken waaraan ze hun geld willen uitgeven.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:17:28 #90
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89040297
Misschien moeten we het volk laten beslissen waar die subsidie aan willen geven. Dat je een bepaald deel van je belasting kan verdelen over de gesubsidieerde instellingen.

Maar dat is waarschijnlijk toch niet haalbaar.
C'est la vie
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:18:43 #91
111382 Ofyles2
pi_89040314
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:17 schreef heloef het volgende:
Misschien moeten we het volk laten beslissen waar die subsidie aan willen geven. Dat je een bepaald deel van je belasting kan verdelen over de gesubsidieerde instellingen.

Alsjeblieft niet... :'(

* Ofyles2als de dood is voor Californische toestanden...
pi_89040366
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:17 schreef heloef het volgende:

Als je vertrouwen hebt in het volk, dan is dat een goed middel.
Als je er geen vertrouwen in hebt, is democratie ook niets waard.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:22:20 #93
111382 Ofyles2
pi_89040389
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je vertrouwen hebt in het volk, dan is dat een goed middel.
Als je er geen vertrouwen in hebt, is democratie ook niets waard.
Ik ga maar voor de commerciële weg.

Mijn vertrouwen in Den Haag is weg, evenals mijn vertrouwen in het volk...
pi_89040390
Misschien zou je mensen op het stemformulier eens aan moeten laten geven waaraan ze hun belastinggeld willen uitgeven.
Onderwijs en zorg zou hoog scoren (denk ik zo).
Wel zo democratisch.
- Goethe, “Faust”
pi_89040397
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ga maar voor de commerciële weg.

Mijn vertrouwen in Den Haag is weg, evenals mijn vertrouwen in het volk...
Maar ben je democraat?
- Goethe, “Faust”
pi_89040420
ah weer een ik-kijk-pownews-topic van een inspiratieloze noob. :')
pi_89040427
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 01:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Want?
Omdat ik aan de ene kant culturele dingen (m.n. kleine optredens van bandjes) en kleinschalige festivals wel tof vind en er graag heen ga. Het zou jammer zijn als die dingen daardoor moeilijker gebeuren.

Aan de andere kant ben ik erg voorstander van het 'zelfbedruipend' zijn van zaken. Ook denk ik niet dat kunst perse afhankelijk is van subsidie, ook zonder dat wordt kunst gecreerd.
I went clubbing. Softest coat ever.
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:25:51 #98
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89040449
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet... :'(

* Ofyles2als de dood is voor Californische toestanden...
Wat is er in Calfornie aan de hand dan?
C'est la vie
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:26:16 #99
111382 Ofyles2
pi_89040461
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar ben je democraat?
Toch wel, verrassend genoeg.
pi_89040467
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:25 schreef heloef het volgende:

[..]

Wat is er in Calfornie aan de hand dan?
Daar maken ze films die aanslaan bij het publiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')