Hier herken in mij ook wel in. Ik rij echter wel met enige regelmaat (zeker in het voorjaar/de zomer) over de N57 richting Zeeland, maar dan kan ik mij wel groen en geel ergeren als mensen daar ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en je er kilometers lang niet kan inhalen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:38 schreef Piles het volgende:
Bij mij hangt het vaak tussen heethoofd en vermakelijkheid om andermans fouten
Als ik haast heb, of een kuthumeur dan heethoofd. Ben ik lekker aan het rondrijden (lange afstand zonder haast enzo), dan vermakelijkheid
Ik kan het gelukkig goed binnen de auto houden (iedereen maakt fouten), dus geen vingers, handjes en getoeter van mijn kant.
Heb ik op de N59 ook regelmatig, maar daar heb je nog een paar 2 baans verkeerslichten en een paar inhaalpunten (al dan niet legaal).quote:Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Dennis101 het volgende:
Hier herken in mij ook wel in. Ik rij echter wel met enige regelmaat (zeker in het voorjaar/de zomer) over de N57 richting Zeeland, maar dan kan ik mij wel groen en geel ergeren als mensen daar ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en je er kilometers lang niet kan inhalen.
Dat is echt ergernis nummer 1. Heb ook al een paar gehad dat ik ging rijden omdat ik dacht dat iemand af ging slaan en geen richting aangaf. Sloegen ze toch niet afquote:En geen knipperlicht op een rotonde terwijl ik sta te wachten, dan maakt me wel echt pissig.
Klopt, daar maak ik dan ook gretig gebruik van, ook op de haringvliet kan je lekker doorknallen, alleen daarna (Zeeland in, is het echt een drama)quote:Op maandag 22 november 2010 14:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ik op de N59 ook regelmatig, maar daar heb je nog een paar 2 baans verkeerslichten en een paar inhaalpunten (al dan niet legaal).
Op de N57 zijn je enige kansen de dubbele rotondes
Ik had er laatst één die zijn knipperlicht aanzet om van de rotonde af te gaan, dus ik wil optrekken en kijk naar rechts of er niemand die rotonde op wil rijden voor mijn neus, zit diezelfde auto die zojuist zijn knipperlicht aan had ineens voor mijn neus, ik schrok me kapot, net als mijn passagier.quote:[..]
Dat is echt ergernis nummer 1. Heb ook al een paar gehad dat ik ging rijden omdat ik dacht dat iemand af ging slaan en geen richting aangaf. Sloegen ze toch niet af![]()
Zelfs de politie flikt dit.quote:Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En geen knipperlicht op een rotonde terwijl ik sta te wachten, dan maakt me wel echt pissig.
Zo'n kant heb ik dan inderdaad ook wel weerquote:Op maandag 22 november 2010 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
Aan de andere kant ga ik altijd aan de kant voor motorrijders, laat ik mensen die op de stoep staan te wachten om over te steken vrijwel altijd voor, ook al is daar geen zebrapad, stop ik standaard voor mensen met wandelwagens en oude mensen die willen oversteken, etc etc.
Je snelheidsmeter geeft te weinig aan. Ik houd mijn GPS aan... grrrr...quote:Op maandag 22 november 2010 16:09 schreef longinus het volgende:
Oh ja, als er een stresskip achter me rijdt raak ik daar niet van onder de indruk, ik ga gewoon mijn gangetje en houd mij aan de wetdus niet 121 km per uur gaan rijden
^^ dat dus, ik ben een enorm heethoofd....quote:Op maandag 22 november 2010 14:32 schreef Anne het volgende:
Ik ben overduidelijk een heethoofd in het verkeer. Volgens mij erger ik mij bijna dagelijks aan het overige verkeer. Mensen die niet doorrijden, mensen die gaan stoppen bij een rotonde om dán pas te gaan kijken of ze op kunnen rijden, mensen die stug links blijven rijden terwijl de rechterbaan vrij is, mensen die al bellend aan het bumperkleven zijn, etc etc etc. Elke dag weer en weer en weer.
Wat ik dan doe? Ik scheld alles bij elkaar en vraag me af hoe die mensen aan een rijbewijs komen, meestal ook nog een 'direct inleveren' er achteraan....
quote:Tevens erger ik me enorm aan het verkeerd gebruik van knipperlichten. Geen knipperlichten gebruiken is echt fucking vervelend, net als links richting aangeven op een rotonde. Totaal overbodig en verwarrend.
Gelukkig maar dat jij het zo veilig en volwassen oplostquote:Op maandag 22 november 2010 16:40 schreef Bowny het volgende:
Bumperklevers![]()
Had er laatst eentje, ik ben toen hard op m'n rem gaan trappen. Die 2 koppen die ik toen in de spiegel zag....priceless! Vervolgens vonden ze het nodig om mij een middelvinger te geven bij het passeren en bleven naast me rijden. Tsja.....toen ik een flinke baco liet zien, die ik altijd naast me heb liggen, haakten ze al heeeeel gauw af
Dat had ik laatst idd ook. Moest zo hard remmen dat mn ABS er bij ingreepquote:Op maandag 22 november 2010 17:36 schreef Koeketrommel het volgende:
Heeeeeeel irritant als oude oma's voor je stug 60 blijven rijden bij het invoegen.
Vervolgens eindelijk naar links invoegen (met 60) ik moest rechts blijven omdat ik de eerste afslag eraf moest dus ik wilde rechts inhalen (schamibami). Voegt die oma opeens weer terug naar rechts in.
Moest pardoes op me rem trappen, heb flink lopen schelden.
had ik jou vandaag voor me in een volvo?quote:Op maandag 22 november 2010 16:09 schreef longinus het volgende:
Ik ben vrij rustig in het verkeer, gasten die in je bumper kleven en seinen omdat ze net iets sneller dan jou willen zodat ze bij me voorganger weer flink op de rem kunnen trappen vind ik irritant, zeker als ik zelf de maximum snelheid rijd.
verder hou ik van afstand houden, dit rijd zoveel malen relaxed en ik rijd rechts als ik dat kan.
Oh ja, als er een stresskip achter me rijdt raak ik daar niet van onder de indruk, ik ga gewoon mijn gangetje en houd mij aan de wetdus niet 121 km per uur gaan rijden
heerlijk om te zien dat het ze irriteert, hun probleem, niet de mijne
en als je rechts wilt inhalen, zorg ik ervaar dat het je niet lukt
op het moment dat ik een poging kan wagen rechts in te halen dan kon die persoon dus ookal lang en breed naar rechts.quote:Op maandag 22 november 2010 18:20 schreef Johnny Blaze het volgende:
Wie zegt dat hij naar rechts kon dan? Of moet hij zich in de auto op de andere baan boren?
Niet als jou rechtse inhaal poging mij verhinderd rechts te rijden, en na een auto inhalen snijd ik hem niet af, maar doe daar een veilige afstand tussen wat blijkbaar niet geld voor debielen die die afstand dus gebruiken om even rechts in te halen.quote:Op maandag 22 november 2010 19:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
op het moment dat ik een poging kan wagen rechts in te halen dan kon die persoon dus ookal lang en breed naar rechts.
uberhaupt mensen die de verlichting niet op orde hebben. Bijv. mistlamp aan als er geen mist is, of koplampen die precies in je spiegels schijnen (vooral die irritante blauwe schijn nep xenon lampen op oude paupergolfjes).quote:Op maandag 22 november 2010 18:21 schreef Daywalk3r het volgende:
Oja ik ook.
Mensen die geen knipperlicht gebruiken op rotondes en mensen die niet doorrijden.
Kan ik me totaal over opwinden.
Vooral als de rechterbaan gewoon de maximum snelheid aanhoudt is dat irritant ja. Maar goed, die rijd ik dus gewoon subtiel rechts voorbij. Als ik op de rechterbaan al de maximum snelheid rijd, ga ik echt niet in lopen houden omdat een of andere eikel op de middelste baan iets langzamer rijdt.quote:Op maandag 22 november 2010 21:56 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik kan me het meest ergeren aan van die klootviolen die, op een 3-baans weg, lekker in de middelste baan blijven rijden, terwijl het rechts gewoon vrij is. Dat doen ze dan ook het liefst met 10 km onder de maximum snelheid.
misschien kan de oorzaak ook bij je zelf liggen als je regelmatig last hebt van bumperklevers en rechts ingehaald wordt....quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef 2cv het volgende:
Soms vloek, scheld, tier en raas ik, soms ook niet. maar waar ik een broertje dood aan heb zijn mensen die rechts inhalen en bumperklevers tijdens het inhalen. Bij rechts-inhalers probeer ik door gas bij te geven te voorkomen dat ze weer naar links kunnen en bij bumperklevers ga ik extra langzaam weer naar rechts.
Ik heb daar niet 'regelmatig' last van, ik heb er wel een schurfthekel aan.quote:Op maandag 22 november 2010 23:06 schreef Palomar het volgende:
[..]
misschien kan de oorzaak ook bij je zelf liggen als je regelmatig last hebt van bumperklevers en rechts ingehaald wordt....
Dat heb ik ook geleerd, maar nadat ik mijn rijbewijs had ook weer heel snel afgeleerd.. Dat duurt me veels te lang..quote:Op maandag 22 november 2010 23:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb daar niet 'regelmatig' last van, ik heb er wel een schurfthekel aan.
Ik schuif een baan naar links om in te halen. Ik ben geen linksrijder, wel enigszins een middenplakker. Maar dat laatste alleen als het verkeer het toelaat en ik er niemand anders mee in de weg zit.
Het enige wat ik volgens anderen wellicht verkeerd doe is te laat terug naar rechts ga na het inhalen. Toen ik leerde autorijden moest ik van mijn instructeur wachten met terug naar rechts gaan als ik de auto die ik inhaalde in m'n binnenspiegel kon zien. Dat houd ik nog steeds aan. En ja, min binnenspiegel staat goed afgesteld.
Met een 2CV? Wat voor blok heb je daarin gelepeld dan?quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef 2cv het volgende:
Bij rechts-inhalers probeer ik door gas bij te geven te voorkomen dat ze weer naar links kunnen
Wellicht dat je dat ook alleen leert omdat dat de veiligste methode is. Als het goed is kun je later beter afstanden en snelheden inschatten en kun je dus eerder terug.quote:Op maandag 22 november 2010 23:25 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geleerd, maar nadat ik mijn rijbewijs had ook weer heel snel afgeleerd.. Dat duurt me veels te lang..
Een BX met atmosferische dieselmotor ...quote:Op maandag 22 november 2010 23:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Met een 2CV? Wat voor blok heb je daarin gelepeld dan?
Dat lijkt mij ook, ja.quote:Op maandag 22 november 2010 23:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Wellicht dat je dat ook alleen leert omdat dat de veiligste methode is. Als het goed is kun je later beter afstanden en snelheden inschatten en kun je dus eerder terug.
Dat brengt mij op een ander voorbeeld: mensen die druk in je binnenspiegel lopen te gebaren en gaan toeteren omdat het licht op groen staat, terwijl jij gewoon het kruispunt vrijhoudt en je dus niet door kúnt rijden zonder ook alle andere richtingen te blokkeren.quote:Op maandag 22 november 2010 23:40 schreef Mikkie het volgende:
Voorbeelden zijn mensen die vinden dat ze ondanks de drukte groen hebben, het kruispunt oprijden, daar stil komen te staan en zo het hele kruispunt blokkeren. Dan vloek ik wel even en maak ik met handgebaren duidelijk hoe of wat. Maar over het algemeen: relaxt rijden met een muziekje op.
Maar dat geeft ook gewoon het egoïsme in de mens aanquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat brengt mij op een ander voorbeeld: mensen die druk in je binnenspiegel lopen te gebaren en gaan toeteren omdat het licht op groen staat, terwijl jij gewoon het kruispunt vrijhoudt en je dus niet door kúnt rijden zonder ook alle andere richtingen te blokkeren.
Die lui kijken ook echt niet verder vooruit dan de kentekenplaat van de auto voor zich geloof ik...
In dat soort situaties speelt denk ik veel meer dan alleen egoïsme. Ook als beide mensen puur egoïstisch zouden handelen, kan de honderdrijder prima op de rechterbaan blijven en kan de ander met 160 de linker pakken, zonder dat de twee elkaar ooit in de weg komen te zitten. Toch kiezen ze er vaak voor om elkaar wél in de weg te gaan zitten, die zien het dan als 'verliezen' om voor iemand die harder rijdt naar rechts te moeten ofzo, alsof ze continu met een wedstrijd bezig zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar dat geeft ook gewoon het egoïsme in de mens aan
Als je de tijd hebt rijd je lekker 100 op de snelweg en denk je: "Die bumperklever achter me moet zich niet zo opwinden, ik rijd m'n eigen tempo".
Heb je haast denk je: "Laat die trage slak eens opschieten, beetje 100 op de snelweg rijden".
ik geef ze altijd ruim de tijd om naar rechts te gaan, maar bij het 3e grote gat waag ik toch echt een poging om in te halen, vaak gaan ze dan het gat dichtrijden en weten ze dus blijkbaar wel ineens het gaspedaal te vinden en is de angst voor een bekeuring voor te hard rijden ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenenquote:Op maandag 22 november 2010 19:32 schreef longinus het volgende:
[..]
Niet als jou rechtse inhaal poging mij verhinderd rechts te rijden, en na een auto inhalen snijd ik hem niet af, maar doe daar een veilige afstand tussen wat blijkbaar niet geld voor debielen die die afstand dus gebruiken om even rechts in te halen.
en ik hou ook gps snelheden aan.
En vroeger... vroeger mocht je nog inhalen op B-wegen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:52 schreef friekin_ het volgende:
Ja, ik ben een heethoofd. Vooral bij:
Mensen die minimaal 10 km langzamer rijden dan ergens toegestaan is.
Ja. Vooral ideaal aangezien ik voor mijn werk een half uur over zo'n weg heen moet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:55 schreef BertV het volgende:
[..]
En vroeger... vroeger mocht je nog inhalen op B-wegen.
Tegenwoordig moet je achter zo'n blind lijk blijven trutten... officieel dan...
Ik erger me aan mensen die "ik irriteer mij" zeggen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:35 schreef Dennis101 het volgende:
Ik irriteer mij niet heel erg snel in het verkeer. Alleen mensen die onnodig linksrijden kan ik wel vervloeken, mensen die niet opschieten is ook niet prettig, maar daar kan ik nog wel mee leven.
waarom denken mensen dat ze hiermee een bumperklever tot een ander inzicht kunnen laten komen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:15 schreef Gitarist het volgende:
De enige "zonde" die ik wel bega is als ik een bumperklever achter me heb; ik ga dan vaak extra aan de linkerkant van de rijstrook rijden zodat ze niet langs me heen kunnen kijken en ga een paar km/u langzamer rijden. Bumperkleven is dan ook één van mijn grootste ergenissen in het verkeer.
Dit is nou precies wat ik bedoel met de competitiedrang waar ik het in m'n laatste post over had.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:15 schreef Gitarist het volgende:
De enige "zonde" die ik wel bega is als ik een bumperklever achter me heb; ik ga dan vaak extra aan de linkerkant van de rijstrook rijden zodat ze niet langs me heen kunnen kijken en ga een paar km/u langzamer rijden. Bumperkleven is dan ook één van mijn grootste ergenissen in het verkeer.
Hehe.. dat vind ik ook bijzonder hatelijk, zeker als het een overzichtelijke (en lege) rotonde is.quote:Op maandag 22 november 2010 14:32 schreef Anne het volgende:
Mensen die niet doorrijden, mensen die gaan stoppen bij een rotonde om dán pas te gaan kijken of ze op kunnen rijden.
De max snelheid is daar 130 hoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Nederlanders die 80 rijden buiten de bebouwde kom in Duitsland. Waar je dus 100 mag. Rij je ergens waar je een "treintje" tegemoet komt dan kun je ervan uitgaan dat er een Nederlander vooraan rijdt
En veel gevaarlijker: als je vanaf de A12 Duitsland inrijdt, en voor je rijdt een auto (en ja, ook meestal weer een Nederlander) die een vrachtwagen in gaat halen met 120, 130, terwijl ik in mijn spiegel al een tijdje een auto zie aankomen die minstens 160 rijdt en die vervolgens vól in de remmen moet en nog maar net een aanrijding kan voorkomen![]()
Dan zie je hoe slecht sommige mensen anticiperen, of er domweg geen rekening mee houden dat je daar geen snelheidslimiet hebt en anderen je dus met een flink verschil in snelheid inhalen.
En ook leuk zijn natuurlijk de stoere petjes die helemaal uit hun dak gaan op die weg omdat je daar harder mag dan 120Alleen hebben ze daar geen ervaring mee en dat merk je dus ook
De maximumsnelheid op de duitse wegen buiten de bebouwde kom (de bundesstrassen) is toch echt 100, tenzij anders aangegeven. Anders aangegeven is meestal 70, in sommige gevallen 50, als het echt bochtig en bergachtig is wel eens 30. Op de snelweg mag je in principe blazen wat je wil, de adviessnelheid is 130. Op veel stukken is tegenwoordig een snelheidsbeperking aangegeven, meestal is dit 120, in sommige gevallen 100 of 80, dus min of meer zoals we dat hier ook gewend zijn. Boven de 130 ben je wel per definitie mede aansprakelijk mochten er brokken van komen, maar je mág harder dan 130. Hoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:07 schreef longinus het volgende:
[..]
De max snelheid is daar 130 hoor
Nee, dat ben je niet, Amtsgericht Jena heeft daar jurisprudentie voor geschapen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Boven de 130 ben je wel per definitie mede aansprakelijk mochten er brokken van komen, maar je mág harder dan 130.
Ik kom aanrijden met 160/170 en iemand rijdt of gaat voor mijn neus rijden, hoewel hij / zij rechts nog plaats heeft.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:41 schreef JDude het volgende:
En wat versta je dan onder "in de weg rijden"?
Goed, het was in ieder geval wel zoquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet, Amtsgericht Jena heeft daar jurisprudentie voor geschapen.
Of van die figuren die bij het invoegen direct naar de linkerbaan vliegen en dan net boven de max op de teller gaan rijden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goed, het was in ieder geval wel zoWat zegt de jurisprudentie precies dan?
Linksplakkers zijn ookinderdaad. Erger nog: lui die rechts rijden, en zonder enige reden ineens naar links komen, het liefst 2 banen tegelijk
Dat een "bam" boven de 130km/h niet automatisch betekend dat jij alleen voor de kosten moet opdraaien.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goed, het was in ieder geval wel zoWat zegt de jurisprudentie precies dan?
Linksplakkers zijn ookinderdaad. Erger nog: lui die rechts rijden, en zonder enige reden ineens naar links komen, het liefst 2 banen tegelijk
Nee hoorquote:
Dit dusquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:28 schreef Bartholomeus het volgende:
De maximumsnelheid op de duitse wegen buiten de bebouwde kom (de bundesstrassen) is toch echt 100, tenzij anders aangegeven. Anders aangegeven is meestal 70, in sommige gevallen 50, als het echt bochtig en bergachtig is wel eens 30. Op de snelweg mag je in principe blazen wat je wil, de adviessnelheid is 130. Op veel stukken is tegenwoordig een snelheidsbeperking aangegeven, meestal is dit 120, in sommige gevallen 100 of 80, dus min of meer zoals we dat hier ook gewend zijn. Boven de 130 ben je wel per definitie mede aansprakelijk mochten er brokken van komen, maar je mág harder dan 130. Hoor
lol, met jou op de motor zeker?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:34 schreef fs180 het volgende:
Owja, stationwagons (met huisvader) die naast je gaan gassen bij het stoplicht
Ach, zo vind ik het weer leuk om een motorrijder op zijn nummer te zetten.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:21 schreef BertV het volgende:
lol, met jou op de motor zeker?
Vind dat bijna altijd wel leuk, en als ik er geen zin in heb laat ik 'm winnen.
(Zo blijven ze het iig proberen)
Dat kan ik me wel voorstellen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, zo vind ik het weer leuk om een motorrijder op zijn nummer te zetten.
indien je een auto hebt die het kan winnen:quote:Op woensdag 24 november 2010 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, zo vind ik het weer leuk om een motorrijder op zijn nummer te zetten.
Pedaalemmer?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:46 schreef BertV het volgende:
...ben wel benieuwd om welke pedaalemmer het gaat nu!
Ben wel benieuwd naar je daily driver velgen, die oranje waren toch de slicks?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Pedaalemmer?
Als je daarmee een auto bedoelt:
[ afbeelding ]
530pk, 0-200 11,5 s, top >320 GPS.
Er zijn snellere motoren, maar veel motoren leggen het er tegen af. Ook sportmodellen.
GT2 Mk II velgen, zwarte spaken en hart.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:29 schreef Bartholomeus het volgende:
Ben wel benieuwd naar je daily driver velgen, die oranje waren toch de slicks?
Dat proberen sommigen ook bij mij. Vreemd genoeg...quote:Op woensdag 24 november 2010 14:07 schreef winterstorm666 het volgende:
als iemand mij rechts inhaald zorg ik er wel voor dat hij niet voor mij kan komen.(rij hem klem)
nee rij dan in een treintje maar je hebt ook achterlijke idioten die op 5 meter nog de auto proberen door te drukken als je een vrachtwagen inhaalt.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat proberen sommigen ook bij mij. Vreemd genoeg...
Tenzij je in een treintje rijdt geldt: als je rechts ingehaald wordt, dan had je zelf al lang naar rechts gemoeten.
afgelopen zomer 12.000km in 3,5week in Noorwegen gereden: nog nooit zo relaxed op de weg gezetenquote:Op woensdag 24 november 2010 15:01 schreef Metalfreak het volgende:
Maar jezus, wat zitten er tegenwoordig een pannenkoeken op de weg zeg!
Klopt maar dat vind ik ook wat anders als mensen die naar rechts gaan, je inhalen en weer naar links gaan. Dat is zelfs levensgevaarlijk want over het algemeen zitten ze dan al vlak op je bumper, en doen ze zo'n actie precies op het moment dat je zelf ook naar rechts wilt gaan.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat proberen sommigen ook bij mij. Vreemd genoeg...
Tenzij je in een treintje rijdt geldt: als je rechts ingehaald wordt, dan had je zelf al lang naar rechts gemoeten.
Dan is het goed.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:07 schreef winterstorm666 het volgende:
nee rij dan in een treintje maar je hebt ook achterlijke idioten die op 5 meter nog de auto proberen door te drukken als je een vrachtwagen inhaalt.
trust me ik rij door en ga netjes naar rechts zodra ik er langs ben.
Ik heb het over een treintje die een vrachtauto aan het inhalen is, achter b.v. een andere vrachtauto. Dan is het gewoon rustig op je beurt wachten. Een groep linksplakkers behandel ik gelijk iedere linksplakker.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:32 schreef KomtTijd... het volgende:
"Rechts inhalen" naast zo'n treintje doe ik ook wel eens. Gewoon rustig naderen op de eerste auto voor je noem ik dat. Sja dat ze dan links met zijn allen 80 willen gaan rijden moeten ze zelf weten. Maar als ik dan verderop invoeg naar links, doe ik dat wel met gelijke snelheid, en na duidelijk richting aangeven.
Ofwel, ik moet een kilometer vóór de vrachtwagen mij al aanpassen op de snelheid van de vrachtwagen, waardoor de effectieve inhaalmanoeuvre van het treintje ineens een kilometer wordt in plaats van 20 meter. Watvoor effect schat je dat dat zal hebben op de doorstromging?quote:Op woensdag 24 november 2010 15:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het over een treintje die een vrachtauto aan het inhalen is, achter b.v. een andere vrachtauto. Dan is het gewoon rustig op je beurt wachten. Een groep linksplakkers behandel ik gelijk iedere linksplakker.
Wat voor effect denk je dat het heeft dat jij er het hele eind langs rijdt en hem er op het laatste moment ergens tussen schuift? Zal misschien best met dezelfde snelheid zijn, maar om een veilige afstand aan te blijven houden zal diegene die jij achter je krijgt toch echt moeten bijremmenquote:Op woensdag 24 november 2010 15:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ofwel, ik moet een kilometer vóór de vrachtwagen mij al aanpassen op de snelheid van de vrachtwagen, waardoor de effectieve inhaalmanoeuvre van het treintje ineens een kilometer wordt in plaats van 20 meter. Watvoor effect schat je dat dat zal hebben op de doorstromging?
Doe ik dus ook op die manier. Ik ga geen kilometers asfalt vóór me onbenut laten omdat mensen per se in op de linkerbaan in een treintje willen gaan rijden... Is in mijn ogen weinig mis mee om er in dat soort situaties op gepaste snelheid rechts voorbij te rijden.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:32 schreef KomtTijd... het volgende:
"Rechts inhalen" naast zo'n treintje doe ik ook wel eens. Gewoon rustig naderen op de eerste auto voor je noem ik dat. Sja dat ze dan links met zijn allen 80 willen gaan rijden moeten ze zelf weten. Maar als ik dan verderop invoeg naar links, doe ik dat wel met gelijke snelheid, en na duidelijk richting aangeven.
Dat gedrag is anders geboren uit dezelfde ikke ikke en de rest ken stikke mentaliteit die je zelf ook bezigt. Immers, als je braaf rechts gaat rijden totdat je achter de ingehaalde vrachtwagen rijdt, en naar links wilt gaan, is er geen mens die je er tussen wil laten. We willen met z'n allen vooraan rijden, maar niemand gunt elkaar het licht in de ogenquote:Op woensdag 24 november 2010 16:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Doe ik dus ook op die manier. Ik ga geen kilometers afvalt vóór me onbenut laten omdat mensen per se in op de linkerbaan in een treintje willen gaan rijden... Is in mijn ogen weinig mis mee om er in dat soort situaties op gepaste snelheid rechts voorbij te rijden.
Zo krom is het af en toe. Aan de ene kant zeuren mensen dat er meer asfalt moet komen, en tegelijkertijd gaan ze massaal links rijden om de hele rechterbaan maar zo maagdelijk mogelijk te houden. Bij spitsstroken zie je het altijd nog wat extremer... Middelste baan overvol, spitsstrook aan de rechterkant helemaal leeg.
Kwestie van het asfalt optimaal benutten. Het gaat me er niet om vooraan te willen rijden (wat is 'vooraan' überhaupt, er zit altijd wel wat voor je), waar het me wel om gaat is dat het nogal een achterlijk gezicht is om letterlijk 50% van de weg ongebruikt te zien.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat gedrag is anders geboren uit dezelfde ikke ikke en de rest ken stikke mentaliteit die je zelf ook bezigt. Immers, als je braaf rechts gaat rijden totdat je achter de ingehaalde vrachtwagen rijdt, en naar links wilt gaan, is er geen mens die je er tussen wil laten. We willen met z'n allen vooraan rijden, maar niemand gunt elkaar het licht in de ogen
Ik ben helemaal met je eens dat het beter zou zijn om gewoon de hele weg te gebruiken hoor, maar zoals ik al zei: áls je rechts gaat rijden laat geen mens je er meer tussen, áls je links gaat rijden komt er altijd wel weer zo'n klapjostie die hem er tussen flikkert. Linksom of rechtsom, de algemene weggebruiker gunt een ander het licht in de ogen niet en denkt werkelijk dat die ene autolengte hem of haar vertraging op gaat leveren.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kwestie van het asfalt optimaal benutten. Het gaat me er niet om vooraan te willen rijden (wat is 'vooraan' überhaupt, er zit altijd wel wat voor je), waar het me wel om gaat is dat het nogal een achterlijk gezicht is om letterlijk 50% van de weg ongebruikt te zien.
Maar goed, je ziet wel vaker dat mensen gefrustreerd reageren als iemand wél gewoon doorrijdt. Zo hebben mensen bij het invoegen ook het liefst dat je je auto er al aan het begin van de invoegstrook tussenknalt, want als je de hele invoegstrook gebruikt ben je maar een asociale hufter met een 'ikke ikke'-mentaliteit die per se vooraan wil staan.
Ander woord voor koekblikquote:Op woensdag 24 november 2010 11:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar je daily driver velgen, die oranje waren toch de slicks?
BTW, het is toch ook een pedaalemmer? Als je op het pedaaltje trapt gaat de klep met een grote zwaai open. De gasklep, welteverstaan
Zo'n actie heb ik ook wel eens uit moeten halen, omdat al die kutvrachtwagens zo dicht achter elkaar reden dat ik er nergens normaal tussen konquote:Op woensdag 24 november 2010 21:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
-Met nat wegdek mij en mijn 35 ton lading afsnijden om vervolgens vol in de rem te gaan omdat je rechtsaf moet. Reactie van mij? Groot licht - toeteren
Begrijpelijk dan ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo'n actie heb ik ook wel eens uit moeten halen, omdat al die kutvrachtwagens zo dicht achter elkaar reden dat ik er nergens normaal tussen kon
Als rechts ruimte is mag je zulke idioten ook rechts inhalen vind ik, zij zijn zelf net zo goed fout bezig.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef Koepert het volgende:
- Mensen die links blijven rijden terwijl rechts ruimte is (of ze nu keurig legaal 120 rijden, of al 130 of maar 110) als er ik blijkbaar meer tempo wil rijden en er is ruimte, ga dan aan de kant...
quote:Op woensdag 24 november 2010 23:40 schreef Komakie het volgende:
Damn als ik dit zo lees maak ik me wel heel weinig druk op de weg.
Het is trouwens wel dat het iets echt nederlands is volgens mij. Ik rij veel in Duitsland en daar is het heel anders.
Ze zeggen daar niet voor niets dat op onze auto's NL staat Nur Links
In vond dat vooral in Italie zo opvallen. Zodra daar maar enige aanwijzing op file was dook iedereen naar links en kon je er rechts gewoon vele honderden meters voorbij kachelenquote:Op donderdag 25 november 2010 03:54 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik kan me dan soms ook irriteren in Duitsland, staan er soms kilometers autos op de linkerbaan! Dan doe ik het maar op de Amerikaanse manier, gewoon recht en links inhalen!
Italie vind ik echt heerlijk om te rijden. Allemaal heethoofden bij elkaar, en dat gaat zo goed als altijd goedquote:Op donderdag 25 november 2010 04:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In vond dat vooral in Italie zo opvallen. Zodra daar maar enige aanwijzing op file was dook iedereen naar links en kon je er rechts gewoon vele honderden meters voorbij kachelen
Verschil is dat jij voor een gevaarlijke situatie zorgt en zij niet (of in ieder geval in veel mindere mate) Dus als jij die idioten rechts inhaalt ben je zelf nog een grotere idioot.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:47 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als rechts ruimte is mag je zulke idioten ook rechts inhalen vind ik, zij zijn zelf net zo goed fout bezig.
Ik zou toch een beetje hulp zoeken, want als je andere mensen gaat belagen wordt het problematisch.quote:Op donderdag 25 november 2010 03:43 schreef theKiD het volgende:
Ja ik schaam me bijzonder over mijn agressie in het verkeer.
quote:Op donderdag 25 november 2010 11:50 schreef Deimos000 het volgende:
Bij bumperklevers gebruik ik meestal de ruitensproeier die wat te hoog afgesteld staat
Doet me denken aan iets wat ik ooit zag in de auto.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:58 schreef DS4 het volgende:
Aangezien ik een beetje baldadig was ging ik die auto een beetje opduwen. Dat vond die man niet zo leuk, want na een paar keer stapte hij uit. Waarop er meteen vier deuren open gingen bij ons... Je ziet die man verschrikt kijken en hup, terug in de auto.
op het Zwartbroekplein,Irodionquote:Op donderdag 25 november 2010 15:19 schreef winterstorm666 het volgende:
hahahah geweldig!
welke griek?
er zit er 1tje die ontiegelijk lekker is.
weet alleen de naam even niet.
Treintjes zie je vaak op snelwegen waarbij rechts alleen vrachtverkeer rijdt met telkens 100 meter lege ruimte ertussen. Als je dan naar rechts gaat om in te kunnen halen hou jezelf voor de gek omdat je dan heel het treintje weer voorbij moet laten voor je naar links kunt, tenzij er een goedzak/sufkop tussenzit die een gat laat vallen.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:37 schreef stinkpik het volgende:
leuk, weer de 'treintjesdiscussie'![]()
ik blijf ook lekker rechts rijden en ga er rustig langs. als ik er dan gewoon tussenkan doe ik dat, en anders wacht ik tot het treintje voorbij is. Je bent natuurlijk ook wel een beetje simpel als je met zijn allen links gaat rijden terwijl de rechterbaan helemaal leeg is. En een treintje is ook gevaarlijk, want iedereen is dan aan het bumperklevendoe mij maar de rechterbaan.
Eigenlijk is dit de enige goede reactiequote:Op vrijdag 26 november 2010 00:25 schreef Xessive het volgende:
Ik erger mij eigenlijk zelden in het verkeer. Dat vind ik zo'n nutteloze bezigheid.
Nee, want veel mensen ergeren zich wel, dus zou deze reactie voor hen de verkeerde zijn... want een leugen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:19 schreef Deimos000 het volgende:
Eigenlijk is dit de enige goede reactie
doordat ik dagelijks 160 rij ben ik in 45min ipv 60min op m'n werkquote:
Nou...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen blauwe lichten, geen geluid gehoord?quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:55 schreef Mercer het volgende:
Vorig weekend reed ik naar huis, en zat er zon kutmotor te kleven bijna tegen mijn achterruit terwijl ik harder ging dan max. snelheid. Ik had het er echt helemaal mee gehad, dus zet op een gegeven moment mijn gevarenlichten kort aan om dat te laten weten.Kort daarna, kon ik naar rechts, zie ik links die motor voorbij komen. Is het een politiemotor met een enorme colonne politievoertuigen er achteraan.
Politiemotor keek mij echt woest aan.
Ik had mijn binnenspiegel gedimd, het was avond dus daarom zag ik het niet. En mwah, ik kon wel naar rechts, maar er reden rechts wel autos en aangezien ik 5 à 10km harder reed dan maximum vond ik het wel best. In eerste instantie was ik bang voor een bekeuring, maar ik dacht toen meteen, nou kom maar op! Politieagent keek wel met een schuin hoofd richting mijn nummerbord aan de voorkant.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:06 schreef Koepert het volgende:
Dan zit je ook echt niet in je spiegels te kijkenverschil gewone tov politiemotor is wel duidelijk
maar je kon niet naar rechts?
Nee geen blauwe lichten, dat had ik echt wel gezien.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen blauwe lichten, geen geluid gehoord?
Dan moet die agent niet zeiken ookquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:13 schreef Mercer het volgende:
Nee geen blauwe lichten, dat had ik echt wel gezien.![]()
Vaak rij ik rechts en dan gaat iedereen voor me alvast naar links om een vrachtwagen die een halve kilometer verderop rijdt ergens in de toekomst in te gaan halen. Dan gaan ze met zoveel tegelijk naar links dat ze moeten remmen tot onder de 80km/u op de linkerbaan, dan ga ik toch zeker niet mee zitten remmen terwijl er zojuist een halve kilometer asfalt voor mijn neus is vrijgekomen.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:28 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Treintjes zie je vaak op snelwegen waarbij rechts alleen vrachtverkeer rijdt met telkens 100 meter lege ruimte ertussen. Als je dan naar rechts gaat om in te kunnen halen hou jezelf voor de gek omdat je dan heel het treintje weer voorbij moet laten voor je naar links kunt, tenzij er een goedzak/sufkop tussenzit die een gat laat vallen.
Schuif dan gewoon op..quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:13 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik had mijn binnenspiegel gedimd, het was avond dus daarom zag ik het niet. En mwah, ik kon wel naar rechts, maar er reden rechts wel autos en aangezien ik 5 à 10km harder reed dan maximum vond ik het wel best. In eerste instantie was ik bang voor een bekeuring, maar ik dacht toen meteen, nou kom maar op! Politieagent keek wel met een schuin hoofd richting mijn nummerbord aan de voorkant.
[..]
Nee geen blauwe lichten, dat had ik echt wel gezien.![]()
Maar aan die bumperklevers heb ik echt een *****hekel. Dan kan ik best wel heethoofd zijn in het verkeer. Vooral als ze gaan kleven, en dan zijn ze langs je en rijden ze 3 km harder ofzo.![]()
Herkenbaar.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zou toch een beetje hulp zoeken, want als je andere mensen gaat belagen wordt het problematisch.
Overigens, over meerdere deuren openslaan gesproken.... Lang geleden na een voetbalwedstrijd rijdt ik weg met een aantal vrienden en we rijden uiteraard in de file weg. Voor mij een malloot die steeds 2-3 wagenlengtes afstand hield van zijn voorganger. Niet dat het in snelheid uit maakt, maar het was gewoon irritant.
Aangezien ik een beetje baldadig was ging ik die auto een beetje opduwen. Dat vond die man niet zo leuk, want na een paar keer stapte hij uit. Waarop er meteen vier deuren open gingen bij ons... Je ziet die man verschrikt kijken en hup, terug in de auto.
Vanaf dat moment heb ik hem pas echt zitten zieken....Ik weet het, beetje kinderachtig, maar hell, ik was toen 19 ofzo... en functioneerde daarboven nog niet alles naar behoren (nu ook nog niet, maar toch anders).
Dat blijft natuurlijk een gokje. Voor hetzelfde geld kan die 'sukkel' nog net wel door groen/oranje rijden en neemt ie dus wel ruime voorsprong op jou.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik schud altijd een beetje medelijdend mijn hoofd als ik weer zo'n sukkel zie die me per se voorbij wil, terwijl ik al de toegestane snelheid rijd. En dan staat ie een eindje verder dus voor me bij het stoplichtNuttig joh, die haast.
Een roodrijdertje ben je dus, als de persoon voor jou stopt voor oranje, maar jij wil doorrijden, rijdt jij dus door rood. Dat is minder.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:52 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Ook irritant zijn mensen die meteen vol in de ankers gaan als ze oranje licht zien waardoor je zelf dus ook moet stoppen. En auto's zijn nou eenmaal bedoeld als snel vervoer, anders kun je net zo goed met de fiets of ov.
Onzin, zijn zat automobilisten die VOL in de ankers gaan als het verkeerslicht naar oranje springt. En dus al lang en breed stilstaan voor het licht naar rood spring. Die "oranje" stand is er nu juist om te zorgen dat je niet vol in de ankers hoeft.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Een roodrijdertje ben je dus, als de persoon voor jou stopt voor oranje, maar jij wil doorrijden, rijdt jij dus door rood. Dat is minder.
Meestal is het dan nog ruim oranje, en net door rood schieten is ook nog geen ramp omdat er altijd een marge van een paar seconden tussenzit voordat kruisend verkeer groen krijgt. Een roodrijder ben je imo als je gewoon doorrijdt bij een stoplicht dat al geruime tijd op rood stond en dat doe ik nooit.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Een roodrijdertje ben je dus, als de persoon voor jou stopt voor oranje, maar jij wil doorrijden, rijdt jij dus door rood. Dat is minder.
Dit dus.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:52 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dat blijft natuurlijk een gokje. Voor hetzelfde geld kan die 'sukkel' nog net wel door groen/oranje rijden en neemt ie dus wel ruime voorsprong op jou.
Ook irritant zijn mensen die meteen vol in de ankers gaan als ze oranje licht zien waardoor je zelf dus ook moet stoppen. En auto's zijn nou eenmaal bedoeld als snel vervoer, anders kun je net zo goed met de fiets of ov.
Ach joh, wat kan jouw het boeien waar andere mensen zich aan ergeren. Zolang je het zelf maar niet doetquote:Op vrijdag 26 november 2010 10:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, want veel mensen ergeren zich wel, dus zou deze reactie voor hen de verkeerde zijn... want een leugen.
Daar krijg ik dan weer de kriebels van. Van die mensen die denken niet aan de kant te hoeven 'omdat ze toch al de toegestane snelheid rijden'.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik schud altijd een beetje medelijdend mijn hoofd als ik weer zo'n sukkel zie die me per se voorbij wil, terwijl ik al de toegestane snelheid rijd. En dan staat ie een eindje verder dus voor me bij het stoplichtNuttig joh, die haast.
Dat ben ik op zich met je eens, maar daar zitten twee kanten aan. Iemand die streep 120 rijdt hoeft niet links te blijven plakken, die kan inderdaad opzouten als ik wel lekker door wil tuffen (en diegene daar redelijkerwijs de mogelijkheid toe heeft). Maar als ik al tegen de 140 aan hang, vind ik het wel ergerlijk als er dan nog iemand doet alsof ik niet door zou rijden. Als ik een mogelijkheid heb ga ik echt wel aan de kant, daar hoef je echt niet voor in m'n kofferbak te kruipen als we naast een treintje vrachtwagens zitten bijvoorbeeldquote:Op maandag 29 november 2010 14:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar krijg ik dan weer de kriebels van. Van die mensen die denken niet aan de kant te hoeven 'omdat ze toch al de toegestane snelheid rijden'.
Als ik harder wil rijden, laat mij dan gewoon harder rijden.
Dat dus, erg irritant gedrag inderdaad...quote:Op maandag 29 november 2010 14:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar krijg ik dan weer de kriebels van. Van die mensen die denken niet aan de kant te hoeven 'omdat ze toch al de toegestane snelheid rijden'.
Als ik harder wil rijden, laat mij dan gewoon harder rijden.
Tuurlijkquote:Op maandag 29 november 2010 14:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich met je eens, maar daar zitten twee kanten aan. Iemand die streep 120 rijdt hoeft niet links te blijven plakken, die kan inderdaad opzouten als ik wel lekker door wil tuffen (en diegene daar redelijkerwijs de mogelijkheid toe heeft). Maar als ik al tegen de 140 aan hang, vind ik het wel ergerlijk als er dan nog iemand doet alsof ik niet door zou rijden. Als ik een mogelijkheid heb ga ik echt wel aan de kant, daar hoef je echt niet voor in m'n kofferbak te kruipen als we naast een treintje vrachtwagens zitten bijvoorbeeld
Eenschquote:Op maandag 29 november 2010 14:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat heeft ook geen zin als iemand bijvoorbeeld 'maar' 100 rijdt, waar je 120 mag rijden. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Maar er bestaan mensen (een oom van mij doet dat bijvoorbeeld) die gewoon niet aan de kant gaan terwijl ze de mogelijkheid hebben, omdat ze dus de toegestane snelheid rijden. Brr. Egoïstisch is dat.
En zo kwam Rewimo's post op mij over in ieder geval.
Als er genoeg ruimte is, dan sein ik altijd even met mijn lichten (xenon). Misschien zit die persoon gewoon even niet op te lettenquote:Op maandag 29 november 2010 14:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat heeft ook geen zin als iemand bijvoorbeeld 'maar' 100 rijdt, waar je 120 mag rijden. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Maar er bestaan mensen (een oom van mij doet dat bijvoorbeeld) die gewoon niet aan de kant gaan terwijl ze de mogelijkheid hebben, omdat ze dus de toegestane snelheid rijden. Brr. Egoïstisch is dat.
En zo kwam Rewimo's post op mij over in ieder geval.
Van mij mag je er rustig voorbij hoor. Ik vind het alleen volkomen nutteloos op korte stukken weg waar je over een paar honderd meter toch weer voor een stoplicht staat. En maximumsnelheid is niet wat mijn km-teller aangeeft maar een stukje daarboven. Die dingen zijn altijd te krap afgesteld.quote:Op maandag 29 november 2010 14:53 schreef Anne het volgende:
Tuurlijk. Dat heeft ook geen zin als iemand bijvoorbeeld 'maar' 100 rijdt, waar je 120 mag rijden. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Maar er bestaan mensen (een oom van mij doet dat bijvoorbeeld) die gewoon niet aan de kant gaan terwijl ze de mogelijkheid hebben, omdat ze dus de toegestane snelheid rijden. Brr. Egoïstisch is dat.
En zo kwam Rewimo's post op mij over in ieder geval.
Nee, ergerde me verrot aan iedereen die met een slakkegang over de snelweg ging waar je makkelijk 100km/u had kunnen rijdenquote:Op maandag 29 november 2010 20:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
is het voor de heethoofden nu makkelijker om door de sneeuw te rijden?
Wel op de plekken waar een spitsstrook ligt die vrijwel niemand durft te gebruiken omdat er een laagje sneeuw op ligt. Soort van privé rijstrook, voelt goed..quote:Op maandag 29 november 2010 20:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
is het voor de heethoofden nu makkelijker om door de sneeuw te rijden?
Nee, je staat voor me bij het stoplichtquote:Op maandag 29 november 2010 20:01 schreef Anne het volgende:
Misschien haal ik wel net het groene licht, door jou in te halen.
Zodat je bij het op groen springen nog iets van vaart hebt en in zn 2 kunt doortrekken. Wachten moet je toch, liever kruipend dan stil. Spaart nog brandstof ook.quote:Op maandag 29 november 2010 21:31 schreef nattermann het volgende:
Automobilisten die ruim 100 meter vóór het stoplicht al bijna stilstaan en kruipend naar de stopstreep rijden
Plus dat je tijdens de rijlessen leert dat het beter is om in het begin wat steviger remmen en dan het rempedaal steeds verder los te laten, in plaats van dat je rustig begint en dan aan het eind nog in de ankers moet. Ik bedoel, het licht staat toch op rood, wat schiet je er mee op om volle bak door te scheuren tot vlak voor de streep?quote:Op maandag 29 november 2010 21:49 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Zodat je bij het op groen springen nog iets van vaart hebt en in zn 2 kunt doortrekken. Wachten moet je toch, liever kruipend dan stil. Spaart nog brandstof ook.
Ik ken genoeg stoplichten waar de detectielussen pas bij de stopstreep zitten, en dus pas bij de stoplichten geactiveerd worden.quote:Op maandag 29 november 2010 21:49 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Zodat je bij het op groen springen nog iets van vaart hebt en in zn 2 kunt doortrekken. Wachten moet je toch, liever kruipend dan stil. Spaart nog brandstof ook.
Ik ben ook iemand die zijn auto laat uitrollen, maar sommigen presteren om ruim voor het stoplicht (hard op de rem te trappen en dan gaan uitrollen, dat is wel heel erg irritant.quote:Op maandag 29 november 2010 21:49 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Zodat je bij het op groen springen nog iets van vaart hebt en in zn 2 kunt doortrekken. Wachten moet je toch, liever kruipend dan stil. Spaart nog brandstof ook.
Wat dacht je van remmen op de motor?quote:Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Plus dat je tijdens de rijlessen leert dat het beter is om in het begin wat steviger remmen en dan het rempedaal steeds verder los te laten, in plaats van dat je rustig begint en dan aan het eind nog in de ankers moet. Ik bedoel, het licht staat toch op rood, wat schiet je er mee op om volle bak door te scheuren tot vlak voor de streep?
Je hebt lang niet altijd de ruimte om dat te doen. Indien het kan moet je dat doen, maar bij een korte voorsorteerstrook zul je toch de voetjes moeten gebruiken.quote:Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat dacht je van remmen op de motor?
Dit bedoel ik. Uitrollen is helemaal niks mis mee, maar VOL in de ankers, 100 meter voor het stoplicht, en dan op de koppeling in z'n 1 naar het stoplicht rijdenquote:Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik ben ook iemand die zijn auto laat uitrollen, maar sommigen presteren om ruim voor het stoplicht (hard op de rem te trappen en dan gaan uitrollen, dat is wel heel erg irritant.
Uiteraard, maar rem dan gewoon geleidelijk en dus niet hard remmen en dan uitrollen.quote:Op maandag 29 november 2010 21:52 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Je hebt lang niet altijd de ruimte om dat te doen. Indien het kan moet je dat doen, maar bij een korte voorsorteerstrook zul je toch de voetjes moeten gebruiken.
Inderdaad, mede hierdoor heb je toch geen zak aan winterbanden want je kunt simpelweg niet harder dan de stoet die voor je rijdt.quote:Op maandag 29 november 2010 20:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Nee, ergerde me verrot aan iedereen die met een slakkegang over de snelweg ging waar je makkelijk 100km/u had kunnen rijden
Beetje vreemde redenering, winterbanden kunnen ook op lage snelheid voordeel hebben.quote:Op maandag 29 november 2010 21:57 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Inderdaad, mede hierdoor heb je toch geen zak aan winterbanden want je kunt simpelweg niet harder dan de stoet die voor je rijdt.
Winterbanden zijn er dan ook niet voor bedoeld om harder te rijden dan op zomerbanden. Zorgt er alleen voor dat je bij vergelijkbare snelheden meer grip en een kortere remweg hebt. Mensen die 140-150 gaan rijden omdat ze winterbanden hebbenquote:Op maandag 29 november 2010 21:57 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Inderdaad, mede hierdoor heb je toch geen zak aan winterbanden want je kunt simpelweg niet harder dan de stoet die voor je rijdt.
Met 90 op de snelweg zoals vanmiddag heb je echt geen winterbanden nodig, het geeft wel meer grip maar ik vind het dan net zo not done als met zijwieltjes rijden.quote:Op maandag 29 november 2010 21:59 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Winterbanden zijn er dan ook niet voor bedoeld om harder te rijden dan op zomerbanden. Zorgt er alleen voor dat je bij vergelijkbare snelheden meer grip en een kortere remweg hebt. Mensen die 140-150 gaan rijden omdat ze winterbanden hebben
Je hebt inderdaad dan in 99,9% van de gevallen genoeg aan zomerbanden. Het is echter die ene situatie die de rest van de 0,1% beslaat waarin je blij bent dat je die pakweg 40 euro per jaar extra uitgeeft. Als je rechtdoor rijdt met 90, niks aan de hand. Maar wat als je ineens vol in de ankers moet? Rem je dan nog zo lekker strak op zomerbanden?quote:Op maandag 29 november 2010 22:04 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Met 90 op de snelweg zoals vanmiddag heb je echt geen winterbanden nodig, dat vind ik dan net zo not done als met zijwieltjes rijden.
Neenquote:Op maandag 29 november 2010 22:06 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Maar wat als je ineens vol in de ankers moet? Rem je dan nog zo lekker strak op zomerbanden?
Ja dat heeft nut ja. Hoe heet dat ook al weer...iets met eh...ohja, automaat!quote:Op maandag 29 november 2010 22:11 schreef YouKnowItsMe het volgende:
audi rijders die denken dat als ze voor het stoplicht staan het nog steeds nut heeft om het rem pedaal in te houden waardoor je een acute migraine aanval krijgt
Iets met neutraal ofzo.quote:Op maandag 29 november 2010 22:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja dat heeft nut ja. Hoe heet dat ook al weer...iets met eh...ohja, automaat!
Of van die mensen die bij het stoplicht stilstaan maar echt een enorm gat vrijlaten (dat er letterlijk nog een flinke auto voor zou passen) en dan op de koppeling steeds een stukje verder naar voren rollen.quote:Op maandag 29 november 2010 21:52 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dit bedoel ik. Uitrollen is helemaal niks mis mee, maar VOL in de ankers, 100 meter voor het stoplicht, en dan op de koppeling in z'n 1 naar het stoplicht rijden
Als je als 3e of later in de rij staat kan je dat wel doen ja. Doe ik dan overigens alleen als het donker is. Maar als ik vooraan sta of als 2e dan is het gewoon poot op de rem.quote:
Dan ben jij op een andere snelweg geweest dan ik. Op de A67 was 90km/h je reinste zelfmoordpoging.quote:Op maandag 29 november 2010 22:04 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Met 90 op de snelweg zoals vanmiddag heb je echt geen winterbanden nodig, het geeft wel meer grip maar ik vind het dan net zo not done als met zijwieltjes rijden.
Toevallig heb ik rond 4 uur op de A67 gereden vanuit Belgie tot aan Lierop en 90 was hier inderdaad niet mogelijk omdat het verkeer 70 reed, 120 was gevaarlijk maar 90 zou goed te doen zijn ook op normale banden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan ben jij op een andere snelweg geweest dan ik. Op de A67 was 90km/h je reinste zelfmoordpoging.
Op de linkerbaan rond half 5 toch echt niet. Bij het minste of geringste tikje tegen de rem greep de ABS al in, en gas geven zorgde alleen voor doorslippende banden (en nee, ik heb geen racemonster onder mijn kont)quote:Op maandag 29 november 2010 22:50 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Toevallig heb ik rond 4 uur op de A67 gereden vanuit Belgie tot aan Lierop en 90 was hier inderdaad niet mogelijk omdat het verkeer 70 reed, 120 was gevaarlijk maar 90 zou goed te doen zijn ook op normale banden.
Of andersom, van die mensen die denken het stoplichtschema te kennen en die om de 10 sec een klein stukje optrekken terwijl het stoplicht nog gewoon rood is.quote:Op maandag 29 november 2010 22:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Of van die mensen die bij het stoplicht stilstaan maar echt een enorm gat vrijlaten (dat er letterlijk nog een flinke auto voor zou passen) en dan op de koppeling steeds een stukje verder naar voren rollen.
Zo bloedirritant.
En dan de bonusklacht: diezelfde mensen die jij beschrijft, die vervolgens in slaap lijken te zijn gesukkeld als het licht daadwerkelijk op groen gaat, of dan de motor af laten slaan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:06 schreef HenryHill het volgende:
Of andersom, van die mensen die denken het stoplichtschema te kennen en die om de 10 sec een klein stukje optrekken terwijl het stoplicht nog gewoon rood is.
En het ergste is: dat doen ze dan ook als ze niet de voorste bij het stoplicht zijn, en die drie auto's voor hun nog stilstaan...
Eens!quote:Op maandag 29 november 2010 22:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Of van die mensen die bij het stoplicht stilstaan maar echt een enorm gat vrijlaten (dat er letterlijk nog een flinke auto voor zou passen) en dan op de koppeling steeds een stukje verder naar voren rollen.
Zo bloedirritant.
Yep in alle eerlijkheid (wat dat ook voor ieder betekent) kan ik je zeggen dat ik dat nooit gedaan heb, ik reed altijd streep 80, k werd tenslotte per uur betaald, dus no hurry. Je irritatie is ook terrecht, ik stoor me er ook nog aan, maar ik geloof niet dat dat ooit minder wordt, helaas.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:21 schreef Boldface het volgende:
Dus als ex-vrachtwagenchauffeur verwijt je anderen dat ze onnodig links rijden.... - interessant. Hoe vaak ik niet zie dat vrachtwagens inhalen - ook op plekken waar en momenten wanneer het niet mag - en daarmee minutenlang het andere verkeer hinderen.... - Alles om 4 seconden tijdswinst te behalen...
nadeel is dat je concullega's wel per rit betaald worden en jou dus in willen halen omdat je voor hun te zacht rijdtquote:Op dinsdag 30 november 2010 02:04 schreef Toitle het volgende:
[..]
Yep in alle eerlijkheid (wat dat ook voor ieder betekent) kan ik je zeggen dat ik dat nooit gedaan heb, ik reed altijd streep 80, k werd tenslotte per uur betaald, dus no hurry. Je irritatie is ook terrecht, ik stoor me er ook nog aan, maar ik geloof niet dat dat ooit minder wordt, helaas.
Ik irriteer me ook wel vaak, maar maak er nooit zo'n probleem van. Ben er nu al aan gewend geraakt. Mensen die op snelweg ineens op de rem trappen omdat 1 km voor hun ook iemand remt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:21 schreef Boldface het volgende:
Dus als ex-vrachtwagenchauffeur verwijt je anderen dat ze onnodig links rijden.... - interessant. Hoe vaak ik niet zie dat vrachtwagens inhalen - ook op plekken waar en momenten wanneer het niet mag - en daarmee minutenlang het andere verkeer hinderen.... - Alles om 4 seconden tijdswinst te behalen...
Dat heeft me al een keer een boel agressie opgeleverd:quote:Op maandag 22 november 2010 16:16 schreef Komakie het volgende:
Bumperkleven heb ik ook een hekel aan, maar een keer je remlichten zomaar laten opdoemen (niet echt remmen, alleen heel lichtjes intrappen zodat de lichten gaan branden) en ze houden vaak al meer afstand.
Door absolute hoeveelheden. Gedrag heeft daar in veel mindere mate wat mee te maken. Of beter gezegd, het gedrag komt door de drukte, niet andersom.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:59 schreef Bartholomeus het volgende:
Goh, waar zouden die files toch door onstaan
Dat ben ik absoluut met je eens hoor, maar hoe drukker het dus wordt, hoe groter de invloed van ook gedrag wordt. Als er weinig verkeer is en iemand gaat onnodig op de rem staan, heeft dat niet meteen een file tot gevolg. Als het druk is en er zit er één niet op te letten, remt laat en hard, en gaat vervolgens weer op het gas, dan staat diegene daar 10 auto's achter in 1 klap stil. In België noemen ze zoiets een harmonicafilequote:Op dinsdag 30 november 2010 12:20 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Door absolute hoeveelheden. Gedrag heeft daar in veel mindere mate wat mee te maken. Of beter gezegd, het gedrag komt door de drukte, niet andersom.
Klopt, het is nauwelijks de schuld van vrachtwagenchauffeurs dat iets vastslaat. Maar afgezien daarvan is het nogal asociaal om in te gaan halen als dat duidelijk verboden is op dat traject en/of tijdstip.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut met je eens hoor, maar hoe drukker het dus wordt, hoe groter de invloed van ook gedrag wordt. Als er weinig verkeer is en iemand gaat onnodig op de rem staan, heeft dat niet meteen een file tot gevolg. Als het druk is en er zit er één niet op te letten, remt laat en hard, en gaat vervolgens weer op het gas, dan staat diegene daar 10 auto's achter in 1 klap stil. In België noemen ze zoiets een harmonicafileEn uiteraard ontstaan er ook veel files doordat de wegcapaciteit op dat moment gewoon onvoldoende is
Maar het punt is dus dat de hoeveelheid vrachtwagens niet anders wordt, de hoeveelheid personenwagens wel, en dat dus het verwijtende vingertje richting het chauffeursgilde lang niet altijd terecht is. Want wat er ook gebeurt, het is áltijd de schuld van de vrachtwagens, nóóit van de automobilist. En dat beeld is domweg niet reëel
Zeker, dat zeg ik, dat zijn de klapjosties, en daar zijn er veel te veel vanquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:17 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, het is nauwelijks de schuld van vrachtwagenchauffeurs dat iets vastslaat. Maar afgezien daarvan is het nogal asociaal om in te gaan halen als dat duidelijk verboden is op dat traject en/of tijdstip.
Dat heb ik in Den Haag een keer meegemaakt in de buurt van Laakhaven; heb mijn auto midden op het kruispunt op de handrem gegooid, ben uitgestapt en even gevraagd wat hij precies bedoelde. Ik heb nog nooit iemand zo hard achteruit zien rijden...quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:14 schreef Spetterpoepert het volgende:
[..]
Dat heeft me al een keer een boel agressie opgeleverd:
Stumperige corolla achter me, kleven, kleven, kleven.
Even rem aangetikt.
Gast kwaad, inhalen, snijden, vuist omhoog en wijzen naar de vluchtstrook.
Kankertokkie....
Nou ja, je voelt je natuurlijk sneller veilig in een auto. Ff middelvinger opsteken, terwijl als je op straat loopt je niet zomaar iemand verrot scheldt omdat ie niet doorloopt. Het risico is dat als iemand anders ook woest is en je staat bij een stoplicht ofzo dat hij uitstapt. En dan moet je stoer blijven doen natuurlijk en zelf ook uitstappen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:35 schreef Eenskijken het volgende:
Ik erger me eigenlijk nooit in het verkeer. Heb pas een jaartje mijn rijbewijs dus mensen zullen zich wel ergeren aan fouten die ik maak maar achIk tuf relaxed overal doorheen, het heeft toch geen zin om je druk te maken.
Ik schrik wel van de reacties hoor, ik zie wel vaker gasten in een auto waarvan ik denk 'die zouden me willen schieten' oid :S
Liet je dan wel je gas ff los als je werd ingehaald? Dat het inhalen zo lang duurd ligt natuurlijk aan beide vrachtwagens..quote:Op dinsdag 30 november 2010 02:04 schreef Toitle het volgende:
[..]
Yep in alle eerlijkheid (wat dat ook voor ieder betekent) kan ik je zeggen dat ik dat nooit gedaan heb, ik reed altijd streep 80, k werd tenslotte per uur betaald, dus no hurry. Je irritatie is ook terrecht, ik stoor me er ook nog aan, maar ik geloof niet dat dat ooit minder wordt, helaas.
Ik ben een keer uitgestapt bij iemand die het gat probeerde dicht te rijden bij het ritsen. En vervolgens gaat zitten seinen als ik alsnog invoeg. Bij het eerstvolgende stoplicht verhaal gaan halen. Maar dan zie je pas aan de reactie van iemand dat ze er totaal geen rekening mee houden dat je uitstapt. Ik word niet snel kwaad, maar was toen wel even goed pissig.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nou ja, je voelt je natuurlijk sneller veilig in een auto. Ff middelvinger opsteken, terwijl als je op straat loopt je niet zomaar iemand verrot scheldt omdat ie niet doorloopt. Het risico is dat als iemand anders ook woest is en je staat bij een stoplicht ofzo dat hij uitstapt. En dan moet je stoer blijven doen natuurlijk en zelf ook uitstappen.![]()
Of wegcrossen
Dat soort types zijn over het algemeen zeer bevreesd voor een krasje op hun auto.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:16 schreef NoBody122 het volgende:
Want hij/zij zal dan wel uitstappen via de voorruit
Nou... van de week wel even op mijn voorhoofd gewezen bij een grijze duif die het nodig vond om in te voegen terwijl ik ter hoogte van zijn achterbank reed. Toen werd ik wel even boosquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:40 schreef Pumatje het volgende:
regelmatig de middelvinger omhoog
behalve bij oudjes.
Laat jij gas los als je door iemand wordt ingehaald die op z'n cruise control net een kilometertje harder rijdt dan jij?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Liet je dan wel je gas ff los als je werd ingehaald? Dat het inhalen zo lang duurd ligt natuurlijk aan beide vrachtwagens..
Leeftijdsdiscriminatie.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:40 schreef Pumatje het volgende:
regelmatig de middelvinger omhoog
behalve bij oudjes.
Lekker figuur ben jij dan, als ik verhaal bij je kom halen en jij gooit in zn achterruit trap ik je raam is en sleur ik je eruitquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben altijd superviendelijk in het verkeer. Vooral met bumperklevers probeer ik zoveel mogelijk in contact te komen. Ik draai me bijkans helemaal om in m'n stoel en steek daarbij olijk mijn hand opNadeel voor degene die achter mij rijdt is dat ik in die houding nauwelijks meer in staat ben om het gaspedaal in te trappen maar meestal is de boodschap wel duidelijk.
Mocht iemand daarna bij een verkeerslicht verhaal willen komen halen, dan kan hij maar beter niet achter me staan. Op het moment dat zo iemand uitstapt zet ik 'm in z'n achteruit
Dan zou je je eens na moeten laten kijken.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Lekker figuur ben jij dan, als ik verhaal bij je kom halen en jij gooit in zn achterruit trap ik je raam is en sleur ik je eruit
Als iemand opeens op je in komt rijden ben ik gek?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan zou je je eens na moeten laten kijken.
Op je in komt rijden? Dat er opeens twee witte lampen gaan branden is genoeg om degene achter mij weer in te laten stappen, zo leert de ervaring.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als iemand opeens op je in komt rijden ben ik gek?
Dan zou ik gewoon de politie erbij halen en dan hang jij, want jij hebt immers de schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat soort types zijn over het algemeen zeer bevreesd voor een krasje op hun auto.
Zover komt het nooitquote:Op woensdag 1 december 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon de politie erbij halen en dan hang jij, want jij hebt immers de schade veroorzaakt.
Zal ik daarna met mijn zwaailichtjes zwaaien, kijken of het dan zo grappig is..quote:Op woensdag 1 december 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon de politie erbij halen en dan hang jij, want jij hebt immers de schade veroorzaakt.
Edit: wat ook wel goed werkt om mensen te intimideren is om eventjes met een blauw zwaailicht in de auto te zwaaien.
Ja zo heet dat. Maar als jij een gekke actie uithaalt waar ik je op wil wijzen (koekblikker heeft dan in meeste gevallen nieteens door) en jij gaat opeens achteruit rijden; vertrouw me dat heeft echt geen goede uitwerking op mijn humeur.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Op je in komt rijden? Dat er opeens twee witte lampen gaan branden is genoeg om degene achter mij weer in te laten stappen, zo leert de ervaring.
De ervaring leert, en ook dit topic geeft daar blijk van, dat mensen die 'even verhaal komen halen' al niet in opperbeste stemming verkeren en het al bij voorbaat niet erg goed voor hebben met hun beoogde gesprekspartner. Ik ben daar niet van gediend.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:12 schreef fs180 het volgende:
Maar als jij een gekke actie uithaalt waar ik je op wil wijzen (koekblikker heeft dan in meeste gevallen nieteens door) en jij gaat opeens achteruit rijden; vertrouw me dat heeft echt geen goede uitwerking op mijn humeur.
Moet je ook zorgen dat je zo hard rijdt dat ze je niet in hoeven halen.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja heb ik ook zo'n hekel aan, rijd ik rustig 120 op de snelweg cruise control. Komt er zo'n lompe aap me inhalen met 125 km/u om daarna voor me te gaan rijden en binnen de kortste keren gas te minderen naar 115. Jezus, daar word ik echt woest van.
Van mij zul je niet winnen, want ik heb altijd nog een foto van Barbara Streisand in mijn auto.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zal ik daarna met mijn zwaailichtjes zwaaien, kijken of het dan zo grappig is..
Bumperklevende moffen betekenen dat jij veel te langzaam en veel te lang op de linkerbaan blijft rijden, daar zijn Nederlanders in Duitsland nogal goed in.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:14 schreef kL0j00h het volgende:
Stak een keer middelvinger op naar een bumperklevende mof op de Duitse snelweg toen ik terug uit Italië kwam. Toen ze een zwaailicht op het dak hadden gezet , wist ik pas dat het de wouten waren.
Dat. En duitsers zijn er nogal allergisch voorquote:Op donderdag 2 december 2010 11:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bumperklevende moffen betekenen dat jij veel te langzaam en veel te lang op de linkerbaan blijft rijden, daar zijn Nederlanders in Duitsland nogal goed in.
Duitsers kunnen daar anders in Nederland ook wat van... Op de A67 is het 9 van de 10 keer een Duitser die onnodig links blijft hangen.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bumperklevende moffen betekenen dat jij veel te langzaam en veel te lang op de linkerbaan blijft rijden, daar zijn Nederlanders in Duitsland nogal goed in.
Ze passen zich gewoon aanquote:Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Duitsers kunnen daar anders in Nederland ook wat van... Op de A67 is het 9 van de 10 keer een Duitser die onnodig links blijft hangen.
Of een hollander met duits kenteken...quote:Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Metalfreak het volgende:
Duitsers kunnen daar anders in Nederland ook wat van... Op de A67 is het 9 van de 10 keer een Duitser die onnodig links blijft hangen.
Dat is makkelijk te zien: de meesten hebben NL in hun kenteken staan (wij nietquote:
De echte Nederduitsers doen dat ook niet. Alleen de (eigenlijk ex-)Groesbekers en zoquote:Op zondag 5 december 2010 22:11 schreef Anne het volgende:
Ik ken juist meer Nederduitsers met geen NL in hun kenteken, dan wel..
No, noone is faster than mequote:Op zondag 5 december 2010 22:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Of zoals George Carlin het zo goed wist te verwoorden:
"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |