Hier herken in mij ook wel in. Ik rij echter wel met enige regelmaat (zeker in het voorjaar/de zomer) over de N57 richting Zeeland, maar dan kan ik mij wel groen en geel ergeren als mensen daar ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en je er kilometers lang niet kan inhalen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:38 schreef Piles het volgende:
Bij mij hangt het vaak tussen heethoofd en vermakelijkheid om andermans fouten
Als ik haast heb, of een kuthumeur dan heethoofd. Ben ik lekker aan het rondrijden (lange afstand zonder haast enzo), dan vermakelijkheid
Ik kan het gelukkig goed binnen de auto houden (iedereen maakt fouten), dus geen vingers, handjes en getoeter van mijn kant.
Heb ik op de N59 ook regelmatig, maar daar heb je nog een paar 2 baans verkeerslichten en een paar inhaalpunten (al dan niet legaal).quote:Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Dennis101 het volgende:
Hier herken in mij ook wel in. Ik rij echter wel met enige regelmaat (zeker in het voorjaar/de zomer) over de N57 richting Zeeland, maar dan kan ik mij wel groen en geel ergeren als mensen daar ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en je er kilometers lang niet kan inhalen.
Dat is echt ergernis nummer 1. Heb ook al een paar gehad dat ik ging rijden omdat ik dacht dat iemand af ging slaan en geen richting aangaf. Sloegen ze toch niet afquote:En geen knipperlicht op een rotonde terwijl ik sta te wachten, dan maakt me wel echt pissig.
Klopt, daar maak ik dan ook gretig gebruik van, ook op de haringvliet kan je lekker doorknallen, alleen daarna (Zeeland in, is het echt een drama)quote:Op maandag 22 november 2010 14:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ik op de N59 ook regelmatig, maar daar heb je nog een paar 2 baans verkeerslichten en een paar inhaalpunten (al dan niet legaal).
Op de N57 zijn je enige kansen de dubbele rotondes
Ik had er laatst één die zijn knipperlicht aanzet om van de rotonde af te gaan, dus ik wil optrekken en kijk naar rechts of er niemand die rotonde op wil rijden voor mijn neus, zit diezelfde auto die zojuist zijn knipperlicht aan had ineens voor mijn neus, ik schrok me kapot, net als mijn passagier.quote:[..]
Dat is echt ergernis nummer 1. Heb ook al een paar gehad dat ik ging rijden omdat ik dacht dat iemand af ging slaan en geen richting aangaf. Sloegen ze toch niet af![]()
Zelfs de politie flikt dit.quote:Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En geen knipperlicht op een rotonde terwijl ik sta te wachten, dan maakt me wel echt pissig.
Zo'n kant heb ik dan inderdaad ook wel weerquote:Op maandag 22 november 2010 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
Aan de andere kant ga ik altijd aan de kant voor motorrijders, laat ik mensen die op de stoep staan te wachten om over te steken vrijwel altijd voor, ook al is daar geen zebrapad, stop ik standaard voor mensen met wandelwagens en oude mensen die willen oversteken, etc etc.
Je snelheidsmeter geeft te weinig aan. Ik houd mijn GPS aan... grrrr...quote:Op maandag 22 november 2010 16:09 schreef longinus het volgende:
Oh ja, als er een stresskip achter me rijdt raak ik daar niet van onder de indruk, ik ga gewoon mijn gangetje en houd mij aan de wetdus niet 121 km per uur gaan rijden
^^ dat dus, ik ben een enorm heethoofd....quote:Op maandag 22 november 2010 14:32 schreef Anne het volgende:
Ik ben overduidelijk een heethoofd in het verkeer. Volgens mij erger ik mij bijna dagelijks aan het overige verkeer. Mensen die niet doorrijden, mensen die gaan stoppen bij een rotonde om dán pas te gaan kijken of ze op kunnen rijden, mensen die stug links blijven rijden terwijl de rechterbaan vrij is, mensen die al bellend aan het bumperkleven zijn, etc etc etc. Elke dag weer en weer en weer.
Wat ik dan doe? Ik scheld alles bij elkaar en vraag me af hoe die mensen aan een rijbewijs komen, meestal ook nog een 'direct inleveren' er achteraan....
quote:Tevens erger ik me enorm aan het verkeerd gebruik van knipperlichten. Geen knipperlichten gebruiken is echt fucking vervelend, net als links richting aangeven op een rotonde. Totaal overbodig en verwarrend.
Gelukkig maar dat jij het zo veilig en volwassen oplostquote:Op maandag 22 november 2010 16:40 schreef Bowny het volgende:
Bumperklevers![]()
Had er laatst eentje, ik ben toen hard op m'n rem gaan trappen. Die 2 koppen die ik toen in de spiegel zag....priceless! Vervolgens vonden ze het nodig om mij een middelvinger te geven bij het passeren en bleven naast me rijden. Tsja.....toen ik een flinke baco liet zien, die ik altijd naast me heb liggen, haakten ze al heeeeel gauw af
Dat had ik laatst idd ook. Moest zo hard remmen dat mn ABS er bij ingreepquote:Op maandag 22 november 2010 17:36 schreef Koeketrommel het volgende:
Heeeeeeel irritant als oude oma's voor je stug 60 blijven rijden bij het invoegen.
Vervolgens eindelijk naar links invoegen (met 60) ik moest rechts blijven omdat ik de eerste afslag eraf moest dus ik wilde rechts inhalen (schamibami). Voegt die oma opeens weer terug naar rechts in.
Moest pardoes op me rem trappen, heb flink lopen schelden.
had ik jou vandaag voor me in een volvo?quote:Op maandag 22 november 2010 16:09 schreef longinus het volgende:
Ik ben vrij rustig in het verkeer, gasten die in je bumper kleven en seinen omdat ze net iets sneller dan jou willen zodat ze bij me voorganger weer flink op de rem kunnen trappen vind ik irritant, zeker als ik zelf de maximum snelheid rijd.
verder hou ik van afstand houden, dit rijd zoveel malen relaxed en ik rijd rechts als ik dat kan.
Oh ja, als er een stresskip achter me rijdt raak ik daar niet van onder de indruk, ik ga gewoon mijn gangetje en houd mij aan de wetdus niet 121 km per uur gaan rijden
heerlijk om te zien dat het ze irriteert, hun probleem, niet de mijne
en als je rechts wilt inhalen, zorg ik ervaar dat het je niet lukt
op het moment dat ik een poging kan wagen rechts in te halen dan kon die persoon dus ookal lang en breed naar rechts.quote:Op maandag 22 november 2010 18:20 schreef Johnny Blaze het volgende:
Wie zegt dat hij naar rechts kon dan? Of moet hij zich in de auto op de andere baan boren?
Niet als jou rechtse inhaal poging mij verhinderd rechts te rijden, en na een auto inhalen snijd ik hem niet af, maar doe daar een veilige afstand tussen wat blijkbaar niet geld voor debielen die die afstand dus gebruiken om even rechts in te halen.quote:Op maandag 22 november 2010 19:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
op het moment dat ik een poging kan wagen rechts in te halen dan kon die persoon dus ookal lang en breed naar rechts.
uberhaupt mensen die de verlichting niet op orde hebben. Bijv. mistlamp aan als er geen mist is, of koplampen die precies in je spiegels schijnen (vooral die irritante blauwe schijn nep xenon lampen op oude paupergolfjes).quote:Op maandag 22 november 2010 18:21 schreef Daywalk3r het volgende:
Oja ik ook.
Mensen die geen knipperlicht gebruiken op rotondes en mensen die niet doorrijden.
Kan ik me totaal over opwinden.
Vooral als de rechterbaan gewoon de maximum snelheid aanhoudt is dat irritant ja. Maar goed, die rijd ik dus gewoon subtiel rechts voorbij. Als ik op de rechterbaan al de maximum snelheid rijd, ga ik echt niet in lopen houden omdat een of andere eikel op de middelste baan iets langzamer rijdt.quote:Op maandag 22 november 2010 21:56 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik kan me het meest ergeren aan van die klootviolen die, op een 3-baans weg, lekker in de middelste baan blijven rijden, terwijl het rechts gewoon vrij is. Dat doen ze dan ook het liefst met 10 km onder de maximum snelheid.
misschien kan de oorzaak ook bij je zelf liggen als je regelmatig last hebt van bumperklevers en rechts ingehaald wordt....quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef 2cv het volgende:
Soms vloek, scheld, tier en raas ik, soms ook niet. maar waar ik een broertje dood aan heb zijn mensen die rechts inhalen en bumperklevers tijdens het inhalen. Bij rechts-inhalers probeer ik door gas bij te geven te voorkomen dat ze weer naar links kunnen en bij bumperklevers ga ik extra langzaam weer naar rechts.
Ik heb daar niet 'regelmatig' last van, ik heb er wel een schurfthekel aan.quote:Op maandag 22 november 2010 23:06 schreef Palomar het volgende:
[..]
misschien kan de oorzaak ook bij je zelf liggen als je regelmatig last hebt van bumperklevers en rechts ingehaald wordt....
Dat heb ik ook geleerd, maar nadat ik mijn rijbewijs had ook weer heel snel afgeleerd.. Dat duurt me veels te lang..quote:Op maandag 22 november 2010 23:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb daar niet 'regelmatig' last van, ik heb er wel een schurfthekel aan.
Ik schuif een baan naar links om in te halen. Ik ben geen linksrijder, wel enigszins een middenplakker. Maar dat laatste alleen als het verkeer het toelaat en ik er niemand anders mee in de weg zit.
Het enige wat ik volgens anderen wellicht verkeerd doe is te laat terug naar rechts ga na het inhalen. Toen ik leerde autorijden moest ik van mijn instructeur wachten met terug naar rechts gaan als ik de auto die ik inhaalde in m'n binnenspiegel kon zien. Dat houd ik nog steeds aan. En ja, min binnenspiegel staat goed afgesteld.
Met een 2CV? Wat voor blok heb je daarin gelepeld dan?quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef 2cv het volgende:
Bij rechts-inhalers probeer ik door gas bij te geven te voorkomen dat ze weer naar links kunnen
Wellicht dat je dat ook alleen leert omdat dat de veiligste methode is. Als het goed is kun je later beter afstanden en snelheden inschatten en kun je dus eerder terug.quote:Op maandag 22 november 2010 23:25 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geleerd, maar nadat ik mijn rijbewijs had ook weer heel snel afgeleerd.. Dat duurt me veels te lang..
Een BX met atmosferische dieselmotor ...quote:Op maandag 22 november 2010 23:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Met een 2CV? Wat voor blok heb je daarin gelepeld dan?
Dat lijkt mij ook, ja.quote:Op maandag 22 november 2010 23:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Wellicht dat je dat ook alleen leert omdat dat de veiligste methode is. Als het goed is kun je later beter afstanden en snelheden inschatten en kun je dus eerder terug.
Dat brengt mij op een ander voorbeeld: mensen die druk in je binnenspiegel lopen te gebaren en gaan toeteren omdat het licht op groen staat, terwijl jij gewoon het kruispunt vrijhoudt en je dus niet door kúnt rijden zonder ook alle andere richtingen te blokkeren.quote:Op maandag 22 november 2010 23:40 schreef Mikkie het volgende:
Voorbeelden zijn mensen die vinden dat ze ondanks de drukte groen hebben, het kruispunt oprijden, daar stil komen te staan en zo het hele kruispunt blokkeren. Dan vloek ik wel even en maak ik met handgebaren duidelijk hoe of wat. Maar over het algemeen: relaxt rijden met een muziekje op.
Maar dat geeft ook gewoon het egoïsme in de mens aanquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat brengt mij op een ander voorbeeld: mensen die druk in je binnenspiegel lopen te gebaren en gaan toeteren omdat het licht op groen staat, terwijl jij gewoon het kruispunt vrijhoudt en je dus niet door kúnt rijden zonder ook alle andere richtingen te blokkeren.
Die lui kijken ook echt niet verder vooruit dan de kentekenplaat van de auto voor zich geloof ik...
In dat soort situaties speelt denk ik veel meer dan alleen egoïsme. Ook als beide mensen puur egoïstisch zouden handelen, kan de honderdrijder prima op de rechterbaan blijven en kan de ander met 160 de linker pakken, zonder dat de twee elkaar ooit in de weg komen te zitten. Toch kiezen ze er vaak voor om elkaar wél in de weg te gaan zitten, die zien het dan als 'verliezen' om voor iemand die harder rijdt naar rechts te moeten ofzo, alsof ze continu met een wedstrijd bezig zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar dat geeft ook gewoon het egoïsme in de mens aan
Als je de tijd hebt rijd je lekker 100 op de snelweg en denk je: "Die bumperklever achter me moet zich niet zo opwinden, ik rijd m'n eigen tempo".
Heb je haast denk je: "Laat die trage slak eens opschieten, beetje 100 op de snelweg rijden".
ik geef ze altijd ruim de tijd om naar rechts te gaan, maar bij het 3e grote gat waag ik toch echt een poging om in te halen, vaak gaan ze dan het gat dichtrijden en weten ze dus blijkbaar wel ineens het gaspedaal te vinden en is de angst voor een bekeuring voor te hard rijden ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenenquote:Op maandag 22 november 2010 19:32 schreef longinus het volgende:
[..]
Niet als jou rechtse inhaal poging mij verhinderd rechts te rijden, en na een auto inhalen snijd ik hem niet af, maar doe daar een veilige afstand tussen wat blijkbaar niet geld voor debielen die die afstand dus gebruiken om even rechts in te halen.
en ik hou ook gps snelheden aan.
En vroeger... vroeger mocht je nog inhalen op B-wegen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:52 schreef friekin_ het volgende:
Ja, ik ben een heethoofd. Vooral bij:
Mensen die minimaal 10 km langzamer rijden dan ergens toegestaan is.
Ja. Vooral ideaal aangezien ik voor mijn werk een half uur over zo'n weg heen moet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:55 schreef BertV het volgende:
[..]
En vroeger... vroeger mocht je nog inhalen op B-wegen.
Tegenwoordig moet je achter zo'n blind lijk blijven trutten... officieel dan...
Ik erger me aan mensen die "ik irriteer mij" zeggen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:35 schreef Dennis101 het volgende:
Ik irriteer mij niet heel erg snel in het verkeer. Alleen mensen die onnodig linksrijden kan ik wel vervloeken, mensen die niet opschieten is ook niet prettig, maar daar kan ik nog wel mee leven.
waarom denken mensen dat ze hiermee een bumperklever tot een ander inzicht kunnen laten komen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:15 schreef Gitarist het volgende:
De enige "zonde" die ik wel bega is als ik een bumperklever achter me heb; ik ga dan vaak extra aan de linkerkant van de rijstrook rijden zodat ze niet langs me heen kunnen kijken en ga een paar km/u langzamer rijden. Bumperkleven is dan ook één van mijn grootste ergenissen in het verkeer.
Dit is nou precies wat ik bedoel met de competitiedrang waar ik het in m'n laatste post over had.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:15 schreef Gitarist het volgende:
De enige "zonde" die ik wel bega is als ik een bumperklever achter me heb; ik ga dan vaak extra aan de linkerkant van de rijstrook rijden zodat ze niet langs me heen kunnen kijken en ga een paar km/u langzamer rijden. Bumperkleven is dan ook één van mijn grootste ergenissen in het verkeer.
Hehe.. dat vind ik ook bijzonder hatelijk, zeker als het een overzichtelijke (en lege) rotonde is.quote:Op maandag 22 november 2010 14:32 schreef Anne het volgende:
Mensen die niet doorrijden, mensen die gaan stoppen bij een rotonde om dán pas te gaan kijken of ze op kunnen rijden.
De max snelheid is daar 130 hoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Nederlanders die 80 rijden buiten de bebouwde kom in Duitsland. Waar je dus 100 mag. Rij je ergens waar je een "treintje" tegemoet komt dan kun je ervan uitgaan dat er een Nederlander vooraan rijdt
En veel gevaarlijker: als je vanaf de A12 Duitsland inrijdt, en voor je rijdt een auto (en ja, ook meestal weer een Nederlander) die een vrachtwagen in gaat halen met 120, 130, terwijl ik in mijn spiegel al een tijdje een auto zie aankomen die minstens 160 rijdt en die vervolgens vól in de remmen moet en nog maar net een aanrijding kan voorkomen![]()
Dan zie je hoe slecht sommige mensen anticiperen, of er domweg geen rekening mee houden dat je daar geen snelheidslimiet hebt en anderen je dus met een flink verschil in snelheid inhalen.
En ook leuk zijn natuurlijk de stoere petjes die helemaal uit hun dak gaan op die weg omdat je daar harder mag dan 120Alleen hebben ze daar geen ervaring mee en dat merk je dus ook
De maximumsnelheid op de duitse wegen buiten de bebouwde kom (de bundesstrassen) is toch echt 100, tenzij anders aangegeven. Anders aangegeven is meestal 70, in sommige gevallen 50, als het echt bochtig en bergachtig is wel eens 30. Op de snelweg mag je in principe blazen wat je wil, de adviessnelheid is 130. Op veel stukken is tegenwoordig een snelheidsbeperking aangegeven, meestal is dit 120, in sommige gevallen 100 of 80, dus min of meer zoals we dat hier ook gewend zijn. Boven de 130 ben je wel per definitie mede aansprakelijk mochten er brokken van komen, maar je mág harder dan 130. Hoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:07 schreef longinus het volgende:
[..]
De max snelheid is daar 130 hoor
Nee, dat ben je niet, Amtsgericht Jena heeft daar jurisprudentie voor geschapen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Boven de 130 ben je wel per definitie mede aansprakelijk mochten er brokken van komen, maar je mág harder dan 130.
Ik kom aanrijden met 160/170 en iemand rijdt of gaat voor mijn neus rijden, hoewel hij / zij rechts nog plaats heeft.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:41 schreef JDude het volgende:
En wat versta je dan onder "in de weg rijden"?
Goed, het was in ieder geval wel zoquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet, Amtsgericht Jena heeft daar jurisprudentie voor geschapen.
Of van die figuren die bij het invoegen direct naar de linkerbaan vliegen en dan net boven de max op de teller gaan rijden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goed, het was in ieder geval wel zoWat zegt de jurisprudentie precies dan?
Linksplakkers zijn ookinderdaad. Erger nog: lui die rechts rijden, en zonder enige reden ineens naar links komen, het liefst 2 banen tegelijk
Dat een "bam" boven de 130km/h niet automatisch betekend dat jij alleen voor de kosten moet opdraaien.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goed, het was in ieder geval wel zoWat zegt de jurisprudentie precies dan?
Linksplakkers zijn ookinderdaad. Erger nog: lui die rechts rijden, en zonder enige reden ineens naar links komen, het liefst 2 banen tegelijk
Nee hoorquote:
Dit dusquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:28 schreef Bartholomeus het volgende:
De maximumsnelheid op de duitse wegen buiten de bebouwde kom (de bundesstrassen) is toch echt 100, tenzij anders aangegeven. Anders aangegeven is meestal 70, in sommige gevallen 50, als het echt bochtig en bergachtig is wel eens 30. Op de snelweg mag je in principe blazen wat je wil, de adviessnelheid is 130. Op veel stukken is tegenwoordig een snelheidsbeperking aangegeven, meestal is dit 120, in sommige gevallen 100 of 80, dus min of meer zoals we dat hier ook gewend zijn. Boven de 130 ben je wel per definitie mede aansprakelijk mochten er brokken van komen, maar je mág harder dan 130. Hoor
lol, met jou op de motor zeker?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:34 schreef fs180 het volgende:
Owja, stationwagons (met huisvader) die naast je gaan gassen bij het stoplicht
Ach, zo vind ik het weer leuk om een motorrijder op zijn nummer te zetten.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:21 schreef BertV het volgende:
lol, met jou op de motor zeker?
Vind dat bijna altijd wel leuk, en als ik er geen zin in heb laat ik 'm winnen.
(Zo blijven ze het iig proberen)
Dat kan ik me wel voorstellen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, zo vind ik het weer leuk om een motorrijder op zijn nummer te zetten.
indien je een auto hebt die het kan winnen:quote:Op woensdag 24 november 2010 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, zo vind ik het weer leuk om een motorrijder op zijn nummer te zetten.
Pedaalemmer?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:46 schreef BertV het volgende:
...ben wel benieuwd om welke pedaalemmer het gaat nu!
Ben wel benieuwd naar je daily driver velgen, die oranje waren toch de slicks?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Pedaalemmer?
Als je daarmee een auto bedoelt:
[ afbeelding ]
530pk, 0-200 11,5 s, top >320 GPS.
Er zijn snellere motoren, maar veel motoren leggen het er tegen af. Ook sportmodellen.
GT2 Mk II velgen, zwarte spaken en hart.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:29 schreef Bartholomeus het volgende:
Ben wel benieuwd naar je daily driver velgen, die oranje waren toch de slicks?
Dat proberen sommigen ook bij mij. Vreemd genoeg...quote:Op woensdag 24 november 2010 14:07 schreef winterstorm666 het volgende:
als iemand mij rechts inhaald zorg ik er wel voor dat hij niet voor mij kan komen.(rij hem klem)
nee rij dan in een treintje maar je hebt ook achterlijke idioten die op 5 meter nog de auto proberen door te drukken als je een vrachtwagen inhaalt.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat proberen sommigen ook bij mij. Vreemd genoeg...
Tenzij je in een treintje rijdt geldt: als je rechts ingehaald wordt, dan had je zelf al lang naar rechts gemoeten.
afgelopen zomer 12.000km in 3,5week in Noorwegen gereden: nog nooit zo relaxed op de weg gezetenquote:Op woensdag 24 november 2010 15:01 schreef Metalfreak het volgende:
Maar jezus, wat zitten er tegenwoordig een pannenkoeken op de weg zeg!
Klopt maar dat vind ik ook wat anders als mensen die naar rechts gaan, je inhalen en weer naar links gaan. Dat is zelfs levensgevaarlijk want over het algemeen zitten ze dan al vlak op je bumper, en doen ze zo'n actie precies op het moment dat je zelf ook naar rechts wilt gaan.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat proberen sommigen ook bij mij. Vreemd genoeg...
Tenzij je in een treintje rijdt geldt: als je rechts ingehaald wordt, dan had je zelf al lang naar rechts gemoeten.
Dan is het goed.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:07 schreef winterstorm666 het volgende:
nee rij dan in een treintje maar je hebt ook achterlijke idioten die op 5 meter nog de auto proberen door te drukken als je een vrachtwagen inhaalt.
trust me ik rij door en ga netjes naar rechts zodra ik er langs ben.
Ik heb het over een treintje die een vrachtauto aan het inhalen is, achter b.v. een andere vrachtauto. Dan is het gewoon rustig op je beurt wachten. Een groep linksplakkers behandel ik gelijk iedere linksplakker.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:32 schreef KomtTijd... het volgende:
"Rechts inhalen" naast zo'n treintje doe ik ook wel eens. Gewoon rustig naderen op de eerste auto voor je noem ik dat. Sja dat ze dan links met zijn allen 80 willen gaan rijden moeten ze zelf weten. Maar als ik dan verderop invoeg naar links, doe ik dat wel met gelijke snelheid, en na duidelijk richting aangeven.
Ofwel, ik moet een kilometer vóór de vrachtwagen mij al aanpassen op de snelheid van de vrachtwagen, waardoor de effectieve inhaalmanoeuvre van het treintje ineens een kilometer wordt in plaats van 20 meter. Watvoor effect schat je dat dat zal hebben op de doorstromging?quote:Op woensdag 24 november 2010 15:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het over een treintje die een vrachtauto aan het inhalen is, achter b.v. een andere vrachtauto. Dan is het gewoon rustig op je beurt wachten. Een groep linksplakkers behandel ik gelijk iedere linksplakker.
Wat voor effect denk je dat het heeft dat jij er het hele eind langs rijdt en hem er op het laatste moment ergens tussen schuift? Zal misschien best met dezelfde snelheid zijn, maar om een veilige afstand aan te blijven houden zal diegene die jij achter je krijgt toch echt moeten bijremmenquote:Op woensdag 24 november 2010 15:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ofwel, ik moet een kilometer vóór de vrachtwagen mij al aanpassen op de snelheid van de vrachtwagen, waardoor de effectieve inhaalmanoeuvre van het treintje ineens een kilometer wordt in plaats van 20 meter. Watvoor effect schat je dat dat zal hebben op de doorstromging?
Doe ik dus ook op die manier. Ik ga geen kilometers asfalt vóór me onbenut laten omdat mensen per se in op de linkerbaan in een treintje willen gaan rijden... Is in mijn ogen weinig mis mee om er in dat soort situaties op gepaste snelheid rechts voorbij te rijden.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:32 schreef KomtTijd... het volgende:
"Rechts inhalen" naast zo'n treintje doe ik ook wel eens. Gewoon rustig naderen op de eerste auto voor je noem ik dat. Sja dat ze dan links met zijn allen 80 willen gaan rijden moeten ze zelf weten. Maar als ik dan verderop invoeg naar links, doe ik dat wel met gelijke snelheid, en na duidelijk richting aangeven.
Dat gedrag is anders geboren uit dezelfde ikke ikke en de rest ken stikke mentaliteit die je zelf ook bezigt. Immers, als je braaf rechts gaat rijden totdat je achter de ingehaalde vrachtwagen rijdt, en naar links wilt gaan, is er geen mens die je er tussen wil laten. We willen met z'n allen vooraan rijden, maar niemand gunt elkaar het licht in de ogenquote:Op woensdag 24 november 2010 16:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Doe ik dus ook op die manier. Ik ga geen kilometers afvalt vóór me onbenut laten omdat mensen per se in op de linkerbaan in een treintje willen gaan rijden... Is in mijn ogen weinig mis mee om er in dat soort situaties op gepaste snelheid rechts voorbij te rijden.
Zo krom is het af en toe. Aan de ene kant zeuren mensen dat er meer asfalt moet komen, en tegelijkertijd gaan ze massaal links rijden om de hele rechterbaan maar zo maagdelijk mogelijk te houden. Bij spitsstroken zie je het altijd nog wat extremer... Middelste baan overvol, spitsstrook aan de rechterkant helemaal leeg.
Kwestie van het asfalt optimaal benutten. Het gaat me er niet om vooraan te willen rijden (wat is 'vooraan' überhaupt, er zit altijd wel wat voor je), waar het me wel om gaat is dat het nogal een achterlijk gezicht is om letterlijk 50% van de weg ongebruikt te zien.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat gedrag is anders geboren uit dezelfde ikke ikke en de rest ken stikke mentaliteit die je zelf ook bezigt. Immers, als je braaf rechts gaat rijden totdat je achter de ingehaalde vrachtwagen rijdt, en naar links wilt gaan, is er geen mens die je er tussen wil laten. We willen met z'n allen vooraan rijden, maar niemand gunt elkaar het licht in de ogen
Ik ben helemaal met je eens dat het beter zou zijn om gewoon de hele weg te gebruiken hoor, maar zoals ik al zei: áls je rechts gaat rijden laat geen mens je er meer tussen, áls je links gaat rijden komt er altijd wel weer zo'n klapjostie die hem er tussen flikkert. Linksom of rechtsom, de algemene weggebruiker gunt een ander het licht in de ogen niet en denkt werkelijk dat die ene autolengte hem of haar vertraging op gaat leveren.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kwestie van het asfalt optimaal benutten. Het gaat me er niet om vooraan te willen rijden (wat is 'vooraan' überhaupt, er zit altijd wel wat voor je), waar het me wel om gaat is dat het nogal een achterlijk gezicht is om letterlijk 50% van de weg ongebruikt te zien.
Maar goed, je ziet wel vaker dat mensen gefrustreerd reageren als iemand wél gewoon doorrijdt. Zo hebben mensen bij het invoegen ook het liefst dat je je auto er al aan het begin van de invoegstrook tussenknalt, want als je de hele invoegstrook gebruikt ben je maar een asociale hufter met een 'ikke ikke'-mentaliteit die per se vooraan wil staan.
Ander woord voor koekblikquote:Op woensdag 24 november 2010 11:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar je daily driver velgen, die oranje waren toch de slicks?
BTW, het is toch ook een pedaalemmer? Als je op het pedaaltje trapt gaat de klep met een grote zwaai open. De gasklep, welteverstaan
Zo'n actie heb ik ook wel eens uit moeten halen, omdat al die kutvrachtwagens zo dicht achter elkaar reden dat ik er nergens normaal tussen konquote:Op woensdag 24 november 2010 21:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
-Met nat wegdek mij en mijn 35 ton lading afsnijden om vervolgens vol in de rem te gaan omdat je rechtsaf moet. Reactie van mij? Groot licht - toeteren
Begrijpelijk dan ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo'n actie heb ik ook wel eens uit moeten halen, omdat al die kutvrachtwagens zo dicht achter elkaar reden dat ik er nergens normaal tussen kon
Als rechts ruimte is mag je zulke idioten ook rechts inhalen vind ik, zij zijn zelf net zo goed fout bezig.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef Koepert het volgende:
- Mensen die links blijven rijden terwijl rechts ruimte is (of ze nu keurig legaal 120 rijden, of al 130 of maar 110) als er ik blijkbaar meer tempo wil rijden en er is ruimte, ga dan aan de kant...
quote:Op woensdag 24 november 2010 23:40 schreef Komakie het volgende:
Damn als ik dit zo lees maak ik me wel heel weinig druk op de weg.
Het is trouwens wel dat het iets echt nederlands is volgens mij. Ik rij veel in Duitsland en daar is het heel anders.
Ze zeggen daar niet voor niets dat op onze auto's NL staat Nur Links
In vond dat vooral in Italie zo opvallen. Zodra daar maar enige aanwijzing op file was dook iedereen naar links en kon je er rechts gewoon vele honderden meters voorbij kachelenquote:Op donderdag 25 november 2010 03:54 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik kan me dan soms ook irriteren in Duitsland, staan er soms kilometers autos op de linkerbaan! Dan doe ik het maar op de Amerikaanse manier, gewoon recht en links inhalen!
Italie vind ik echt heerlijk om te rijden. Allemaal heethoofden bij elkaar, en dat gaat zo goed als altijd goedquote:Op donderdag 25 november 2010 04:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In vond dat vooral in Italie zo opvallen. Zodra daar maar enige aanwijzing op file was dook iedereen naar links en kon je er rechts gewoon vele honderden meters voorbij kachelen
Verschil is dat jij voor een gevaarlijke situatie zorgt en zij niet (of in ieder geval in veel mindere mate) Dus als jij die idioten rechts inhaalt ben je zelf nog een grotere idioot.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:47 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als rechts ruimte is mag je zulke idioten ook rechts inhalen vind ik, zij zijn zelf net zo goed fout bezig.
Ik zou toch een beetje hulp zoeken, want als je andere mensen gaat belagen wordt het problematisch.quote:Op donderdag 25 november 2010 03:43 schreef theKiD het volgende:
Ja ik schaam me bijzonder over mijn agressie in het verkeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |