Maar als het al een brief is met het verkeerde logo en een verkeerd postbusnummer en een telefoonnummer wat KPN eigenlijk niet gebruikt denk ik dat je ergens anders moet gaan kijken!quote:Op maandag 22 november 2010 12:45 schreef IntensiveGary het volgende:
TS, doe jezelf een lol en zoek als de sodemieter contact met iemand van Case Management. Kans is nl levensgroot dat dit gewoon vanuit collections komt. Dat de de brief apart in de enveloppe zat komt omdat dit soort gevallen met de hand worden behandeld.
Al die mensen hier die 'oplichters, oplichters' roepen zouden het zomaar mis kunnen hebben (ElisaB!)
Edit: Ah, ik zie dat je ze gesproken hebt. Ze mogen overigens vooruitbetaling eisen. Net zoals jij mag weigeren. Dat kun je ze dan alleen niet meer telefonisc meedelen, daar het bellen dan wat lastig zal gaan. Schrap trouwens dat Case Management maar. Die kunnen alleen iets doen als KPN fout zit en dat zitten ze hier niet.
Even op een rijtje.quote:Op maandag 22 november 2010 12:44 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Wat een fucking EIKELS!!!
Ze zeggen dat we MOETEN betalen. Als vooruitbetaling, want zij denken dat we mogelijk niet de kosten kunnen betalen???
Toen ik vroeg of hij inzage had in mijn rekeningen en inkomsten/uitgave patroon was die stil want dat was niet zo.
En ik zou dus MOETEN betalen zonder factuur ed...
Algemene Voorwaarden voor Elektronische Communicatiediensten van KPN *pdf*quote:15.9 KPN is gerechtigd redelijke zekerheid voor de nakoming van de betalingsverplichtingen van de Klant te verlangen, in een naar keuze van KPN aan te geven vorm, zoals een waarborgsom of bankgarantie. De Klant is verplicht op het eerste verzoek van KPN daartoe een dergelijke zekerheid te verschaffen.
Iets van de laatste vijf jaar in elk geval. Ik heb het nooit toegestaan binnen WGR. Je weet namelijk helemaal niet wie hier de oplichter is...quote:Op maandag 22 november 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's wel iets van de laatste tijd overigens. Let alleen wel op dat je hiermee niet dergelijke oplichters in de hand werkt. Dus niet dat je mensen de mogelijkheid ontneemt om te achterhalen of dit oplichting is.
Nee, in de brief die KPN mij gestuurd heeft staat niets in over de kosten van 700 ex BTW. Dat hebben ze mij alleen telefonisch medegedeeld.quote:Op maandag 22 november 2010 12:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Even op een rijtje.
KPN stuurt je een brief met daarin de gemaakte belkosten a 700 excl. BTW.
Je belt het officiele nummer van KPN en die bevestigen dat je per direct moet betalen.
Je ontkent zelf niet dat die kosten redelijkerwijs gemaakt zijn.
Dat mag gewoon volgens de Algemene Voorwaarden.
[..]
Algemene Voorwaarden voor Elektronische Communicatiediensten van KPN *pdf*
nope, is niet online zichtbaar.quote:Op maandag 22 november 2010 12:52 schreef aloe_vera het volgende:
kun je de specificatie wel online inzien?
Dat doet het niet. En TS kan ook gewoon wachten op de factuur met specificatie hoor. Alleen zal haar moeder binnen nu en een paar dagen niet meer uit kunnen bellen... En als ze het niet vertrouwt kan ze altijd via 0900-0244 of de Primafoon het nummer van Collections opvragen.quote:Op maandag 22 november 2010 12:48 schreef fruityloop het volgende:
Dit wijkt zo ver af van de normale gang van facturering bij KPN, dat het m.i. toch wel wat verdacht is, en dus ook zo behandeld dient te worden. Eerst een specificatie, dan de factuur betalen.
Dat doet verder niets af aan die voorwaarde die stelt dat KPN een zekerheid mag verlangen en dat de klant verplicht is die op eerste verzoek te verschaffen.quote:Op maandag 22 november 2010 12:52 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Nee, in de brief die KPN mij gestuurd heeft staat niets in over de kosten van 700 ex BTW. Dat hebben ze mij alleen telefonisch medegedeeld.
Afdelingen bij KPN. Collections doet - zoals de naam reeds doet vermoeden - de incasso's. Klanten waar het account opeens een piek vertoont komen daar op een schermpje tevoorschijn.quote:
stel: je komt als klant niet je verplichting na om een betalingsgarantie op eerste verzoek te leveren. Is dit nu significant anders dan een keer een acceptgiro missen of te weinig saldo op je rekening te hebben staan? Dan krijg je namelijk ook gewoon een herinnering thuis, evt met een paar euro extra, maar afsluiting zit toch een stuk verder in de rit.quote:Op maandag 22 november 2010 12:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat doet verder niets af aan die voorwaarde die stelt dat KPN een zekerheid mag verlangen en dat de klant verplicht is die op eerste verzoek te verschaffen.
Dus als Piet Paulusma klaagt over zijn mobieltje komt ie daar uit ipv bij de reguliere surinaams sprekende service desk?quote:Op maandag 22 november 2010 12:58 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Afdelingen bij KPN. Collections doet - zoals de naam reeds doet vermoeden - de incasso's. Klanten waar het account opeens een piek vertoont komen daar op een schermpje tevoorschijn.
Case Management is - simpel gezegd - een soort super service desk. Hier komen de directieklachten, bekende Nederlanders, klachten via consumentenprogramma's enzovoort terecht.
Ja, dat heeft ze dus net gedaan kennelijk.quote:Op maandag 22 november 2010 13:02 schreef Injetta het volgende:
Het klinkt als oplichting, maar als je het nummer van de KPN belt, dan weten ze ervan?
Echt bizar........quote:Op maandag 22 november 2010 13:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, dat heeft ze dus net gedaan kennelijk.
KPN is volstrekt van de pot gerukt, maar in dezen hebben ze absoluut gelijk. Denk je dat dit de eerste keer is dat ze met dit bijltje gehakt hebben? Dit is om te voorkomen dat er straks een post wordt geplaatst met als titel: KPN stuurt faktuur van 10.000 euro, oplichters!quote:Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef aloe_vera het volgende:
stel: je komt als klant niet je verplichting na om een betalingsgarantie op eerste verzoek te leveren. Is dit nu significant anders dan een keer een acceptgiro missen of te weinig saldo op je rekening te hebben staan? Dan krijg je namelijk ook gewoon een herinnering thuis, evt met een paar euro extra, maar afsluiting zit toch een stuk verder in de rit.
Of ik KPN echt nog gekker dan ik denk?![]()
Yup. En gegarandeerd dat zijn probleem in no time verholpen is.quote:Op maandag 22 november 2010 13:02 schreef Maanvis het volgende:
Dus als Piet Paulusma klaagt over zijn mobieltje komt ie daar uit ipv bij de reguliere surinaams sprekende service desk?
Telefoonnummer is na een internetcheck (TS heeft via PM het nummer verstuurd) wel degelijk een KPN nummer.quote:Op maandag 22 november 2010 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand, en de ouders van TS zijn ook bereidwillig genoeg, maar waarom direct gaan betalen aan een bedrijf dat normaal altijd de rekeningen op tijd betaald krijgt als ze een factuur sturen, en nu uit het niets ineens dreigen met afsluiting zonder een factuur te hebben gestuurd?
Het ziet er idd naar uit dat iemand probeert de ouders van TS op te lichten, zeker gezien het rekeningnummer en telefoonnummer geen standaard KPN-nummers zijn.
Collections zit ook in Rotterdam... maar dat neemt niet weg dat als de ouders van TS gewoon normale klanten zijn die altijd probleemloos hun rekening betalen, en ze een verklaring hebben voor de verhoogde belkosten, het op z'n minst discutabel is dat er een vooruitbetaling geeist wordt op straffe van afsluiting.quote:Op maandag 22 november 2010 13:13 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Telefoonnummer is na een internetcheck (TS heeft via PM het nummer verstuurd) wel degelijk een KPN nummer.
Was dat een KPN'er? Want die moeten vrij eenvoudig facturen in kunnen zien. Dat weet ik heel zeker.quote:Op maandag 22 november 2010 12:44 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Wat een fucking EIKELS!!!
Ze zeggen dat we MOETEN betalen. Als vooruitbetaling, want zij denken dat we mogelijk niet de kosten kunnen betalen???
Toen ik vroeg of hij inzage had in mijn rekeningen en inkomsten/uitgave patroon was die stil want dat was niet zo.
En ik zou dus MOETEN betalen zonder factuur ed...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |