abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 15:03:44 #251
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89013527
Ik vind het nu wel een beetje raar worden. Dus, het was wel KPN. KPN deed heel erg moeilijk, zonder enige aanleiding vanuit TS. Het hele gezeik was volgens TS begonnen vanwege het feit dat TS en ouders geen factuur in konden zien, waarop te zien was dat er inderdaad 700 euro aan kosten gemaakt was in die 10 dagen.

Uiteindelijk is nu het verhaal dat ze online wel de rekening kan zien, en nu blijkt dus dat het bedrag van 700 euro helemaal correct is, en nu is het probleem ineens hoe men @ KPN reageert?

Ik vind blijf het een raar verhaal vinden.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 november 2010 @ 15:03:46 #252
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89013529
quote:
Op maandag 22 november 2010 14:51 schreef smurfinnetje78 het volgende:
belmiepen zijn het idd van het soort aso,

want gewoon de telefoon ophangen en niet eens luisteren ben ik echt zo klaar mee.

Ik betaal netjes, stuur alles netjes op.
vraag alleen een bevestiging zodat de niet afsluiting zwart op wit staat.
En dat weigeren ze gewoon...

Ik vind dat echt te aso voor woorden!
Want dan kan ik ze niet erop aanspreken als ik toch afgesloten wordt??
En dan laten zij het liggen en heb ik nog steeds het probleem en ben die 700e armer....
Het is niet de schuld van die belmiepen, maar van KPN. Zij maken het beleid, niet die belmiepen.

Maak je overigens geen zorgen: je hebt betaald, en je kunt dat aantonen ook. Als KPN administratief gaat kloten is dat vervelend, maar het feit dat ze je geen bevestiging sturen verslechtert je situatie niet.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89013613
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:51 schreef smurfinnetje78 het volgende:
belmiepen zijn het idd van het soort aso,

want gewoon de telefoon ophangen en niet eens luisteren ben ik echt zo klaar mee.

Ik betaal netjes, stuur alles netjes op.
vraag alleen een bevestiging zodat de niet afsluiting zwart op wit staat.
En dat weigeren ze gewoon...

Ik vind dat echt te aso voor woorden!
Want dan kan ik ze niet erop aanspreken als ik toch afgesloten wordt??
En dan laten zij het liggen en heb ik nog steeds het probleem en ben die 700e armer....
Veel bedrijven werken tegenwoordig zo om ergere situaties te voorkomen. Stel dat het wel misbruik was, dan was de schade nu beperkt geweest. Het is geen misbruik, maar dat moet je wel aantonen.

Volgens mij zit TS aan het begin van een facturatie periode. Stel dat het misbruik was, KPN had niets gedaan, dan had TS begin januari 2011 toch een toffe verrassing gehad! :) Een laat kerstgeschenk, zeg maar.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 22 november 2010 @ 15:08:40 #254
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89013717
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:46 schreef smurfinnetje78 het volgende:
fucking aso's!!! Lompe hoeren daar. Excuses voor de taal.

ik mail ze zoals gevraagd. waarin ze mij tertug zouden bevestigen.
Maar dat weigeren ze dus??

Ik moet alles doen? En zij hoeven niks te bevestigen????
In principe niet maar het is natuurlijk best wel lomp.
Het is geen moeite en zou veel beter over komen. Ik vind dit eerlijk gezegd wel een reden om je verhaal hier eens te doen: http://www.telecomklachten.nl/

Misschien lost het niets op voor jou maar wellicht wel voor anderen? Ze behandelen je als halve crimineel na jarenlang normaal netjes betaald te hebben.
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 november 2010 @ 15:09:32 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89013750
Naar welk land is er eigenlijk gebeld? Misschien maakt dat duidelijk of 700 euro een logisch bedrag is of niet.

Ik vind het wel raar dat ze geen specificatie kunnen leveren. Die moet er zijn, waar komt anders die 700 euro vandaan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 november 2010 @ 15:11:02 #256
145755 kahaarin
pi_89013813
Sorry quote ipv edit. :D
be nice or go away
pi_89013831
Je zal toch maar net een paar dagen niet thuis zijn en bij thuiskomst plotseling afgesloten zijn.
pi_89013871
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:08 schreef kahaarin het volgende:

[..]

In principe niet maar het is natuurlijk best wel lomp.
Het is geen moeite en zou veel beter over komen. Ik vind dit eerlijk gezegd wel een reden om je verhaal hier eens te doen: http://www.telecomklachten.nl/

Misschien lost het niets op voor jou maar wellicht wel voor anderen? Ze behandelen je als halve crimineel na jarenlang normaal netjes betaalt te hebben.
Lees mijn post eens. Bedrijven doen dit niet voor niets. TS merkt het nu, omdat KPN erover begint. Maar wat als KPN de mond had gehouden, en TS nog 1,5 maand zo door was gegaan. Dan was er een factuur van over de 2000 Euro op de deurmat gedonderd. En dan haken veel mensen af, en heeft de klant een issue, maar KPN ook. Dus wat heb je liever? Dat KPN nu vast op haar hoede is, en daarmee klant beschermd, of de donderslag bij heldere hemel aan het eind van de twee maandelijkse factuurtermijn? Jij mag kiezen.
pi_89013915
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Je zal toch maar net een paar dagen niet thuis zijn en bij thuiskomst plotseling afgesloten zijn.
En nogmaals, dat zou maar niet zo zijn, en één of andere onverlaat heeft jou lijn misbruikt. Als verrassing krijg je bij de volgende factuur termijn een rekening voor een vermogen. En dan?
  maandag 22 november 2010 @ 15:16:25 #260
145755 kahaarin
pi_89013998
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Lees mijn post eens. Bedrijven doen dit niet voor niets. TS merkt het nu, omdat KPN erover begint. Maar wat als KPN de mond had gehouden, en TS nog 1,5 maand zo door was gegaan. Dan was er een factuur van over de 2000 Euro op de deurmat gedonderd. En dan haken veel mensen af, en heeft de klant een issue, maar KPN ook. Dus wat heb je liever? Dat KPN nu vast op haar hoede is, en daarmee klant beschermd, of de donderslag bij heldere hemel aan het eind van de twee maandelijkse factuurtermijn? Jij mag kiezen.
Dat het een goed idee is om bij vreemd/ander telefoongebruik een vinger aan de pols te houden, daar verschillen we niet over van mening.

TS heeft alles heel netjes en snel opgelost en de prnt scrn gestuurd, op dat moment mag je als KLANT, met een voorbeeldige betaalhistorie, verwachten dat zij ook een beetje flexibel zijn en zelf ook even een prnt scrn maken zodat zij (gok ik, smurfinnetje. ;) ) alles ook compleet heeft.
be nice or go away
pi_89014025
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Goed om te lezen dat het ondanks de starheid van Collections bijna achter de rug is. Laat je ons ook horen hoe het afloopt?
Zo ben ff klaar achter de pc.
Heb het nu gefaxt. Faxen met ontvangst bevestiging schijnt rechtsgeldig te zijn. Mail versturen blijkbaar nog niet...

Naja, we merken vanavond wel of we nog kunnen bellen :)

Ik ga even wat voor mn baas doen!

Bedankt voor het meedenken allemaal!
  maandag 22 november 2010 @ 15:17:59 #262
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89014050
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:13 schreef AlphaOmega het volgende:
En nogmaals, dat zou maar niet zo zijn, en één of andere onverlaat heeft jou lijn misbruikt. Als verrassing krijg je bij de volgende factuur termijn een rekening voor een vermogen. En dan?
Er staat ze niks in de weg om de dure nummers te blokkeren en gewoon binnen nederland open te laten staan. Maar dat is natuurlijk weer iets te servicegericht.

Ik vind het prima dat ze misbruik en hoge kosten willen voorkomen, maar dat strookt niet helemaal met het "binnen 2 dagen betalen" geneuzel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89014096
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:16 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat het een goed idee is om bij vreemd/ander telefoongebruik een vinger aan de pols te houden, daar verschillen we niet over van mening.

TS heeft alles heel netjes en snel opgelost en de prnt scrn gestuurd, op dat moment mag je als KLANT, met een voorbeeldige betaalhistorie, verwachten dat zij ook een beetje flexibel zijn en zelf ook even een prnt scrn maken zodat zij (gok ik, smurfinnetje. ;) ) alles ook compleet heeft.
Je hebt deels gelijk. Onder deze omstandigheden moet het even rechtsgeldig worden kortgesloten. De fax, die TS noemt, is dat, dus bij deze is het volgens mij gewoon ook geregeld. Maar stel dat de KPN ipv de klant een oplichter te spreken zou krijgen, dan kan die dus met redelijke eenvoud zijn/haar praktijken voortzetten. Even snel handjeklap is dus juist wat vandaag de dag niet meer zo makkelijk is, hoe voorbeeldig je historie ook is.
pi_89014104
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Er staat ze niks in de weg om de dure nummers te blokkeren en gewoon binnen nederland open te laten staan. Maar dat is natuurlijk weer iets te servicegericht.

Ik vind het prima dat ze misbruik en hoge kosten willen voorkomen, maar dat strookt niet helemaal met het "binnen 2 dagen betalen" geneuzel.
Inderdaad, bellen of een brief met een waarschuwing: prima. Je plotseling verplichten om 700 euro voor een onbekende factuur te laten betalen in een dag... dat is gestoord. Zeker als daarbij gedreigd wordt met afsluiten en melding bij het bkr.
  maandag 22 november 2010 @ 15:23:28 #265
145755 kahaarin
pi_89014188
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:19 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Je hebt deels gelijk. Onder deze omstandigheden moet het even rechtsgeldig worden kortgesloten. De fax, die TS noemt, is dat, dus bij deze is het volgens mij gewoon ook geregeld. Maar stel dat de KPN ipv de klant een oplichter te spreken zou krijgen, dan kan die dus met redelijke eenvoud zijn/haar praktijken voortzetten. Even snel handjeklap is dus juist wat vandaag de dag niet meer zo makkelijk is, hoe voorbeeldig je historie ook is.
De fax heeft zij gestuurd, als blijkt dat ze toch worden afgesloten dan wordt het weer een heel gedoe om dat weer ongedaan te maken, met een berichtje dat de fax is ontvangen is dat veel sneller geregeld. Dat is nu juist wat de KPN niet wilde doen. Vind ik een beetje lomp, ze gaan er bij voorbaat van uit dat het fout zit, dat vind ik niet verkeerd maar als alles dan is opgelost zouden ze zelf ook een kleine moeite kunnen doen toch? ;)
be nice or go away
pi_89014259
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:20 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Inderdaad, bellen of een brief met een waarschuwing: prima. Je plotseling verplichten om 700 euro voor een onbekende factuur te laten betalen in een dag... dat is gestoord. Zeker als daarbij gedreigd wordt met afsluiten en melding bij het bkr.
Je hebt je klant wel in één klap actief, en kan snel tot actie overgaan als de klant niet zou reageren. Je wilt niet weten hoeveel mensen met torenhoge telecom facturen nat zijn gegaan. En als je in je recht staat is alles gewoon heel netjes in ere te herstellen. En het puntje blijft wat je liever hebt. Je bent net 20 van de 61 facturatiedagen onderweg en hebt al een factuur van dik 700 Euro. Zonder melding zou dat dus met gemak naar dik 2000 kunnen oplopen als KPN heel schattig het mondje had gehouden.

In deze situaties is de kans vandaag de dag groot dat het misbruik is. Maar wij zijn daar allemaal nog veel te schattig mee. Ik zat 7 jaar geleden in Australië met iemand te lunchen die toevallig de dag ervoor in Hong Kong en Singapore was geweest, en daar haar creditcard had gebruikt. Ze werd direct gebeld door de maatschappij of dat wel juist was. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik zit ook wel vaker in verschillende landen, kort na elkaar.
pi_89014568
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Je hebt je klant wel in één klap actief, en kan snel tot actie overgaan als de klant niet zou reageren. Je wilt niet weten hoeveel mensen met torenhoge telecom facturen nat zijn gegaan. En als je in je recht staat is alles gewoon heel netjes in ere te herstellen. En het puntje blijft wat je liever hebt. Je bent net 20 van de 61 facturatiedagen onderweg en hebt al een factuur van dik 700 Euro. Zonder melding zou dat dus met gemakt naar dik 2000 kunnen oplopen als KPN heel schattig het mondje had gehouden.

In deze situaties is de kans vandaag de dag groot dat het misbruik is. Maar wij zijn daar allemaal nog veel te schattig mee. Ik zat 7 jaar geleden in Australië met iemand te lunchen die toevallig de dag ervoor in Hong Kong en Singapore was geweest, en daar haar creditcard had gebruikt. Ze werd direct gebeld door de maatschappij of dat wel juist was. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik zit ook wel vaker in verschillende landen, kort na elkaar.
Hoe je het ook wendt of keert: ik vind zo'n belachelijk korte betalingstermijn echt niet kunnen. Er zijn denk ik een hoop mensen die geen 700 euro achter de hand hebben. En dat al zeker niet binnen een dag ergens vandaan kunnen toveren. Na 6 weken, op het moment van de gewone afrekening, is dat een heel ander verhaal.

Als ik zelf zo'n rekening zou krijgen, dan zou ik - met mijn goede inkomsten- ook een probleem hebben. Mijn salaris komt van de week weer binnen, op mijn betaalrekening staat nu iets van 400 na het afboeken van mijn vaste lasten in het begin vd maand en 800-1000 euro spaargeld na binnenkomst salaris. Ik heb een hoop geld op mijn spaarrekening staan, maar overboeken naar mijn betaalrekening duurt ook weer 1-2 dagen. Nou dan ben je blijkbaar al afgesloten bij KPN :X

(OK, ik kan nog rood staan op mijn rekening, maar goed, dat kan ook niet iedereen)

[ Bericht 0% gewijzigd door aloe_vera op 22-11-2010 15:49:46 ]
pi_89014684
quote:
Op maandag 22 november 2010 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Je hebt je klant wel in één klap actief, en kan snel tot actie overgaan als de klant niet zou reageren. Je wilt niet weten hoeveel mensen met torenhoge telecom facturen nat zijn gegaan. En als je in je recht staat is alles gewoon heel netjes in ere te herstellen. En het puntje blijft wat je liever hebt. Je bent net 20 van de 61 facturatiedagen onderweg en hebt al een factuur van dik 700 Euro. Zonder melding zou dat dus met gemak naar dik 2000 kunnen oplopen als KPN heel schattig het mondje had gehouden.

Er wordt natuurlijk gekeken naar de reguliere gang van zaken qua belgedrag bij een klant om te kijken of iets afwijkend is. Als jij elke maand voor 2000 belt krijg je echt geen briefje wanneer je een keertje 2500 verbelt. Bel je echter elke maand voor 100 en nu ineens voor 1000, dan wel.

Eigenlijk vind ik het heel klantvriendelijk van KPN om tijdig te wijzen op hoge kosten, hiermee voorkom je veel Tros Radar taferelen van mensen die zeggen 'KPN had heus wel iets kunnen laten weten'. Dat KPN gelijk betaling verlangt is ook niet onredelijk, je hebt die diensten immers afgenomen en staat niet bekend als een grote rekening betaler. En ja...zonder dreigen met afsluiting krijg je die mensen dus nooit te pakken.

Uitgaan van de theorie dat de KPN processen je op basis van achternaam anders behandelen is natuurlijk nooit een goed startpunt om helder te kunnen communiceren.
  maandag 22 november 2010 @ 15:47:48 #269
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89015118
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:37 schreef Wokkel het volgende:
Eigenlijk vind ik het heel klantvriendelijk van KPN om tijdig te wijzen op hoge kosten, hiermee voorkom je veel Tros Radar taferelen van mensen die zeggen 'KPN had heus wel iets kunnen laten weten'.
Dat is ook prima, maar ik vind het bizar dat het kennelijk normaal is gewoon te dreigen met afsluiting als iemand al 33 jaar klant is en er nooit betalingsissues zijn geweest. Dan moet je je als bedrijf toch eens gaan afvragen of je opvattingen over klantvriendelijkheid nog van deze tijd zijn. Dreigen met afsluiten doe je volgens mij pas als er onenigheid bestaat over het al dan niet betalen, tot die tijd is er geen enkele reden niet vriendelijk en behulpzaam te zijn.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89015313
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:47 schreef Catbert het volgende:

Dat is ook prima, maar ik vind het bizar dat het kennelijk normaal is gewoon te dreigen met afsluiting als iemand al 33 jaar klant is en er nooit betalingsissues zijn geweest. Dan moet je je als bedrijf toch eens gaan afvragen of je opvattingen over klantvriendelijkheid nog van deze tijd zijn. Dreigen met afsluiten doe je volgens mij pas als er onenigheid bestaat over het al dan niet betalen, tot die tijd is er geen enkele reden niet vriendelijk en behulpzaam te zijn.
Als iemand al dertig jaar vrijwel hetzelfde bedrag per twee maanden betaalt en opeens gaat dat gemiddelde zeven keer over de kop in een paar dagen, gaan de alarmbellen af. Als je dan een vrijblijvend briefje stuurt met de vraag of er contact kan worden opgenomen, kan ik je garanderen dat er niet één klant terugbelt. Ondertussen lopen de kosten door en kan KPN weer op komen draven bij Radar of Kassa ;)

Ja, voor de mensen die te goeder trouw zijn is het even zuur. Echter geldt voor pakweg 99.5% procent dat de wake up call nodig was...
pi_89015327
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:47 schreef Catbert het volgende:

[..]

Korte klap, om groter drama te voorkomen. Ik vind het heel goed. En blijkbaar kon TS ook snel genoeg reageren. Dat ging ze in ieder geval wel doen, precies wat KPN hoopte.
pi_89015421
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:51 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja, voor de mensen die te goeder trouw zijn is het even zuur. Echter geldt voor pakweg 99.5% procent dat de wake up call nodig was...
In dit geval was dat ook zo.
  maandag 22 november 2010 @ 15:53:32 #273
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_89015423
KPN is één en al drama, snap werkelijk waar niet waarom mensen nog zaken doen in mijn ogen malafide bedrijf.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 22 november 2010 @ 15:59:12 #274
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89015672
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:51 schreef IntensiveGary het volgende:
Als iemand al dertig jaar vrijwel hetzelfde bedrag per twee maanden betaalt en opeens gaat dat gemiddelde zeven keer over de kop in een paar dagen, gaan de alarmbellen af. Als je dan een vrijblijvend briefje stuurt met de vraag of er contact kan worden opgenomen, kan ik je garanderen dat er niet één klant terugbelt. Ondertussen lopen de kosten door en kan KPN weer op komen draven bij Radar of Kassa ;)

Ik vind het ook prima dat er wat aan gedaan wordt. Die hoge kosten komen ergens vandaan, bijvoorbeeld buitenlandse nummers. Ik vind het prima dat er dan alleen preventief die nummers afgesloten worden maar dat ze nog wel binnen NL kunnen bellen. Dat is klantvriendelijk. Binnen 2 dagen betaling eisen en anders volledig afsluiten niet. Krijg je meteen zo'n wanbetaler-predicaat opgestempeld.
pi_89015829
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:59 schreef Catbert het volgende:

Ik vind het ook prima dat er wat aan gedaan wordt. Die hoge kosten komen ergens vandaan, bijvoorbeeld buitenlandse nummers. Ik vind het prima dat er dan alleen preventief die nummers afgesloten worden maar dat ze nog wel binnen NL kunnen bellen. Dat is klantvriendelijk. Binnen 2 dagen betaling eisen en anders volledig afsluiten niet. Krijg je meteen zo'n wanbetaler-predicaat opgestempeld.
Eens. De botte behandeling heeft de klant niet verdiend. Daar valt ook zeker wel een slag te maken voor KPN. Zal echter niet gaan gebeuren, gezien de bedrijfsvoering bij KPN. Maar dan gaan we een beetje te ver de diepte in, denk ik. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')