Ik ben ook bereidwillig. Wil het graag oplossenquote:Op maandag 22 november 2010 13:43 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk kennis van de processen binnen KPN, zo leren we ook nog eens wat.
Het ging in mijn post niet eens over KPN, maar in het algemeen. Overigens roep ik niet snel "jai dieskriemieneren", puur omdat ik Nederlander ben (geboren en getogen, eveneens in Nederlandse Militaire dienst geweest), alleen de naam is nu eenmaal niet Jansen/de Vries
Met KPN heb ik slechts 1 aanvaring gehad (door eigen schuld overigens), is prima en behulpzaam opgelost, ook door de bereidwillige houding van mezelf t.o.v. Collections.
Edit: Nu maar weer Ontopic
Om terug te komen hierop:quote:Op maandag 22 november 2010 13:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel. Ze kunnen de lopende faktuur inkijken. Eventueel printscreentje maken en dit naar klant mailen. Wat ik vermoed - en als ik het mis heb, TS, Sorry- is dat TS heel erg boos het nummer op de brief heeft gebeld en flink heeft geblazen naar de collections medewerker (op maandagmorgen) en dat zo het proces een beetje vastgelopen is.
Via 0900-0244 is kan zelfs de eerstelijnsknuppel die faktuur inzien en anders moet ze even vragen of de boel doorgezet kan worden naar de TSD. Die kunnen op zich ook niets doen, want geen technisch probleem, maar ze kunnen wel even vriendjes bij KR of CMT inseinen...
Ik kan mijn online rekening niet eens opvragen...quote:Op maandag 22 november 2010 13:50 schreef Leandra het volgende:
Bij je online rekeningen kun je de huidige belstatus niet zien?
Primafoon mag officieel geen klachten inschieten. Dit om te voorkomen dat alle klanten massaal naar Primafoon gaan met klachten. Kans dat je daar succes gaat boeken is zo goed als nihil. Enige dat misschien helpt is gillen enschreeuwen tegen de bedrijfsleider. Misschien dat hij iets voor je kan doen via een binnendoortje.. zou er echter niet op rekenen.quote:Op maandag 22 november 2010 13:49 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Om terug te komen hierop:
Ik heb met een eerstelijnsmedewerker van het 09000244 nr gesproken en uitleg gegeven. Die heeft even (wrs weer met collection gebeld) en werd ik naar iemand van daar weer doorgezet. Die totaal niet wilde meedenken in oplossingen of betalingsmogelijkheden voor dit bedrag.
Dus ja het is starheid daar. Maar wat moet je dan als particulier?
Ik kan niet veel anders dan blijven bellen en blijven vragen, maar dat houdt nu op. Want ga zo richting de primafoon die mogelijk daar nog even verder kunnen helpen met hun contactpunten in het helpcentrum...
hmm ok.quote:Op maandag 22 november 2010 13:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Primafoon mag officieel geen klachten inschieten. Dit om te voorkomen dat alle klanten massaal naar Primafoon gaan met klachten. Kans dat je daar succes gaat boeken is zo goed als nihil. Enige dat misschien helpt is gillen enschreeuwen tegen de bedrijfsleider. Misschien dat hij iets voor je kan doen via een binnendoortje.. zou er echter niet op rekenen.
Hebben je ouders Vaste Telefonie of Internet Plus Bellen?
Gelukt, eens kijken wat daar staat..quote:Op maandag 22 november 2010 13:50 schreef Leandra het volgende:
Bij je online rekeningen kun je de huidige belstatus niet zien?
Dat is niet zo gek, omdat er vrij veel wanbetalers zijn met een buitenlandse achternaam.quote:Op maandag 22 november 2010 13:27 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ja en die aanleiding is er echt NIET!!
Ik weet niet hoe vaak ik dat nog moet herhalen.
Maar ik heb in de afgelopen 33 jaar wel gemerkt dat zodra er ergens een buitelandse achternaam staat men maar moeilijk moet doen. Want zodra je met de achter De Vries belt mensen vele malen makkelijker zijn.
En dan nog is mijn moeder gewoon Nederlandse (met een buitelandse achternaam) en ben ik ook gewoon Nederlandse met nederlandse opvoeding en normen en waarden.
Dus nee, wij werken ook gewoon voor ons geld. Goede banen, braaf alles betalen. Niks geen addertjes onder het gras daarover.
Dan nog mag je niet oordelen op naam. Wanneer er veel Friezen zijn die een dubieuze betaalhistorie hebben is niet iedere Fries verkeerd (in betalen danquote:Op maandag 22 november 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek, omdat er vrij veel wanbetalers zijn met een buitenlandse achternaam.
Nu nog met moeders checken of de belmomenten kloppen en dan netjes betalen. Ben je van het probleem af.quote:Op maandag 22 november 2010 14:03 schreef smurfinnetje78 het volgende:
zo he he!
Na net nog een keer naar dat mooie 0900 nr gebeld te hebben omdat ik mijn online rekening niet in kon zien. Een behulpzame medewerker die zag dat er bij hun wat was foutgelopen.
Dat heeft ze aangepast en nu kan ik dan idd in mijn rekening.
En nu zie ik idd die kosten van 700e.
Dus probleem 1 opgelost. Kosten zijn zichtbaar bij mij!
en, zijn de kosten logisch en kloppend?quote:Op maandag 22 november 2010 14:03 schreef smurfinnetje78 het volgende:
zo he he!
Na net nog een keer naar dat mooie 0900 nr gebeld te hebben omdat ik mijn online rekening niet in kon zien. Een behulpzame medewerker die zag dat er bij hun wat was foutgelopen.
Dit ga je niet leuk vinden, maar eigenlijk is het enige dat je NU zou kunnen doen: betalen. Collections is ontzettend star en als zij niet voor de gestelde datum geld zien, gaat de knop om.quote:Op maandag 22 november 2010 13:56 schreef smurfinnetje78 het volgende:
hmm ok.
Grr want kan ik dan doen?? Want via het 0900 nr wordt ik steeds weer naar Collection doorgezet. En daar zijn ze dus niet behulpzaam...
Ze hebben een belvrij abo.
Das al heel wat...quote:Op maandag 22 november 2010 14:03 schreef smurfinnetje78 het volgende:
zo he he!
Ga jij even olie op het vuur gooien, misbaksel. Je moest eens weten hoeveel autochtonen hun rekeningen niet betalen. Is totaal niet aan de orde in deze zaak.quote:Op maandag 22 november 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:
Dat is niet zo gek, omdat er vrij veel wanbetalers zijn met een buitenlandse achternaam.
idd!quote:Op maandag 22 november 2010 14:05 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Nu nog met moeders checken of de belmomenten kloppen en dan netjes betalen. Ben je van het probleem af.
Dat het allemaal niet helemaal klantvriendelijk is verlopen is ontzettend jammer natuurlijk.
Keurig. Dus toch de behulpzame medewerker gevonden. Da's overigens al heel wat. Succes met de verdere afwikkelingquote:Op maandag 22 november 2010 14:03 schreef smurfinnetje78 het volgende:
zo he he!
Nee idd. Fijn dat ze de melding doen van een hoge rekening.quote:Op maandag 22 november 2010 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Das al heel wat...
Kan me voorstellen dat je dan wat inschikkelijker wordt, ik zou echter wel betalen aan het nummer waar normaal KPN ook op wordt overgemaakt, als ik al zou betalen, persoonlijk vind ik de rekening nog steeds niet schokkend hoog genoeg om er drama van te maken bij een vaste klant.
Volgens rechtsbijstand wel...quote:Op maandag 22 november 2010 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Dit levert geen BKR-registratie op, volgens mij.
Klagen ga ik zeker nog op alle genoemde manieren zeker doen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dit ga je niet leuk vinden, maar eigenlijk is het enige dat je NU zou kunnen doen: betalen. Collections is ontzettend star en als zij niet voor de gestelde datum geld zien, gaat de knop om.
Wat je zou kunnen doen is heel hard klagen bij iedereen die het horen wil. Stuur mailtjes naar ad.scheepbouwer@kpn.com, direktie@kpn.com enzovoort. Die komen uit bij het secretariaat en ook die gaan weer naar de klachtenafdelingen. Vergeet ook niet een klacht aan te maken via de website, zoals ik al eerder meldde. Zo heb je binnen een dag of twee iemand aan de lijn die je gegevens kan bekijken en je inzage kan geven. Mocht de factuur onterecht zijn, zorgen zij er ook voor dat je geld snel terugkomt.
Tenzij je iemand bij de eerste lijn of collections aan de lijn krijgt die wel behulpzaam is, is bovenstaande de snelste wijze.
NIET DOEN! Gewoon op de gegevens die je van collections hebt gekregen. Die rekening is er niet zomaar. Overmaken naar het reguliere rekningnummer zorgt ervoor dat je centje even 'kwijt' zijn en dan mag je - in het gunstigste geval - printscreentjes gaan mailen om te bewijzen dat je echt hebt betaald. Als je pech hebt tref je weer een brok chagrijn en word je alsnog afgesloten.quote:Op maandag 22 november 2010 14:07 schreef Leandra het volgende:
ik zou echter wel betalen aan het nummer waar normaal KPN ook op wordt overgemaakt, als ik al zou betalen,
Dat ontken ik toch ook niet?quote:Op maandag 22 november 2010 14:07 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ga jij even olie op het vuur gooien, misbaksel. Je moest eens weten hoeveel autochtonen hun rekeningen niet betalen. Is totaal niet aan de orde in deze zaak.
Het is hetzelfde rekeningnr als waar ze standaard naar overmaken.quote:Op maandag 22 november 2010 14:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
NIET DOEN! Gewoon op de gegevens die je van collections hebt gekregen. Die rekening is er niet zomaar. Overmaken naar het reguliere rekningnummer zorgt ervoor dat je centje even 'kwijt' zijn en dan mag je - in het gunstigste geval - printscreentjes gaan mailen om te bewijzen dat je echt hebt betaald. Als je pech hebt tref je weer een brok chagrijn en word je alsnog afgesloten.
Het is vergelijkbaar met postcodediscriminatie: mag ook niet, maar het is schering en inslag.quote:Op maandag 22 november 2010 14:04 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Dan nog mag je niet oordelen op naam. Wanneer er veel Friezen zijn die een dubieuze betaalhistorie hebben is niet iedere Fries verkeerd (in betalen dan)
het is verder totaal niet relevant voor dit topic. Dus wat mij betreft kunnen we het hierbij laten! En hoort die discussie hier niet thuis!quote:Op maandag 22 november 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook niet?
Het percentage wanbetalers onder mensen met een buitenlandse achternaam schijnt echter hoger te zijn dan verwacht mag worden ogv hun aandeel in de bevolking. Ik doe niets anders dan de wellicht wat weinig meewerkende opstelling verklaren, dat is alles.
Dan moet KPN daar maar een fatsoenlijke oplossing voor bedenken, zoals bijvoorbeeld het sturen van een brief waarin de logo's wel kloppen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
NIET DOEN! Gewoon op de gegevens die je van collections hebt gekregen. Die rekening is er niet zomaar. Overmaken naar het reguliere rekningnummer zorgt ervoor dat je centje even 'kwijt' zijn en dan mag je - in het gunstigste geval - printscreentjes gaan mailen om te bewijzen dat je echt hebt betaald. Als je pech hebt tref je weer een brok chagrijn en word je alsnog afgesloten.
Ah, nog schijnheilig ook. De weinig meewerkende opstelling was al verklaard. Het enige dat jij nog even kwam doen was nog even prikken.quote:Op maandag 22 november 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:
Het percentage wanbetalers onder mensen met een buitenlandse achternaam schijnt echter hoger te zijn dan verwacht mag worden ogv hun aandeel in de bevolking. Ik doe niets anders dan de wellicht wat weinig meewerkende opstelling verklaren, dat is alles.
Als iemand ruim 30 jaar klant is en een betaalhistorie heeft die uitmuntend is dan heb je als bedrijf geen reden om zo te reageren om een paar honderd euro, ongeacht wat voor achternaam die persoon heeft.quote:Op maandag 22 november 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ah, in dat geval heb je ws ook iets van een kenmerk gekregen? wees daar secuur of hou even contact met collections. Zou zuur zijn als je wel betaalt, maar alsnog wordt afgesloten. en natuurlijk is KPN dan wel fout, maar daar heb je zo weinig aanquote:Op maandag 22 november 2010 14:14 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Het is hetzelfde rekeningnr als waar ze standaard naar overmaken.
Ook een 2059XXX nr. Daar worden 1x/2 maanden de rekening naar over gemaakt. En dat moet nu ook.
Komt niet overeen met wat jullie hier zeiden...Maar met nr hebben we nog nooit gezeik gehad dus dat houden we netjes aan!
bedankt voor het meedenken iig.
Nee geen kenmerk gekregen. Moet ovv hoge telefoonkosten en ons tel.nr gaan betalen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, in dat geval heb je ws ook iets van een kenmerk gekregen? wees daar secuur of hou even contact met collections. Zou zuur zijn als je wel betaalt, maar alsnog wordt afgesloten. en natuurlijk is KPN dan wel fout, maar daar heb je zo weinig aan
Dit soort hufterig gedrag (op donderdag een brief sturen die op vrijdag aankomt en daarin eisen dat direct contact opgenomen wordt, en in dat telefonische contact eisen dat er diezelfde werkdag bedrag X wordt overgemaakt) zou voor mij reden zijn na 30 jaar trouwe klant zijn m'n aansluiting op te zeggen, en een ander bedrijf te zoeken om mee te bellen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, in dat geval heb je ws ook iets van een kenmerk gekregen? wees daar secuur of hou even contact met collections. Zou zuur zijn als je wel betaalt, maar alsnog wordt afgesloten. en natuurlijk is KPN dan wel fout, maar daar heb je zo weinig aan
Als je nog tips hebt voor een ander goed bedrijf!! Ik hoor het graagquote:Op maandag 22 november 2010 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit soort hufterig gedrag (op donderdag een brief sturen die op vrijdag aankomt en daarin eisen dat direct contact opgenomen wordt, en in dat telefonische contact eisen dat er diezelfde werkdag bedrag X wordt overgemaakt) zou voor mij reden zijn na 30 jaar trouwe klant zijn m'n aansluiting op te zeggen, en een ander bedrijf te zoeken om mee te bellen.
Wat ben jij voor asociaal figuur?quote:Op maandag 22 november 2010 14:17 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, nog schijnheilig ook. De weinig meewerkende opstelling was al verklaard. Het enige dat jij nog even kwam doen was nog even prikken.
Op zich heb je daar natuurlijk helemaal gelijk in. KPN is helaas door schade en schande wijs geworden. Dat ze daarbij heel erg star zijn geworden is erg jammer en voor goedwillende klanten als TS absoluut zuur. Dreigen met weggaan doet vrijwel iedereen, daadwerkelijk weggaan doen er maar weinig. Ook omdat het bij de concurrent minstens even slecht is.quote:Op maandag 22 november 2010 14:23 schreef Leandra het volgende:
Dit soort hufterig gedrag (op donderdag een brief sturen die op vrijdag aankomt en daarin eisen dat direct contact opgenomen wordt, en in dat telefonische contact eisen dat er diezelfde werkdag bedrag X wordt overgemaakt) zou voor mij reden zijn na 30 jaar trouwe klant zijn m'n aansluiting op te zeggen, en een ander bedrijf te zoeken om mee te bellen.
Het lijkt me sterk dat je een BKR codering aan je broek kunt krijgen voor het niet voldoen van een rekening die je ook nog niet hoeft te voldoen. Er is verder ook nooit sprake geweest van een betalingsachterstand naar ik begrijp, dus dat kan KPN echt niet maken.quote:Op maandag 22 november 2010 14:09 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Volgens rechtsbijstand wel...
BKR-a had ze het over.. Wat dan inhoud weet ik niet en ook geen zin om dat uit te zoeken ;-)
Je weet het nooit met die bedrijven...quote:Op maandag 22 november 2010 14:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je een BKR codering aan je broek kunt krijgen voor het niet voldoen van een rekening die je ook nog niet hoeft te voldoen. Er is verder ook nooit sprake geweest van een betalingsachterstand naar ik begrijp, dus dat kan KPN echt niet maken.
Ze kunnen een betaalhistorie een heel eind nakijken...quote:Op maandag 22 november 2010 14:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Op zich heb je daar natuurlijk helemaal gelijk in. KPN is helaas door schade en schande wijs geworden. Dat ze daarbij heel erg star zijn geworden is erg jammer en voor goedwillende klanten als TS absoluut zuur. Dreigen met weggaan doet vrijwel iedereen, daadwerkelijk weggaan doen er maar weinig. Ook omdat het bij de concurrent minstens even slecht is.
KPN weet dit en handelt daarnaar. De enkele klanten die ook echt weggaan nemen ze helaas voor lief, al wil er nog weleens een lijmpoging gedaan worden. Klantvriendelijk? Nee, verre van.
Ik bel gewoon via de kabel, kon KPN niet meer tegenop qua kosten, maar overal is wel eens gezeik mee, dus ook met mijn kabelprovider (UPC).... hoewel mijn rekeningen nooit vaag zijn.quote:Op maandag 22 november 2010 14:26 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Als je nog tips hebt voor een ander goed bedrijf!! Ik hoor het graag
Maar daar open ik later vandaag wel een topic in digi voor
Maar idd dat is dus ook mijn actieplan. Omdat ze zo groot zijn denken ze op deze manier hun gelijk en hun geld te kunnen halen. Maar daar hou ik zelf totaal niet van. En is voor mij reden genoeg te kijken naar andere alternatieven!
Eens, helemaal. Echter, een moloch als KPN is niet bij machte om dingen op een case - by - case - basis te bekijken. Daarvoor worden speciale teams in het leven geroepen die onafhankelijk van elkaar door alle processen heenrennen om individuele gevallen een beetje te helpen. Doen overigens vaak ook meer kwaad dan goed. Bovendien duurt het even om op het buro van een CMT'er terecht te komen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:
Ze kunnen een betaalhistorie een heel eind nakijken...
Je kunt als bedrijf best acties ondernemen omdat je door schade en schande wijs geworden bent, maar ga dan niet met de botte bijl tekeer en kijk gewoon of je bij klant X wel reden hebt om zo te reageren.
Nooit betalingsproblemen en keurig gelijk terugbellen als reactie op een brief en ook nog weten van de verhoogde belkosten? Lijkt mij geen reden tot dit soort acties.
Als er een historie was van betalingsproblemen, de klant niet zou reageren op een brief met een contactverzoek en bij contact uiteindelijk zou doen alsof het helemaal niet kan dat er meer belkosten zijn dan zou het van een andere orde zijn, zeker de combinatie van die drie... dan heb je als bedrijf reden tot zorgen maken, en tot ferme acties.
KPN kan in principe zo een codering zetten.quote:Op maandag 22 november 2010 14:37 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Je weet het nooit met die bedrijven...
Uitproberen lijkt me een slecht plan iig.
Als ze al een brief laten sturen door een aparte afdeling (Collections) dat ook nog eens een "normaal" telefoonnummer in Rotterdam vermeldt, dan mag je er al vanuitgaan dat je te maken hebt met een afdeling die zaken individueel bekijkt, en niet meer met belmiepen van callcenters.quote:Op maandag 22 november 2010 14:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Eens, helemaal. Echter, een moloch als KPN is niet bij machte om dingen op een case - by - case - basis te bekijken. Daarvoor worden speciale teams in het leven geroepen die onafhankelijk van elkaar door alle processen heenrennen om individuele gevallen een beetje te helpen. Doen overigens vaak ook meer kwaad dan goed. Bovendien duurt het even om op het buro van een CMT'er terecht te komen.
Tot die tijd heb je te maken met de belmiepen van de diverse callcenters en die mogen hoegenaamd niets, en niet zonder reden overigens...
Let op, ik praat dit gedrag niet goed. Ik geef alleen aan hoe het werkt. dat het verwerpelijk is, snappen we natuurlijk allemaal wel. Maar ja, wat wil je van een vrijwel monopolist, met bovendien een geschiedenis van 100 jaar staatsbedrijf te zijn achter zich..
Nope, Collections is gewoon een belzaal. Die mensen behandelen de gevallen die uit het systeem komen als wanbetaler of ongebruikelijke pieken in belgedrag hebben. Daar wordt contact mee opgenomen voor een betaalafspraak. Wordt er betaald, dan is de zaak afgehandeld en als er niet wordt betaald, gaat de knop om. Automatisch. Voor jouw beeldvorming: KPN heeft miljoenen klanten. Alleen IPB zijn er al iets van 1.1 miljoen. Zaken als wanbetaling en ongebruikelijk belgedrag komen dan ook duizenden keer per maand voor. Al die zaken met een stofkam nalopen zou jouw abbonnement een stuk duurder maken.quote:Op maandag 22 november 2010 14:48 schreef Leandra het volgende:
Als ze al een brief laten sturen door een aparte afdeling (Collections) dat ook nog eens een "normaal" telefoonnummer in Rotterdam vermeldt, dan mag je er al vanuitgaan dat je te maken hebt met een afdeling die zaken individueel bekijkt, en niet meer met belmiepen van callcenters.
Alles noteren (ook namen van medewerkers!) en allemaal in je klacht melden. Echt doen hoor!quote:Op maandag 22 november 2010 14:51 schreef smurfinnetje78 het volgende:
belmiepen zijn het idd van het soort aso,
want gewoon de telefoon ophangen en niet eens luisteren ben ik echt zo klaar mee.
Ik betaal netjes, stuur alles netjes op.
vraag alleen een bevestiging zodat de niet afsluiting zwart op wit staat.
En dat weigeren ze gewoon...
Ik vind dat echt te aso voor woorden!
Want dan kan ik ze niet erop aanspreken als ik toch afgesloten wordt??
En dan laten zij het liggen en heb ik nog steeds het probleem en ben die 700e armer....
Of je een lopende faktuur in kan zien, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Via MijnKPN moet je iig de voorgaande fakturen in kunnen zien. Moet ik er wel aan toevoegen dat het onderliggende systeem meer niet dan wel werkt en de meeste klanten er geen touw aan vast kunnen knopen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:55 schreef capricia het volgende:
Maar TS kon dus zelf zijn belgedrag online inzien, en daaruit ook de kosten opmaken?
Dat is psychologie. Mensen schrikken als ze vrijdag thuiskomen, maar moeten het weekend over wachten voor ze echt actie kunnen ondernemen. En meestal bedaren ze in het weekend wel een beetje.quote:Op maandag 22 november 2010 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |