abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89011827
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch ook niet?

Het percentage wanbetalers onder mensen met een buitenlandse achternaam schijnt echter hoger te zijn dan verwacht mag worden ogv hun aandeel in de bevolking. Ik doe niets anders dan de wellicht wat weinig meewerkende opstelling verklaren, dat is alles.
het is verder totaal niet relevant voor dit topic. Dus wat mij betreft kunnen we het hierbij laten! En hoort die discussie hier niet thuis!
  maandag 22 november 2010 @ 14:16:54 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89011865
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
NIET DOEN! Gewoon op de gegevens die je van collections hebt gekregen. Die rekening is er niet zomaar. Overmaken naar het reguliere rekningnummer zorgt ervoor dat je centje even 'kwijt' zijn en dan mag je - in het gunstigste geval - printscreentjes gaan mailen om te bewijzen dat je echt hebt betaald. Als je pech hebt tref je weer een brok chagrijn en word je alsnog afgesloten.
Dan moet KPN daar maar een fatsoenlijke oplossing voor bedenken, zoals bijvoorbeeld het sturen van een brief waarin de logo's wel kloppen.

Of online (in mijn KPN) een verzoek plaatsen het over te maken naar rekeningnr hupperdepup, maar met een brief met afwijkende logo's, vervolgens een belverzoek naar een nummer dat niet herkenbaar is als van KPN en binnen 2 dagen moeten betalen, is het nogal dom van KPN dat ze het niet op een normale manier kunnen afhandelen.

Als het een willekeurige oplichter is aan wie jij betaalt dan hoef je ook niet van ze te verwachten dat ze je helpen, maar dan had je zelf maar alerter moeten zijn op het afwijkende logo en rekeningnummer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_89011870
quote:

Het percentage wanbetalers onder mensen met een buitenlandse achternaam schijnt echter hoger te zijn dan verwacht mag worden ogv hun aandeel in de bevolking. Ik doe niets anders dan de wellicht wat weinig meewerkende opstelling verklaren, dat is alles.
Ah, nog schijnheilig ook. De weinig meewerkende opstelling was al verklaard. Het enige dat jij nog even kwam doen was nog even prikken.
  maandag 22 november 2010 @ 14:18:38 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89011906
quote:
[..]

Als iemand ruim 30 jaar klant is en een betaalhistorie heeft die uitmuntend is dan heb je als bedrijf geen reden om zo te reageren om een paar honderd euro, ongeacht wat voor achternaam die persoon heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89011933
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:14 schreef smurfinnetje78 het volgende:

Het is hetzelfde rekeningnr als waar ze standaard naar overmaken.
Ook een 2059XXX nr. Daar worden 1x/2 maanden de rekening naar over gemaakt. En dat moet nu ook.
Komt niet overeen met wat jullie hier zeiden...Maar met nr hebben we nog nooit gezeik gehad dus dat houden we netjes aan!

bedankt voor het meedenken iig.
Ah, in dat geval heb je ws ook iets van een kenmerk gekregen? wees daar secuur of hou even contact met collections. Zou zuur zijn als je wel betaalt, maar alsnog wordt afgesloten. en natuurlijk is KPN dan wel fout, maar daar heb je zo weinig aan ;)
pi_89011983
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ah, in dat geval heb je ws ook iets van een kenmerk gekregen? wees daar secuur of hou even contact met collections. Zou zuur zijn als je wel betaalt, maar alsnog wordt afgesloten. en natuurlijk is KPN dan wel fout, maar daar heb je zo weinig aan ;)
Nee geen kenmerk gekregen. Moet ovv hoge telefoonkosten en ons tel.nr gaan betalen.
En een printscreen versturen dat dat gebeurd is.
En dat gaat natuurlijk high priority verstuurd worden.
  maandag 22 november 2010 @ 14:23:45 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89012078
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dit soort hufterig gedrag (op donderdag een brief sturen die op vrijdag aankomt en daarin eisen dat direct contact opgenomen wordt, en in dat telefonische contact eisen dat er diezelfde werkdag bedrag X wordt overgemaakt) zou voor mij reden zijn na 30 jaar trouwe klant zijn m'n aansluiting op te zeggen, en een ander bedrijf te zoeken om mee te bellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89012166
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit soort hufterig gedrag (op donderdag een brief sturen die op vrijdag aankomt en daarin eisen dat direct contact opgenomen wordt, en in dat telefonische contact eisen dat er diezelfde werkdag bedrag X wordt overgemaakt) zou voor mij reden zijn na 30 jaar trouwe klant zijn m'n aansluiting op te zeggen, en een ander bedrijf te zoeken om mee te bellen.
Als je nog tips hebt voor een ander goed bedrijf!! Ik hoor het graag :+
Maar daar open ik later vandaag wel een topic in digi voor ;)

Maar idd dat is dus ook mijn actieplan. Omdat ze zo groot zijn denken ze op deze manier hun gelijk en hun geld te kunnen halen. Maar daar hou ik zelf totaal niet van. En is voor mij reden genoeg te kijken naar andere alternatieven!
  maandag 22 november 2010 @ 14:29:52 #234
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89012288
quote:
Op maandag 22 november 2010 14:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ah, nog schijnheilig ook. De weinig meewerkende opstelling was al verklaard. Het enige dat jij nog even kwam doen was nog even prikken.
Wat ben jij voor asociaal figuur?

Hyperagressieve posts, continu. Mij van alles aanwrijven. Ik deed niets anders dan even in zijn algemeenheid uitleggen waarom sommige namen een bepaalde reactie oproepen. Dat is blijkbaar niet politiek correct, maar dat zijn de meeste mensen (en bedrijven) ook niet.

En daar laat ik het bij, want deze discussie voegt inderdaad niks toe.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89012448
quote:

Op zich heb je daar natuurlijk helemaal gelijk in. KPN is helaas door schade en schande wijs geworden. Dat ze daarbij heel erg star zijn geworden is erg jammer en voor goedwillende klanten als TS absoluut zuur. Dreigen met weggaan doet vrijwel iedereen, daadwerkelijk weggaan doen er maar weinig. Ook omdat het bij de concurrent minstens even slecht is.

KPN weet dit en handelt daarnaar. De enkele klanten die ook echt weggaan nemen ze helaas voor lief, al wil er nog weleens een lijmpoging gedaan worden. Klantvriendelijk? Nee, verre van.
  maandag 22 november 2010 @ 14:34:34 #236
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89012457
quote:
Op maandag 22 november 2010 14:09 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Volgens rechtsbijstand wel...

BKR-a had ze het over.. Wat dan inhoud weet ik niet en ook geen zin om dat uit te zoeken ;-)
Het lijkt me sterk dat je een BKR codering aan je broek kunt krijgen voor het niet voldoen van een rekening die je ook nog niet hoeft te voldoen. Er is verder ook nooit sprake geweest van een betalingsachterstand naar ik begrijp, dus dat kan KPN echt niet maken.
pi_89012555
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat je een BKR codering aan je broek kunt krijgen voor het niet voldoen van een rekening die je ook nog niet hoeft te voldoen. Er is verder ook nooit sprake geweest van een betalingsachterstand naar ik begrijp, dus dat kan KPN echt niet maken.
Je weet het nooit met die bedrijven...

Uitproberen lijkt me een slecht plan iig.

Zo (bijna) opgelost. Niet op de manier waarop het netjes en redelijk zou zijn geweest van de KPN.
Betaling is gedaan. Over een half uurtje bellen met de Collection afdeling WEER.
En dan wil ik per mail de bevestiging hebben dat we niet afgesloten worden.

Bedankt voor het meedenken allen.
pi_89012630
Goed om te lezen dat het ondanks de starheid van Collections bijna achter de rug is. Laat je ons ook horen hoe het afloopt?
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 22 november 2010 @ 14:39:57 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89012636
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Op zich heb je daar natuurlijk helemaal gelijk in. KPN is helaas door schade en schande wijs geworden. Dat ze daarbij heel erg star zijn geworden is erg jammer en voor goedwillende klanten als TS absoluut zuur. Dreigen met weggaan doet vrijwel iedereen, daadwerkelijk weggaan doen er maar weinig. Ook omdat het bij de concurrent minstens even slecht is.

KPN weet dit en handelt daarnaar. De enkele klanten die ook echt weggaan nemen ze helaas voor lief, al wil er nog weleens een lijmpoging gedaan worden. Klantvriendelijk? Nee, verre van.
Ze kunnen een betaalhistorie een heel eind nakijken...
Je kunt als bedrijf best acties ondernemen omdat je door schade en schande wijs geworden bent, maar ga dan niet met de botte bijl tekeer en kijk gewoon of je bij klant X wel reden hebt om zo te reageren.

Nooit betalingsproblemen en keurig gelijk terugbellen als reactie op een brief en ook nog weten van de verhoogde belkosten? Lijkt mij geen reden tot dit soort acties.

Als er een historie was van betalingsproblemen, de klant niet zou reageren op een brief met een contactverzoek en bij contact uiteindelijk zou doen alsof het helemaal niet kan dat er meer belkosten zijn dan zou het van een andere orde zijn, zeker de combinatie van die drie... dan heb je als bedrijf reden tot zorgen maken, en tot ferme acties.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 november 2010 @ 14:42:22 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89012719
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:26 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Als je nog tips hebt voor een ander goed bedrijf!! Ik hoor het graag :+
Maar daar open ik later vandaag wel een topic in digi voor ;)

Maar idd dat is dus ook mijn actieplan. Omdat ze zo groot zijn denken ze op deze manier hun gelijk en hun geld te kunnen halen. Maar daar hou ik zelf totaal niet van. En is voor mij reden genoeg te kijken naar andere alternatieven!
Ik bel gewoon via de kabel, kon KPN niet meer tegenop qua kosten, maar overal is wel eens gezeik mee, dus ook met mijn kabelprovider (UPC).... hoewel mijn rekeningen nooit vaag zijn.

Overigens; als je KPN hierom opzegt dan zou ik het zeker vermelden in m'n opzeggingsbrief.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89012830
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:

Ze kunnen een betaalhistorie een heel eind nakijken...
Je kunt als bedrijf best acties ondernemen omdat je door schade en schande wijs geworden bent, maar ga dan niet met de botte bijl tekeer en kijk gewoon of je bij klant X wel reden hebt om zo te reageren.

Nooit betalingsproblemen en keurig gelijk terugbellen als reactie op een brief en ook nog weten van de verhoogde belkosten? Lijkt mij geen reden tot dit soort acties.

Als er een historie was van betalingsproblemen, de klant niet zou reageren op een brief met een contactverzoek en bij contact uiteindelijk zou doen alsof het helemaal niet kan dat er meer belkosten zijn dan zou het van een andere orde zijn, zeker de combinatie van die drie... dan heb je als bedrijf reden tot zorgen maken, en tot ferme acties.
Eens, helemaal. Echter, een moloch als KPN is niet bij machte om dingen op een case - by - case - basis te bekijken. Daarvoor worden speciale teams in het leven geroepen die onafhankelijk van elkaar door alle processen heenrennen om individuele gevallen een beetje te helpen. Doen overigens vaak ook meer kwaad dan goed. Bovendien duurt het even om op het buro van een CMT'er terecht te komen.

Tot die tijd heb je te maken met de belmiepen van de diverse callcenters en die mogen hoegenaamd niets, en niet zonder reden overigens...

Let op, ik praat dit gedrag niet goed. Ik geef alleen aan hoe het werkt. dat het verwerpelijk is, snappen we natuurlijk allemaal wel. Maar ja, wat wil je van een vrijwel monopolist, met bovendien een geschiedenis van 100 jaar staatsbedrijf te zijn achter zich..
pi_89012883
fucking aso's!!! Lompe hoeren daar. Excuses voor de taal.

ik mail ze zoals gevraagd. waarin ze mij tertug zouden bevestigen.
Maar dat weigeren ze dus??

Ik moet alles doen? En zij hoeven niks te bevestigen????
  maandag 22 november 2010 @ 14:47:05 #243
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89012887
quote:
Op maandag 22 november 2010 14:37 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Je weet het nooit met die bedrijven...

Uitproberen lijkt me een slecht plan iig.

KPN kan in principe zo een codering zetten.

Als dat echter niet volgens de regels wordt gedaan, is KPN aansprakelijk voor alle daaruit voortvloeiende kosten, en is het overigens ook gewoon terug te draaien. Laat je dus niet te snel chanteren door KPN (of een ander bedrijf dat coderingen kan zetten).
  maandag 22 november 2010 @ 14:48:52 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89012951
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Eens, helemaal. Echter, een moloch als KPN is niet bij machte om dingen op een case - by - case - basis te bekijken. Daarvoor worden speciale teams in het leven geroepen die onafhankelijk van elkaar door alle processen heenrennen om individuele gevallen een beetje te helpen. Doen overigens vaak ook meer kwaad dan goed. Bovendien duurt het even om op het buro van een CMT'er terecht te komen.

Tot die tijd heb je te maken met de belmiepen van de diverse callcenters en die mogen hoegenaamd niets, en niet zonder reden overigens...

Let op, ik praat dit gedrag niet goed. Ik geef alleen aan hoe het werkt. dat het verwerpelijk is, snappen we natuurlijk allemaal wel. Maar ja, wat wil je van een vrijwel monopolist, met bovendien een geschiedenis van 100 jaar staatsbedrijf te zijn achter zich..
Als ze al een brief laten sturen door een aparte afdeling (Collections) dat ook nog eens een "normaal" telefoonnummer in Rotterdam vermeldt, dan mag je er al vanuitgaan dat je te maken hebt met een afdeling die zaken individueel bekijkt, en niet meer met belmiepen van callcenters.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_89013056
belmiepen zijn het idd van het soort aso,

want gewoon de telefoon ophangen en niet eens luisteren ben ik echt zo klaar mee.

Ik betaal netjes, stuur alles netjes op.
vraag alleen een bevestiging zodat de niet afsluiting zwart op wit staat.
En dat weigeren ze gewoon...

Ik vind dat echt te aso voor woorden!
Want dan kan ik ze niet erop aanspreken als ik toch afgesloten wordt??
En dan laten zij het liggen en heb ik nog steeds het probleem en ben die 700e armer....
pi_89013138
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:48 schreef Leandra het volgende:

Als ze al een brief laten sturen door een aparte afdeling (Collections) dat ook nog eens een "normaal" telefoonnummer in Rotterdam vermeldt, dan mag je er al vanuitgaan dat je te maken hebt met een afdeling die zaken individueel bekijkt, en niet meer met belmiepen van callcenters.
Nope, Collections is gewoon een belzaal. Die mensen behandelen de gevallen die uit het systeem komen als wanbetaler of ongebruikelijke pieken in belgedrag hebben. Daar wordt contact mee opgenomen voor een betaalafspraak. Wordt er betaald, dan is de zaak afgehandeld en als er niet wordt betaald, gaat de knop om. Automatisch. Voor jouw beeldvorming: KPN heeft miljoenen klanten. Alleen IPB zijn er al iets van 1.1 miljoen. Zaken als wanbetaling en ongebruikelijk belgedrag komen dan ook duizenden keer per maand voor. Al die zaken met een stofkam nalopen zou jouw abbonnement een stuk duurder maken.
pi_89013205
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:51 schreef smurfinnetje78 het volgende:
belmiepen zijn het idd van het soort aso,

want gewoon de telefoon ophangen en niet eens luisteren ben ik echt zo klaar mee.

Ik betaal netjes, stuur alles netjes op.
vraag alleen een bevestiging zodat de niet afsluiting zwart op wit staat.
En dat weigeren ze gewoon...

Ik vind dat echt te aso voor woorden!
Want dan kan ik ze niet erop aanspreken als ik toch afgesloten wordt??
En dan laten zij het liggen en heb ik nog steeds het probleem en ben die 700e armer....
Alles noteren (ook namen van medewerkers!) en allemaal in je klacht melden. Echt doen hoor!
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 14:55:31 #248
236264 crew  capricia
pi_89013208
Maar TS kon dus zelf zijn belgedrag online inzien, en daaruit ook de kosten opmaken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_89013292
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:55 schreef capricia het volgende:
Maar TS kon dus zelf zijn belgedrag online inzien, en daaruit ook de kosten opmaken?
Of je een lopende faktuur in kan zien, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Via MijnKPN moet je iig de voorgaande fakturen in kunnen zien. Moet ik er wel aan toevoegen dat het onderliggende systeem meer niet dan wel werkt en de meeste klanten er geen touw aan vast kunnen knopen.
pi_89013510
quote:

[..]

Dat is psychologie. Mensen schrikken als ze vrijdag thuiskomen, maar moeten het weekend over wachten voor ze echt actie kunnen ondernemen. En meestal bedaren ze in het weekend wel een beetje. :) Dat wordt dus zeer opzettelijk zo gedaan. :)
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')