abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:10:57 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_88959865

Deel 1 verscheen op 1916 november 2010 jl, deel 2 wordt verwacht op 15 juli 2011.
IMDB Deathly Hallows part I
IMDB Deathly Hallows part II

Trailer part I:

Dit topic is het vervolg op: Harry Potter and the Deathly Hallows part I&II #4
En verder!

[ Bericht 41% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-11-2010 23:16:01 ]
pi_88959896
Issie tof?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Redactie Sport zaterdag 20 november 2010 @ 23:12:57 #3
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_88959926
En dan zie je Zweinstein afbranden op de achtergrond... :'(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_88959969
Psst premiere was 16 november
pi_88959988
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:12 schreef DeLuna het volgende:
En dan zie je Zweinstein afbranden op de achtergrond... :'(
Achja, met een toverstokje is dat zo weer gemaakt. Dat zag je ook bij het Nest.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 20 november 2010 @ 23:18:06 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88960094
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:11 schreef drumstickNL het volgende:
Issie tof?
Definieer tof. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88960109
Ik vond m tof :Y
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:21:45 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_88960212
In het boek zorgt het uitspreken van de naam Voldemort ervoor dat Harry, Hermione en Ron een aantal keren gevonden worden door Death Eaters (Tottenham Court Road) en Snatchers (in het bos).
Waarom geven ze in de film niet dezelfde verklaring?
Nu voelde het erg random aan, waardoor het de indruk wekt van een plot-hole.

Verder vond ik het trouwens een prima eerste verfilming, duidelijk een opmaat voor het tweede deel.
Ik had misschien iets meer verwacht van het gevecht van Dobby in Malfoy Manor. In het boek was dat een erg tof deel. :)
pi_88960496
Waar was dat gebroken spiegeltje van Harry ook alweer van? Kan het me even niet meer herinneren van de boeken of van film 6.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 20 november 2010 @ 23:30:47 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88960530
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Waar was dat gebroken spiegeltje van Harry ook alweer van? Kan het me even niet meer herinneren van de boeken of van film 6.
Ik geloof van een spiegel uit z'n oude kamer bij z'n oom en tante.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:33:07 #11
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_88960597
quote:
Dat was 1 van de 2 Two-Way-Mirrors, door elkaars naam te zeggen konden Sirius Black en James Potter altijd contact met elkaar krijgen via die spiegels.
Sirius heeft Harry de spiegel van James gegeven, zodat zij contact met elkaar konden houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-11-2010 23:45:21 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:33:41 #12
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_88960613
Ik vond de film heel erg tof alleen dat van de naam van Voldermort vond ik ook dat dat uitgelegd had mogen worden. Ik heb het boek gelezen en sommige dingen klopten niet echt of werden vergeten dat was wel jammer maar verder vond ik het een hele goede film. Zie uit naar deel 2.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_88960646
quote:
In het boek is het zo dat Sirius Harry een pakketje geeft in OotP. Hij zegt daarbij dat als Harry hem nodig heeft, hij dit moet gebruiken. Harry gebruikt het nooit, omdat hij niet wil dat Sirius uit zijn schuilplaats komt - dus opent hij het pakje niet eens.

Als Sirius dood is, vindt hij het pakje weer en opent hij het. Er zit een spiegel in en een briefje waarop staat dat het een tweewegspiegel is; als je de naam noemt van de ander die de andere spiegel heeft, kun je met elkaar praten. Harry breekt die spiegel een keer in zijn koffer, maar bewaart het grootste stuk.

Hij heeft dat grootste stuk dus nog steeds in DH en dat blijkt een belangrijke link te zijn, maar dat zal wss wel uitgelegd worden in DH part 2.
pi_88960691
Een paar uur geleden mogen bewonderen in IMAX

Als filmfan van de HP reeks, 'nog nooit een letter gelezen' heb ik ontzettend genoten van deze film. Het voelde echt aan als een afsluitend deel, er wordt precies genoeg tijd genomen om plotlijnen uit te werken en te laten werken wat ik zelf als er prettig ervaarde. De snelheid zit er wel in maar dan ook vaak op de verkeerde momenten, zoals de achtervolging in het bos van de 'bloodhounds' of de scene in de tunnel van London op de zijspan, wat op een IMAX formaat erg druk en slecht overkomt.

Verder vond ik het verhaal spannend, mooi en indrukwekkend. Daarnaast speelt iedereen ontzettend goed zijn rol. Je ziet dat iedereen ouder is geworden en een hoop ervaring heeft want het acteerspel is echt erg sterk. Daarnaast heb ik ook vaak genoeg kunnen lachen wat dan weer die spanningsboog mooi weet te doobreken.

Ook het beeld is echt een pareltje, prachtige shots en geweldige overgangen van teleportaties naar schitterende natuur lokaties. Wat ik alleen wel merk is dat tijdens de productie toch wel degelijk rekening is gehouden met 3D shots, want ik denk dat 20% van de film 'in your face' momenten bevat. Heerlijke actie dat in 3D best zijn bijdrage had kunnen leveren.

Het verhaal eindigt na mijn mening op het juiste punt. Als 'leek' zit je echt midden in het verhaal en snap je wat er gaande is en nog gaat komen.' Op dat moment wordt de kijker getrakteerd op een climax en zwart beeld.

Ik geef deel 1 een dikke 8
Ga deze zien!
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:38:22 #15
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_88960765
Ja dat er humor in zat vond ik ook leuk. Doorbrak de spanning. Heb vaak moeten lachen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_88962942
Humor zit altijd in HP met Ron. O+
pi_88963003
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat was 1 van de 2 Two-Way-Mirrors, door elkaars naam te zeggen konden Sirius Black en James Potter altijd contact met elkaar krijgen via die spiegels.
Sirius heeft Harry de spiegel van James gegeven, zodat zij contact met elkaar konden houden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:34 schreef Daph_ het volgende:

[..]

In het boek is het zo dat Sirius Harry een pakketje geeft in OotP. Hij zegt daarbij dat als Harry hem nodig heeft, hij dit moet gebruiken. Harry gebruikt het nooit, omdat hij niet wil dat Sirius uit zijn schuilplaats komt - dus opent hij het pakje niet eens.

Als Sirius dood is, vindt hij het pakje weer en opent hij het. Er zit een spiegel in en een briefje waarop staat dat het een tweewegspiegel is; als je de naam noemt van de ander die de andere spiegel heeft, kun je met elkaar praten. Harry breekt die spiegel een keer in zijn koffer, maar bewaart het grootste stuk.

Hij heeft dat grootste stuk dus nog steeds in DH en dat blijkt een belangrijke link te zijn, maar dat zal wss wel uitgelegd worden in DH part 2.
Bedankt voor de uitleg. ^O^ Nu weet ik het weer.
pi_88966914
Deel 2 zou wel in 3D uitkomen toch? Of komt hij ook in 2D? O+
pi_88966935
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:19 schreef Markachuuu het volgende:
Deel 2 zou wel in 3D uitkomen toch? Of komt hij ook in 2D? O+
Het is al gefilmd met dezelfde camera's als deze film, lijkt me wel dat 'ie ook gewoon in 2D en 3D wordt uitgebracht.
Dit, dus.
pi_88969110
Ik heb gisteren HP in bios gezien. Topfilm. Veel en veel beter dan de vorige delen.
In deze film werd het boek nog echt verfilmt en niet dat de helft weer eens niet eens in het boek voorkwam.
Er komt meer actie in voor, naar mijn mening is het omdat het in 2 delen word gefilmd veel minder afgeraffeld.

Ik was al erg enthousiast bij het stukje in het begin van de film waar Hermelien het geheugen van haar ouders wist.
Hier kon ik al aan zien dat de film in dat stuk zijn vorige delen overtrof.

Door het stuk, waar even niks gebeurt kan je goed zien hoe Harry en Hermelien meer met elkaar zijn en dan begrijp je ook beter waarom Ron jaloers is.

Ik vond alleen wel jammer dat als ze weer uit het ministerie vluchten, ze niet terug gaan naar dat huis maar naar een bos. Ook was er de metamorfose van Knijster niet te zien.
In het boek zou bij dit punt het huis niet meer veilig zijn en in de film is dat het nog wel.

Mensen die nog niet naar de film gegaan zijn raad ik het ook aan om er heen te gaan. Zeker het geld waard.

Nu wachten op deel 2. :W

[ Bericht 12% gewijzigd door summer2bird op 21-11-2010 11:52:05 ]
Twiddel
pi_88969366
Gisteravond naar HP geweest, wat een gave verfilming is het geworden!
De aanpassingen die gemaakt zijn niet storend.

top:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
minder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_88971033
I had a signature once. It was awful.
pi_88971345
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond alleen wel jammer dat als ze weer uit het ministerie vluchten, ze niet terug gaan naar dat huis maar naar een bos. Ook was er de metamorfose van Knijster niet te zien.
In het boek zou bij dit punt het huis niet meer veilig zijn en in de film is dat het nog wel.
Volgens mij noemt Hermione dit wel kort als ze in het bos aankomen. Wordt niet echt goed duidelijk gemaakt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 21 november 2010 @ 14:10:04 #24
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_88973663
Gisteravond heen geweest en ik was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Het probleem met deze film is dat het gebaseerd is op een gesplitst boek. Het boek heeft zo zijn eigen spanningsboog waarin het eerste gedeelte met name fungeert als opbouwend voor het tweede gedeelte.

Ik had het op een gegeven moment dan ook wel gehad met de eeuwige shots van Harry, Hermelien en Ron die met hun tent ergens op een verlaten stuk land aan het kibbelen waren. Ik snap de importantie hiervan omdat het laat zien hoe moeilijk de karakters het er emotioneel mee hebben etc. maar na een tijdje wordt het wel ontzettend saai.

Ik vond de film als geheel op zich best aardig, met name de geanimeerde scene met de drie broeders vond ik heel erg gaaf gedaan. Maar het ontbrak voor mij een beetje aan snelheid in dit eerste deel. (Alhoewel dus gezegd moet worden dat het eerste gedeelte van het boek ook traag is). Yates bleef wel vrij trouw aan het boek wat ik wel kan waarderen, maar het splitsen van het boek heeft wat mij betreft vooral dit eerste deel geen goed gedaan. Nu is het maar wachten op een, hopelijk, action packed slot. :)
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_88974270
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef Dayshine het volgende:
Ik had het op een gegeven moment dan ook wel gehad met de eeuwige shots van Harry, Hermelien en Ron die met hun tent ergens op een verlaten stuk land aan het kibbelen waren. Ik snap de importantie hiervan omdat het laat zien hoe moeilijk de karakters het er emotioneel mee hebben etc. maar na een tijdje wordt het wel ontzettend saai.
Dat gevoel had ik in het boek al, en ik ben blij dat ze dit in de film hebben beperkt zodat het nog nét uit te houden is. Het is inderdaad heel erg saai.

Verder heeft Supersazke in het vorige topic eigenlijk alles al gezegd hoe ik erover denk.
Weet iemand wanneer hij op dvd uit komt?
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')