Ik vraag me toch af wat je met 13TB storage moet. Daar past meer op dan je in je leven kunt lezen/kijken volgens mijquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:58 schreef mschol het volgende:
ben begonnen als hobby pc, later werd dit htpc (zonder tv functionaliteit helaas maar oke)
en inmiddels is het gewoon een goeie dikke fileserver...
volgende configuratie:
1 x Areca ARC-1261ML SFF-8087
5 x Hitachi Deskstar 7K1000.B, 1TB
4 x Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB
1 x Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB
1 x Samsung SH-S223F
Sharkoon Rebel 9 Economic
Logitech Cordless Desktop EX 100
GeIL Value Dual Channel GX24GB6400LDCK
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 4850e
Addonics Disk Array AE5RCS35NSA
Addonics Disk Array AE4RCS35NSA-B
Dit alles draait op Windows 7 Ultimate
ik heb (gelukkig) geen stroomkosten, maar hij staat niet altijd aan
printer eraan hangen is helemaal geen slecht idee trouwens...
Host een bittorrentclient voor een paar users en zie de TB's vollopen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wat je met 13TB storage moet. Daar past meer op dan je in je leven kunt lezen/kijken volgens mijIk heb een 200gb HD in mijn laptop en die is al ruim voldoende
Ik heb geen idee wat dat betekent, het was eigenlijk wel een serieuze vraag van mijquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Host een bittorrentclient voor een paar users en zie de TB's vollopen.
Het is ook een serieus antwoord van mij. Ik host op 2 servers een bittorrenclient. Users kunnen op die server een torrent-file starten, waarna de inhoud van de torrent naar de server wordt gedownload. De users kunnen vervolgens alle gedownloade content via HTTP of FTP binnen slurpen, ook de content die door andere users is gedownload.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat betekent, het was eigenlijk wel een serieuze vraag van mij
Gebruik je ook Torrentflux?quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook een serieus antwoord van mij. Ik host op 2 servers een bittorrenclient. Users kunnen op die server een torrent-file starten, waarna de inhoud van de torrent naar de server wordt gedownload. De users kunnen vervolgens alle gedownloade content via HTTP of FTP binnen slurpen, ook de content die door andere users is gedownload.
Hartstikke leuk om zo films, series, muziek, apps en games met elkaar te delen, maar het kost wel een hoop opslagruimte.
Ah, op die fiets. Dat helpt idd. Maar jij krijgt dus ook alles thuis wat anderen delen? Dat is nog wel leuk ook!quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook een serieus antwoord van mij. Ik host op 2 servers een bittorrenclient. Users kunnen op die server een torrent-file starten, waarna de inhoud van de torrent naar de server wordt gedownload. De users kunnen vervolgens alle gedownloade content via HTTP of FTP binnen slurpen, ook de content die door andere users is gedownload.
Hartstikke leuk om zo films, series, muziek, apps en games met elkaar te delen, maar het kost wel een hoop opslagruimte.
Jepquote:
Ik snap niet helemaal waarom je voor downloaden veel RAM nodig zou hebben. Cache? Voor wat? Als je internet-verbinding sneller is dan je harddisk? Lijkt me een vrij onrealistisch probleem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:41 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zat naar dit bordje te kijken: http://beagleboard.org/hardware-xM [1GHz, 512MB RAM, 4GB]. Misschien wordt die 4GB wat krap voor downloaden (cache enzo).
Idd jammer van Torrentflux, ik zoek ook nog een alternatief.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep
Maar het wordt niet meer actief ontwikkeld, dus ik zoek eigenlijk wat anders. Ik zit eraan te denken om MLDonkey eens te proberen.
't Is een barebone zo te zien? Best een hoop geld daarvoor.. Ik was in totaal voor 250 ofzo klaar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:31 schreef KingOfMars het volgende:
Die nieuwe HP Proliant microservers (http://h10010.www1.hp.com(...)4237917-4248009.html) lijken me echt geweldig btw. Heb zakelijk een hoop ervaring met Proliants en om er tegen deze prijs (die dingen gaan vanaf een euro of 300!) één thuis neer te kunnen zetten is natuurlijk super.
Bij ons wordt het eik nog maar zelden gebruikt. Steeds meer gaan ze hier de voordelen inzien van usenet en worden ze handiger in het zoeken van bestanden. Torrents zijn, gelukkig, stervende hier, dus Torrentflux functioneert nog prima. Maar ik ga toch eens kijken wat dat MLDonkey is want dat ken ik niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep
Maar het wordt niet meer actief ontwikkeld, dus ik zoek eigenlijk wat anders. Ik zit eraan te denken om MLDonkey eens te proberen.
heb je die acrea kaart gezien, das een raid controller..quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wat je met 13TB storage moet. Daar past meer op dan je in je leven kunt lezen/kijken volgens mijIk heb een 200gb HD in mijn laptop en die is al ruim voldoende
Da's nog steeds 11TB. Waar heb je dat in hemelsnaam voor nodig?quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:59 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je die acrea kaart gezien, das een raid controller..
zowel de 2TB schijven als de 1TB schijven zitten in raid 5
waardoor ik netto wat minder overhoudt (volgens mij 7TB + 4TB, server staat nu niet aan)
anime, en nee usenet is dan eecht pure bagger, overigens geldt dit ook voor oudere films...quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Da's nog steeds 11TB. Waar heb je dat in hemelsnaam voor nodig?
Vroeger had ik ook zo'n gewoonte om alle films die ik downloadde te bewaren. Maar tegenwoordig heb ik daar usenet voor.
Usenet en private sites te samen een bedroevend aanbod....quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:18 schreef mschol het volgende:
[..]
anime, en nee usenet is dan eecht pure bagger, overigens geldt dit ook voor oudere films...
ik heb een abbotje op eweka en dan nog is het aanbod (met 600 dagen retentie) bedroevend, zelfs i.c.m. private torrent sites (waar ik meer vanaf kan halen)
Dit had ik vroeger ook, een oude linux bak met variant van linux en later een andere versie (namen ben ik kwijt), maar god ik was Baas met zn servertje op een 468.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:44 schreef eleusis het volgende:
Weinig replies. Laffe users tegenwoordig stoppen een usb-drive in hun Sitecom en denken dat ze de man zijn.
Vroeger moesten we een Linux- of BSD-bak als server inzetten om überhaupt NAT te kunnen doen en met meerdere mensen op één Casema- of beter nog ISDN-verbinding te internettenBij een vrind heb ik nog 10BASE2 coax gelegd
geen rariteiten, ik heb gewoon bepaalde (kwaliteits)eisen aan m'n films.. dan slinkt het aanbod heel rap..quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:53 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Usenet en private sites te samen een bedroevend aanbod....
Wat voor rariteitenkabinet wil jij op je drives dan?
Er is bijna geen film meer die je niet zo even van het net aftrekt.
(echt oud spul en obscuur slecht verspreid filmhuis spul daargelaten)
Maar zijn van die films al goede AVCHD of MKV rips gemaakt, en zijn ze zelfs al in FullHD gereleased. (ik neem aan dat je net als ik 1080P als minimum norm hebt.)quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:00 schreef mschol het volgende:
[..]
geen rariteiten, ik heb gewoon bepaalde (kwaliteits)eisen aan m'n films.. dan slinkt het aanbod heel rap..
ik ga namelijk geen divxjes meer kijken..
de recente films (zeg vanaf 2000 voor het gemak): ja die kan je wel vinden, alles eerder, in goede kwaliteit wordt al lastig, als je dan ook nog eens een filmhuis film wilt hebben, sterkte...
dus aanbod is zeker beperkt, en als het op anime aankomt zijn er nog wat andere punten waardoor de beschikbaarheid afneemt (zoals b.v. het in licentie nemen van een serie door een US bedrijf)
1080p is overrated voor anime, zelfs voor normale films vind ik maar een select paar die er echt veel beter uit zien en ja ik heb een fullHD tv...quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:27 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Maar zijn van die films al goede AVCHD of MKV rips gemaakt, en zijn ze zelfs al in FullHD gereleased. (ik neem aan dat je net als ik 1080P als minimum norm hebt.)
Hoeft ook niet. Het is 512MB ram, da's prima.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal waarom je voor downloaden veel RAM nodig zou hebben.
En die 4GB is totale opslag. De artikelen worden bij download gecached op de disk voordat ze worden uitgepakt. Dan is 4GB voor het hele systeem misschien wat weinig.quote:Cache? Voor wat? Als je internet-verbinding sneller is dan je harddisk? Lijkt me een vrij onrealistisch probleem.
Watvoor OS draai je erop?quote:Op zondag 21 november 2010 11:50 schreef Elvander het volgende:
Hhmm ik denk dat ik het meest low-profile servertje heb staan:
Via Epia 800MHz met 1 GB ram en 160 GB hd, verder niks.
Geen CD/DVD, Geen Floppy, niks overbodigs dus.
Dingetje is printserver en downloadbakje, besuur 'm remote vanaf netbook of desktop.
Verbruik <20watt
Schaammodus aan:quote:
Ik wil ook ESXi maar ik heb de ballen verstand van die hardware.quote:Op zondag 21 november 2010 14:35 schreef Wisheh het volgende:
Mijn server specs:
Intel Xeon X3370 3 GHz quad
8GB DDR2
2x 75GB SAS
4x 1TB SATA
LSI raid kaart
Server word nu gebruikt voor:
Vmware ESXI met 4x een VM
1. Windows server 2008 voor AD, DHCP, DNS en SABnzbd voor de downloads en media sharing (muziek en HD films voor de HTPC)
2. Mailserver voor mezelf en kleine klanten.
3. Virtuele desktop voor me thinclient die beneden staat voor als er bezoek is.
4. Test VM voor mijn klanten.
ik wilde ESXi draaien, maar precies mijn moederbord wordt niet ondersteund (de sata chip) waardoor mijn 500GB OS disk niet gebruikt kon worden..quote:Op zondag 21 november 2010 17:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik wil ook ESXi maar ik heb de ballen verstand van die hardware.![]()
![]()
Da's balen ja.quote:Op zondag 21 november 2010 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wilde ESXi draaien, maar precies mijn moederbord wordt niet ondersteund (de sata chip) waardoor mijn 500GB OS disk niet gebruikt kon worden..
Hmm interessant, ik ben benieuwd of het iets is.quote:Op zondag 21 november 2010 18:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik heb de Aldi NAS gekocht's kijken of we daar wat handigs mee kunnen doen.
Het schijnt wel een aardig ding te zijn, gebasseerd op een zelfde cpu e.d. als een WD NAS dingetje. Linux erop en een 370mhz MIPS cpu, GB aansluiting. Moet als timemachine en fileservertje gaan fungeren in dit huishouden.quote:Op zondag 21 november 2010 18:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Hmm interessant, ik ben benieuwd of het iets is.Ik moet ook nog een keer een NAS kopen, maar het heeft niet echt haast.
Ligt er aan wat je er op draait. Aangezien de mini-NAS systemen nog veel minder specs hebben zou het in theorie wel moeten kunnen. Misschien zoeken naar een 'light' Linux variant bedoeld voor dit doel en Windows maar zien te mijden.quote:Op maandag 22 november 2010 06:10 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Is een 800mhz pc welke met een kabel op het netwerk zit, snel genoeg om dvd's draadloos te streamen?
Of moet er dan wat snellers gebruikt worden?
Heb je er haast mee dan? Zal misschien alleen wat langer duren, maar dat lijkt me niet echt belangrijk ofzo...quote:Op maandag 22 november 2010 08:51 schreef PiRANiA het volgende:
Ik twijfel alleen of een Ubuntu-installatie op 1GHz goed is voor usenet (unpacken, repairen enzo, is allemaal vrij zwaar...)
Daar heb je gelijk in, om 4:00 is dat niet echt een probleem. En dropbox in commandline, werkt dat goed? Lijkt mij superhandig om dropbox er op te zetten om NZB's te queuen.quote:Op maandag 22 november 2010 08:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Heb je er haast mee dan? Zal misschien alleen wat langer duren, maar dat lijkt me niet echt belangrijk ofzo...
Ik heb shared folder aangemaakt voor nzbs. Kan iedereen zijn nzbs opslaan en sabnzbd monitort die map.quote:Op maandag 22 november 2010 08:55 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, om 4:00 is dat niet echt een probleem. En dropbox in commandline, werkt dat goed? Lijkt mij superhandig om dropbox er op te zetten om NZB's te queuen.
En zal ik dit allemaal zelf in elkander flansen (qua software) of zijn hier makkelijke 'oneclick'-installaties voor?.
Zelfde idee dusquote:Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb shared folder aangemaakt voor nzbs. Kan iedereen zijn nzbs opslaan en sabnzbd monitort die map.
ik gebruik de Firefox plugin nzbdStatus om nzb's af te vuren richting Sabnzbd+. Werkt ook perfect.quote:Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb shared folder aangemaakt voor nzbs. Kan iedereen zijn nzbs opslaan en sabnzbd monitort die map.
Ik zal wat meer over mijn idee vertellenquote:Op maandag 22 november 2010 07:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je er op draait. Aangezien de mini-NAS systemen nog veel minder specs hebben zou het in theorie wel moeten kunnen. Misschien zoeken naar een 'light' Linux variant bedoeld voor dit doel en Windows maar zien te mijden.
Ik denk dat je een heel eind moet komen:quote:Op maandag 22 november 2010 17:34 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
Ik zal wat meer over mijn idee vertellen
Ik heb een bigtower als desktop met daar de nodige schuifruimte in.
Deze wil ik niet elke keer aan zetten als ik wat wil zien qua films, en deze doet ook het downloaden en uitpakken.
Dus ik wil in de kelder een "servertje" zetten met een 200Gb aan ruimte ofzo waar ik wat series op kan zetten, die ik draadloos met mn media-station kan kijken.
De "server" kan ook bedraad aangesloten worden heb ik bekeken.
De vraag blijft echter, is een servertje op 800mhz genoeg voor mijn doel.
Het gaat btw om een Dell PowerEdge 1400SC met scsi schijven en 866mhz aan rekenkracht.
Vooral zorgen dat je genoeg geheugen hebt en dat je disk I/O niet 100% door je cpu moet komen. Als 't een Dell pizzadoos is, gok ik dat dit redelijk goed geregeld is.quote:Op maandag 22 november 2010 14:35 schreef Henno het volgende:
Ik heb een MSI Intel 945-GSE Atom bordje hiervoor met Atom N270... plus 2 GB RAM en twee energiezuinige 'Green' schijven van 1,5 TB in RAID-1 (ZFS mirror pool).
Met FreeBSD 8.1-RELEASE erop werkt dat allemaal uitstekend ondanks de niet zeer krachtige CPU. Het ding zuipt tussen de 20 en 25 Watt als ie vol bezig is.
Doet nu het volgende:
- Netwerkstorage (Samba)
- DHCP server (ISC DHCPd)
- DNS server (ISC BIND)
- IMAP server voor lezen van e-mail (Dovecot)
- SMTP server voor versturen/ontvangen van e-mail (Postfix)
- Hosten van clansite (Apache 2.2, PHP 5.3, MySQL 5.1)
- Subversion repository voor clansite (SVN DAV Apache module)
- Project management voor clansite (Trac)
- Downloaden van Usenet (sabnzbd+)
Ik zou ze allemaal niet kopen. Het is oude afgeschreven rommel. Waarschijnlijk maken ze een teringherrie waar je gestoord van wordt en heb je aan energieverbruik een atom-systeem (wat bovendien sneller is) binnen 2 jaar terugverdiend.quote:Op maandag 22 november 2010 19:45 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik was net op mn pda bezig, dus kon geen links posten.
Maar kunnen jullie me vertellen wat de betere is van deze MP-links:
Compaq ProLiant DL320
Dell PowerEdge 1400SC
Rackable-server-system
De Compaq en de Rack hebben bij mij een kleine voorkeur, maar dat is meer omdat ik zat IDE HDDs heb liggen en dus voldoende ruimte kan krijgen.
De Dell heeft daar in tegen al genoeg ruimte waar voor ik hm wil gebruiken, en ziet er gewoon vertrouwd uit
Het is niet dat ik totaal geen verstand van pc's heb, maar van verschillende servers heb ik gewoon geen kaas gegeten.
Een server is in feite niets anders dan een pc, zij het dat de hardware geoptimaliseerd is om in een datacenter of computerzaal 24/7 dienst te kunnen doen. Daarom zitten ze vaak in een rack mountable behuizing. Voor thuis kan je net zo goed een normale pc behuizing nemen met normale hardware. Goedkoper in de aanschaf, stiller en nog een stuk zuiniger ook.quote:Op maandag 22 november 2010 19:45 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Het is niet dat ik totaal geen verstand van pc's heb, maar van verschillende servers heb ik gewoon geen kaas gegeten.
Dat dus. Als je rekening houdt met het feit dat er altijd iets kapot kan gaan en dat risico ook meecalculeert is zo'n eenvoudig Atom-PCtje meer dan voldoende voor thuis. Ik zou bijvoorbeeld echt geen Proliant DL360 thuis willen, dat ding klinkt alsof het elk moment kan opstijgen en volgens HP is dat "By Design". En als je aan zo'n server alsnog iets kapot gaat, kost het je een vermogen om het weer gefixt te krijgen buiten de garantieperiode (als je de onderdelen nog ergens kunt vinden) Losse onderdelen voor bijv. een HP Proliant server zijn echt niet goedkoop.quote:Op maandag 22 november 2010 21:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een server is in feite niets anders dan een pc, zij het dat de hardware geoptimaliseerd is om in een datacenter of computerzaal 24/7 dienst te kunnen doen. Daarom zitten ze vaak in een rack mountable behuizing. Voor thuis kan je net zo goed een normale pc behuizing nemen met normale hardware. Goedkoper in de aanschaf, stiller en nog een stuk zuiniger ook.
Wat heeft een thin client met een homeserver te makenquote:Op maandag 22 november 2010 22:53 schreef PiRANiA het volgende:
Voor de beginners: http://samenkopen.net/action_products/131499
Ik koop zelf een nieuw bordje denk.
Hier kan je prima een servertje op zettenquote:Op maandag 22 november 2010 22:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat heeft een thin client met een homeserver te maken
Welke server wil je draaien op een Embedded OSquote:Op maandag 22 november 2010 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hier kan je prima een servertje op zetten. Weinig verbruik, vrij stil
.
Ik neem/nam aan dat je wel je eigen OS er op kan zetten?quote:Op maandag 22 november 2010 22:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Welke server wil je draaien op een Embedded OS
Mwah, je kan een thin client niet zomaar als een normale PC zien. Dat zal echt niet zomaar gaan, dat gaat gepaard met heel veel beperkingen.quote:Op maandag 22 november 2010 23:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik neem/nam aan dat je wel je eigen OS er op kan zetten?
Okay. Ontopic dan maar weerquote:Op maandag 22 november 2010 23:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, je kan een thin client niet zomaar als een normale PC zien. Dat zal echt niet zomaar gaan, dat gaat gepaard met heel veel beperkingen.
Niet gekquote:Op maandag 22 november 2010 23:04 schreef Metalfreak het volgende:
Op Tweakers hebben ze trouwens deze maand een special hierover en de budgetserver vind ik geen gek systeem, alleen snap ik hun keuze voor de kast niet helemaal.
http://tweakers.net/revie(...)010-thuisserver.html
goedkoop, incl voeding en goed weg te werken (en door de layout zou je em bij je tv apparatuur neer kunnen zettenquote:Op maandag 22 november 2010 23:04 schreef Metalfreak het volgende:
Op Tweakers hebben ze trouwens deze maand een special hierover en de budgetserver vind ik geen gek systeem, alleen snap ik hun keuze voor de kast niet helemaal.
http://tweakers.net/revie(...)010-thuisserver.html
Alleen geen inbouwmogelijkheden voor een ITX-bord. Dat wordt dus doe-het-zelven. Rare keuze wat dat betreft.quote:Op maandag 22 november 2010 23:07 schreef mschol het volgende:
[..]
goedkoop, incl voeding en goed weg te werken (en door de layout zou je em bij je tv apparatuur neer kunnen zetten)
Lijkt me niet. Een paar MB opslagruimte is daar echt niet genoeg voor. Bovendien zijn het over het algemeen geen i386 processoren volgens mij.quote:Op maandag 22 november 2010 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hier kan je prima een servertje op zetten. Weinig verbruik, vrij stil
.
Alleen maakt die voeding wat veel geluid om naast de TV te staan. Heb zelf een ION systeempje onder mijn TV staan, met een passief gekoelde externe voeding, maar een actief gekoelde voeding maakt toch echt teveel herrie.quote:Op maandag 22 november 2010 23:07 schreef mschol het volgende:
[..]
goedkoop, incl voeding en goed weg te werken (en door de layout zou je em bij je tv apparatuur neer kunnen zetten)
Past een ITX qua bevestiging niet in een ATX kast?quote:Op maandag 22 november 2010 23:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Alleen geen inbouwmogelijkheden voor een ITX-bord. Dat wordt dus doe-het-zelven. Rare keuze wat dat betreft.
Welk OS?quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:57 schreef Scorpie het volgende:
Ik zoek voor 1 van mijn servers nog een goeie how-to over het instellen van automatische downloads met bijvoorbeeld sabnzbd ofzo.
Dat maakt toch niet zoveel uit? Er is bijna geen architectuur te vinden waar geen Linuxkernel op draait.quote:Op maandag 22 november 2010 23:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Bovendien zijn het over het algemeen geen i386 processoren volgens mij.
Ik snap sowieso het voordeel van Dropbox boven normale (S)FTP toegang niet eigenlijkquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:06 schreef PiRANiA het volgende:
Alleen dropbox draait niet op ARM ben ik bang
Gebruik je ubuntu? Dan transmission voor torrentsquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef sc00p het volgende:
Ik heb een Pentium 4 HT 3,4ghz met 2gb geheugen.
Heb een camera bij mijn oprit, deze zit hierop aangesloten en deze neemt snachts op wat er gebeurd, dit doe ik met Active webcam, hiervoor zoek ik nog een alternatief aangezien deze vrij zwaar is voor de processor .
SABnzbd voor usenet, torrents doe ik nu nog met utorrent, maar dat ga ik denk ik ook web based doen
Ik ben wel van plan om te switchen naar linux, ik ben alleen bang dat mijn camera dan niet goed gaat werken..quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gebruik je ubuntu? Dan transmission voor torrents
-edit- laat maar
Ik zou zeggen probeer het. Over het algemeen werken datsoort dingen gewoon out-of-the-box bij ubuntu.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:43 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ik ben wel van plan om te switchen naar linux, ik ben alleen bang dat mijn camera dan niet goed gaat werken..
Stuur maar een PM dan stuur ik wat screenshots en eventueel wat remote hulp mocht je dat nodig vinden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:57 schreef Scorpie het volgende:
Ik zoek voor 1 van mijn servers nog een goeie how-to over het instellen van automatische downloads met bijvoorbeeld sabnzbd ofzo.
Daar snap ik echt geen reet van.quote:
Ik snap ook geen reet van torrents, maar aan Transmission zal het toch niet liggen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Daar snap ik echt geen reet van.
Heb de webinterface nog niet aan de praat en op de commandline krijg ik bij het starten een foutmelding waar ik niks wan begrijp.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik snap ook geen reet van torrents, maar aan Transmission zal het toch niet liggen?Dat programma is echt megasimpel.
Kun je er niet grafisch bij? (ssh -X?)quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Heb de webinterface nog niet aan de praat en op de commandline krijg ik bij het starten een foutmelding waar ik niks wan begrijp.
Ja die staat ingeschakeld, maar dan krijg ik een witte pagina met error 404, en er staat niks over in de logfiles.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Kun je er niet grafisch bij? (ssh -X?)
Dan is het namelijk gewoon Bewerken -> Voorkeuren -> Web -> Webcliënt inschakelen.
Heb je niet per-ongeluk ingesteld dat alleen 127.0.0.1 toegang heeft tot de webinterface? (standaard instelling)quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja die staat ingeschakeld, maar dan krijg ik een witte pagina met error 404, en er staat niks over in de logfiles.
Ik had het ip-adres van deze computer al meteen toegevoegd. Maar de localhost krijgt ook een witte pagina.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:59 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heb je niet per-ongeluk ingesteld dat alleen 127.0.0.1 toegang heeft tot de webinterface? (standaard instelling)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |