Dus je zus gaat ook verhuizen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:51 schreef MMach het volgende:
-knip-
Daarnaast heb ik nog een stuk van huis A, waar alle voorbije topics over gingen en waar ik nu nog met m'n vriendin en kleine zus woon. De bedoeling is ook niet om huis A nog heel lang te houden, want dat kost uiteraard alleen maar geld. -knip-
Dat is juist wat ik zoooo fijn vind aan een dorpquote:Op donderdag 27 januari 2011 17:51 schreef MMach het volgende:
Uw buren komen gewoon binnen zonder kloppen om een praatje te slaan bv.), maar meer onze stijl en de rust, de rust
Is dus een vloer op basis van gedehydrateerde gips. Dat maakt verklaart ook de gevoeligheid voor water (langdurige blootstelling that is). In de woningenbouw nog weinig toegepast (in be en nl, in duitsland veel meer), maar wordt veel gebruikt in de industrie. gezien ze daar moeite zouden hebben om grote oppervlaktes pas te krijgen en ze veel sneller kunnen doorgaan met de afwerking. Het is beloopbaar na 1 dag, belastbaar na 3 dagen en na 6 weken geheel uitgehard.quote:Het mineraal anhydriet is de gedehydrateerde variant van gips, met als chemische formule CaSO4. Door compactie ontstaan uit natuurlijke gipsafzettingen anhydrietpakketten. Deze kunnen zeer omvangrijk worden en deze evaporieten gelden als goede seals (afsluitingen) voor reservoirs. Met name in de Noordzee zijn in de late Trias grootschalige evaporieten, waaronder gipsen, afgezet. Onder invloed van druk en temperatuur zijn die gipsen anhydriet geworden. Dit proces noemt men diagenese.
Daar raak ik zeker nooit aan. Passiefhuizen zijn nog eens dubbel zo dik geïsoleerd en die standaard is ook niet te bereiken bij renovatie. Ik haal ongetwijfeld wel de huidige standaard voor nieuwbouwhuizen en zelfs iets beter. Niet slecht voor een huis uit 1843 natuurlijkquote:Het klinkt alsof je echt een passief huis gaat maken, qua verwarming ga je nogal wat besparen met al die isolatie en hr+++ ramen...
Eigenlijk vind ik dat niet zo gek dat het strek wordt hoor, beton is ook vloeibaar als het nat is. De nu gegoten vloer is maar 5cm dik, maar is dus vergelijkbaar met 15cm cementchape.quote:Die isolatie wordt dus 'beenhard' en die afwerkvloer dus eigenlijk 'kei-hard'
En toch he..jij hebt het ongetwijfeld uitgezocht, anders deed je het niet, maar kan ik me zo lastig voorstellen hoe die vloer nu te belasten is met een relatief dunne afdekvloer direct bovenop de isolatie.
Kun je dan wel ergens een hele zware kast plaatsen? De poten van zo'n kast geven toch altijd een behoorlijke puntbelasting op een vloer.
Wel raar dat als je zoiets ziet dat je je bijna niet kan voorstellen dat het sterk genoeg is Ik vind het trouwens echt een bijzonder mooi voordeel dat hiermee de vloer VEEL strakker is dan bij een betonvloer + een cementen dekvloer. Da's altijd weer een drama met het leggen van een houten vloer omdat het nooit echt vlak is.
Hoe kun je hier trouwens achteraf nog extra leidingen in de vloer verwerken?
Verder...bewondering voor al het werk en het doorzettingsvermogen
Schoon allemaalquote:Op maandag 7 februari 2011 16:07 schreef MMach het volgende:
En nu beneden wat meer vorm krijgt, een schetsje van hoe de keuken moet gaan worden
[ afbeelding ]
Onder de datum, eroverheen met je muis dan komt het tevoorschijn..quote:Op maandag 7 februari 2011 17:41 schreef MMach het volgende:
Kan iemand me zeggen waar die editknop naartoe is? :$
enkel indien je niets van adblockers hebt tenminstequote:Op maandag 7 februari 2011 18:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Onder de datum, eroverheen met je muis dan komt het tevoorschijn..
Daar ga ik niet vanuit (op fok dan)quote:Op maandag 7 februari 2011 18:15 schreef Archont het volgende:
[..]
enkel indien je niets van adblockers hebt tenminste
Mag ik even wat mogelijk bijpassende plaatjes spammen?quote:Op maandag 7 februari 2011 17:34 schreef MMach het volgende:
Een kant en klare keuken is onmogelijk in de layout en pasvorm die wij willen. Hoe die gaat uitkomen, geen mens die het weet. Ik ben me op dit ogenblik een beetje aan het inlezen over te gebruiken materialen en ga hem wss zelf maken. Waar we nu ongeveer zitten:
-look: klassiek (mocht ik alleen moeten kiezen had ik een ultrastrakke hoogglanskeuken gekozen), kleur: ? (groen, wit, zwart, maar geen houtlook)
-'vrijstaand' fornuis, 90cm met oven, iets smeg-achtig
-het stuk dat getegeld zal worden vermoedelijk in donkergroene metrotegels met witte voegen
-in de kastenwand: inbouwkoelkast, inbouwmagnetron en (waarschijnlijk) inbouwkoffiezet/espresso, maar dan hopelijk wel in een moderne look als het van mij afhangt
-in het eiland: vaatwasser, spoelbak
-werkblad vermoedelijk wel in hout
-geen bovenkasten (ook weer: voldoende opbergruimte in de kastenwand, toog, eiland)
-een toogachtig iets tussen keuken en eetkamer met een zeer breed werkblad (120cm vermoedelijk) als bereidingsvlak en eettafel als er bv geen gasten zijn.
-haalbaarheid: we'll see about that
Boven de dwarsbalken komt geen vliering, is ook niet nodig want in dat huis is er opbergruimte en plaats genoeg. Dat wordt (uiteraard niet helemaal) gevuld met isolatie.
Wij hebben een Smeg CG92MNNL, zwart, 2 ovens, 6 pits, ook 90 breed. Vanaf 90 cm breed kun je gelukkig kiezen uit fornuizen met 2 ovens, smallere fornuizen hebben er vaak maar 1. Ik zou niet kiezen voor 1 oven: je moet dan ook voor slechts een paar afbakbroodjes die hele enorme oven opwarmen. Dit apparaat heeft 1 medium (66L) en 1 kleine (30L), en dat voldoet voor ons best. Enige wat misschien nog mist is een draaispit. Door de breedte van 90 is er plek zat voor de pannen, ook met meerdere grote pannen naast elkaar.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:34 schreef MMach het volgende:
-'vrijstaand' fornuis, 90cm met oven, iets smeg-achtig
Dus een plafond onder de dwarsbalken, daarbovenop isolatie, en geen vliering-vloer? Behalve dat het een plek is waar muizen zich thuis zouden kunnen voelen, het blijft toch wel een plek die toegankelijk moet zijn met een ladder of uitklaptrap?quote:Boven de dwarsbalken komt geen vliering, is ook niet nodig want in dat huis is er opbergruimte en plaats genoeg. Dat wordt (uiteraard niet helemaal) gevuld met isolatie.
Nee, same here. Ik zat net iemand te vertellen dat hij MMach-topics eens moet bekijken, maar die zijn wat schraal zonder foto'squote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:10 schreef ElisaB het volgende:
De foto's doen het bij mij heul niet meer![]()
Bij jullie wel?
de foto's van het storten en de marsmannetjes doen het hier primaquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:10 schreef ElisaB het volgende:
De foto's doen het bij mij heul niet meer![]()
Bij jullie wel?
Dmv gipsschroeven zgan wokkels of een andere speciale uitvoering welquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gipsplaten zonder achterhout is ook niet te doen. Ja zolang je niets aan je muren gaat hangen...
Het blijft troep, ook met die wokkelsquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dmv gipsschroeven zgan wokkels of een andere speciale uitvoering wel
Maar het is uiteraard wel beter met achterhout.
Tuurlijk, waar zou ik anders moeten slapen?? (als ik ooit eens zou komen logeren)quote:Op zondag 6 maart 2011 21:25 schreef Ml-etje het volgende:
Die chaise longue is dan wel gaaf zeg!! Ook dat is waardevermeerderend![]()
Het is correct hoor, je bedoelt "nederlands" nederlandsquote:Op zondag 6 maart 2011 21:55 schreef densmee het volgende:
het schiet echt lekker op
een lavabo is in het nederlands overigens een wasbak
quote:Op maandag 7 maart 2011 00:25 schreef Archont het volgende:
[..]
Tuurlijk, waar zou ik anders moeten slapen?? (als ik ooit eens zou komen logeren)
In de bijgebouwen wel, maar dat is een plan op langere termijn denk ikquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
er is ook écht geen plaats voor een logeerkamer.
kun je niet gewoon over het hele spant tapenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:49 schreef MMach het volgende:
Bijgebouwen zijn idd voor op lange termijn. En daar zouden idd wel wat slaapkamers komen.
En het dampscherm mag dan wel compleet zijn, nu moet ik nog alle nietjes afplakken om zo luchtdicht mogelijk te zijn. En dat zijn er heel veel. En dat is heel saai
quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:43 schreef Xiphos het volgende:
Goed man. Pas je wel op dat je geen bezoek krijgt van aliens zo?
Op zaterdag 26 februari 2011 23:17 schreef MMach het volgende
in Belgie hebben ze dan ook elk wcd zo ongeveer achter een eigen groepquote:Op zondag 13 maart 2011 13:25 schreef exlurker het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 26 februari 2011 23:17 schreef MMach het volgende
En binnen nog een mijlpaaltje: de nieuwe zekeringenkast. 3x400V-3x20A. Nu zijn er 12 groepen in gebruik, nog een stuk of 4 als reserve. (let op: dit is een sub-kast. De hoofdzekering, meter en 300mA difff zitten naast de voordeur, deze kast zit onder de trap. Er zal nog een gelijkaardige kast bijkomen in de bijgebouwen) :
Ik zie dat je hier in de onderverdeelkast 12 eindgroepen hebt en dat en een 300 mA aardlekschakelaar in de hoofdkast word gemonteerd
In Belgie zijn zeker andere normen voor een verdeelkast als hier in Nederland.
Wij mogen maar 4 eindgroepen monteren achter een aardlekschakelaar van 30mA
Dus in jou geval zou er hier al 4 aardlekschakelaars moeten komen
Ja ik weet ook dat de wandcontactdozen en verlichting gescheiden zitten op de groepenquote:Op zondag 13 maart 2011 13:32 schreef densmee het volgende:
[..]
in Belgie hebben ze dan ook elk wcd zo ongeveer achter een eigen groep
Dat valt echt wel mee hoor. Dat is hier zeker geen standaardbuurt. Hier wonen allemaal (dat zijn toch 6 mensen in deze omgevingquote:Op maandag 14 maart 2011 11:57 schreef Oksel het volgende:
Mmach is de absolute klusheld van Fok!
Wat een werk verzet je, en wat een doorzettingsvermogen heb je! Maar dat wist je al..![]()
Flink verschil trouwens tussen Nederland en Belgie. Veel oude zooi in Belgie, wat je in Nederland echt een stuk minder ziet. Mensen zorgen in Nederland een stuk beter voor hun woning / tuin.. volgens mij beter dan in 99% van de wereld.
Denk je er aan dat de onderste panlat op zijn kant moet of dubbel. Anders duiken de pannen zoquote:De onderste rij pannen moet nog komen, maar daar moet ik eerst nog even uitzoeken hoe dat aangesloten moet worden op het platte dak.
Die traditie kennen we in nederland ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
Supergaaf zeg
Wat is dat voor traditie, je plant een boom op je dak?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |