Bron: NOS-TTquote:De verhoging van de btw op kaartjes
voor theaters,festivals,poppodia en de
aankoop van antiek en kunst gaat door.
De btw wordt verhoogd van 6 naar 19
procent.De linkse oppositie trachtte de
maatregel tegen te houden,maar een
wijzigingsvoorstel om de verhoging een
jaar uit te stellen,werd verworpen.
Behalve de regeringspartijen VVD en CDA
en gedoogpartner PVV stemden ook de SGP
en de ChristenUnie tegen.
In het amendement werd voorgesteld de
doorwerkbonus voor mensen boven de 62
eerder te versoberen dan is afgesproken
in het regeerakkoord.Daarmee zou de
btw-verhoging kunnen worden uitgesteld.
Dus dat is een reden om bv. concertkaartjes duurder te maken dan ze nu al zijn?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:30 schreef Daniel1976 het volgende:
Goede zaak lijkt mij, is geen primaire levensbehoefte.
Dan dan de wegenbelasting omhoog, accijnzen op drank en tabak omhoog, vliegtaks terug, want allemaal geen primaire levensbehoefte.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:30 schreef Daniel1976 het volgende:
Goede zaak lijkt mij, is geen primaire levensbehoefte.
Volgens mij zijn de belastingen op drank en tabak al hoog genoeg hoor.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan dan de wegenbelasting omhoog, accijnzen op drank en tabak omhoog, vliegtaks terug, want allemaal geen primaire levensbehoefte.
Tering, hoe kortzichtig ben je?
Op alle luxe zit 19% btw. Op 1e levensbehoeften + dingen die sterk gepromoot moeten worden wordt 6% BTW gehanteerd.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dus dat is een reden om bv. concertkaartjes duurder te maken dan ze nu al zijn?
Goed ideequote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan dan de wegenbelasting omhoog, accijnzen op drank en tabak omhoog, vliegtaks terug, want allemaal geen primaire levensbehoefte.
Minder kortzichtig dan jij blijkbaar.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Want een concert van U2 of zo'n compleet verneukte Joop vd Ende musical is kunst of cultuur?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat kunst en cultuur best wel sterk gepromoot mag worden voor die 50cent- jeugd van tegenwoordig.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Op alle luxe zit 19% btw. Op 1e levensbehoeften + dingen die sterk gepromoot moeten worden wordt 6% BTW gehanteerd.
Overigens heeft zelfs Joop v/d Ende dit zelf openlijk toegegeven in P&W een week geleden .quote:Op donderdag 18 november 2010 19:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want een concert van U2 of zo'n compleet verneukte Joop vd Ende musical is kunst of cultuur?
Het is nonsens dat die nu onder de 6% regeling vallen, het is puur vermaak... en heeft geen bal met cultuur te maken.
Als het je nou om de entreekaartjes van musea zou gaan dan zou ik het er nog mee eens kunnen zijn, maar er wordt het hardst geschreeuwd over deze maatregel door de grootverdieners aan dit vermaak.... Mojo is ook al lekker bezig met die Lowlands mailactie
Beter dat dan bezuinigen op bejaardenzorg, vind je ook niet?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Is die onzin pas sinds de jaren 90?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:37 schreef Wokkel het volgende:
Prima, in de jaren negentig was de BTW op die zaken ook gewoon het hoge tarief.
Ik kan me niet herinneren dat de kaartjes voor het theater destijds ook met tig procent omlaag gingen omdat de BTW naar 6% ging.
Nee gekkie! Een voorstelling van een of andere cabaretier die ongeveer de halve politiek bij elkaar scheldt is belangrijker dan de zorg.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beter dat dan bezuinigen op bejaardenzorg, vind je ook niet?
Zie je mij nergens zeggen geloof ikquote:Op donderdag 18 november 2010 19:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee gekkie! Een voorstelling van een of andere cabaretier die ongeveer de halve politiek bij elkaar scheldt is belangrijker dan de zorg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bioscoopkaartjes blijven wel onder het lage tarief vallen.Some weasel took the cork out of my lunch...
Gaan ze lekker op hun gesubsidieerde (door de gemeente) PC op hun door de gemeente gesubsidieerde internetverbinding maar mooi op limewire een filmpie downloaden.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
Maarmaar... hoe moeten Henk en Ingrid nu naar Lowlands ? Die kaartjes worden nu veel duurder...
Ach, dan doen ze maar mee aan het offerfeest.
Een laptop is ook duur om aan te schaffen, en zo zijn er nog tig dingen die duur zijn, maar duur is geen reden voor het 6% tarief.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:47 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Zie je mij nergens zeggen geloof ik
Tickets zijn al erg duur om aan te schaffen, wat nu dus nog meer gaat worden. Ik snap heus wel dat er ergens geld vandaan moet komen, maar dit oogt zo rigoureus.
Concertkaartjes duur? Concerten zijn pure luxe, als je het geld er niet voor over hebt om die artiest te zien dan vind je 'm niet goed genoegquote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:48 schreef Adfundum het volgende:
Konijnenvoer: 6% btw.
Caviavoer: 19% btw.Cavia's ook hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bioscoopkaartjes blijven wel onder het lage tarief vallen.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:48 schreef Adfundum het volgende:
Konijnenvoer: 6% btw.
Caviavoer: 19% btw.Het is idd erg hypocriet als je het wel beschouwd .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bioscoopkaartjes blijven wel onder het lage tarief vallen.
Waarschijnlijk zijn ze bang de goodwill kwijt te raken als ze het ook consequent doorvoeren op zaken als voetbalwedstrijden en bioscoop bezoek .
Zou wel eens willen weten wat Rutte als reactie heeft als je hem dat vraagt .Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
Gas en electriciteit zijn dus ook luxe?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Op alle luxe zit 19% btw. Op 1e levensbehoeften + dingen die sterk gepromoot moeten worden wordt 6% BTW gehanteerd.
Daarom is het ook zo krom.quote:
Dat hangt af van de kaartprijsquote:Op donderdag 18 november 2010 20:25 schreef NightH4wk het volgende:
En hoeveel euro scheelt dat ongeveer? (Per kaartje.)
Feitelijk wel ja .quote:Op donderdag 18 november 2010 20:26 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Gas en electriciteit zijn dus ook luxe?
Vroeg ooit eens bij iemand die cavia's verkocht of die prijs per stuk of per kilo was.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:33 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo krom.
Maar zet voor de lol eens een bordje "slachtcavia's te koop" in de voortuin.
Het kan altijd omhoog. Want ja, toch geen eerste levensbehoefte.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Minder kortzichtig dan jij blijkbaar.
Want daar zit al 19% BTW + accijns op.
Wat bij pakje shagg of liter benzine makkelijk oploopt tot meer dan 50% van de verkoopprijs.
Hmm, het valt dus nogal mee.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:35 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat hangt af van de kaartprijs
Zeg dat die nu E 50 is, incl 6% BTW
Dan wordt het met 19% BTW: E 56,13.
Dus dan 6 eurotjes meer.
Hoe duurder het kaartje, hoe meer euro het gaat schelen natuurlijk.
Toegang tot de Tweede Kamer was al gratis, dus dan maakt BTW niet uit. :/quote:Op donderdag 18 november 2010 20:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het kan altijd omhoog. Want ja, toch geen eerste levensbehoefte.
En dan ironisch genoeg circus (!) en bios wel vrijwaren van verhoging
Was dat te moeilijk om zelf uit te rekenen?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hmm, het valt dus nogal mee.
Geen idee wat een gemiddeld kaartje kost.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was dat te moeilijk om zelf uit te rekenen?
Als je dat niet weet, ga je dus nooit naar het theater.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:24 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Geen idee wat een gemiddeld kaartje kost.
Helemaal eens dat voetbalkaartjes ook duurder mogen worden.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:56 schreef Gesc het volgende:
Het is jammer dat er zo weinig bekend is over de cultuursector in Nederland. Lees ook even het nieuwsbericht op nu.nl. Hierin wordt ook vermeld dat er nog veel meer banen betrokken zijn bij dergelijke producties (denk aan technici, decorbouwers, horecapersonaal gelieerd aan de betreffende concertzaal). Al deze banen (en dat zijn er nogal wat) lopen gevaar met voorgenomen maatregelen.
Maar het gaat ook niet alleen om de Joop van Ellende theaterproductie of dat ene U2 concert. Het gaat ook om alle artiesten uit de (klassieke) muziek, theater, ballet, schilders, striptekenaars en nog veel meer. Het verhogen van de BTW slaat niet alleen op de kaartjes maar ook op de diensten, waardoor er steeds minder diensten gevraagd zullen worden omdat deze duurder worden. Gepaard met de geplande kortingen op subsidies in deze sector (die overigens hard nodig zijn, en dan heb ik het ook niet alleen over die zwaar gesubsidieerde opera-kaartjes) wordt het voor artiesten en kunstenaars steeds moeilijker om rond te komen.
En daarnaast is het erg hypocriet om wel in de kunstsector de BTW te verhogen maar niet in de sport bijvoorbeeld. Sport zou eigenlijk op gelijke voet moeten staan met kunst en cultuur (want we hebben het over het aanschouwen van voetbalwedstrijden dan) wat natuurlijk net zo min een 6% BTW tarief waard is als kunst en cultuur.
Een sauna op een verhuurde kampeerplaats, dubbele levensbehoefte!quote:Op donderdag 18 november 2010 19:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja mag van mij ook wel omhoog net als kappers.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Een sauna op een verhuurde kampeerplaats, dubbele levensbehoefte!![]()
http://www.belastingdiens(...)dernemen_btw-03.html
Je snapt dat die vergelijking behoorlijk krom is?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Musea en "échte cultuur" worden al jaren zwaar gesubsidieerd....quote:Op donderdag 18 november 2010 19:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want een concert van U2 of zo'n compleet verneukte Joop vd Ende musical is kunst of cultuur?
Het is nonsens dat die nu onder de 6% regeling vallen, het is puur vermaak... en heeft geen bal met cultuur te maken.
Als het je nou om de entreekaartjes van musea zou gaan dan zou ik het er nog mee eens kunnen zijn, maar er wordt het hardst geschreeuwd over deze maatregel door de grootverdieners aan dit vermaak.... Mojo is ook al lekker bezig met die Lowlands mailactie
Waarom zou je een BTW-korting geven op concertkaartjes? Want het is een korting die wordt ingetrokken. Het resultaat is hetzelfde als een verhoging, maar nu betalen mensen die naar concerten gaan de rekening en niet heel Nederland.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Sj0rSz het volgende:
Betalen we een verlaagd tarief voor wegenbelasting? Zit er slechts 6% BTW op drank en tabak? Nee, die dingen zijn nog veel zwaarder belast. Voor vliegtickets betaal je ook gewoon 19% BTW.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Je zou je eens af moeten vragen waarom die kaarten zo duur zijnquote:Op donderdag 18 november 2010 19:47 schreef Sj0rSz het volgende:
Tickets zijn al erg duur om aan te schaffen, wat nu dus nog meer gaat worden.
Er wordt helemaal geen BTW geheven over vliegtickets, net als dat er geen accijns op kerosine wordt opgelegd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:41 schreef detulp050 het volgende:
Voor vliegtickets betaal je ook gewoon 19% BTW.
Zit er op wegenbelasting ook nog btw?quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:41 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Betalen we een verlaagd tarief voor wegenbelasting? Zit er slechts 6% BTW op drank en tabak? Nee, die dingen zijn nog veel zwaarder belast. Voor vliegtickets betaal je ook gewoon 19% BTW.
Precies, dan ook maar bioscoopkaartjes en sport/voetbalwedstrijden. Daarnaast gaat er ook genoeg subsidie naar het voetbal, laten we dat ook maar stopzetten. (niet meer bijspringen wanneer er problemen zijn, niet meer meehelpen met bouw van stadion of stadia overkopen, heerlijk.) Zal was nog wel meer schelen dan die 80 miljoen (van de 18 miljard bezuinigingen..) die met cultuur wordt bespaard.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima plan, als je ergens geld vandaan moet halen dan is dit veel beter dan andere belastingen te verhogen. Nu de subsidies nog afschaffen.
Die 80 miljoen die je noemt klopt niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:17 schreef -aad- het volgende:
[..]
Precies, dan ook maar bioscoopkaartjes en sport/voetbalwedstrijden. Daarnaast gaat er ook genoeg subsidie naar het voetbal, laten we dat ook maar stopzetten. (niet meer bijspringen wanneer er problemen zijn, niet meer meehelpen met bouw van stadion of stadia overkopen, heerlijk.) Zal was nog wel meer schelen dan die 80 miljoen (van de 18 miljard bezuinigingen..) die met cultuur wordt bespaard.
Maar waarom zou hij wel de marktprijs moeten betalen voor een kaartje, en iemand die naar het concertgebouw gaat niet (vanwege de subsidies). Die subsidies kosten klauwen met geld, die moeten gewoon worden afgeschaft. Dan had deze belastingverhoging ook achterwege kunnen blijven.quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:43 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Je zou je eens af moeten vragen waarom die kaarten zo duur zijn
Voor een concertkaart van 80 euro betalen is een keuze; de artiesten en/of organisatoren vragen zulke absurde prijzen, niet de overheid.
Pinkpop is ook steeds meer geld kwijt aan de boekingen van bands en salarissen van het personeel. Geen wonder dat de kaartjes ook duurder worden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:10 schreef planethugo het volgende:
in welk jaar is die belasting eigenlijk verlaagd?
Mojo moet niet zo zeiken, de kaartjes van pinkpop zijn de laatste 3 jaar iets van 35 euro hoger geworden zonder dat er maar iets extra's voor terugkwam. En nu gaan zeiken dat het weer omhoog moet, tja ze kunnen wellicht ook eens iets terugdoen voor hun klanten...
ach hou op, je wordt gewoon compleet uitgemolken. Op campings een blikje bier met bonnen betalen etc. Alsof die bands in 2 jaar tijd opeens zoveel meer vragen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pinkpop is ook steeds meer geld kwijt aan de boekingen van bands en salarissen van het personeel. Geen wonder dat de kaartjes ook duurder worden.
Hebben culturele evenmenten niet altijd al onder het lage BTW tarief gevallen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:17 schreef planethugo het volgende:
Maar welk jaar is dat BTW tarief verlaagd voor deze sector?
Klopt, inconsistent beleid is sowieso verkeerd. Subsidie of een laag belastingtarief voor vermaak is een luxe waar je pas aan kan beginnen als er geen belangrijke problemen meer zijn in de samenleving, nooit dus.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:17 schreef -aad- het volgende:
[..]
Precies, dan ook maar bioscoopkaartjes en sport/voetbalwedstrijden. Daarnaast gaat er ook genoeg subsidie naar het voetbal, laten we dat ook maar stopzetten. (niet meer bijspringen wanneer er problemen zijn, niet meer meehelpen met bouw van stadion of stadia overkopen, heerlijk.) Zal was nog wel meer schelen dan die 80 miljoen (van de 18 miljard bezuinigingen..) die met cultuur wordt bespaard.
ik meen ergens gelezen te hebben dat het kabinet een besluit van x jaar geleden nu simpelweg terugdraait? o.i.d.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben culturele evenmenten niet altijd al onder het lage BTW tarief gevallen.
Niet in Nederland. En ik heb de statistieken niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je dat niet weet, ga je dus nooit naar het theater.
Uhm, dit geldt niet alleen voor het theater, maar ook voor het Nationale Piratenfestijn en dergelijke. Ook Henk & Ingrid gaan dus meer betalen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:56 schreef BeSimple het volgende:
Ik vind dit een goede zaak. Ik bedoel ik vind theater zoiezo iets voor 'de elite'. Ik zie het klootjes volk toch niet zo snel naar een theater gaan.
Je gaat nooit naar een cabaretvoorstelling, concert of bioscoop?quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:56 schreef BeSimple het volgende:
Ik vind dit een goede zaak. Ik bedoel ik vind theater zoiezo iets voor 'de elite'. Ik zie het klootjes volk toch niet zo snel naar een theater gaan.
Moet je eens kijken wat er bij al die Joop vd Ende theatherproducties zit... dat is de elite niet hoor, dat is gewoon het klootjesvolk, maar goed, boeien dat die bagger wat duurder wordt, het is kwalitatief toch de moeite niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:56 schreef BeSimple het volgende:
Ik vind dan wel weer dat subsidie van de Oranje verenigen moeten blijven. Ik weet niet of dat hier ook onder valt.
Bioscopen bleven toch wel op de 6% zitten in dit voorstel.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:00 schreef CasB het volgende:
[..]
Je gaat nooit naar een cabaretvoorstelling, concert of bioscoop?
Je kunt van de autisten op Fok moeilijk verwachten dat ze door hebben dat dit in feite weinig tot niks oplevert en uiteindelijk zelfs heel veel gaat kosten.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:56 schreef Gesc het volgende:
Het is jammer dat er zo weinig bekend is over de cultuursector in Nederland. Lees ook even het nieuwsbericht op nu.nl. Hierin wordt ook vermeld dat er nog veel meer banen betrokken zijn bij dergelijke producties (denk aan technici, decorbouwers, horecapersoneel gelieerd aan de betreffende concertzaal). Al deze banen (en dat zijn er nogal wat) lopen gevaar met de voorgenomen maatregelen.
Maar het gaat ook niet alleen om de Joop van Ellende theaterproductie of dat ene U2 concert. Het gaat ook om alle artiesten uit de (klassieke) muziek, theater, ballet, schilders, striptekenaars en nog veel meer. Het verhogen van de BTW slaat niet alleen op de kaartjes maar ook op de diensten, waardoor er steeds minder diensten gevraagd zullen worden omdat deze duurder worden. Gepaard met de geplande kortingen op subsidies in deze sector (die overigens hard nodig zijn, en dan heb ik het ook niet alleen over die zwaar gesubsidieerde opera-kaartjes) wordt het voor artiesten en kunstenaars steeds moeilijker om rond te komen.
En daarnaast is het erg hypocriet om wel in de kunstsector de BTW te verhogen maar niet in de sport bijvoorbeeld. Sport zou eigenlijk op gelijke voet moeten staan met kunst en cultuur (want we hebben het over het aanschouwen van voetbalwedstrijden dan) wat natuurlijk net zo min een 6% BTW tarief waard is als kunst en cultuur.
Sorry, maar dat is nekgeklets, als er iets bagger is, is het het subsidietheater in Nederland. Liefdeloos acteerwerk, meer een parodie als je het vergelijkt met wat men in de UK doet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet je eens kijken wat er bij al die Joop vd Ende theatherproducties zit... dat is de elite niet hoor, dat is gewoon het klootjesvolk, maar goed, boeien dat die bagger wat duurder wordt, het is kwalitatief toch de moeite niet.
Tja, ieder zijn mening, he.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is nekgeklets, als er iets bagger is, is het het subsidietheater in Nederland. Liefdeloos acteerwerk, meer een parodie als je het vergelijkt met wat men in de UK doet.
Kan best naar de 50%. Geen primaire levensbehoefte, dus waarom het maar bij 19% houden?quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:41 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Betalen we een verlaagd tarief voor wegenbelasting? Zit er slechts 6% BTW op drank en tabak? Nee, die dingen zijn nog veel zwaarder belast. Voor vliegtickets betaal je ook gewoon 19% BTW.
Ga eens in Engeland naar het theater.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn mening, he.
Ja, daar heb je gelijk in, dat was een vreselijk probleem, die tokkies bij de Kersentuin van Tsjechovquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:32 schreef plintentrap het volgende:
mag nog wel meer.
dan blijft het tokkievolk tenminste weg.
totaal geen problemen mee
Dan sta je gewoon buiten als je te laat bent, in NL komen er 10 minuten na aanvang nog mensen binnen...quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga eens in Engeland naar het theater.
Ja, heb dat ook meegemaakt, de laatste keer dat dit me gebeurde ben ik opgestaan en weggegaan, en de mensen bij de balie uit staan foeteren en mijn geld teruggevraagd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan sta je gewoon buiten als je te laat bent, in NL komen er 10 minuten na aanvang nog mensen binnen...
Juist het personeel zou beter moeten weten, en hun bekenden moeten opvoeden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb dat ook meegemaakt, de laatste keer dat dit me gebeurde ben ik opgestaan en weggegaan, en de mensen bij de balie uit staan foeteren en mijn geld teruggevraagd.
Bleken kennissen van het personeel.
Nee, het is gewoon liefdeloze desintresse. Typisch iets dat veroorzaakt wordt door gratis geld.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist het personeel zou beter moeten weten, en hun bekenden moeten opvoeden.
Het is te triest voor woorden dat men daar in NL zo makkelijk mee omgaat, maar ook dat zal onder andere door de VerEnding van het theater komen.
Lieverd, wie zegt dat ik dat niet doe. Ik leef voor het theater.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga eens naar een voorstelling van mij.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je Maxima en Alexander opmerkingquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Lieverd, wie zegt dat ik dat niet doe. Ik leef voor het theater.
Wat speel je?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ga eens naar een voorstelling van mij.
als er vraag naar dat stuk bagger is dan kan het commercieel ook wel uit.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in, dat was een vreselijk probleem, die tokkies bij de Kersentuin van Tsjechov
Nee, we moeten het geld halen van zaken die ontzettend worden gesubsidieerd. Belastingen moeten juist omlaag.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:56 schreef draaijer het volgende:
We moeten geld halen van zaken die nu nog niet voldoende belast worden. We moeten harken en dat raakt iedereen. Prima idee, dit is luxe
Voor kaartjes die al zijn verkocht in 2010 voor evenementen in 2011 mag nog 6% BTW gerekend en afgedragen worden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:47 schreef Malens het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met kaartjes van bv concerten die nu al gepland staan voor 2011? Er is een bepaalde prijs vastgesteld door de organisatie zonder rekening te houden met een verhoging van de BTW. Dit kan aardig verliesgevend zijn, zeker voor poppodia die zich met de weinige subsidie nu nog maar net weten te bedruipen.
Het zou een slechte zaak zijn als zulke instellingen kopje onder zouden gaan door een dergelijke regeling.
Ah oke, dus waarschijnlijk gaan dan per 1 januari op alle sites de prijzen omhoog en kun je beter op 31 december nog even goed denken waar je nog naartoe wil. Want meestal zit de BTW al in de prijs.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:58 schreef freako het volgende:
[..]
Voor kaartjes die al zijn verkocht in 2010 voor evenementen in 2011 mag nog 6% BTW gerekend en afgedragen worden.
De voorverkoop van Lowlands begint daarom ook al deze maand ipv volgend jaar maart. Scheelt 20 euro op een kaartje.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:09 schreef Malens het volgende:
[..]
Ah oke, dus waarschijnlijk gaan dan per 1 januari op alle sites de prijzen omhoog en kun je beter op 31 december nog even goed denken waar je nog naartoe wil. Want meestal zit de BTW al in de prijs.
Ja, klopt. Maar die hadden vooraf op zich nog geen prijzen vermeld, poppodia als Paradiso, Tivoli etc hebben hun programma t/m maart al hartstikke vol waarbij ze prijzen zullen hebben berekend adhv het 6%-tarief...quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:17 schreef freako het volgende:
[..]
De voorverkoop van Lowlands begint daarom ook al deze maand ipv volgend jaar maart. Scheelt 20 euro op een kaartje.
Als men 160 Euro kan betalen voor een kaartje mag 180 ook geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:17 schreef freako het volgende:
[..]
De voorverkoop van Lowlands begint daarom ook al deze maand ipv volgend jaar maart. Scheelt 20 euro op een kaartje.
Laten we dan gaan harken bij de rijken, die hebben toch geld zat.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:56 schreef draaijer het volgende:
We moeten geld halen van zaken die nu nog niet voldoende belast worden. We moeten harken en dat raakt iedereen. Prima idee, dit is luxe
Een huis van 400k+ is ook een luxe, waarom zou je daarvoor HRA krijgen dan?quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:09 schreef TLC het volgende:
[..]
Als men 160 Euro kan betalen voor een kaartje mag 180 ook geen probleem zijn.
Dit soort dingen is gewoon luxe, hier mag je best op bezuinigen, tis immers geen eerste levensbehoefte.
Ticketprijs blijft natuurlijk hetzelfde, alleen de BTW stijgtquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:47 schreef Malens het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met kaartjes van bv concerten die nu al gepland staan voor 2011? Er is een bepaalde prijs vastgesteld door de organisatie zonder rekening te houden met een verhoging van de BTW. Dit kan aardig verliesgevend zijn, zeker voor poppodia die zich met de weinige subsidie nu nog maar net weten te bedruipen.
Het zou een slechte zaak zijn als zulke instellingen kopje onder zouden gaan door een dergelijke regeling.
En dat is hoeveel... 5 bier ofzo?quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:17 schreef freako het volgende:
[..]
Dus de ticketprijs ex btw blijft hetzelfde, de ticketprijs incl btw wordt hoger.quote:Op zaterdag 20 november 2010 03:55 schreef tjoptjop het volgende:
Ticketprijs blijft natuurlijk hetzelfde, alleen de BTW stijgt
quote:Op zaterdag 20 november 2010 03:36 schreef CasB het volgende:
Laten we dan gaan harken bij de rijken, die hebben toch geld zat.Oh nee, dat kan natuurlijk niet, de rijken moeten rijk blijven, en de rest zoekt het maar uit.
Goed voorstel meneer, ik vind het van de zotte dat het mensen treft zoals jij en ik die wel kunnen werken in tegenstelling tot mensen die er niet om gevraagd hebben om verpleegd te worden. Die laatste categorie kan best wel een dagje langer in een vieze luier liggen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:32 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Maar goed, misschien kunnen we beter de bejaardenzorg verder uitkleden, zodat jij twee euro kunt besparen op je kaartje voor Pinkpop
Interessant plan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:32 schreef detulp050 het volgende:
Maar goed, misschien kunnen we beter de bejaardenzorg verder uitkleden, zodat jij twee euro kunt besparen op je kaartje voor Pinkpop
Mee eens. Sportwedstrijden en bioscoopbezoek moet dan ook naar het 19%-tarief, net als boeken.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:51 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
Wat helemaal belachelijk is, is dat bioscoopkaartjes worden ontzien (blijft gewoon 6%) en, helemaal belachelijk, sport blijft ook 6%. Waarom moet een voetbalwedstrijd subsidie krijgen in de vorm van een lage belasting!
Of de familie steekt de handen een beetje uit de mouwen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Goed voorstel meneer, ik vind het van de zotte dat het mensen treft zoals jij en ik die wel kunnen werken in tegenstelling tot mensen die er niet om gevraagd hebben om verpleegd te worden. Die laatste categorie kan best wel een dagje langer in een vieze luier liggen.
Dus jij bent ook voor een inkomensafhankelijke HRA en kinderbijslag?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Stokstaart het volgende:
Sowieso heb ik al niet echt het idee dat mensen die theatervoorstellingen bezoeken op de bonnefooi leven zeg maar![]()
Zeker als je bedenkt hoeveel winst er gehaald wordt op bioscoopfilms en sportwedstrijden. Idioot dat dat goedkoper blijft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:16 schreef Verbal het volgende:
Mee eens. Sportwedstrijden en bioscoopbezoek moet dan ook naar het 19%-tarief, net als boeken.
V.
Vooral die laatste is echt idioot op dit moment. Verdien je 100K per jaar, krijg je nog kinderbijslagquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:25 schreef Verbal het volgende:
Dus jij bent ook voor een inkomensafhankelijke HRA en kinderbijslag?
In de bios kan je Fitna draaien.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:14 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die bioscoop. Is dat bewust op 6% gelaten, of is dat nooit aan de orde geweest omdat onder een ander 'iets' valt ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |