Kan best naar de 50%. Geen primaire levensbehoefte, dus waarom het maar bij 19% houden?quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:41 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Betalen we een verlaagd tarief voor wegenbelasting? Zit er slechts 6% BTW op drank en tabak? Nee, die dingen zijn nog veel zwaarder belast. Voor vliegtickets betaal je ook gewoon 19% BTW.
Ga eens in Engeland naar het theater.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn mening, he.
Ja, daar heb je gelijk in, dat was een vreselijk probleem, die tokkies bij de Kersentuin van Tsjechovquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:32 schreef plintentrap het volgende:
mag nog wel meer.
dan blijft het tokkievolk tenminste weg.
totaal geen problemen mee
Dan sta je gewoon buiten als je te laat bent, in NL komen er 10 minuten na aanvang nog mensen binnen...quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga eens in Engeland naar het theater.
Ja, heb dat ook meegemaakt, de laatste keer dat dit me gebeurde ben ik opgestaan en weggegaan, en de mensen bij de balie uit staan foeteren en mijn geld teruggevraagd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan sta je gewoon buiten als je te laat bent, in NL komen er 10 minuten na aanvang nog mensen binnen...
Juist het personeel zou beter moeten weten, en hun bekenden moeten opvoeden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb dat ook meegemaakt, de laatste keer dat dit me gebeurde ben ik opgestaan en weggegaan, en de mensen bij de balie uit staan foeteren en mijn geld teruggevraagd.
Bleken kennissen van het personeel.
Nee, het is gewoon liefdeloze desintresse. Typisch iets dat veroorzaakt wordt door gratis geld.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist het personeel zou beter moeten weten, en hun bekenden moeten opvoeden.
Het is te triest voor woorden dat men daar in NL zo makkelijk mee omgaat, maar ook dat zal onder andere door de VerEnding van het theater komen.
Lieverd, wie zegt dat ik dat niet doe. Ik leef voor het theater.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga eens naar een voorstelling van mij.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je Maxima en Alexander opmerkingquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Lieverd, wie zegt dat ik dat niet doe. Ik leef voor het theater.
Wat speel je?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ga eens naar een voorstelling van mij.
als er vraag naar dat stuk bagger is dan kan het commercieel ook wel uit.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in, dat was een vreselijk probleem, die tokkies bij de Kersentuin van Tsjechov
Nee, we moeten het geld halen van zaken die ontzettend worden gesubsidieerd. Belastingen moeten juist omlaag.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:56 schreef draaijer het volgende:
We moeten geld halen van zaken die nu nog niet voldoende belast worden. We moeten harken en dat raakt iedereen. Prima idee, dit is luxe
Voor kaartjes die al zijn verkocht in 2010 voor evenementen in 2011 mag nog 6% BTW gerekend en afgedragen worden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:47 schreef Malens het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met kaartjes van bv concerten die nu al gepland staan voor 2011? Er is een bepaalde prijs vastgesteld door de organisatie zonder rekening te houden met een verhoging van de BTW. Dit kan aardig verliesgevend zijn, zeker voor poppodia die zich met de weinige subsidie nu nog maar net weten te bedruipen.
Het zou een slechte zaak zijn als zulke instellingen kopje onder zouden gaan door een dergelijke regeling.
Ah oke, dus waarschijnlijk gaan dan per 1 januari op alle sites de prijzen omhoog en kun je beter op 31 december nog even goed denken waar je nog naartoe wil. Want meestal zit de BTW al in de prijs.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:58 schreef freako het volgende:
[..]
Voor kaartjes die al zijn verkocht in 2010 voor evenementen in 2011 mag nog 6% BTW gerekend en afgedragen worden.
De voorverkoop van Lowlands begint daarom ook al deze maand ipv volgend jaar maart. Scheelt 20 euro op een kaartje.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:09 schreef Malens het volgende:
[..]
Ah oke, dus waarschijnlijk gaan dan per 1 januari op alle sites de prijzen omhoog en kun je beter op 31 december nog even goed denken waar je nog naartoe wil. Want meestal zit de BTW al in de prijs.
Ja, klopt. Maar die hadden vooraf op zich nog geen prijzen vermeld, poppodia als Paradiso, Tivoli etc hebben hun programma t/m maart al hartstikke vol waarbij ze prijzen zullen hebben berekend adhv het 6%-tarief...quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:17 schreef freako het volgende:
[..]
De voorverkoop van Lowlands begint daarom ook al deze maand ipv volgend jaar maart. Scheelt 20 euro op een kaartje.
Als men 160 Euro kan betalen voor een kaartje mag 180 ook geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:17 schreef freako het volgende:
[..]
De voorverkoop van Lowlands begint daarom ook al deze maand ipv volgend jaar maart. Scheelt 20 euro op een kaartje.
Laten we dan gaan harken bij de rijken, die hebben toch geld zat.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:56 schreef draaijer het volgende:
We moeten geld halen van zaken die nu nog niet voldoende belast worden. We moeten harken en dat raakt iedereen. Prima idee, dit is luxe
Een huis van 400k+ is ook een luxe, waarom zou je daarvoor HRA krijgen dan?quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:09 schreef TLC het volgende:
[..]
Als men 160 Euro kan betalen voor een kaartje mag 180 ook geen probleem zijn.
Dit soort dingen is gewoon luxe, hier mag je best op bezuinigen, tis immers geen eerste levensbehoefte.
Ticketprijs blijft natuurlijk hetzelfde, alleen de BTW stijgtquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:47 schreef Malens het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met kaartjes van bv concerten die nu al gepland staan voor 2011? Er is een bepaalde prijs vastgesteld door de organisatie zonder rekening te houden met een verhoging van de BTW. Dit kan aardig verliesgevend zijn, zeker voor poppodia die zich met de weinige subsidie nu nog maar net weten te bedruipen.
Het zou een slechte zaak zijn als zulke instellingen kopje onder zouden gaan door een dergelijke regeling.
En dat is hoeveel... 5 bier ofzo?quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:17 schreef freako het volgende:
[..]
Dus de ticketprijs ex btw blijft hetzelfde, de ticketprijs incl btw wordt hoger.quote:Op zaterdag 20 november 2010 03:55 schreef tjoptjop het volgende:
Ticketprijs blijft natuurlijk hetzelfde, alleen de BTW stijgt
quote:Op zaterdag 20 november 2010 03:36 schreef CasB het volgende:
Laten we dan gaan harken bij de rijken, die hebben toch geld zat.Oh nee, dat kan natuurlijk niet, de rijken moeten rijk blijven, en de rest zoekt het maar uit.
Goed voorstel meneer, ik vind het van de zotte dat het mensen treft zoals jij en ik die wel kunnen werken in tegenstelling tot mensen die er niet om gevraagd hebben om verpleegd te worden. Die laatste categorie kan best wel een dagje langer in een vieze luier liggen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:32 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Maar goed, misschien kunnen we beter de bejaardenzorg verder uitkleden, zodat jij twee euro kunt besparen op je kaartje voor Pinkpop
Interessant plan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:32 schreef detulp050 het volgende:
Maar goed, misschien kunnen we beter de bejaardenzorg verder uitkleden, zodat jij twee euro kunt besparen op je kaartje voor Pinkpop
Mee eens. Sportwedstrijden en bioscoopbezoek moet dan ook naar het 19%-tarief, net als boeken.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:51 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
Wat helemaal belachelijk is, is dat bioscoopkaartjes worden ontzien (blijft gewoon 6%) en, helemaal belachelijk, sport blijft ook 6%. Waarom moet een voetbalwedstrijd subsidie krijgen in de vorm van een lage belasting!
Of de familie steekt de handen een beetje uit de mouwen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Goed voorstel meneer, ik vind het van de zotte dat het mensen treft zoals jij en ik die wel kunnen werken in tegenstelling tot mensen die er niet om gevraagd hebben om verpleegd te worden. Die laatste categorie kan best wel een dagje langer in een vieze luier liggen.
Dus jij bent ook voor een inkomensafhankelijke HRA en kinderbijslag?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Stokstaart het volgende:
Sowieso heb ik al niet echt het idee dat mensen die theatervoorstellingen bezoeken op de bonnefooi leven zeg maar![]()
Zeker als je bedenkt hoeveel winst er gehaald wordt op bioscoopfilms en sportwedstrijden. Idioot dat dat goedkoper blijft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:16 schreef Verbal het volgende:
Mee eens. Sportwedstrijden en bioscoopbezoek moet dan ook naar het 19%-tarief, net als boeken.
V.
Vooral die laatste is echt idioot op dit moment. Verdien je 100K per jaar, krijg je nog kinderbijslagquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:25 schreef Verbal het volgende:
Dus jij bent ook voor een inkomensafhankelijke HRA en kinderbijslag?
In de bios kan je Fitna draaien.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:14 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die bioscoop. Is dat bewust op 6% gelaten, of is dat nooit aan de orde geweest omdat onder een ander 'iets' valt ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |