abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88933070
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:17 schreef freako het volgende:

[..]

De voorverkoop van Lowlands begint daarom ook al deze maand ipv volgend jaar maart. Scheelt 20 euro op een kaartje.
En dat is hoeveel... 5 bier ofzo?
pi_88933922
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 03:55 schreef tjoptjop het volgende:

Ticketprijs blijft natuurlijk hetzelfde, alleen de BTW stijgt
Dus de ticketprijs ex btw blijft hetzelfde, de ticketprijs incl btw wordt hoger.
Resultaat: kaartjes worden duurder.
pi_88934208
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 03:36 schreef CasB het volgende:
Laten we dan gaan harken bij de rijken, die hebben toch geld zat. :') Oh nee, dat kan natuurlijk niet, de rijken moeten rijk blijven, en de rest zoekt het maar uit. :')
:D . Denk je dat we in Nederland allemaal evenveel belasting betalen? Een evenhoog percentage? Ik begrijp dat je een extra zaterdagmiddag moet vakkenvullen voor je dure kaartjes voor welk concert dan ook, maar waarom zou ik moeten meebetalen aan jouw liefde voor een bepaalde artiest of acteur? Ik ga ook naar het theater, vooral populaire cabaretiers, maar waarom zou ik dan korting op de BTW moeten krijgen? Wat een onzin. Eerste levensbehoefte wat mij betreft 6% (of lager), de rest gewoon op 19% BTW (of misschien 20%)

Maar goed, misschien kunnen we beter de bejaardenzorg verder uitkleden, zodat jij twee euro kunt besparen op je kaartje voor Pinkpop :)
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 09:53:43 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88934488
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:32 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Maar goed, misschien kunnen we beter de bejaardenzorg verder uitkleden, zodat jij twee euro kunt besparen op je kaartje voor Pinkpop :)
Goed voorstel meneer, ik vind het van de zotte dat het mensen treft zoals jij en ik die wel kunnen werken in tegenstelling tot mensen die er niet om gevraagd hebben om verpleegd te worden. Die laatste categorie kan best wel een dagje langer in een vieze luier liggen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88934708
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:32 schreef detulp050 het volgende:

Interessant plan.
Nouja, niet jouw suggestie - maar het idee erachter.

In plaats van dat het kabinet hier iets wegtrekt en daar iets wegtrekt en zus en zo etc. zodat het overal minder gaat zouden ze in plaats daarvan een visie zouden bepalen.

Wat is belangrijk.
Wat zijn de belangrijkste dingen die we willen we dat in Nederland bereikt zijn over X jaar.
Bijvoorbeeld "al het onderwijs moet op niveau Y zijn". Of "iedereen moet een goed besef hebben van de Nederlandse kunst en cultuur" (met op verzoek van de PVV de zin "en hoe superieur die wel niet is"erachter).

Vervolgens:

Hoeveel kost dat

En dat is dan ook het bedrag dat je voor die dingen reserveert. Geen beknibbeling, geen concessies. We gaan dit gewoon doen.
Blijft er nog minder over voor de dingen buiten de visie natuurlijk, maar je bereikt dan tenminste wel wat. Nederland kennisland bijvoorbeeld ;) Met bejaarden ergens in een kuil, maar ach.

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterSqueaky op 20-11-2010 10:31:05 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:16:31 #106
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_88936051
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:51 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
Wat helemaal belachelijk is, is dat bioscoopkaartjes worden ontzien (blijft gewoon 6%) en, helemaal belachelijk, sport blijft ook 6%. Waarom moet een voetbalwedstrijd subsidie krijgen in de vorm van een lage belasting! :(
Mee eens. Sportwedstrijden en bioscoopbezoek moet dan ook naar het 19%-tarief, net als boeken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:17:40 #107
136 V.
pi_88936076
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Goed voorstel meneer, ik vind het van de zotte dat het mensen treft zoals jij en ik die wel kunnen werken in tegenstelling tot mensen die er niet om gevraagd hebben om verpleegd te worden. Die laatste categorie kan best wel een dagje langer in een vieze luier liggen.
Of de familie steekt de handen een beetje uit de mouwen...

O nee, we mogen klagen over opa die in zijn eigen stront ligt omdat de gemeenschap niet genoeg meebetaalt :`)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:25:35 #108
136 V.
pi_88936246
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Stokstaart het volgende:
Sowieso heb ik al niet echt het idee dat mensen die theatervoorstellingen bezoeken op de bonnefooi leven zeg maar :P
Dus jij bent ook voor een inkomensafhankelijke HRA en kinderbijslag?

Fijn, zijn we het daar tenminste over eens :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_88937320
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:16 schreef Verbal het volgende:
Mee eens. Sportwedstrijden en bioscoopbezoek moet dan ook naar het 19%-tarief, net als boeken.
V.
Zeker als je bedenkt hoeveel winst er gehaald wordt op bioscoopfilms en sportwedstrijden. Idioot dat dat goedkoper blijft.
pi_88937372
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:25 schreef Verbal het volgende:
Dus jij bent ook voor een inkomensafhankelijke HRA en kinderbijslag?
Vooral die laatste is echt idioot op dit moment. Verdien je 100K per jaar, krijg je nog kinderbijslag :{
HRA zou je ook schaaltechnisch kunnen indelen, op basis van de prijs van de woning (of hoogte hypotheek). Eerste 100K zoveel aftrek, tweede 100K zoveel etc, tot een max van 400K?
pi_88938481
Deze week vond Mark Rutte het nodig om FIFA-president Sepp Blatter te bellen, om te melden dat Nederland en België heel goed het WK voetbal in 2018 kunnen organiseren. Van alle kanten is duidelijk dat het bakken met geld kost. Geen probleem, want het is voetbal. Dan kan ineens alles. Zie ook de bakken met geld die de Publieke Omroep uitgeeft aan voetbal op tv.

Schandalig dat kunst en cultuur en dan zo bekaaid vanaf komen. Prijzen van kaarten worden stukken duurder en er wordt ook nog fors bezuinigd op subsidies voor kunst en cultuur. Een schandalige scheefgroei.
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:51:07 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88938694
mooi daaar ga ik toch niet heen, maar de bioscoop mag van mij ook naar 19% hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88939617
Hoe zit dat eigenlijk met die bioscoop. Is dat bewust op 6% gelaten, of is dat nooit aan de orde geweest omdat onder een ander 'iets' valt ofzo?

Lijkt mij namelijk logisch dat de bios ook naar 19% gaat.
pi_88940896
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:14 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die bioscoop. Is dat bewust op 6% gelaten, of is dat nooit aan de orde geweest omdat onder een ander 'iets' valt ofzo?
In de bios kan je Fitna draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')