Het was een donkere nacht in Foktown, door de zware bewolking was er geen ster te zien en ook de maan leek nergens te bekennen. Door de uitgestorven straten van het dorpje sloop een duister figuur. Hij leek weinig goeds in de zin te hebben en begaf zich naar het huis van D., die net naar huis was gestrompeld vanaf het feest. Als één van de laatsten had D. het feest gelaten en nu liep hij ladderzat richting zijn huis. D. had het al gered tot op de oprit; de voordeur was binnen handbereik. Ineens tikte de duistere gast hem op de schouder. "Heeeeejjj daar wat mooet da," bracht D. uit, struikelend over zijn eigen woorden. Opeens herkende hij de persoon achter zich. "Aaaah jij bent dinges, van de dingie... Kommm... hoe heejenoualweer..." De mob gniffelde. "Zeggus... we zaten samen bij dinges... van de Unie enzooo" mompelde D. "Niet waar!" schreeuwde de mob ineens woest. "Ik heb Europa, laat staan de wereld nooit behandeld! Klootzak!" De mob sloeg D. keihard in het gezicht. Gezien D.'s staat was het niet zo moeilijk hem op de grond te krijgen. De mob maakte een aantal verwondingen in D.'s huid, en liet vakkundig het bloed uit D.'s aderen sijpelen. "Hihihihihihhihhi dat kieeetelt" en "Ooooh wat is dat mooi rooootttt" waren
D's (spion) laatste woorden.
Puntenslijpsel
Het hele bezatte in het verhaal -
BNTM #12 - Waar we er nog één drinken op Marjolein!Ze studeert aan de universiteit in de VS (volgens mij)
Volgens haar fobo mist ze Europa
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...