Dag 1Ah, de zon schijnt, maar wat is het koud in dit nieuwe dorp. Een groep kolonisten strijkt neer in een prachtig heuvellandschap waar de herfst de omringende bomen gekleurd heeft in allerlei kleuren die nog niets lijken te weten van het naderend onheil.
De eerste huizen worden gebouwd en al snel blijkt dat er leiders en volgers in de groep zitten. "HIER EEN VILLA! DAAR EEN HUIS! GINDS EEN WINKELCENTRUM! OM DE HOEK EEN ZWEMPARADIJS! EEN SNACKBAR! EEN SEXFARM!" buldert er door het dorp en de menigte verzint er steeds gekkere zaken bij. Al snel stapt één figuur op een zeepkist om tot orde te roepen: "Wie me wil mag me hebben! Ik zorg dat dit dorp in goede handen is! Ik zal voor elk wat wils creëren, zo helpe mij God/Allah/Shiva/Boeddha/Tha_Erik/Ladidadida!" Luid gejoel en men snelt naar zijn plunjezakken op zoek naar een rood potlood om op een gebruikt boodschappenlijstje een naam te schrijven. Stil in een hoekje zit iemand anders, jammerlijk voor zich uit te schrijen: "Niemand wil mijn vriendje zijn" "Natuurlijk wel!" klinkt het opeens, met enkele andere trouwelingen die zich verstopt hadden achter de bosjes. De verkiezingen waren nog niet voorbij! Een nieuwe kanshebber! En nu de mogelijkheden zo open lagen dachten er meer aan om volksleider te worden. Alle stemmen werken verzameld in een grote pot (inclusief het korte haar, de tuinbroek en de zware Van Nelle in de mond) en een voor een werden de stemmen geteld.
Doodse stilte terwijl een niet nader te noemen persoon tot elleboog diep de pot beroert om zo elke stem te pakken te krijgen. Soms vangt iemand een glimp op van een naam, en kan een kleine overwinningskreet niet onderdrukt worden. Tot het moment daar is.
"Dames, heren, kinders, grootjes! Goed nieuws! Met overweldigende meerderheid is er een volksvertegenwoordiger gekozen! Handjes op elkaar voor jullie burgemeester(es).
Charmed_angel"
Het feest barst los en er wordt zo ruig gedanst en gedaan dat zelfs de spelleiders helemaal los gaan. Ze grijpen mensen bij hun handen en tollen in de rondte! De drank vloeit rijkelijk en de spelleiders worden steeds zatter. Ze pakken Bellatrix vast en smijten haar niet geheel onbedoeld zo tegen de muur van het pas nieuwe stadhuis. Kop eraf. "Ai dat worden een paar hechtingen," probeert Tha_Erik nog te grappen. Al snel blijkt dat
Bellatrix (dorp) voor twee weken uitgeschakeld zal zijn in dit dorp, naar een streng bewaakt ziekenhuis gebracht wordt en dus veilig is maar helaas niet meer deelneemt aan de feestvreugde of het dorpsleven. Het ga je goed Bellatrix.
Door alle consternatie is het feest ietwat bedompt. Wanneer ook de muziek even stilvalt klinkt er vanuit de menigte "Das handig, alvast één weg nu de rest nog." Niemand weet waar het vandaan komt. Charmed_angel beklimt nog eenmaal haar zeepkist:
"Dorpsbewoners! Er gaan geruchten rond dat er mensen zijn die het op ons voorzien hebben. Spoor ze op, voordat ze kwaad kunnen uithalen. Ik zal mijn ambtspositie gebruiken om te helpen."
Een nieuwe ronde maffia is begonnen, succes!
Noot:
Nachtelijke rollen hebben tot 21.30 de tijd om hun taak te verrichten en door te sturen naar de spelleiders.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.