abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 12:22:40 #102
18653 crew  D.
pi_89379929
Iemand die weet hoe ik het alarm van een E36 het zwijgen op leg?
Accu is leeg geweest, dus stroom eraf, en nu gaat het alarm steeds af als ik de deur open maak.
pi_89380635
Ik wil deze speakers in mijn E30 cabriolet bouwen. Gaat dit passen en hebben jullie misschien nog andere suggesties?
Ik heb er naar geluisterd bij de mediamarkt en in vergelijking met een JBL setje van dezelfde prijsklasse vond ik de Infitity's beter klinken met een diepere bass.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_89381500
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:31 schreef Alicey het volgende:


[..]

Nou ja, deze heeft schokbrekers die aan vervanging toe zijn, een koelprobleem (wanneer de verwarming uit staat loopt de temperatuur snel op. Zelfs met de verwarming aan begint er echter na een km of 20 koelwater te lekken), centrale deurvergrendeling doet het niet en daarbij ziet hij er ook niet echt uit. Recentelijk is ook opeens het motorvermogen enorm afgenomen, waardoor je zeker vanuit stilstand flink moet gassen om de motor niet af te laten slaan.

We hebben er eigenlijk gewoon onvoldoende tijd voor om zoiets als leken aan te gaan pakken. Aangezien er binnenkort in onze wijk waarschijnlijk betaald parkeren komt en een tweede parkeervergunning niet zomaar verstrekt wordt, willen we dus van hem af.
Pics? Geef maar aan mij dan :P
Facts don't care about your feelings
pi_89384553
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:38 schreef Gkhn het volgende:
Ik wil deze speakers in mijn E30 cabriolet bouwen. Gaat dit passen en hebben jullie misschien nog andere suggesties?
Ik heb er naar geluisterd bij de mediamarkt en in vergelijking met een JBL setje van dezelfde prijsklasse vond ik de Infitity's beter klinken met een diepere bass.
Mwah, inbouwdiepte is ~50mm max 55mm. Ik denk dat je de kapjes er niet meer voor zult krijgen.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:22 schreef D. het volgende:
Iemand die weet hoe ik het alarm van een E36 het zwijgen op leg?
Accu is leeg geweest, dus stroom eraf, en nu gaat het alarm steeds af als ik de deur open maak.
Mijn alarm ging laatst ook aan. Het knopje op m'n sleutel bleef hangen...zodra ik de deur dichtdeed begon 'ie te loeien. 10 minuten heb ik daar staan schelden, schoppen, slaan en stampen op dat knopje...niks werkte. Accu eraf gehaald en het hield op, alarm ging ook niet meer aan. Het knopje aan m'n sleutel ligt nu permanent thuis...:P
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 15:41:18 #106
18653 crew  D.
pi_89388325
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mwah, inbouwdiepte is ~50mm max 55mm. Ik denk dat je de kapjes er niet meer voor zult krijgen.

[..]

Mijn alarm ging laatst ook aan. Het knopje op m'n sleutel bleef hangen...zodra ik de deur dichtdeed begon 'ie te loeien. 10 minuten heb ik daar staan schelden, schoppen, slaan en stampen op dat knopje...niks werkte. Accu eraf gehaald en het hield op, alarm ging ook niet meer aan. Het knopje aan m'n sleutel ligt nu permanent thuis...:P
zodra ik de accu aansluit loeit ie weer :{

Heb nu een week BMW, maar ben het nu al moe
pi_89388625
Och och arme jongen alarmpje gaat niet meer af. Ik zou inderdaad nooit meer BMW rijden als ik jou was dit kan toch niet 8}
Facts don't care about your feelings
pi_89388639
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mwah, inbouwdiepte is ~50mm max 55mm. Ik denk dat je de kapjes er niet meer voor zult krijgen.

[..]

Voor of achter?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_89388713
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:49 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Voor of achter?
Voor

Anders moet je ff zoeken op E30-Fora. Ik zit nu een beetje op het werk, dus ga niet uitgebreid zoeken :P
pi_89391401
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Voor

Anders moet je ff zoeken op E30-Fora. Ik zit nu een beetje op het werk, dus ga niet uitgebreid zoeken :P
Ik ben praktisch de hele dag al aan het zoeken. Ik ben al het zelfde systeem voor 90 euro tegengekomen op eBay. Bij de MM kost het 130 euro. Er wordt echter amper iets gezegd over de diepte.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_89393034
ga kijken bij de media markt en meet de diepte :P
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_89395132
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:43 schreef Poekel het volgende:

[..]

:') Vroeg.. :P
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:43 schreef Maharbal het volgende:
Rival is - me dunkt - de juiste persoon om je swapvragen aan te stellen.
Rivaaaaaaaall, jij antwoord op mijn vraag..?? :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 1 december 2010 @ 18:41:22 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89395970
Bij E30 voordeuren is de max. inbouwdiepte 56 mm.
Vraag me niet waarom ik dat nog zo precies weet. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_89398913
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
Bij E30 voordeuren is de max. inbouwdiepte 56 mm.
Vraag me niet waarom ik dat nog zo precies weet. :')
Heb je toen voor mij uitgezocht ;)
  woensdag 1 december 2010 @ 21:58:15 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89407083
Dat zou goed kunnen.
Mooie tijden, toen ik nog een E30 had. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 12:32:39 #116
18653 crew  D.
pi_89424446
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:22 schreef D. het volgende:
Iemand die weet hoe ik het alarm van een E36 het zwijgen op leg?
Accu is leeg geweest, dus stroom eraf, en nu gaat het alarm steeds af als ik de deur open maak.
Niemand? -O-
pi_89431115
Niemand..? :'(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89431615
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
Bij E30 voordeuren is de max. inbouwdiepte 56 mm.
Vraag me niet waarom ik dat nog zo precies weet. :')
Ok dan passen deze niet met diepte van 2.25 inch (5.71500 cm)? Zou die 1 millimeter moeilijk doen?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_89431805
naaah.. denk het niet, anders pak je gewoon de moker en komt alles goed ^O^
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 16:56:48 #120
18653 crew  D.
pi_89436518
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Niemand..? :'(
Ik had jullie kennelijk overschat 8-)
pi_89437763
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:56 schreef D. het volgende:

[..]

Ik had jullie kennelijk overschat 8-)
Of misschien heeft gewoon niemand zin om jou een antwoord te geven. Lijkt mij een geldige reden. :O
Facts don't care about your feelings
pi_89438304
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:38 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ok dan passen deze niet met diepte van 2.25 inch (5.71500 cm)? Zou die 1 millimeter moeilijk doen?
De boxen steken dan te ver uit en dan krijg je die kappen/panelen er gewoon niet meer goed voor / ze gaan opbollen.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:35:10 #123
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_89440377
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Niemand..? :'(
Heb geen verstand van oude turkenbakken... :)
Ik ga naar de garage...
pi_89462770
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:35 schreef oYo het volgende:

[..]

Heb geen verstand van oude turkenbakken... :)
Ik ga naar de Turkse beun om de hoek...
wat is je punt? Wat heb je hier nog te zoeken dan? :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89463151
Zeg, eh, kan het hier wat vriendelijker?

Edit: D., open anders even een nieuw topic? Misschien dat je dan wat meer response krijgt :P ?
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:09:13 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89464257
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 december 2010 07:19 schreef Anne het volgende:
...
Edit: D., open anders even een nieuw topic? Misschien dat je dan wat meer response krijgt :P ?
Een alarm uitschakelen/overbruggen is misschien niet iets wat je te veel op internet wilt zien, boefjes kunnen ook lezen. :')
Welk alarm hebben we het eigenlijk over; origineel of achteraf geplaatst/geprutst? Ik vind het niet zo vreemd dat er nog geen passend antwoord is gegeven op de vraag van D met de zeer summiere info die hij heeft gegeven.

Mijn ervaring met oude alarms; de back-up acuu is overleden toen de "gewone" accu is vervangen; back-up accu zoeken en nameten/vervangen. :) Daarna verder zoeken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:14:35 #127
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_89467658
Voor de liefhebbers, en ik weet dat deze hier zitten gezien ik zelf ook nog actief geweest ben hier. Ik bied het volgende aan: Te koop: M5 E39 velgen met goede Dunlop SP sport 9000 banden

Advertentie: http://link.marktplaats.nl/401788584
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:45:00 #128
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_89473699
Grmbl, rotauto.
M'n centrale vergrendeling werkt niet meer nu het zo koud is.... Ik krijg de bestuurdersportier alleen nog maar op slot van buiten, ik kan 'm alleen binnenuit openen. }:|
Of net ging er maar één kant van de auto open. Heel de linkerzijde van de auto zat nog gewoon op slot!

Wie wil er een E39 ruilen voor mijn E28? ;(
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  vrijdag 3 december 2010 @ 14:04:30 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_89474610
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:45 schreef tha_rizzo het volgende:
Grmbl, rotauto.
M'n centrale vergrendeling werkt niet meer nu het zo koud is.... Ik krijg de bestuurdersportier alleen nog maar op slot van buiten, ik kan 'm alleen binnenuit openen. }:|
Of net ging er maar één kant van de auto open. Heel de linkerzijde van de auto zat nog gewoon op slot!

Wie wil er een E39 ruilen voor mijn E28? ;(
Ik heb nog wel een E36. :D
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 18:41:26 #130
18653 crew  D.
pi_89486611
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Of misschien heeft gewoon niemand zin om jou een antwoord te geven. Lijkt mij een geldige reden. :O
Waarom zou je iemand die je kunt helpen niet helpen? Ben jij zo'n eikel?

Ik gok dat de meeste hier wel 'normaal' en behulpzaam zijn :Y

Maar ik heb het probleem al opgelost :Y
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 18:45:48 #131
18653 crew  D.
pi_89486747
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Een alarm uitschakelen/overbruggen is misschien niet iets wat je te veel op internet wilt zien, boefjes kunnen ook lezen. :')
Welk alarm hebben we het eigenlijk over; origineel of achteraf geplaatst/geprutst? Ik vind het niet zo vreemd dat er nog geen passend antwoord is gegeven op de vraag van D met de zeer summiere info die hij heeft gegeven.

Mijn ervaring met oude alarms; de back-up acuu is overleden toen de "gewone" accu is vervangen; back-up accu zoeken en nameten/vervangen. :) Daarna verder zoeken.
Ik ben zelf niet zo van de techniek, dus ik nam aan dat mensen die aan hun BMW 'knutselen' vast een antwoord zouden hebben, maar was er inmiddels achter dat ook een monteur, een BMW-dealer, en een installateur van alarmsystemen zo geen antwoord hadden.

Ik heb inmiddels de grootste boosdoener (de sirene) er gewoon tussenuit geschoefd, en de rest van het systeem lijkt gewoon verder te werken, dus probleem voorlopig opgelost.
pi_89487350
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:41 schreef D. het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand die je kunt helpen niet helpen? Ben jij zo'n eikel?

Ik gok dat de meeste hier wel 'normaal' en behulpzaam zijn :Y

Maar ik heb het probleem al opgelost :Y
Neuh, maar als iemand zomaar in dit topic langs komt (even een berichtje wat voor BMW je hebt etc. zou ook wel leuk zijn, dan kan je misschien zelfs in de OP) met een vraag en direct eigenlijk al zegt dat je BMW MOE bent tja en als niemand reageert meteen opmerking dat je ons overschat.... dan denk ik waarom zou ik zijn vraag überhaupt gaan beantwoorden? Dus ja, ik ben zo'n eikel :)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:07:59 #133
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_89487549
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:41 schreef D. het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand die je kunt helpen niet helpen? Ben jij zo'n eikel?

Ik gok dat de meeste hier wel 'normaal' en behulpzaam zijn :Y

Maar ik heb het probleem al opgelost :Y
Let maar niet op hem. :+
Ik heb geen idee hoe je probleem op te lossen, anders had ik wel gereageerd ;)
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_89488570
Welke BMW en is het aftermarket of niet?
Aftermarket? Dan kan ik je vraag wel beantwoorden..
OEM? Terug na de dealert.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 19:39:03 #135
18653 crew  D.
pi_89488938
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Neuh, maar als iemand zomaar in dit topic langs komt (even een berichtje wat voor BMW je hebt etc.
Ik had een fotootje gepost :Y
quote:
zou ook wel leuk zijn, dan kan je misschien zelfs in de OP) met een vraag
Dat ik binnen een week al met vragen kom had ik liever ook anders gezien -O-

quote:
en direct eigenlijk al zegt dat je BMW MOE bent
Ik ben niet BMW moe, maar ik ben deze BMW wel een beetje moe :Y
quote:
tja en als niemand reageert meteen opmerking dat je ons overschat....
Daar stond een smiley achter, dus was niet als belediging bedoelt 8-)
quote:
dan denk ik waarom zou ik zijn vraag überhaupt gaan beantwoorden? Dus ja, ik ben zo'n eikel :)
Ok, duidelijk 8-)
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 19:43:54 #136
18653 crew  D.
pi_89489152
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Welke BMW en is het aftermarket of niet?
Aftermarket? Dan kan ik je vraag wel beantwoorden..
OEM? Terug na de dealert.. ;)
Er staan overal BMW logo's op, maar een BMW dealer zei dat de E36 niet af-fabriek met alarm geleverd werd.
Er staat het merk ....etar txv op (wat op de puntjes staat kan ik niet lezen want dat is van het kastje (sleutelhanger) afgesleten.
pi_89489991
Voor zover ik weet had de E36 gewoon een alarm als optie hoor. Heb je daar voor je handrem (onder dat bakje) zo'n rood lampje?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:15:17 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89490531
Waar je met zo'n sleutelhanger op moest drukken. :P
Had ik ook; maar dat was alleen maar een startblokkering, geen alarm en/of sirenes.

Niet te hard drukken trouwens. :(
Vond nog een foto van mijn doe het zelf skills van het ding. :D


[ Bericht 37% gewijzigd door Hyperdude op 03-12-2010 20:23:19 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 20:29:42 #139
18653 crew  D.
pi_89491161
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor zover ik weet had de E36 gewoon een alarm als optie hoor. Heb je daar voor je handrem (onder dat bakje) zo'n rood lampje?
Yep :Y
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 20:30:17 #140
18653 crew  D.
pi_89491177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
Waar je met zo'n sleutelhanger op moest drukken. :P
Had ik ook; maar dat was alleen maar een startblokkering, geen alarm en/of sirenes.

Daar moet je op drukken? :o
pi_89492971
Nee de sleutelhanger bedoelt ie denk ik ;)

En E36 is wel zeker met Alarm geleverd als optie destijds..!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 16:11:38 #142
18653 crew  D.
pi_89553432
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:02 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee de sleutelhanger bedoelt ie denk ik ;)

En E36 is wel zeker met Alarm geleverd als optie destijds..!
nouja, het lampje is wel 'indrukbaar' :Y
  zondag 5 december 2010 @ 19:03:33 #143
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_89559020
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:02 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee de sleutelhanger bedoelt ie denk ik ;)

En E36 is wel zeker met Alarm geleverd als optie destijds..!
BMW leverde in de jaren '80 al alarm op de auto.
Ik heb het ook, er zit bij mij zelfs een apart slot op de auto voor 't alarm :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_89560617
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:03 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

BMW leverde in de jaren '80 al alarm op de auto.
Ik heb het ook, er zit bij mij zelfs een apart slot op de auto voor 't alarm :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E30 heb ik wel eens gezien ja met dubbele deurslot _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89562912

:D :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89563550
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:03 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

BMW leverde in de jaren '80 al alarm op de auto.
Ik heb het ook, er zit bij mij zelfs een apart slot op de auto voor 't alarm :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus en dan ook nog apart sleuteltje voor de tankdop toch?
Facts don't care about your feelings
pi_89563789
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jezus en dan ook nog apart sleuteltje voor de tankdop toch?
Zie het zo aan: Je hebt 2 sleutelgaten in je bestuurdersdeur :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 5 december 2010 @ 22:38:24 #148
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_89568882
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jezus en dan ook nog apart sleuteltje voor de tankdop toch?
Nope.
Heb maar twee sleutels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_89569070
Oh, de E21 en E30 hebben wel zo'n aparte tankdop sleutel. Slechtste uitvinding ooit en gaat ook nog eens heel lastig open :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 5 december 2010 @ 23:10:52 #150
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_89570462
quote:
Op zondag 5 december 2010 22:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh, de E21 en E30 hebben wel zo'n aparte tankdop sleutel. Slechtste uitvinding ooit en gaat ook nog eens heel lastig open :P
Bij m'n vorige auto had ik vier sleutels, apart voor bijrijdersslot, bestuurder, contact en tankdop.
Dat was pas een hel :')
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  maandag 6 december 2010 @ 08:07:57 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_89576831
Vorige week, toen het sneeuwde, rook ik zo nu en dan na een tijdje rijden een soort brandlucht die misschien nog het dichtst in de buurt komt bij verbrand gras. Vorig jaar rook ik dat ook toen het sneeuwde, maar omdat er toen niet zoveel aan de weg getimmerd werd als nu reed ik steeds dezelfde route naar huis en rook ik de lucht steeds ongeveer op dezelfde plek bij een industrieterrein.

Aangezien het nu steeds op andere plaatsen opduikt, ga ik er echter vanuit dat het uit mijn auto komt. Heeft iemand enig idee wat het is? Is het sneeuw die door het luchtfilter heen komt o.i.d.? :? Betekent het dat er iets stuk is of niet goed werkt, of is het normaal? :?
pi_89581456
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 20:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
:D :P
heilligschennis :S
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_89582083
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:59 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

heilligschennis :S
Wel uber strak gedaan hoor, geen gekke kieren of onevenheden.. :P

x
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89584168
lekker boeiend, het ziet er niet uit.

diegene die dit heeft gemaakt heeft geen verstand van design en iemand die dit mooi vind heeft hier ook geen verstand van.

en echte designer gaat niet achter een tekenbord zitten en dan komt dit eruit.

wat een gedrocht
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_89592955
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:21 schreef piekartz87 het volgende:
lekker boeiend, het ziet er niet uit.

diegene die dit heeft gemaakt heeft geen verstand van design en iemand die dit mooi vind heeft hier ook geen verstand van.

en echte designer gaat niet achter een tekenbord zitten en dan komt dit eruit.

wat een gedrocht
Waar heb jij last van? Doe es chillaaan, ik ben er ook geen voorstander van maar vind het wel vet aan de ene kant.. Beter dan dat ze een audi neus op gezet hebben ofzo..

Is wel leuk gedaan, strak ook nog es.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89595553
ik heb er last van als er e30s verneukt worden :P
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_89595741
Huh, was dat een E30, ik dacht E36 met E46 bumper :P
Facts don't care about your feelings
pi_89596066
als het een e36 was maakte het me niet zoveel uit.
het is helaas een e30 met e36 bumpers :')

dat het mooi gedaan is zonder kieren is alleen maar zonde van het geld/tijd
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_89627904
Is dat nou een E30 Touring? Nee toch?

Lijkt meer op een ouwe amerikaan met E36 koplampen met nierehouder & M5 look bumpert..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89659628
Begin volgend jaar ben ik in staat om een nieuwe auto te kopen.
Het gaat een sportieve auto worden met praktische eigenschappen. In ieder geval een achterbank(je) en een fatsoenlijke kofferbak.
Na wikken, wegen en proefritjes ga ik mijn keuze maken tussen de 630i en 645i. (De Audi A5 en 330i/335i zijn inmiddels afgevallen). De 650is is zo'n 8-10.000 euro duurder bij dezelfde uitrusting en mijns inziens het geld niet waard (prestaties en beleving zijn vrijwel hetzelfde)

De 645i (rond de 32.000) is vreemd genoeg voor minder te vinden dan de 630i (rond de 36.000)
Het verschil in verzekering, belasting en benzine zal daar deels een oorzaak van zijn.

Ik neig sterk naar de 645i, omdat het rijplezier daarmee een fractie meer zal zijn dan bij de 630i en ik het geld dat ik uitspaar kan gebruiken om 1:8 en de dure verzekering mee te betalen.

Ik heb proef gereden in de 630i en vond het een zeer vermakelijke bak. Geen race-monster, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Wel een fijne cruiser waar ik 500+ km per dag mee kan maken zonder problemen.

Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?

[ Bericht 3% gewijzigd door Moody op 08-12-2010 00:06:04 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_89661811
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Is dat nou een E30 Touring? Nee toch?

Lijkt meer op een ouwe amerikaan met E36 koplampen met nierehouder & M5 look bumpert..?
dat hoop ik dan maar :p
alleen de vorm van de ruiten met name de voorruit doet me sterk denken aan een e30. hij is alleen nogal verminkt zo :')
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_89661966
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
Volgens mij rijdt niemand hier in een zesje. Overigens; ik neem maar even aan dat het hier over de cabrio gaat.
pi_89662168
Facts don't care about your feelings
pi_89663780
Gaat om de coupe :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_89664066
Bizar.
pi_89671180
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 00:47 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

dat hoop ik dan maar :p
alleen de vorm van de ruiten met name de voorruit doet me sterk denken aan een e30. hij is alleen nogal verminkt zo :')
En de spiegels dan? Ik geloof niet echt dat het een E30 is..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89671500
Ik zette op een volledige met ijs bedekte weg DTC even uit.. :D Echt METEEN de achterkant uitbreken, zonder dat ik wat deed.. :D
pi_89671591
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:21 schreef Oksel het volgende:
Ik zette op een volledige met ijs bedekte weg DTC even uit.. :D Echt METEEN de achterkant uitbreken, zonder dat ik wat deed.. :D
Vertel mij wat, op een afslag vond mijn broertje het ook leuk om ff de TCS knopje in te drukken ipv. de sportstand wat hij in gedachten had.. Daar lag ik dus om me as :|W (gelukkig niemand anders op de weg)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89671718
quote:
6s.gif Op woensdag 8 december 2010 00:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens mij rijdt niemand hier in een zesje. Overigens; ik neem maar even aan dat het hier over de cabrio gaat.
Ik rij regelmatig een 645i uit 2005 van m'n werkgever. Kan het alleen niet vergelijken met andere 6 serie auto's.
pi_89685704
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:27 schreef nelisb het volgende:

[..]

Ik rij regelmatig een 645i uit 2005 van m'n werkgever. Kan het alleen niet vergelijken met andere 6 serie auto's.
Je kan wel vertellen hoe de 645i bevalt natuurlijk :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 8 december 2010 @ 18:30:58 #171
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89686824
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
...Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
Ik heb wel aardig wat kilometers gemaakt in een 550i. Zelf heb ik een E46 330i (231 PK eerste-versie. Totaal niet te vergelijken. Zou de 650 nemen.
Maar in the real world, en specifiek in NL, waar je te maken hebt met drukte, benzine- en onderhoudskosten, zou ik een 630 met 258 PK nemen.
Of toch een 335i met een opgevoerd Dampfrad :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 8 december 2010 @ 19:22:55 #172
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_89688936
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
Begin volgend jaar ben ik in staat om een nieuwe auto te kopen.
Het gaat een sportieve auto worden met praktische eigenschappen. In ieder geval een achterbank(je) en een fatsoenlijke kofferbak.
Na wikken, wegen en proefritjes ga ik mijn keuze maken tussen de 630i en 645i. (De Audi A5 en 330i/335i zijn inmiddels afgevallen). De 650is is zo'n 8-10.000 euro duurder bij dezelfde uitrusting en mijns inziens het geld niet waard (prestaties en beleving zijn vrijwel hetzelfde)

De 645i (rond de 32.000) is vreemd genoeg voor minder te vinden dan de 630i (rond de 36.000)
Het verschil in verzekering, belasting en benzine zal daar deels een oorzaak van zijn.

Ik neig sterk naar de 645i, omdat het rijplezier daarmee een fractie meer zal zijn dan bij de 630i en ik het geld dat ik uitspaar kan gebruiken om 1:8 en de dure verzekering mee te betalen.

Ik heb proef gereden in de 630i en vond het een zeer vermakelijke bak. Geen race-monster, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Wel een fijne cruiser waar ik 500+ km per dag mee kan maken zonder problemen.

Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
Beide motoren zijn goed, mits ze maar lekker stevig gebruikt worden. De 645 zal een slok op een borrel meer zuipen dan de 630, maar dat is ook V8 vs. 6-in-lijn verhaal. Beide redelijk betrouwbare blokken.
Als het je niet om het verbruik te doen is; 45i halen.
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_89757289
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
Begin volgend jaar ben ik in staat om een nieuwe auto te kopen.
Het gaat een sportieve auto worden met praktische eigenschappen. In ieder geval een achterbank(je) en een fatsoenlijke kofferbak.
Na wikken, wegen en proefritjes ga ik mijn keuze maken tussen de 630i en 645i. (De Audi A5 en 330i/335i zijn inmiddels afgevallen). De 650is is zo'n 8-10.000 euro duurder bij dezelfde uitrusting en mijns inziens het geld niet waard (prestaties en beleving zijn vrijwel hetzelfde)

De 645i (rond de 32.000) is vreemd genoeg voor minder te vinden dan de 630i (rond de 36.000)
Het verschil in verzekering, belasting en benzine zal daar deels een oorzaak van zijn.

Ik neig sterk naar de 645i, omdat het rijplezier daarmee een fractie meer zal zijn dan bij de 630i en ik het geld dat ik uitspaar kan gebruiken om 1:8 en de dure verzekering mee te betalen.

Ik heb proef gereden in de 630i en vond het een zeer vermakelijke bak. Geen race-monster, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Wel een fijne cruiser waar ik 500+ km per dag mee kan maken zonder problemen.

Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
De 645i een keer mee naar Zwitserland gereden. Heerlijk, helemaal geweldig. En gewoon 1:10 gehaald. Gemiddeld doet ie zo een 1:8 in de praktijk (als je normaal rijdt).

Het 3 liter blok niet in de 6 gereden, maar wel in een 3 en 5. Is ook helemaal niets mis mee, maar de V8 is toch nét wat leuker (net wat meer koppel onderin, past bij zo een auto). Qua verbruik zal het niet zo heel veel schelen hoor.
pi_89757366
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:21 schreef Oksel het volgende:
Ik zette op een volledige met ijs bedekte weg DTC even uit.. :D Echt METEEN de achterkant uitbreken, zonder dat ik wat deed.. :D
Heerlijk toch.. ! Daar onderscheid je de mensen die hun auto onder controle hebben met de mensen die hun rijbewijs mogen inleveren.

Met sneeuw staat DSC (ik heb nog een E46) op half-uit.
pi_89757399
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 20:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
:D :P
Dit is op zeker een verneukte E30 Touring.
pi_89759020
Kon dat
Facts don't care about your feelings
pi_89759025
niet in
Facts don't care about your feelings
pi_89759033
1 post?
Facts don't care about your feelings
pi_89759409
Geef dan
pi_89759415
het goede
pi_89759426
voorbeeld.
pi_89760324
Haha
Facts don't care about your feelings
pi_89760331
moet jij
Facts don't care about your feelings
pi_89760339
zeggen!
Facts don't care about your feelings
pi_89760914
Hoe
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89760929
krik ik
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89760941
Mijn Postcount op?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89761120
Hardcore mensen hebben uberhaupt geen DSC.
pi_89761245
Yep, zoals m'n E21. Hij is helemaal dicht gelast en kleine beurt, wat olie ververst. Die is binnen de kortste keren weer pikzwart maar ja dat heb je bij oude auto's sneller denk ik? Kan ieder geval weer jaartje mee rijden tot volgende APK ;)

Was het nou zo dat als je auto ouder is dan 30 jaar, dat je dan om de twee jaar APK hoeft te doen?
Facts don't care about your feelings
pi_89761299
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:33 schreef Maharbal het volgende:
Hardcore mensen hebben uberhaupt geen DSC.
Ik heb een e36 die wel heeft (TCS) en de ander niet.. })
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:36:44 #191
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_89766012
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:51 schreef Moody het volgende:
Begin volgend jaar ben ik in staat om een nieuwe auto te kopen.
Het gaat een sportieve auto worden met praktische eigenschappen. In ieder geval een achterbank(je) en een fatsoenlijke kofferbak.
Na wikken, wegen en proefritjes ga ik mijn keuze maken tussen de 630i en 645i. (De Audi A5 en 330i/335i zijn inmiddels afgevallen). De 650is is zo'n 8-10.000 euro duurder bij dezelfde uitrusting en mijns inziens het geld niet waard (prestaties en beleving zijn vrijwel hetzelfde)

De 645i (rond de 32.000) is vreemd genoeg voor minder te vinden dan de 630i (rond de 36.000)
Het verschil in verzekering, belasting en benzine zal daar deels een oorzaak van zijn.

Ik neig sterk naar de 645i, omdat het rijplezier daarmee een fractie meer zal zijn dan bij de 630i en ik het geld dat ik uitspaar kan gebruiken om 1:8 en de dure verzekering mee te betalen.

Ik heb proef gereden in de 630i en vond het een zeer vermakelijke bak. Geen race-monster, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Wel een fijne cruiser waar ik 500+ km per dag mee kan maken zonder problemen.

Ik heb nog geen gelegenheid gehad om in een 645i te rijden. Zijn er mensen met ervaringen met het verschil tussen de 630i en 645i/650i?
Ik heb ze beiden gereden het het is EEN WERELD VAN VERSCHIL in beleving tussen de 645 en de 650. het extra aan koppel in de 650i en het geluid zijn niet te vergelijken met de 645i....

Prijsverschil word voornamelijk veroorzaakt door bouwjaar, 650 was pas later leverbaar, en hebben doorgaans lagere km-standen. Daarnaast de uitrusting van een 650 toch vaak (nog) completer (denk aan AFS en DD)
pi_89770607
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En de spiegels dan? Ik geloof niet echt dat het een E30 is..
spiegels zijn iets makkelijker te vervangen dan het complete dak en alle ramen :P
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_89771166
denk jij dat het een E30 is?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:00:48 #194
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_89773796
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:33 schreef Maharbal het volgende:
Hardcore mensen hebben uberhaupt geen DSC.
Hardcore to the bone.

Jeweettzzzzz :')
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_89775025
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:00 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Hardcore to the bone.

Jeweettzzzzz :')
JWT
pi_89778831
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:36 schreef HFdude het volgende:

[..]

Ik heb ze beiden gereden het het is EEN WERELD VAN VERSCHIL in beleving tussen de 645 en de 650. het extra aan koppel in de 650i en het geluid zijn niet te vergelijken met de 645i....
Hoe noem je dan het verschil tussen 630i -> 645i als van 645i -> 650i al "een wereld van verschil" is?

Het verschil tussen 645i en 650i van 0-100 is 0,2 seconde (5,4s vs 5,6s)
630i -> 645i is bijna 1 seconde verschil (5x zoveel)

Kan me niet eens voorstellen dat je dat merkt. Misschien is het in de praktijk anders, maar dat ga ik nog ondervinden.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_89779355
Ik vind de cijfers allemaal wel behoorlijk meevallen :P Als je veel gaat rijden zou ik zo'n 635d nemen, maar die is weer wat nieuwer (duurder). Volgens mij voldoet anders een 630i prima, met 6.2 sec naar de 100. Tenzij de meerprijs van een 645i/650i niet zo veel is, maar dat weet ik niet.
Facts don't care about your feelings
pi_89783983
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:46 schreef Moody het volgende:

[..]

Hoe noem je dan het verschil tussen 630i -> 645i als van 645i -> 650i al "een wereld van verschil" is?

Het verschil tussen 645i en 650i van 0-100 is 0,2 seconde (5,4s vs 5,6s)
630i -> 645i is bijna 1 seconde verschil (5x zoveel)

Kan me niet eens voorstellen dat je dat merkt. Misschien is het in de praktijk anders, maar dat ga ik nog ondervinden.
645 is toch V8 en de 650 V12? Dat zegt imo genoeg..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89785349
Ga weg man met je V12 :') Die zitten alleen in 7-series (en 8-serie dan als uitzondering). Volgens mij is de 760Li nu de enige nog met een V12.

De 645i en 650i hebben beide de N62, met als verschil een 4.4 liter en een 4.8 liter. 333 tov 367 paarden.
Facts don't care about your feelings
pi_89785973
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Ga weg man met je V12 :') Die zitten alleen in 7-series (en 8-serie dan als uitzondering). Volgens mij is de 760Li nu de enige nog met een V12.

De 645i en 650i hebben beide de N62, met als verschil een 4.4 liter en een 4.8 liter. 333 tov 367 paarden.
Ja weet ik veel, ik dacht 5L V12 ofzo (750i, 850i).. Geef mij maar gewoon de M70 V12 ofzo..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89786195
Mwah is wat overdreven en zwaar he. De V10 in o.a. de M6 is toch ruim voldoende met 507 paarden?
Facts don't care about your feelings
pi_89788634
Sterker nog, 200pk is ruim voldoende. De helft van de tijd sta je ermee in de file.
Het gaat mij persoonlijke meer om de totale beleving dan het aantal pk's.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')