Alstuquote:Op maandag 22 november 2010 22:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Heb je die ook van de regio Zuidwest?
Ik ben wel aan het zoeken geweest op weerplaza,maar ik kan ze niet vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 november 2010 22:39 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Alstu
Merci!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan beter, maar het is en blijft het zuidwesten natuurlijk.Life is Music
Volgens weerplaza heb ik volgende week zelfs 50cm liggen op het platte dakquote:Op maandag 22 november 2010 22:41 schreef horned_reaper het volgende:
Ik verwacht toch minimaal een centimetertje of 100
Hier 57.8 cm.... Dat moet ik eerst nog eens zienquote:Op maandag 22 november 2010 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier ook + 60 cm voorspelt door Weerplaza t/m 5 decemberzou het maar eens uitkomen
de laatste gegevens laten maar een paar milimter tot 1 a 1.5cm sneeuw zien, anderen hebben het over een *sneeuwbom*. Het gaat alleen koud worden zo te zien. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 22 november 2010 23:23 schreef horned_reaper het volgende:
Ik moet nog maar zien of er überhaupt sneeuw gaat vallen dat blijft liggen......
een beetje diehard BBQ't ook in de winterquote:Op dinsdag 23 november 2010 07:47 schreef Integreerbeer het volgende:
Over weerplaza gesproken
http://www.weerplaza.nl/bbqweer/
Gelukkig ik had er vrijdag één staan en dan is het matig bbq weerquote:Op dinsdag 23 november 2010 07:47 schreef Integreerbeer het volgende:
Over weerplaza gesproken
http://www.weerplaza.nl/bbqweer/
Lol, iig geen konijntjes idd.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:50 schreef INViCTuS het volgende:
wat had je dan verwacht? Voor sneeuw is de lucht veel te warm
Lol, zo lang het niet blijft liggen telt het niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:02 schreef garnage-patrick het volgende:
@ karin, ik zag vanmorgen wel spatten zeer natte sneeuw er tussen zitten in de stad
quote:Winter weerbericht voor Europa, de VS en Canada
Een nog verder in betekenis toenemende depressie boven Polen dumpt grote hoeveelheden sneeuw in delen van Zuid-Zweden (Götaland). Met name aan de westkant van het Vättern, één van de grootste meren van Noord-Europa, sneeuwt het intensief. Vanochtend lag er in Tidaholm 28, in Mullsjö 35 centimeter. In en rond Kalmar is hoofdzakelijk regen gevallen. In de stad zelf viel 36, in Nybro zowaar 41 mm. De komende dagen gaat het ook daar sneeuwen want van het noorden uit stroomt zeer koude lucht naar het zuiden. Wat opvalt, is dat Noorwegen grotendeels buiten schot blijft. Het wordt ook daar weliswaar zeer koud maar sneeuwen doet het niet of nauwelijks. In de provincie Troms is maandag wel plaatselijk sneeuw gevallen. In Nordreisa lag gisterochtend 20, vanochtend 30 cm.
Veel sneeuw viel de afgelopen 24 uur opnieuw in delen van Zwitserland en woensdag wordt het aan de noordzijde van de Alpen overal wit: ook in steden als Basel, Bern en Zürich. In de Duitse Harz is het sneeuwdek op de Brocken gestegen van 21 cm maandagochtend naar 44 cm vanochtend. Verder veel regen in het noorden van Spanje. In San Sebastian is in 72 uur tijd 90 mm gevallen. Ook in het zuidwesten van Frankrijk regen en in de Pyreneeën wederom sneeuw van betekenis. Op IJsland bepalen hogedrukgebieden het weer. Het komt daar in het binnenland tot plaatselijk strenge vorst (Grimsstadir vanochtend -13,3º) en Akureyri heeft een sneeuwdek van 19 centimeter.
Temperaturen boven 20 graden worden vooral gemeten op Sicilië en in Griekenland.
Oke ik geef me er aan over. Strooizout, moonboots, slotenontdooier, ruitenkrabber. Ik wor' een beetje gek van de hele tijd alle weerkaarten doorkijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:25 schreef horned_reaper het volgende:
Onzin.... de nieuwe UKMO en GFS komen weer met DIEP winterse taferelen vanaf Donderdag!![]()
Laten we er daarom ook maar gewoon van uitgaan dat we deze donderdag de vorst in duiken.
Vergeet je sneeuwmuts niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:56 schreef seasushi het volgende:
[..]
Oke ik geef me er aan over. Strooizout, moonboots, slotenontdooier, ruitenkrabber. Ik wor' een beetje gek van de hele tijd alle weerkaarten doorkijken
Die komt vanzelf wel als het koud genoeg isquote:
Het is natuurlijk wel extreem vroeg en voor de tijd van het jaar is het veel kouder dan normaal.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:15 schreef INViCTuS het volgende:
Reken je NU vooral nog niet rijk aan sneeuw. Ik zou het graag zien maar naarmate het weekend nadert wordt het steeds minder. Volgens de kaarten van vandaag valt er weinig tot geen sneeuw in Nederland.
Diep winterse taferelen? Zo hard gaat het vooralsnog nou ook weer niet vriezen en met de sneeuw valt het ook tegen. het kan uiteraard nog veranderen zodat we wel dikke pakketten krijgen maar je kan beter uitgaan van weinig dan van veel. Koud wordt het wel maar om dat nou meteen diep winter te noemen?! Ik zie nog geen nachtorsten met dubbele cijfers de komende 6 dagen.
(natte)sneeuwquote:
quote:
ik moet het allemaal nog maar zien of het echt wel zo koud wordt en of er echt wel van die enorme hoeveelheden sneeuw gaan vallen. Nachtvorst zal er wel komen maar ik ga niet verder dan -5. Dat lagedrukgebied boven Polen trekt namelijk naar het oosten. De stroming gaat dus van noord/noordoost naar oost/noordoost en gaat over duitsland en niet meer volledig over nederland.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:54 schreef Againzender het volgende:
pluim is nu idd op langere termijn koud. ben benieuwd, kou wordt toch door een depressie deze kant op geduwd, beetje zoals afgelopen winter.
En dan hebben we op 4 december al meer winter gehad dan de winters van 1910, 1990, 2000, 2007, 1975 en 1989. En we hebben dan nog een hele winter te gaan.quote:Op woensdag 24 november 2010 05:42 schreef dimage het volgende:
[..]
Kon na 4 december wel weer eens over en uit zijn. Kwakkelwinter daarna ? who know's
Gister zei je volgens mij op radio Veronica heel wat andersquote:Op woensdag 24 november 2010 05:42 schreef dimage het volgende:
[..]
ik moet het allemaal nog maar zien of het echt wel zo koud wordt en of er echt wel van die enorme hoeveelheden sneeuw gaan vallen.
Lol, heb idd ook witte vlokken gezien, het is niet blijven liggen, nu een lekker zonnetje trouwens.quote:
We hebben een heuse userkaart: http://maps.google.nl/map(...)128,9.876709&t=h&z=7quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |