abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88795861
http://img62.imageshack.us/img62/1127/socialestudies.jpg (copy/paste deze link)
Éen topic ontbrak nog binnen dit forum vind ik.. Het centrale sociale studies topic! :)
Voor iedereen die SPH, MWD, CMV, (toegepaste) psychologie, sociologie etc. studeert *O* en wie het gezellig vind om over zijn/haar studie te kletsen!

Wat studeren jullie? Waarom hebben jullie die studie gekozen en wat vinden jullie er (tot nu toe) van? Wat willen jullie er in de toekomst mee gaan doen?

Lijstje:

Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie
• Omniej, Radboud Universiteit Nijmegen, 1e jaars

Culturele Maatschappelijke Vorming
• melanie_the_miss, Hogeschool Rotterdam, 2e jaars
• limbolandjgirl, Fontys Eindhoven, 1e jaars

Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
• P8, 4e jaars
• Maria2.0, InHolland, 1e jaars
• Tamashii, InHolland Den Haag, 1e jaars
• Swietje, Hogeschool Leiden, 1e jaars

Pedagogische Wetenschappen
• PurePoisonPerfume, Universiteit Leiden, master onderwijskunde

Politicologie
• Butterfly91, Universiteit Leiden, 1e jaars
• RobertoCarlos, Universiteit Leiden, master

Psychologie
• automatic_, Universiteit van Tilburg, 3e jaars
• ChipsZak., Rijksuniversiteit Groningen, 2e jaars
• Gestiech, Universiteit Maastricht, 1e jaars
• Impressie, Universiteit van Tilburg, 1e jaars
• oompaloompa, Universiteit van Tilburg, 5e jaars, research-master
• SH., Erasmus Universiteit Rotterdam, 2e jaars
• Two, Universiteit van Tilburg, 1e jaars
• Sandertje23, Vrije Universiteit Amsterdam, 2e jaars

Sociologie
• Compatibel, Rijksuniversiteit Groningen, 2e jaars
• Ph.D.PowerPauper, Rijksuniversiteit Groningen, 1e jaars
• PierreTT, Universiteit van Tilburg, 2e jaars
• Yesse, Universiteit Utrecht, master vraagstukken beleid en organisatie
• Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaars

Sociaal Pedagogische Hulpverlening
• Heroinjunk, Hogeschool Utrecht
• XX-, InHolland, 2e jaars

HBO Toegepaste Psychologie
• kaaak25, Fontys Eindhoven

Vorige delen:
01 | 02 |

WIKI voeg jezelf toe door op deze pagina op 'bewerken' te klikken en vervolgens je naam in de lijst te zetten. Registreer je indien nodig!

[ Bericht 1% gewijzigd door Rene op 05-04-2011 06:29:36 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_88795896
lijken me allemaal geen leuke studies, maar ik ben dan ook niet sociaal
we can't stop here,
this is bat country
pi_88795982
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:08 schreef romige_chocolademelk het volgende:
Kijk, dat laatste is dan al een goede verklaring ;)
pi_88796061
Nieuw topic :D

Ik krijg nu onderzoeksmethodologie... wat een vak is dat... :')

Ontwikkelingspsychologie is wel leuk O+ en communicatieve vaardigheden ook!
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_88796357
Ontwikkelingspsychologie is heel leuk O+
pi_88797048
Tvp.

Ben benieuwd wat mijn projectmaatje met alle trackchanges en opmerkingen gaat doen. :')
pi_88807308
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:08 schreef romige_chocolademelk het volgende:
Er zitten anders genoeg asocialen in de sociale sector :')
Extremistisch gematigd.
pi_88808555
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Tvp.

Ben benieuwd wat mijn projectmaatje met alle trackchanges en opmerkingen gaat doen. :')
Pso gehaald? O-)
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_88816799
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:25 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Pso gehaald? O-)
Ja, maar niet echt ruim....ga het denk ik herkansen. 't is gratis dus eh ;)
pi_88854802
Ik was jullie kwijt!
Ik ben verliefd op mijn nieuwe vak: Legitimeren
We moeten leren cultuur te legitimeren en krijgen dus ook cultuurgeschiedenis etc O+
wiewwwwwwwww
Voices tell me I'm the shit.
pi_88855139
quote:
We moeten leren cultuur te legitimeren en krijgen dus ook cultuurgeschiedenis etc O+
mijn hemel :')

misschien wel grappig en interessant als een soort hobby, maar wat verwacht je hier nu daadwerkelijk mee te kunnen doen later?
pi_88855520
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:43 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik was jullie kwijt!
Ik ben verliefd op mijn nieuwe vak: Legitimeren
wiewwwwwwwww
En, heb je al illegitieme culturen gevonden?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:21:44 #13
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_88923002
Omdat ik teveel twijfelde over een vervolgopleiding en snel een keus moest maken ivm eventuele stage heb ik besloten dat ik MWD blijf doen. Ben nu dus op zoek naar een 2e jaars stage en dat valt alles behalve mee...
L'Enfer, c'est les autres.
pi_88923163
quote:
Ik ben ook niet sociaal, ik vind hersenen gewoon fascinerend. Gezien mijn vooropleiding had ik weinig andere keuze dan voor psychologie te gaan. Uiteindelijk kom ik wel waar ik wil zijn :)
Tevens tvp :P
  maandag 22 november 2010 @ 11:54:48 #15
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89007386
Is er iemand die tips voor me heeft voor een 2e jaars MWD stage in de provincie Utrecht?
Ik krijg afwijzing na afwijzing omdat iedereen 3e jaars zoekt of voor minimaal 24 uur per week (en ik moet 16 uur lopen, overige 3 dagen gewoon school).
Ik moet voor 6 januari iets hebben en ik weet even niet meer wat ik nog kan proberen.
pi_89009621
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Vervelend zeg!
  maandag 22 november 2010 @ 13:22:52 #17
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89010055
Pfoe vanalles. Begeleid wonen, De Zonnebloem, slachtofferhulp, asielzoekerscentrum, verslaafdenzorg...Allemaal willen ze dat je minimaal 24 uur pw stage loopt voor een jaar en dat is gewoon niet mogelijk in het 2e jaar...
pi_89010119
revalidatiecentrum? ziekenhuis? daklozenopvang? Misschien heb je dit ook al allemaal geprobeerd, maar ik noem het toch maar...
  maandag 22 november 2010 @ 13:27:31 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_89010197
quote:
Ik ben ook niet sociaal, ik doe alleen psychologisch onderzoek zodat ik begrijp hoe mensen werken, opdat ik ze efficienter kan vernietigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 november 2010 @ 13:31:54 #20
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89010329
Dankjewel Swietje. De eerste 2 opties vragen enkel 3e jaars maar ik heb mbt daklozenopvang meteen het leger des heils even gemaild!
pi_89010389
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:31 schreef Maria2.0 het volgende:
Dankjewel Swietje. De eerste 2 opties vragen enkel 3e jaars maar ik heb mbt daklozenopvang meteen het leger des heils even gemaild!
^O^
Misschien nog iets op een activiteitencentrum o.i.d.? Mytylschool?
Als ik nog iets kan bedenken dan laat ik het je weten.
Ik ben zelf op zoek naar vrijwilligerswerk (= verplicht voor 2 studiepunten :{w) dus ik ga eigenlijk dezelfde opties af :P
  maandag 22 november 2010 @ 13:49:42 #22
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89010926
Deed jij ook Inholland? SLC toevallig, voor die studiepunten?
  maandag 22 november 2010 @ 13:50:20 #23
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89010947
Ohnee, Leiden, zie het al. Wij moesten dat dus ook doen dit jaar. 84 Uur....Wij kregen er 5 punten voor.
pi_89010986
Wij 56 uur... 2 studiepunten. :X
  maandag 22 november 2010 @ 14:01:45 #25
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89011387
In het 2e jaar moet ik ook nog eens 56 uur voor 2 punten inderdaad. Waar ik de tijd vandaan moet halen naast 16 uur stage lopen en 3 dagen school is me een raadsel.
pi_89011435
Jullie lopen tenminste wel al stage :P .. wij niet.. Vind ik heel erg jammer omdat het me wel leuk lijkt om alvast een kijkje te kunnen nemen op de werkvloer, maar het lijkt mij inderdaad wel pittig om alles te combineren. :{
  maandag 22 november 2010 @ 14:08:39 #27
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89011635
Zit je in het eerste jaar? Wij moesten het eerste jaar 120 uur 'snuffelstage' lopen. Ik kijk met name uit naar de 3e jaars stage, dat is pas echt kennismaken met het werkveld. Alles wat je daarvoor doet is het net niet zeg maar.
pi_89011692
Ja, ik zit in m'n eerste jaar. Wij hebben ook geen snuffelstage ofzo.. beetje saai. :@ De stage in het 3e jaar lijkt mij ook echt heel leuk :Y
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:13:54 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89047527
Wij hadden in het eerste jaar ook geen snuffelstage. Wel moesten wij 3 of 4 instellingen bezoeken (in groepjes) zodat je een beeld kreeg per instelling.
Maar goed, dat is 6 jaar geleden ofzo, haha.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:49:37 #30
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89048582
Ja dat moesten wij ook doen, naast die stage en naast 82 uur "je maatschappelijke betrokkenheid tonen" :') Druk programma dus, als ik het zo hoor.
Heb net het hele sociale gemeenteboekje van mijn woonplaats zitten afmailen, schooieren om een stageplaats _O-
pi_89075334
Zo,
Weer een stage aanvraag de deur uit. Ben benieuwd of ik nu wel wordt aangenomen...
Morgen werkvelddag van CMV! Ben benieuwd :D .

Vergeet ik bijna het belangrijkste!!

IK HEB MIJN EERSTE PERIODE GEHAALD! *O* *O* *O*
Jeeh!

En nu ga ik lekker slapen :*
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_89083411
Ik heb ergens in de komende twee weken een stage-interview voor een hele leuke stageplek, waarbij ik zelf een lesmethode voor begrijpend lezen kan gaan ontwikkelen! Hopelijk klikt het en word ik aangenomen. :)
pi_89124897
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:55 schreef wojiao het volgende:

[..]

mijn hemel :')

misschien wel grappig en interessant als een soort hobby, maar wat verwacht je hier nu daadwerkelijk mee te kunnen doen later?
CMV gaat grotendeels over cultuur.
Je moet dus bij subsidie aanvraag jouw keuze verantwoorden.
Het is dus heel waardevol. :)
pi_89146940
Gister werkvelddag van CMV gehad.
Het was echt heel erg leuk! Nu weet ik zeker dat ik op het einde van het jaar CMV ga kiezen!
*O*
Smile Bigger!
The world needs it!
  donderdag 25 november 2010 @ 19:10:16 #35
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89147070
Nog steeds regent het afwijzingen of ik hoor gewoon helemaal niks meer :{
pi_89175872
:(
IKT niet gehaald.
Nu op naar de herkansing...... *zucht*
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_89189225
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 07:25 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

CMV gaat grotendeels over cultuur.
Je moet dus bij subsidie aanvraag jouw keuze verantwoorden.
Het is dus heel waardevol. :)
Maar hoe werkt dat nu dan, het legitimeren van cultuur? Doe je bepaalde subsidieaanvragen dan niet omdat de cultuur van de client illegitiem is ofzo?
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:17:45 #38
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89189394
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:10 schreef Maria2.0 het volgende:
Nog steeds regent het afwijzingen of ik hoor gewoon helemaal niks meer :{
Ik had dat in de tweede ook :r
En tegen het einde had ik opeens de keuze uit twee plaatsen :')
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:17:00 #39
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89191896
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:17 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik had dat in de tweede ook :r
En tegen het einde had ik opeens de keuze uit twee plaatsen :')
Uiteindelijk goed gekomen? Waar heb je stage gelopen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:20:21 #40
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89192058
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:17 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Uiteindelijk goed gekomen? Waar heb je stage gelopen?
Jup :)
Ik heb stage gelopen bij Algemeen Maatschappelijk Werk en dat was de enige instelling in Breda die dat deed zeg maar.
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:26:58 #41
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89192433
Balen, niet echt in de buurt...Ik heb er vanmiddag weer zo'n 10 mailtjes uitgedaan maar heb wederom (ook van oudere mails) niks terug. Ook achter diverse dingen aangebeld die me wat zouden laten weten maar helaas. Ik begin een beetje panisch te worden dat ik niks kan vinden.
pi_89192534
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Balen, niet echt in de buurt...Ik heb er vanmiddag weer zo'n 10 mailtjes uitgedaan maar heb wederom (ook van oudere mails) niks terug. Ook achter diverse dingen aangebeld die me wat zouden laten weten maar helaas. Ik begin een beetje panisch te worden dat ik niks kan vinden.
Wat voor stage zoek je dan precies?
Smile Bigger!
The world needs it!
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:31:25 #43
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89192686
Maakt me eigenlijk weinig uit. Het moet 16 uur per week zijn voor 5 maandjes lang, starten in februari. Ik moet er wat simpele opdrachten doen waaronder een soort intakegesprek voeren met een cliënt. Dat zijn zo'n beetje de eisen dus je zou denken dat het makkelijk moet zijn.
Qua doelgroep werk ik het liefst met ouderen of volwassenen.
pi_89192955
Bij een bejaardentehuis of een ziekenhuis met een speciale afdeling voor demente ouderen?
*geen idee of die er zijn, ben pas eerstejaars eh :P *

En Sintiwerk? Of vluchtelingen werk?
Toevallig hadden we afgelopen woensdag een werkvelddag van CMV. Misschien kun je iets bij die organisaties doen?
Als je wilt kan ik je de lijst PM'en.
Smile Bigger!
The world needs it!
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:52:40 #45
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89193872
Ja graag!
Ik heb in mijn 1e jaar al in een verzorgingshuis gelopen dus zou het leuk vinden nu iets anders te doen. Sintiwerk ken ik niet, ga ik even zoeken. Vluchtelingenwerk zoeken enkel 3e jaars.
Maar wie weet staat er iets op jouw lijst! Dank!
pi_89193999
Maria, in welke regio zoek je ook alweer? Ik heb wel een lijst met vrijwilligerswerk/stageplekken van mijn studie beschikbaar.. Die wil ik je eventueel wel PM'en? :)
pi_89194256
Zo ik heb je ff een hele lange mail gestuurd!
Ik heb er instellingen van CMV en MWD bijgedaan. Helaas niet van SPH omdat ik die werkvelddag pas over 2 weken heb.
Smile Bigger!
The world needs it!
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:31:56 #48
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89196385
Regio Utrecht Swietje, dankje!
LLgirl; heb je een pm teruggestuurd.
pi_89267011
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:59 schreef limbolandjgirl het volgende:
Zo ik heb je ff een hele lange mail gestuurd!
Ik heb er instellingen van CMV en MWD bijgedaan. Helaas niet van SPH omdat ik die werkvelddag pas over 2 weken heb.
Zou je mij die CMVlijst ook willen PMen? :o
pi_89267622
Check
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_89285919
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:13 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Maar hoe werkt dat nu dan, het legitimeren van cultuur? Doe je bepaalde subsidieaanvragen dan niet omdat de cultuur van de client illegitiem is ofzo?
Nee, het gaat om de activiteiten die je doet.
Of je de kunst kan legitimeren.
pi_89377315
Hoi!

Op dit moment ben ik me aan het orienteren over (een) mogelijke opleiding(en) die ik begin volgend jaar wil gaan volgen (thuisstudie). Ik wil uiteindelijk de HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gaan volgen. Nu twijfel ik er dus over of ik eerst de MBO opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener zal gaan volgen of meteen de HBO opleiding. Ik heb namelijk alleen een MAVO diploma op zak en heb al bijna 10 jaar geen school meer van binnen gezien, laat staan een studieboek open gehad. Uiteraard heb ik geen zin om nu nog 7 jaar over de totale studie te doen (ik loop tegen de 30) en wil dus ook flink gaan knallen. Alleen twijfel ik een beetje aan mezelf of de stap naar een HBO niet te groot is. Ik ben namelijk bang toch wat basisstof te missen. Ook lijkt het mij persoonlijk niet verkeerd om vast te "wennen" middels een MBO studie. Uiteindelijk sluiten beide opleidingen wel op elkaar aan natuurlijk.

Mijn vraag is dan ook of er mensen ervaring hebben in deze MBO-HBO route en wat hun ervaringen hierin zijn. Uiteraard sta ik ook open voor alle andere tips!

Ik kijk uit naar jullie reacties
pi_89392976
JAAAAAAAAAAAA!!!

Ik heb EINDELIJK een stage!!
*O*
Smile Bigger!
The world needs it!
  woensdag 1 december 2010 @ 20:54:57 #54
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89403263
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef LastShadowPuppet het volgende:
Hoi!

Op dit moment ben ik me aan het orienteren over (een) mogelijke opleiding(en) die ik begin volgend jaar wil gaan volgen (thuisstudie). Ik wil uiteindelijk de HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gaan volgen. Nu twijfel ik er dus over of ik eerst de MBO opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener zal gaan volgen of meteen de HBO opleiding. Ik heb namelijk alleen een MAVO diploma op zak en heb al bijna 10 jaar geen school meer van binnen gezien, laat staan een studieboek open gehad. Uiteraard heb ik geen zin om nu nog 7 jaar over de totale studie te doen (ik loop tegen de 30) en wil dus ook flink gaan knallen. Alleen twijfel ik een beetje aan mezelf of de stap naar een HBO niet te groot is. Ik ben namelijk bang toch wat basisstof te missen. Ook lijkt het mij persoonlijk niet verkeerd om vast te "wennen" middels een MBO studie. Uiteindelijk sluiten beide opleidingen wel op elkaar aan natuurlijk.

Mijn vraag is dan ook of er mensen ervaring hebben in deze MBO-HBO route en wat hun ervaringen hierin zijn. Uiteraard sta ik ook open voor alle andere tips!

Ik kijk uit naar jullie reacties
Mijn ervaring is dat MWD echt niet moeilijk is en dat je daar best aan kan beginnen :)
Ik ben rechtstreeks vanaf de havo die opleiding gaan doen en dan heb je ook geen basisstof natuurlijk. In mijn klas zat overigens van alles;
- meid van 21+ die sinds hun 15e geen school hadden gehad (en ze is heeel mooi afgestudeerd)
- mensen die een mbo hadden gedaan maar een hele andere richting (bijv. bank en verzekeringswezen)
- havo'ers
- mensen die een jaartje een reis hadden gedaan
pi_89685247
Bij mij zitten er ook veel mensen met verschillende 'achtergronden' in de klas..
- Jongens en meiden 21+ met een MBO opleiding in dezelfde richting of totaal anders
- Jongens en meiden die een toelatingstoets hebben moeten doen
- Jongens en meiden die eerst een aantal jaar gewerkt of gereisd hebben
- Jongens en meiden die eerst universiteit of een andere HBO opleiding deden maar daarmee gestopt zijn
- Jongens en meiden van het VWO of HAVO
  donderdag 9 december 2010 @ 19:09:38 #56
171782 Dubbel_Fristie
:D:D :P:P :):) :H:H
pi_89730883
Ik denk dat je meer moeite zal hebben met discipline dan met de studie zelf ;)
Maar het niveau zal inderdaad wel te doen zijn (maar zeker niet onderschatten!)

Ik ben zelf van mbo sport & bewegen naar MWD gegaan, en me 1e periode alles gehaald.
Dus je vooropleiding zegt niet zo heel veel.
Het gaat om je intrinsieke motivatie, de rest is bijzaak :)

Is deeltijd geen optie?

(ben zelf 1e jaars MWD'er @ Inholland, voor vragen kan je me PM'en).
pi_89776090
Ik ben een afgestudeerde CMV'er van Hogeschool Rotterdam. Gezien de situatie in de Kunst&Cultuur sector is het vrij moeilijk om een baan te krijgen. Met als gevolg dat ik in januari aan de slag ga in een BSO.

Ik weet niet meer waar mn verhaal heenging (cmv'ers hebben dat wel vaker) maar anyway, ik ga dit topic in de gaten houden :)
  zondag 12 december 2010 @ 19:53:18 #58
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89844469
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:09 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Ik denk dat je meer moeite zal hebben met discipline dan met de studie zelf ;)
Maar het niveau zal inderdaad wel te doen zijn (maar zeker niet onderschatten!)

Ik ben zelf van mbo sport & bewegen naar MWD gegaan, en me 1e periode alles gehaald.
Dus je vooropleiding zegt niet zo heel veel.
Het gaat om je intrinsieke motivatie, de rest is bijzaak :)

Is deeltijd geen optie?

(ben zelf 1e jaars MWD'er @ Inholland, voor vragen kan je me PM'en).
Welke Inholland locatie?

En inderdaad, gewoon hbo gaan doen. Ik heb alleen mavo, 8 jaar gewerkt daarna en een 21+ toets gedaan. Zonder al teveel moeite haal ik al het hele jaar voldoendes, dus het kan best!
  maandag 13 december 2010 @ 00:17:52 #59
171782 Dubbel_Fristie
pi_89859279
Rotterdam ;)
pi_89866433
Op dit moment zit ik mijn laatste jaar van Social Work met uitstroomprofiel SP. Voel toch dat ik qua kennis opdoen nog niet verzadigd ben. Daarom wil ik graag een universitaire vervolgstudie/master doen.
Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben of van plan zijn iets te gaan doen?
Mijn interesse ligt bij de geestelijke gezondheidszorg.
Seal my heart and brake my pride
I've nowhere to stand and now nowhere to hide
Align my heart, my body, my mind
To face what I've done and do my time
  maandag 13 december 2010 @ 10:55:17 #61
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89866455
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:54 schreef kneiterhard het volgende:
Op dit moment zit ik mijn laatste jaar van Social Work met uitstroomprofiel SP. Voel toch dat ik qua kennis opdoen nog niet verzadigd ben. Daarom wil ik graag een universitaire vervolgstudie/master doen.
Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben of van plan zijn iets te gaan doen?
Mijn interesse ligt bij de geestelijke gezondheidszorg.
Ik heb Social Work richting Maatschappelijk Werk gedaan en ik zit nu in mijn 3e Bachelor jaar van Psychologie :)
pi_89866731
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:55 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb Social Work richting Maatschappelijk Werk gedaan en ik zit nu in mijn 3e Bachelor jaar van Psychologie :)
oke! bevalt het? ben je in het eerste jaar moeten beginnen?
Seal my heart and brake my pride
I've nowhere to stand and now nowhere to hide
Align my heart, my body, my mind
To face what I've done and do my time
  maandag 13 december 2010 @ 11:05:01 #63
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89866791
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:03 schreef kneiterhard het volgende:

[..]

oke! bevalt het? ben je in het eerste jaar moeten beginnen?
Ja, want toen ik begon was er alleen een (pre-)master in Enschede en daar wilde ik niet heen. Momenteel is er ook één in Leiden dacht ik. In Tilburg, waar ik zit, heb je alleen een (pre)master Sociologie wat enigszins aansluit.
Wel heb ik wat vrijstellingen gehad, maar het is niet dat ik daardoor korter over mijn studie doe.

En verder bevalt het allemaal prima :)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:02:14 #64
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_89995454
Gister tot half 9 in de avond met mijn projectgroepje op de faculteit gezeten. Maar het project geld & geluk is eindelijk af!! Vandaag een relaxdag. :)
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_89995593
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:02 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Gister tot half 9 in de avond met mijn projectgroepje op de faculteit gezeten. Maar het project geld & geluk is eindelijk af!! Vandaag een relaxdag. :)
Wat vond ik dat vorig jaar kut zeg. De hele dag presentaties van medestudenten kijken (of moet je dat nog doen?).

Waar heb je onderzoek naar gedaan?
  donderdag 16 december 2010 @ 15:26:28 #66
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_90001615
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat vond ik dat vorig jaar kut zeg. De hele dag presentaties van medestudenten kijken (of moet je dat nog doen?).

Waar heb je onderzoek naar gedaan?
Ik vond het ook behoorlijk kut, en dan hebben we die presentaties nog niet eens gehad! Die komen na de vakantie. Ik hoop dat ik niet naar de presentatie van ALLE groepjes hoef te kijken, ik vind dat bij de presentatie training al vermoeiend.

We hebben onderzoek gedaan naar de negatieve gelukseffecten van een economische crisis op lage en hoge sociaal economische klassen.
Google is your friend!
pi_90033945
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:26 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:

[..]

Ik vond het ook behoorlijk kut, en dan hebben we die presentaties nog niet eens gehad! Die komen na de vakantie. Ik hoop dat ik niet naar de presentatie van ALLE groepjes hoef te kijken, ik vind dat bij de presentatie training al vermoeiend.

We hebben onderzoek gedaan naar de negatieve gelukseffecten van een economische crisis op lage en hoge sociaal economische klassen.
Vorig jaar zaten we daar een hele dag als hersenloos klapvee te kijken, zonder vragen te mogen stellen oid.

Economische crisis is altijd interessant natuurlijk! Durkheim nog aangehaald?
  maandag 20 december 2010 @ 15:18:20 #68
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_90179161
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:37 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Vorig jaar zaten we daar een hele dag als hersenloos klapvee te kijken, zonder vragen te mogen stellen oid.

Economische crisis is altijd interessant natuurlijk! Durkheim nog aangehaald?
Blijkt dus dat wij daar ook de hele dag bij moeten zitten. Gelukkig moeten wij in de morgen presenteren, dan ben je nog niet helemaal lam van het heel de dag zitten. Durkheim niet aangehaald. Wel Easterlin, Frey, Oswald en nog een paar namen die ik na een weekendje Den Haag vergeten ben.Wat hebben jullie toen onderzocht?
Google is your friend!
pi_90452090
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:18 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:

[..]

Blijkt dus dat wij daar ook de hele dag bij moeten zitten. Gelukkig moeten wij in de morgen presenteren, dan ben je nog niet helemaal lam van het heel de dag zitten. Durkheim niet aangehaald. Wel Easterlin, Frey, Oswald en nog een paar namen die ik na een weekendje Den Haag vergeten ben.Wat hebben jullie toen onderzocht?
Wij deden iets met onderwijs, weet niet meer precies. In het tweede jaar zit het vak sociale welvaart, dat gaat ook grotendeels over geluksonderzoek. Komen alle theorieën nogmaals voorbij.
De Easterlin-paradox is wel erg boeiend trouwens. Is het nu zo dat de negatieve effecten van de economische ontwikkeling op sociale welvaart wellicht positieve effecten teniet doen, of dat het relatieve effect van geld op geluk (als in; het gaat niet om je absolute inkomen maar om de hoogte ten opzichte van de ander) zo sterk is.
  zondag 26 december 2010 @ 09:41:57 #70
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_90452203
Lang geleden dat ik hier gepost heb, sta wel nog steeds in de OP :D Ga maar eens wat meer meelurken/posten hier :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:47:57 #71
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_90585855
Eerstejaars student SPH aan de HU in Amersfoort :)
pi_90627109
Oeh! Dit jaar (hopelijk) afstuderen in Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. :)
Nu scriptiestress. :')
pi_90642585
Ik ben eerstejaars CMV op de Fontys in Eindhoven. :)

Bevalt me best goed tot nu toe.
Smile Bigger!
The world needs it!
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:27:11 #74
306949 dude1986
Always bored...
pi_91193290
Nog asw studenten?
twijfel enorm tussen sociologie en asw... :'(
pi_92058886
Allemaal druk aan het leren voor de tentamens?
Het is zo stil hier....

Ik vertrek morgen voor 1 week naar Polen met school!
We gaan naar Auschwitz, Birkenau en de Schindlers list tour doen.
Ben benieuwd! :) Zal vast heel indrukwekkend worden!

Oeh!
Ik ben ook heeeeeeeeeeel blij met mijn keuzetraining voor per. 3!
Absurd theater! *O* *O*
GEWELDIG!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_92067829
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:00 schreef limbolandjgirl het volgende:
Allemaal druk aan het leren voor de tentamens?
Het is zo stil hier....

Ik vertrek morgen voor 1 week naar Polen met school!
We gaan naar Auschwitz, Birkenau en de Schindlers list tour doen.
Ben benieuwd! :) Zal vast heel indrukwekkend worden!

Oeh!
Ik ben ook heeeeeeeeeeel blij met mijn keuzetraining voor per. 3!
Absurd theater! *O* *O*
GEWELDIG!
:) Ik wil ook nog eens naar Auschwitz (of Sorbidor / Bergen Belsen) om te zien waar de rationalisering van massamoord toe kan leiden. Dat hele systeem, gericht op het zo efficiënt mogelijk doden van mensen, dat moet wel indrukwekkend zijn.

Ontopic: ik ben de afgelopen maand alleen maar bezig geweest met essay's, verslagen en tentamens. Blij als over twee weken de college's weer beginnen.
pi_92070527
Hier een tweedejaars pedagogische wetenschappen in Leiden! :)
  zondag 30 januari 2011 @ 14:31:15 #78
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_92076773
Ik ben sinds vorige week begonnen aan mijn nieuwe semester :)
Verder ben ik best wel aan het SOGen, dus dan zit ik maar in dat topic ;) Haha.
pi_92084528
haha SOGen ben ik ook heel goed! Wij zijn natuurlijk allemaal sociale mensen, dus dan gaat SOGen met andere mensen natuurlijk heel makkelijk ;)
  maandag 31 januari 2011 @ 10:53:32 #80
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_92114965
Ik kan ook heel goed in mijn eentje SOGen hoor :D
pi_92115060
Mag ik ook in de OP? :@
Ik doe Toegepaste Psychologie aan het Saxion in Deventer. :)
  maandag 31 januari 2011 @ 11:02:05 #82
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_92115218
Je kan jezelf in de OP zetten en dan sta je er het volgende topic bij:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Sociale_studies
pi_92115328
Ah.
Wat een gedoe, dat aanmelden, je mag niks in de gebruikersnaam hebben dan letters. :')
  maandag 31 januari 2011 @ 19:33:03 #84
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_92136576
Is dat zo? :o
Dan zal ik misschien mijn nickname daar ook zonder _ hebben, haha. Ik heb eigenlijk geen idee!
pi_92143915
Ik moest er zelfs een apart account voor maken :')
pi_92298331
Oh? :o
pi_92406716
Zo, ik kom weer eens kijken. Ik ben heel goed in soggen want moet nog een heleboel doen en het lukt maar niet. Ik word gek van de verslagen :p
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_92413039
Vanmorgen teruggekomen van 1 week Polen met Sociale Studies EHV.

Pfffff wat was dat indrukwekkend zeg! Vooral Auschwitz en Birkenau.
Als je daar op die plekken loopt en staat is het moeilijk voor te stellen hoeveel mensen er zijn vermoord en wat zij allemaal moesten doen. Ook vond ik het lastig voor te stellen hoe onmenselijk het allemaal was met experimenten, werk etc.

Misschien dat ik later nog meer hierover vertel. Ik moet eerst alles een beetje laten bezinken..

Maar het was wel leuk!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_92423207
Mag ik buurten?
Ben nog steeds aan het orienteren.
Inholland, HvA, HU
En dan MWD of SJD.

Maar wat een stage stress!
Ik zit nu nog steeds bij de front van de Sociale Dienst. Kan eventueel terecht als inkomensconsulent hopelijk. Maar kan ik daar blijven? Ik wil mijn fulltime baan niet opzeggen. Alleen als ik die eisen zie aan stages..
  zondag 6 februari 2011 @ 19:30:45 #90
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_92423415
En je wil dan deeltijd gaan doen? MWD lijkt mij breder overigens.
pi_92423706
Nou ik wilde MWD gaan doen (deeltijd inderdaad)
Ik ben nu elke vrijdag vrij en dan loop ik vrijwillig stage bij juridische zaken.
Verder doe ik vrijwilligerswerk waarbij ik ook juridische cursussen krijg (mentorschap midden nederland) zodat ik affiniteit houd met sociaal recht en eventueel ook op een juridische functie kan terecht komen.
Ik wilde MWD doen omdat ik niet alle rechten wil leren, privaatrecht e.d. interesseert mij allemaal niet zo erg :@
Maar via juridische zaken hoorde ik dat t bij sjd wel mee valt en vooral is toegespitst op sociaal recht. En ik vind het juridische aspect toch wel erg leuk en ik pak t snel op. Ik twijfel dus nogal.. Heb nog wel een half jaar om erover na te denken :)
  zondag 6 februari 2011 @ 21:55:10 #92
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_92433292
Oo oke, ik snap het! :Y
Maar als je de juridische cursussen via je werkt volgt en dat is, voor je werk voldoende, dan kan je er inderdaad ook over nadenken om MWD te doen en het "breder" te pakken... Haha.
pi_92960192
Ik ga toch SJD doen *O* Ik geniet echt van de juridische vraagstukken die ik op mijn werk tegen kom. Bijna meer nog dan mijn dagelijkse klantcontact. Ook nooit verwacht trouwens
Maar als ik het eerste jaar tóch te zwaar vind kan ik overstappen op MWD. En zo niet.. Met een HBO SJD kan ik wel een master Social Work doen en andersom niet :+
pi_92960409
Spannend Cassandra! Goede keuze denk ik :) (Zelf eerst 2 jaar HBO rechten gedaan en toen gewisseld naar MWD..)
pi_92960550
Vind t ook wel spannend! Maar eerst die 21+ toets maar doen :+
pi_92960609
Oke, is er hier iemand die zijn portfolio gehaald heeft? Heb hem namelijk net terug en het is een dikke onvoldoende. :(
pi_92972982
Wat voor portfolio? Balen... -O-
  Moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 20:19:14 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92981469
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga toch SJD doen *O* Ik geniet echt van de juridische vraagstukken die ik op mijn werk tegen kom. Bijna meer nog dan mijn dagelijkse klantcontact. Ook nooit verwacht trouwens
Maar als ik het eerste jaar tóch te zwaar vind kan ik overstappen op MWD. En zo niet.. Met een HBO SJD kan ik wel een master Social Work doen en andersom niet :+
SJD *O*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:12:11 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_92985062
Hoezo kan je met mwd geen master social work doen?
  Moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 21:48:35 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92987281
Ik wil liever sociaal recht doen 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_92989445
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:12 schreef automatic_ het volgende:
Hoezo kan je met mwd geen master social work doen?
Je leest m verkeerd ;) Of ik zeg m verkeerd. Ik kan met MWD geen master recht doen ;)
  zondag 20 februari 2011 @ 19:50:55 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_93070456
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:20 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Je leest m verkeerd ;) Of ik zeg m verkeerd. Ik kan met MWD geen master recht doen ;)
Ik denk dat je het verkeerd neer had gezet ;)

quote:
Maar als ik het eerste jaar tóch te zwaar vind kan ik overstappen op MWD. En zo niet.. Met een HBO SJD kan ik wel een master Social Work doen en andersom niet
pi_93074599
met een hbo social work kan ik geen master rechten doen :+ ;)
  maandag 4 april 2011 @ 13:06:20 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_95019522
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
met een hbo social work kan ik geen master rechten doen :+ ;)
Dat klinkt inderdaad logischer ;)
  maandag 4 april 2011 @ 23:26:42 #105
171782 Dubbel_Fristie
pi_95052669
Nog meer mensen die net de Major 3 van Inholland achter de rug hebben??
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:20:19 #106
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95054823
ohja, ik was het bijna vergeten, maar ik volg ook nog een bachelor psychologie, even meelezen met dit topic dus..
pi_95073291
Is het statistiek gedeelte van Sociologie zeer gecompliceerd of is het te doen? (ik heb 2 jaar statistiek aan het HBO gevolgd).
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:47:52 #108
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_95073362
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:26 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Van jaar 1? Die heb ik een poosje terug gehad. Welke opleiding?
pi_95073433
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:26 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Jup. :')
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:55:34 #110
171782 Dubbel_Fristie
pi_95076577
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:49 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Jup. :')
En vond je het meevallen??
De toetsten waren best makkelijk (behalve de herkansing van sociale wetenschappen).
Ook had den-haag en rotterdam dezelfde toetsen maar dan op andere dagen, dus wist ik van muzisch-agogisch alle vragen bijna al!

Ik doe MWD VT @ Inholland Rotterdam
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:01:41 #111
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_95076847
Ik deed MWD VT Inholland Amsterdam. Ik vond het eerste jaar gierend makkelijk eigenlijk :{
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:03:16 #112
171782 Dubbel_Fristie
pi_95076929
Dat klopt, schijnt dat ze dit jaar een heel stuk verzwaard hebben...
Ook wel goed te merken in het aantal falers dit jaar :P

Veel leerlingen die dachten deze opleiding met 2 vingers in de neus te doen kwamen bedragen uit :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:08:23 #113
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_95077151
Echt waar? Ik ben begonnen aan jaar 2 maar toch afgehaakt. Ik dacht dat het pittiger zou worden maar dat was helaas niet zo.
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:43:17 #114
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_95100138
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:45 schreef Zoethoudertjes het volgende:
Is het statistiek gedeelte van Sociologie zeer gecompliceerd of is het te doen? (ik heb 2 jaar statistiek aan het HBO gevolgd).
Ik spreek hier vanuit de bachelor, maar de master zal niet zo veel verschillen van de bachelor sociologie:

Statistiek is geen probleem voor mensen die er serieus even voor gaan zitten en weten wat een verzameling is, een (normaal)verdeling en begrijpen hoe een datacluster overeenstemt met een bepaalde relatie (covariantie, correlatie). Wel is het natuurlijk zo dat als je echt geen wiskunde kunt, je beter een andere opleiding kunt zoeken.

Problematischer is dat we meer willen dan bezigheidstherapie met statistiek en dus onderzoek willen doen wat iets betekent. Die betekenis komt voort uit het gebruik van theorie. Afhankelijk van hoe je theorie inzet, komt daar (meestal) een verwachting uit naar voren van relaties in data. Wat dus meteen inhoudt dat de data die je wilt hebben, en hoe je die gaat verzamelen sterk wordt ingegeven door je gebruikte theorie.

Natuurlijk moet je de meest gebruikte statistische methodes (correlatie, factoranalyse, lineaire regressie, logistische regressie, ANOVA) wel een beetje in de vingers hebben, maar het onderzoeksproces van idee / literatuur naar empirie en verder in de hand hebben is belangrijker. Het is -helaas- prima mogelijk om met degelijke statistiek goede conclusies te trekken uit data die niet geschikt is. En andere situaties natuurlijk.
Voor de master zal daarentegen wel een hogere mate van beheersing van je worden gevraagd. Tevens zul je zelf complexere zaken (multilevel bijvoorbeeld) zelfstandig moeten kunnen opbouwen en uitwerken. En statistiek in artikelen moeten kunnen lezen en bekritiseren natuurlijk (waarmee ik bedoel dat de kennis dus aanwezig wordt geacht). En met name dat laatste wil nog wel eens lastig zijn.
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:50:17 #115
341362 klaaspindakaas
pinda's zijn kaas
pi_95201896
Ik doe nu een jaar informatica, maar ik wil ermee stoppen omdat het me totaal niet intreseert. Nu zoek ik een andere HBO opleiding en aangezien economie enz. me ook weinig doet wil ik een psychologische studie doen. Mensen fascineren me namelijk wel, de manier waarop ze denken en handelen. Sociaal ben ik niet echt, wordt dit een groot probleem? En welke studie kan ik het best kiezen als het om de denk en handelwijze van de mens gaat in de maatschappij?
kaaspinda's
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:08:59 #116
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95208024
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:50 schreef klaaspindakaas het volgende:
Ik doe nu een jaar informatica, maar ik wil ermee stoppen omdat het me totaal niet intreseert. Nu zoek ik een andere HBO opleiding en aangezien economie enz. me ook weinig doet wil ik een psychologische studie doen. Mensen fascineren me namelijk wel, de manier waarop ze denken en handelen. Sociaal ben ik niet echt, wordt dit een groot probleem? En welke studie kan ik het best kiezen als het om de denk en handelwijze van de mens gaat in de maatschappij?
op wo-niveau zou ik meteen zeggen sociale psychologie. Onderzoeken hoe mensen zich gedragen in de maatschappij zonder je bezig te hoeven houden met zielige mensen die je moet helpen. Echter wordt dat onderscheid niet gemaakt op hbo volgens mij.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:19:38 #117
341362 klaaspindakaas
pinda's zijn kaas
pi_95226887
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

op wo-niveau zou ik meteen zeggen sociale psychologie. Onderzoeken hoe mensen zich gedragen in de maatschappij zonder je bezig te hoeven houden met zielige mensen die je moet helpen. Echter wordt dat onderscheid niet gemaakt op hbo volgens mij.
Mensen helpen zie ik geen probleem in. Alleen dat muziek, drama en jezelf compleet moeten openen tegenover iedereen zie ik niet zo zitten.
kaaspinda's
pi_95820679
Ik wil uit de op, hoe doe ik dat? :)
pi_95822326
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:17 schreef Compatibel het volgende:
Ik wil uit de op, hoe doe ik dat? :)
hier even vragen
pi_95858941
Wie doen hier allemaal SPH? :P
pi_96010649
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:48 schreef TwyLight het volgende:
Wie doen hier allemaal SPH? :P
Heb een jaartje SPH gedaan, maar ben daarna toch maar overgestapt naar MWD :)
Ik begreep dat je met een MWD diploma sneller als SPH'er aan de slag kan, dan andersom!
pi_96016445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:14 schreef Fairytopia het volgende:

[..]

Heb een jaartje SPH gedaan, maar ben daarna toch maar overgestapt naar MWD :)
Ik begreep dat je met een MWD diploma sneller als SPH'er aan de slag kan, dan andersom!
Ja daar ging ook mijn vraag over, ik heb me nu aangemeld voor SPH omdat ik al redelijk wat ervaring heb met groepen, en me dat ook leuker lijkt dan individueel. Maar het blijkt dus dat je met een MWD diploma wel SPH werk kan krijgen, maar andersom dus niet. Volgens mij is het bij alle hogescholen zo dat je zo van SPH naar MWD kan overstappen het eerste jaar, toch? Voor nu hou ik het bij SPH, maar wie weet.

Is er verder nog een groot verschil tussen die twee op de focus individueel/groepen na?
pi_96055788
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:40 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Ja daar ging ook mijn vraag over, ik heb me nu aangemeld voor SPH omdat ik al redelijk wat ervaring heb met groepen, en me dat ook leuker lijkt dan individueel. Maar het blijkt dus dat je met een MWD diploma wel SPH werk kan krijgen, maar andersom dus niet. Volgens mij is het bij alle hogescholen zo dat je zo van SPH naar MWD kan overstappen het eerste jaar, toch? Voor nu hou ik het bij SPH, maar wie weet.

Is er verder nog een groot verschil tussen die twee op de focus individueel/groepen na?
Ja klopt, je kunt na het eerste jaar altijd nog overstappen naar MWD. Ik doe de opleiding zelf in Zwolle, maar volgens mij is op elke hogeschool het eerste jaar een 'breed' jaar.

Naast de focus op individueel/groepen is er een verschil in vakken. SPH heeft meer muzisch-agogische vakken en MWD meer gesprekstechnieken. Maar alles is terug te leiden naar de focus individueel/groepen! En je kunt met MWD ook altijd nog SPH minoren kiezen, heb ik ook gedaan ;) Zo heb je een beetje van alles, en kun je overal aan het werk!
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:11:34 #124
171782 Dubbel_Fristie
pi_96338530
Dat hele SPH is groepen en MWD is individueel is zo overrated.
Als je als MWD'er aan de slag gaat, krijg je 9 van de 10x ook te maken met de omgeving van de client. Gezin... vrienden... familie... spelen allemaal een belangrijke factor bij de problematiek van een client.
Zo individueel gericht is het nou ook allemaal weer niet ;)
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:48:24 #125
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96340170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:19 schreef klaaspindakaas het volgende:

[..]

Mensen helpen zie ik geen probleem in. Alleen dat muziek, drama en jezelf compleet moeten openen tegenover iedereen zie ik niet zo zitten.
Dat hebben we hier maar voor 1 vak wat 4 bijeenkomsten is en jezelf er gemakkelijk doorheen kunt bluffen. 21-toets en dan WO een optie voor je?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_96449495
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Dat hele SPH is groepen en MWD is individueel is zo overrated.
Als je als MWD'er aan de slag gaat, krijg je 9 van de 10x ook te maken met de omgeving van de client. Gezin... vrienden... familie... spelen allemaal een belangrijke factor bij de problematiek van een client.
Zo individueel gericht is het nou ook allemaal weer niet ;)
Absoluut, maar SPH is meer gericht op groepen clienten. Als MWD'er heb ik altijd te maken met e omgeving, maar dat maakt mij nog geen SPH werker.
pi_99175981
Mag ik me ook melden? Ik zie dat er al lang niet is gereageerd in dit topic. Maar omdat het toch al meerdere delen heeft schop ik hem toch omhoog. O-)

Begin september begin ik met de propedeuse MWD/SPH aan de CHE in Ede. Het eerste jaar is een combinatie van de 2 opleidingen, zodat je aan het einde van het jaar een definitieve keuze kan maken.

Ik ben al boeken aan het verzamelen zodat ik me vast wat kan verdiepen in het vak en niet helemaal blanco op school aankom. Daarnaast is het inmiddels ruim 2 jaar geleden dat ik gestudeerd heb. Dus m'n hersenen weer een beetje laten wennen aan het opnemen van informatie kan niet verkeerd denk ik! *)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:51:41 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99181449
Omhoog schoppen mag altijd!

Ik heb mijn Bachelor Psychologie binnen, jeuj *O*
pi_99181994
Ik ga over naar het tweede jaar van MWD.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 01:09:39 #130
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99182048
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:07 schreef Tamashii het volgende:
Ik ga over naar het tweede jaar van MWD.
Gefeliciteerd!
Nu weet ik weer waar ik jouw nickname nog meer van kende :P
pi_99182104
Ik ga komend jaar Algemene Sociale Wetenschappen doen aan de Universiteit Utrecht, dus ik doe geen SPH meer aan de HU. :9
pi_99182409
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:09 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Nu weet ik weer waar ik jouw nickname nog meer van kende :P
Hehehhee inderdaad! :D Heb je het geld inmiddels? :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:37:48 #133
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99186905
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:51 schreef automatic_ het volgende:
Omhoog schoppen mag altijd!

Ik heb mijn Bachelor Psychologie binnen, jeuj *O*
^O^ *O*
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99193722
Ha het topic begint weer te leven ;)
pi_99193757
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:11 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga komend jaar Algemene Sociale Wetenschappen doen aan de Universiteit Utrecht, dus ik doe geen SPH meer aan de HU. :9
Dat klinkt ook leuk. Zin in? Moet je daar wiskunde voor kunnen?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:55:52 #136
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99195056
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:11 schreef Heroinjunk het volgende:
Leuk! Waarom de overstap?
pi_99926878
Ik schop maar weer eens :p Is me verteld dat omhoogschoppen mag toch? haha :)

Ik heb in de week van 29 augustus 3 dagen introductiekamp. Lekker kramperen in een tentje... weet niet of ik daar wel de geschikte persoon voor ben, haha!
  maandag 25 juli 2011 @ 17:05:36 #138
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99926934
Haha vreselijk. Ik ben niet meegegaan toen 8-)
Sterkte ;)
pi_101631519
42 dagen niet gepost! Geen sociale mensen meer in Nederland? :9

Zit nu in het tweede jaar, als iemand toevallig boeken heeft, altijd meegenomen. :9 Heb wel een toffe stage, maar de lessen zijn enigszins dramatisch.
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:10:14 #140
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_101632885
Hier nog een sociaal persoon, ik doe Sociologie aan de EUR ;)
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:25:37 #141
306949 dude1986
Always bored...
pi_101633402
Ook Sociologie hier :)
1e jaars VU
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:29:03 #142
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_101633500
Ik schakeljaar trouwens.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:07:03 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101641437
Ik ben gisteren met mijn stage begonnen :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:46:57 #144
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_101909716
Ik wil misschien volgend jaar MWD gaan doen. Maar ik ben bang dat ik in een klas ga zitten met alleen maar meisjes. Of valt dit wel mee?
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:58:00 #145
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101910246
In mijn eerste jaar waren er 20 meiden en 6 jongens. Dat was veel ;)
pi_101912781
Nja in ieder geval niet alleen maar meisjes. Bij mij (tweede jaar) zitten er nu denk ik 25 meisjes en 4 jongens. Het zijn niet veel jongens nee, maar jongens houden het wel vaak langer vol dan meisjes. Heel veel meisjes zijn er bij mij al gestopt om de stomste redenen. Maarja, daar kan ik natuurlijk eigenlijk ook niks over zeggen!

In ieder geval, ik ga de OER van mijn school eens bekijken op aanwezigheidsplicht, want heb er geen zin in om de hele tijd aanwezig te zijn, vind het niveau echt laag.
pi_101915550
Ook ik ben over naar het 2e jaar CMV ! :D

Een lekker gezellige klas van 12 personen en leuke opdrachten!
Zo moeten we een documentaire maken over insluiting en uitsluiting, een kwantitatief onderzoek doen over verslaving en stress en een workshop aan een doelgroep geven. :D Heb er echt zin in !!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_101919050
Ik hou van het specialisatiejaar. O+
pi_103868369
Haat aan smartidoelen.

Ondernemen en professionaliseren vooral.
pi_103869573
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:24 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Ik ben ook niet sociaal, ik vind hersenen gewoon fascinerend. Gezien mijn vooropleiding had ik weinig andere keuze dan voor psychologie te gaan. Uiteindelijk kom ik wel waar ik wil zijn :)
Tevens tvp :P
Je weet pas veel als je weet dat je niets weet.
pi_112165138
Ik ben inmiddels bijna 3ejaars, maar word wel een beetje gek.
pi_117922996
Schopje! :@

Ik ben onlangs begonnen aan de opleiding Social Studies. *O* Aan het eind van het jaar wil ik MWD gaan kiezen. :)
Komende week de eerste tentamens, spannend!
Striving to be more than average.
pi_122751849
Ik zoek een goed boek over sociale acceptatie binnen een groep (en uitsluiting) en groepsdynamiek. Heeft iemand hiervoor een tip?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122866103
quote:
5s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:11 schreef Ewelina het volgende:
Ik zoek een goed boek over sociale acceptatie binnen een groep (en uitsluiting) en groepsdynamiek. Heeft iemand hiervoor een tip?
Misschien het boek: 'Handboek groepsdynamica' van Jan Remmerswaal.
Daar staat heel veel in over groepen :)
Smile Bigger!
The world needs it!
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:48:32 #155
124676 RobertoCarlos
pi_122869283
quote:
5s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:11 schreef Ewelina het volgende:
Daar weten ze vast meer van bij het Psychologen topic. Dit is bij uitstek een onderwerp van de psychologie :Y
pi_122872052
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Daar weten ze vast meer van bij het Psychologen topic. Dit is bij uitstek een onderwerp van de psychologie :Y
Haha, die hebben me juist hierheen geschopt. :P
Bedankt voor de hulp iig, mijn begeleider vindt het plan niks om sociologische theorie te gebruiken in mijn scriptie, dus echt nodig is het niet meer.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:06:33 #157
124676 RobertoCarlos
pi_122874730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Haha, die hebben me juist hierheen geschopt. :P
Bedankt voor de hulp iig, mijn begeleider vindt het plan niks om sociologische theorie te gebruiken in mijn scriptie, dus echt nodig is het niet meer.
Wat doe je ook alweer?
pi_122882713
Geschiedenis.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:26:47 #159
124676 RobertoCarlos
pi_122883144
quote:
17s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:18 schreef Ewelina het volgende:
Geschiedenis.
Ba, Ma, Phd? Waar?
pi_122887997
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ba, Ma, Phd? Waar?
MA, UvA.
pi_122937140
Grappig, ik was de afgelopen weken te gast bij een professor geschiedenis en zij vond juist dat er in geschiedenis te weinig theorie en kennis uit gedragswetenschapgebruikt werd :p
pi_122942331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:29 schreef oompaloompa het volgende:
Grappig, ik was de afgelopen weken te gast bij een professor geschiedenis en zij vond juist dat er in geschiedenis te weinig theorie en kennis uit gedragswetenschapgebruikt werd :p
Ligt ook aan de richting, ik doe cultuurgeschiedenis. Bij sociale en economische geschiedenis wordt er veel meer theorie gebruikt, zowel uit de sociale wetenschappen als uit de economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')