Kijk, dat laatste is dan al een goede verklaringquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:08 schreef romige_chocolademelk het volgende:
lijken me allemaal geen leuke studies, maar ik ben dan ook niet sociaal
Er zitten anders genoeg asocialen in de sociale sectorquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:08 schreef romige_chocolademelk het volgende:
Pso gehaald?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Tvp.
Ben benieuwd wat mijn projectmaatje met alle trackchanges en opmerkingen gaat doen.
mijn hemelquote:We moeten leren cultuur te legitimeren en krijgen dus ook cultuurgeschiedenis etc![]()
En, heb je al illegitieme culturen gevonden?quote:Op donderdag 18 november 2010 10:43 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik was jullie kwijt!
Ik ben verliefd op mijn nieuwe vak: Legitimeren
We moeten leren cultuur te legitimeren en krijgen dus ook cultuurgeschiedenis etc
wiewwwwwwwww
Ik ben ook niet sociaal, ik vind hersenen gewoon fascinerend. Gezien mijn vooropleiding had ik weinig andere keuze dan voor psychologie te gaan. Uiteindelijk kom ik wel waar ik wil zijnquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:08 schreef romige_chocolademelk het volgende:
Ik ben ook niet sociaal, ik doe alleen psychologisch onderzoek zodat ik begrijp hoe mensen werken, opdat ik ze efficienter kan vernietigen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:08 schreef romige_chocolademelk het volgende:
quote:Op maandag 22 november 2010 13:31 schreef Maria2.0 het volgende:
Dankjewel Swietje. De eerste 2 opties vragen enkel 3e jaars maar ik heb mbt daklozenopvang meteen het leger des heils even gemaild!
CMV gaat grotendeels over cultuur.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:55 schreef wojiao het volgende:
[..]
mijn hemel
misschien wel grappig en interessant als een soort hobby, maar wat verwacht je hier nu daadwerkelijk mee te kunnen doen later?
Maar hoe werkt dat nu dan, het legitimeren van cultuur? Doe je bepaalde subsidieaanvragen dan niet omdat de cultuur van de client illegitiem is ofzo?quote:Op donderdag 25 november 2010 07:25 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
CMV gaat grotendeels over cultuur.
Je moet dus bij subsidie aanvraag jouw keuze verantwoorden.
Het is dus heel waardevol.
Ik had dat in de tweede ookquote:Op donderdag 25 november 2010 19:10 schreef Maria2.0 het volgende:
Nog steeds regent het afwijzingen of ik hoor gewoon helemaal niks meer
Uiteindelijk goed gekomen? Waar heb je stage gelopen?quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik had dat in de tweede ook
En tegen het einde had ik opeens de keuze uit twee plaatsen
Jupquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:17 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Uiteindelijk goed gekomen? Waar heb je stage gelopen?
Wat voor stage zoek je dan precies?quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Balen, niet echt in de buurt...Ik heb er vanmiddag weer zo'n 10 mailtjes uitgedaan maar heb wederom (ook van oudere mails) niks terug. Ook achter diverse dingen aangebeld die me wat zouden laten weten maar helaas. Ik begin een beetje panisch te worden dat ik niks kan vinden.
Zou je mij die CMVlijst ook willen PMen?quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:59 schreef limbolandjgirl het volgende:
Zo ik heb je ff een hele lange mail gestuurd!
Ik heb er instellingen van CMV en MWD bijgedaan. Helaas niet van SPH omdat ik die werkvelddag pas over 2 weken heb.
Nee, het gaat om de activiteiten die je doet.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat nu dan, het legitimeren van cultuur? Doe je bepaalde subsidieaanvragen dan niet omdat de cultuur van de client illegitiem is ofzo?
Mijn ervaring is dat MWD echt niet moeilijk is en dat je daar best aan kan beginnenquote:Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef LastShadowPuppet het volgende:
Hoi!
Op dit moment ben ik me aan het orienteren over (een) mogelijke opleiding(en) die ik begin volgend jaar wil gaan volgen (thuisstudie). Ik wil uiteindelijk de HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gaan volgen. Nu twijfel ik er dus over of ik eerst de MBO opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener zal gaan volgen of meteen de HBO opleiding. Ik heb namelijk alleen een MAVO diploma op zak en heb al bijna 10 jaar geen school meer van binnen gezien, laat staan een studieboek open gehad. Uiteraard heb ik geen zin om nu nog 7 jaar over de totale studie te doen (ik loop tegen de 30) en wil dus ook flink gaan knallen. Alleen twijfel ik een beetje aan mezelf of de stap naar een HBO niet te groot is. Ik ben namelijk bang toch wat basisstof te missen. Ook lijkt het mij persoonlijk niet verkeerd om vast te "wennen" middels een MBO studie. Uiteindelijk sluiten beide opleidingen wel op elkaar aan natuurlijk.
Mijn vraag is dan ook of er mensen ervaring hebben in deze MBO-HBO route en wat hun ervaringen hierin zijn. Uiteraard sta ik ook open voor alle andere tips!
Ik kijk uit naar jullie reacties
Welke Inholland locatie?quote:Op donderdag 9 december 2010 19:09 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Ik denk dat je meer moeite zal hebben met discipline dan met de studie zelf
Maar het niveau zal inderdaad wel te doen zijn (maar zeker niet onderschatten!)
Ik ben zelf van mbo sport & bewegen naar MWD gegaan, en me 1e periode alles gehaald.
Dus je vooropleiding zegt niet zo heel veel.
Het gaat om je intrinsieke motivatie, de rest is bijzaak
Is deeltijd geen optie?
(ben zelf 1e jaars MWD'er @ Inholland, voor vragen kan je me PM'en).
Ik heb Social Work richting Maatschappelijk Werk gedaan en ik zit nu in mijn 3e Bachelor jaar van Psychologiequote:Op maandag 13 december 2010 10:54 schreef kneiterhard het volgende:
Op dit moment zit ik mijn laatste jaar van Social Work met uitstroomprofiel SP. Voel toch dat ik qua kennis opdoen nog niet verzadigd ben. Daarom wil ik graag een universitaire vervolgstudie/master doen.
Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben of van plan zijn iets te gaan doen?
Mijn interesse ligt bij de geestelijke gezondheidszorg.
oke! bevalt het? ben je in het eerste jaar moeten beginnen?quote:Op maandag 13 december 2010 10:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb Social Work richting Maatschappelijk Werk gedaan en ik zit nu in mijn 3e Bachelor jaar van Psychologie
Ja, want toen ik begon was er alleen een (pre-)master in Enschede en daar wilde ik niet heen. Momenteel is er ook één in Leiden dacht ik. In Tilburg, waar ik zit, heb je alleen een (pre)master Sociologie wat enigszins aansluit.quote:Op maandag 13 december 2010 11:03 schreef kneiterhard het volgende:
[..]
oke! bevalt het? ben je in het eerste jaar moeten beginnen?
Wat vond ik dat vorig jaar kut zeg. De hele dag presentaties van medestudenten kijken (of moet je dat nog doen?).quote:Op donderdag 16 december 2010 13:02 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Gister tot half 9 in de avond met mijn projectgroepje op de faculteit gezeten. Maar het project geld & geluk is eindelijk af!! Vandaag een relaxdag.
Ik vond het ook behoorlijk kut, en dan hebben we die presentaties nog niet eens gehad! Die komen na de vakantie. Ik hoop dat ik niet naar de presentatie van ALLE groepjes hoef te kijken, ik vind dat bij de presentatie training al vermoeiend.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:06 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat vond ik dat vorig jaar kut zeg. De hele dag presentaties van medestudenten kijken (of moet je dat nog doen?).
Waar heb je onderzoek naar gedaan?
Vorig jaar zaten we daar een hele dag als hersenloos klapvee te kijken, zonder vragen te mogen stellen oid.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:26 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
[..]
Ik vond het ook behoorlijk kut, en dan hebben we die presentaties nog niet eens gehad! Die komen na de vakantie. Ik hoop dat ik niet naar de presentatie van ALLE groepjes hoef te kijken, ik vind dat bij de presentatie training al vermoeiend.
We hebben onderzoek gedaan naar de negatieve gelukseffecten van een economische crisis op lage en hoge sociaal economische klassen.
Blijkt dus dat wij daar ook de hele dag bij moeten zitten. Gelukkig moeten wij in de morgen presenteren, dan ben je nog niet helemaal lam van het heel de dag zitten. Durkheim niet aangehaald. Wel Easterlin, Frey, Oswald en nog een paar namen die ik na een weekendje Den Haag vergeten ben.Wat hebben jullie toen onderzocht?quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:37 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Vorig jaar zaten we daar een hele dag als hersenloos klapvee te kijken, zonder vragen te mogen stellen oid.
Economische crisis is altijd interessant natuurlijk! Durkheim nog aangehaald?
Wij deden iets met onderwijs, weet niet meer precies. In het tweede jaar zit het vak sociale welvaart, dat gaat ook grotendeels over geluksonderzoek. Komen alle theorieën nogmaals voorbij.quote:Op maandag 20 december 2010 15:18 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
[..]
Blijkt dus dat wij daar ook de hele dag bij moeten zitten. Gelukkig moeten wij in de morgen presenteren, dan ben je nog niet helemaal lam van het heel de dag zitten. Durkheim niet aangehaald. Wel Easterlin, Frey, Oswald en nog een paar namen die ik na een weekendje Den Haag vergeten ben.Wat hebben jullie toen onderzocht?
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:00 schreef limbolandjgirl het volgende:
Allemaal druk aan het leren voor de tentamens?
Het is zo stil hier....
Ik vertrek morgen voor 1 week naar Polen met school!
We gaan naar Auschwitz, Birkenau en de Schindlers list tour doen.
Ben benieuwd!Zal vast heel indrukwekkend worden!
Oeh!
Ik ben ook heeeeeeeeeeel blij met mijn keuzetraining voor per. 3!
Absurd theater!![]()
![]()
GEWELDIG!
SJDquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga toch SJD doenIk geniet echt van de juridische vraagstukken die ik op mijn werk tegen kom. Bijna meer nog dan mijn dagelijkse klantcontact. Ook nooit verwacht trouwens
Maar als ik het eerste jaar tóch te zwaar vind kan ik overstappen op MWD. En zo niet.. Met een HBO SJD kan ik wel een master Social Work doen en andersom niet
Je leest m verkeerdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:12 schreef automatic_ het volgende:
Hoezo kan je met mwd geen master social work doen?
Ik denk dat je het verkeerd neer had gezetquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:20 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je leest m verkeerdOf ik zeg m verkeerd. Ik kan met MWD geen master recht doen
quote:Maar als ik het eerste jaar tóch te zwaar vind kan ik overstappen op MWD. En zo niet.. Met een HBO SJD kan ik wel een master Social Work doen en andersom niet
Dat klinkt inderdaad logischerquote:Op zondag 20 februari 2011 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
met een hbo social work kan ik geen master rechten doen![]()
Van jaar 1? Die heb ik een poosje terug gehad. Welke opleiding?quote:Op maandag 4 april 2011 23:26 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Nog meer mensen die net de Major 3 van Inholland achter de rug hebben??
Jup.quote:Op maandag 4 april 2011 23:26 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Nog meer mensen die net de Major 3 van Inholland achter de rug hebben??
En vond je het meevallen??quote:
Ik spreek hier vanuit de bachelor, maar de master zal niet zo veel verschillen van de bachelor sociologie:quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:45 schreef Zoethoudertjes het volgende:
Is het statistiek gedeelte van Sociologie zeer gecompliceerd of is het te doen? (ik heb 2 jaar statistiek aan het HBO gevolgd).
op wo-niveau zou ik meteen zeggen sociale psychologie. Onderzoeken hoe mensen zich gedragen in de maatschappij zonder je bezig te hoeven houden met zielige mensen die je moet helpen. Echter wordt dat onderscheid niet gemaakt op hbo volgens mij.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:50 schreef klaaspindakaas het volgende:
Ik doe nu een jaar informatica, maar ik wil ermee stoppen omdat het me totaal niet intreseert. Nu zoek ik een andere HBO opleiding en aangezien economie enz. me ook weinig doet wil ik een psychologische studie doen. Mensen fascineren me namelijk wel, de manier waarop ze denken en handelen. Sociaal ben ik niet echt, wordt dit een groot probleem? En welke studie kan ik het best kiezen als het om de denk en handelwijze van de mens gaat in de maatschappij?
Mensen helpen zie ik geen probleem in. Alleen dat muziek, drama en jezelf compleet moeten openen tegenover iedereen zie ik niet zo zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
op wo-niveau zou ik meteen zeggen sociale psychologie. Onderzoeken hoe mensen zich gedragen in de maatschappij zonder je bezig te hoeven houden met zielige mensen die je moet helpen. Echter wordt dat onderscheid niet gemaakt op hbo volgens mij.
Heb een jaartje SPH gedaan, maar ben daarna toch maar overgestapt naar MWDquote:
Ja daar ging ook mijn vraag over, ik heb me nu aangemeld voor SPH omdat ik al redelijk wat ervaring heb met groepen, en me dat ook leuker lijkt dan individueel. Maar het blijkt dus dat je met een MWD diploma wel SPH werk kan krijgen, maar andersom dus niet. Volgens mij is het bij alle hogescholen zo dat je zo van SPH naar MWD kan overstappen het eerste jaar, toch? Voor nu hou ik het bij SPH, maar wie weet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:14 schreef Fairytopia het volgende:
[..]
Heb een jaartje SPH gedaan, maar ben daarna toch maar overgestapt naar MWD![]()
Ik begreep dat je met een MWD diploma sneller als SPH'er aan de slag kan, dan andersom!
Ja klopt, je kunt na het eerste jaar altijd nog overstappen naar MWD. Ik doe de opleiding zelf in Zwolle, maar volgens mij is op elke hogeschool het eerste jaar een 'breed' jaar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:40 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja daar ging ook mijn vraag over, ik heb me nu aangemeld voor SPH omdat ik al redelijk wat ervaring heb met groepen, en me dat ook leuker lijkt dan individueel. Maar het blijkt dus dat je met een MWD diploma wel SPH werk kan krijgen, maar andersom dus niet. Volgens mij is het bij alle hogescholen zo dat je zo van SPH naar MWD kan overstappen het eerste jaar, toch? Voor nu hou ik het bij SPH, maar wie weet.
Is er verder nog een groot verschil tussen die twee op de focus individueel/groepen na?
Dat hebben we hier maar voor 1 vak wat 4 bijeenkomsten is en jezelf er gemakkelijk doorheen kunt bluffen. 21-toets en dan WO een optie voor je?quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:19 schreef klaaspindakaas het volgende:
[..]
Mensen helpen zie ik geen probleem in. Alleen dat muziek, drama en jezelf compleet moeten openen tegenover iedereen zie ik niet zo zitten.
Absoluut, maar SPH is meer gericht op groepen clienten. Als MWD'er heb ik altijd te maken met e omgeving, maar dat maakt mij nog geen SPH werker.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Dat hele SPH is groepen en MWD is individueel is zo overrated.
Als je als MWD'er aan de slag gaat, krijg je 9 van de 10x ook te maken met de omgeving van de client. Gezin... vrienden... familie... spelen allemaal een belangrijke factor bij de problematiek van een client.
Zo individueel gericht is het nou ook allemaal weer niet
Gefeliciteerd!quote:
Hehehhee inderdaad!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Nu weet ik weer waar ik jouw nickname nog meer van kende
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:51 schreef automatic_ het volgende:
Omhoog schoppen mag altijd!
Ik heb mijn Bachelor Psychologie binnen, jeuj
Dat klinkt ook leuk. Zin in? Moet je daar wiskunde voor kunnen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:11 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga komend jaar Algemene Sociale Wetenschappen doen aan de Universiteit Utrecht, dus ik doe geen SPH meer aan de HU.
Leuk! Waarom de overstap?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:11 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga komend jaar Algemene Sociale Wetenschappen doen aan de Universiteit Utrecht, dus ik doe geen SPH meer aan de HU.
Je weet pas veel als je weet dat je niets weet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:24 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ik ben ook niet sociaal, ik vind hersenen gewoon fascinerend. Gezien mijn vooropleiding had ik weinig andere keuze dan voor psychologie te gaan. Uiteindelijk kom ik wel waar ik wil zijn
Tevens tvp
Misschien het boek: 'Handboek groepsdynamica' van Jan Remmerswaal.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:11 schreef Ewelina het volgende:
Ik zoek een goed boek over sociale acceptatie binnen een groep (en uitsluiting) en groepsdynamiek. Heeft iemand hiervoor een tip?
Daar weten ze vast meer van bij het Psychologen topic. Dit is bij uitstek een onderwerp van de psychologiequote:Op maandag 11 februari 2013 15:11 schreef Ewelina het volgende:
Ik zoek een goed boek over sociale acceptatie binnen een groep (en uitsluiting) en groepsdynamiek. Heeft iemand hiervoor een tip?
Haha, die hebben me juist hierheen geschopt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Daar weten ze vast meer van bij het Psychologen topic. Dit is bij uitstek een onderwerp van de psychologie
Wat doe je ook alweer?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Haha, die hebben me juist hierheen geschopt.![]()
Bedankt voor de hulp iig, mijn begeleider vindt het plan niks om sociologische theorie te gebruiken in mijn scriptie, dus echt nodig is het niet meer.
MA, UvA.quote:
Ligt ook aan de richting, ik doe cultuurgeschiedenis. Bij sociale en economische geschiedenis wordt er veel meer theorie gebruikt, zowel uit de sociale wetenschappen als uit de economie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:29 schreef oompaloompa het volgende:
Grappig, ik was de afgelopen weken te gast bij een professor geschiedenis en zij vond juist dat er in geschiedenis te weinig theorie en kennis uit gedragswetenschapgebruikt werd :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |