quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:00 schreef limbolandjgirl het volgende:
Allemaal druk aan het leren voor de tentamens?
Het is zo stil hier....
Ik vertrek morgen voor 1 week naar Polen met school!
We gaan naar Auschwitz, Birkenau en de Schindlers list tour doen.
Ben benieuwd!Zal vast heel indrukwekkend worden!
Oeh!
Ik ben ook heeeeeeeeeeel blij met mijn keuzetraining voor per. 3!
Absurd theater!![]()
![]()
GEWELDIG!
SJDquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga toch SJD doenIk geniet echt van de juridische vraagstukken die ik op mijn werk tegen kom. Bijna meer nog dan mijn dagelijkse klantcontact. Ook nooit verwacht trouwens
Maar als ik het eerste jaar tóch te zwaar vind kan ik overstappen op MWD. En zo niet.. Met een HBO SJD kan ik wel een master Social Work doen en andersom niet
Je leest m verkeerdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:12 schreef automatic_ het volgende:
Hoezo kan je met mwd geen master social work doen?
Ik denk dat je het verkeerd neer had gezetquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:20 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je leest m verkeerdOf ik zeg m verkeerd. Ik kan met MWD geen master recht doen
quote:Maar als ik het eerste jaar tóch te zwaar vind kan ik overstappen op MWD. En zo niet.. Met een HBO SJD kan ik wel een master Social Work doen en andersom niet
Dat klinkt inderdaad logischerquote:Op zondag 20 februari 2011 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
met een hbo social work kan ik geen master rechten doen![]()
Van jaar 1? Die heb ik een poosje terug gehad. Welke opleiding?quote:Op maandag 4 april 2011 23:26 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Nog meer mensen die net de Major 3 van Inholland achter de rug hebben??
Jup.quote:Op maandag 4 april 2011 23:26 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Nog meer mensen die net de Major 3 van Inholland achter de rug hebben??
En vond je het meevallen??quote:
Ik spreek hier vanuit de bachelor, maar de master zal niet zo veel verschillen van de bachelor sociologie:quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:45 schreef Zoethoudertjes het volgende:
Is het statistiek gedeelte van Sociologie zeer gecompliceerd of is het te doen? (ik heb 2 jaar statistiek aan het HBO gevolgd).
op wo-niveau zou ik meteen zeggen sociale psychologie. Onderzoeken hoe mensen zich gedragen in de maatschappij zonder je bezig te hoeven houden met zielige mensen die je moet helpen. Echter wordt dat onderscheid niet gemaakt op hbo volgens mij.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:50 schreef klaaspindakaas het volgende:
Ik doe nu een jaar informatica, maar ik wil ermee stoppen omdat het me totaal niet intreseert. Nu zoek ik een andere HBO opleiding en aangezien economie enz. me ook weinig doet wil ik een psychologische studie doen. Mensen fascineren me namelijk wel, de manier waarop ze denken en handelen. Sociaal ben ik niet echt, wordt dit een groot probleem? En welke studie kan ik het best kiezen als het om de denk en handelwijze van de mens gaat in de maatschappij?
Mensen helpen zie ik geen probleem in. Alleen dat muziek, drama en jezelf compleet moeten openen tegenover iedereen zie ik niet zo zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
op wo-niveau zou ik meteen zeggen sociale psychologie. Onderzoeken hoe mensen zich gedragen in de maatschappij zonder je bezig te hoeven houden met zielige mensen die je moet helpen. Echter wordt dat onderscheid niet gemaakt op hbo volgens mij.
Heb een jaartje SPH gedaan, maar ben daarna toch maar overgestapt naar MWDquote:
Ja daar ging ook mijn vraag over, ik heb me nu aangemeld voor SPH omdat ik al redelijk wat ervaring heb met groepen, en me dat ook leuker lijkt dan individueel. Maar het blijkt dus dat je met een MWD diploma wel SPH werk kan krijgen, maar andersom dus niet. Volgens mij is het bij alle hogescholen zo dat je zo van SPH naar MWD kan overstappen het eerste jaar, toch? Voor nu hou ik het bij SPH, maar wie weet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:14 schreef Fairytopia het volgende:
[..]
Heb een jaartje SPH gedaan, maar ben daarna toch maar overgestapt naar MWD![]()
Ik begreep dat je met een MWD diploma sneller als SPH'er aan de slag kan, dan andersom!
Ja klopt, je kunt na het eerste jaar altijd nog overstappen naar MWD. Ik doe de opleiding zelf in Zwolle, maar volgens mij is op elke hogeschool het eerste jaar een 'breed' jaar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:40 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja daar ging ook mijn vraag over, ik heb me nu aangemeld voor SPH omdat ik al redelijk wat ervaring heb met groepen, en me dat ook leuker lijkt dan individueel. Maar het blijkt dus dat je met een MWD diploma wel SPH werk kan krijgen, maar andersom dus niet. Volgens mij is het bij alle hogescholen zo dat je zo van SPH naar MWD kan overstappen het eerste jaar, toch? Voor nu hou ik het bij SPH, maar wie weet.
Is er verder nog een groot verschil tussen die twee op de focus individueel/groepen na?
Dat hebben we hier maar voor 1 vak wat 4 bijeenkomsten is en jezelf er gemakkelijk doorheen kunt bluffen. 21-toets en dan WO een optie voor je?quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:19 schreef klaaspindakaas het volgende:
[..]
Mensen helpen zie ik geen probleem in. Alleen dat muziek, drama en jezelf compleet moeten openen tegenover iedereen zie ik niet zo zitten.
Absoluut, maar SPH is meer gericht op groepen clienten. Als MWD'er heb ik altijd te maken met e omgeving, maar dat maakt mij nog geen SPH werker.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Dat hele SPH is groepen en MWD is individueel is zo overrated.
Als je als MWD'er aan de slag gaat, krijg je 9 van de 10x ook te maken met de omgeving van de client. Gezin... vrienden... familie... spelen allemaal een belangrijke factor bij de problematiek van een client.
Zo individueel gericht is het nou ook allemaal weer niet
Gefeliciteerd!quote:
Hehehhee inderdaad!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Nu weet ik weer waar ik jouw nickname nog meer van kende
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:51 schreef automatic_ het volgende:
Omhoog schoppen mag altijd!
Ik heb mijn Bachelor Psychologie binnen, jeuj
Dat klinkt ook leuk. Zin in? Moet je daar wiskunde voor kunnen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:11 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga komend jaar Algemene Sociale Wetenschappen doen aan de Universiteit Utrecht, dus ik doe geen SPH meer aan de HU.
Leuk! Waarom de overstap?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:11 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga komend jaar Algemene Sociale Wetenschappen doen aan de Universiteit Utrecht, dus ik doe geen SPH meer aan de HU.
Je weet pas veel als je weet dat je niets weet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:24 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ik ben ook niet sociaal, ik vind hersenen gewoon fascinerend. Gezien mijn vooropleiding had ik weinig andere keuze dan voor psychologie te gaan. Uiteindelijk kom ik wel waar ik wil zijn
Tevens tvp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |