Goed, spannend dit! Soempie heeft mij gevraagd het stokje over te nemen, een hele eer!
Het is wel een beetje een zondagskind-verhaal hoor, en ik ben me ervan bewust dat dat een behoorlijk contrast is met sommige andere mensen hier. Maargoed, positiviteit is goed voor iedereen nietwaar?
Ik ben 29 jaar, en ik woon in Groningen, samen met mijn vriend en onze kat. Ik ben geboren en getogen in Enschede, waar ik met mijn moeder woonde. Ik heb ook een vader, maar dat is eigenlijk voornamelijk biologisch, hij is verder in beeld geweest als vriend van de familie zeg maar

Ik wist wel altijd dat hij mijn vader was. Verder kan ik niet anders zeggen dan dat mijn moeder gewoon mijn gezin was, we hadden het supergezellig met zn tweeën en ik heb nooit een ‘vaderfiguur’ gemist. Mijn moeder ook niet overigens. Die had heel bewust voor mij gekozen, en wist dat ze het alleen zou doen. Ze heeft haar zwangerschap en mijn jeugd uitsluitend als fijn ervaren zegt ze altijd

Het is wel bij 1 kind gebleven, en dat vond ik vroeger heerlijk, maar nu vind ik het soms wel jammer dat ik geen broers of zussen heb om geschiedenis mee te delen.
Mijn moeder sloot op zwangerschapsyoga vriendschap met een van de andere cursisten, en tot op heden zijn zowel moeders als dochters nog goeie vriendinnen. Ik heb mijn basisschool, middelbare school en alles daarnaast samen met die vriendin gedaan. Na de middelbare school gingen we allebei in Groningen studeren, en hebben we zelfs jaren samengewoond. Ondertussen was er nog een vriendin bijgekomen (ook in huis), en we waren (en zijn) echt een drieëenheid, een heerlijke basis. In Groningen bloeide ik sowieso op; ik voel me hier stukken meer thuis dan in Enschede, hoewel ik daar een fijne jeugd heb gehad. In die jaren ging eigenlijk alles vrij gemakkelijk. Ik heb zonder al te veel moeite mijn VWO gehaald (ok, dankzij het feit dat ik wiskunde nog kon laten vallen

) en thuis trokken mijn puberteit en mijn moeders overgang gemoedelijk met elkaar op. We hebben onze eerste ruzie pas gehad toen ik al op kamers woonde

Wat de liefde betreft was ik een laatbloeier. Heb in Groningen mijn eerste vriendje op 20-jarige leeftijd ontmoet. Na 2,5 jaar was ik eindelijk zover dat ik het definitief uitmaakte, iets wat ik eigenlijk veel eerder had moeten doen. Vervelende relatie. De 1,5 jaar daarna heb ik een fantastische tijd gehad. Woonde in een leuk huis, vlakbij het centrum, ging veel uit en naar concerten, besteedde weinig tijd aan mn studie, kortom het studentenleven sloeg toe

Erg van genoten! Ergens in die tijd dacht ik te merken dat een jongen van dezelfde vereniging als waar ik en mijn ex ook bij zaten, verliefd op me was. Er ging wat tijd overheen, maar toen merkte ik ook dat we wel vaak met elkaar optrokken, dat het echt een gouden jongen was, en daarnaast ook hilarisch! Na nog meer tijd (we hebben bijna een jaar om elkaar heen gedraaid, allebei nogal bleu

) en 2 dates verder, kwam het dan eindelijk tot een eerste zoen, en sindsdien is het duidelijk: dit is ‘m

We zijn bijna 5 jaar verder, en ik ben nog steeds supergelukkig! Zo fijn om iemand te hebben die alle ellende weg kan nemen door alleen maar even met zn armen om je heen te staan

Het heerlijke is ook dat (in tegenstelling tot mijn ex), iedereen uit de vriendengroep met hem wegloopt. Zoals in wel meer groepen het geval is, speelt er van allerlei gekonkel, maar wij tweeën kunnen het met iedereen goed vinden. Een fijne positie, waar ik ook heel erg blij mee ben.
En nu.... ben ik na 2 jaar proberen dan toch eindelijk zwanger van ons eerste kindje

Dit is echt mijn ultieme droom, ik kan me niet anders herinneren dan dat ik zéker wist dat ik moeder wilde worden. Er zijn foto’s van mij als dreumes, dat ik al mijn poppen op tafel heb gelegd om ze hun neus te vegen, of luiers om te doen, of voor zit te lezen...

Een paar jaar geleden werd het eerste stel uit onze (hechte) vriendengroep zwanger, en toen begon het verschrikkelijk te kriebelen. We hebben nog even gewacht tot ik afgestudeerd was (gebed zonder einde, maar toch volbracht!) en toen we bijna 3 jaar bij elkaar waren zou het gebeuren

Het heeft helaas wat langer geduurd, maar als ik straks dankzij IUI een gezond kind heb, is dat allemaal niet erg meer

Ik duim me suf dat het allemaal goed blijft gaan!!
Er zullen best wat haken en ogen aan zitten, met name op het gebied van werk. Ik heb na mijn (culturele) studie geen gerelateerde baan kunnen vinden, en heb ook nog niet echt zicht daarop. Nu werk ik in een callcenter, en mijn plan is wel om dat te blijven doen om toch wat inkomen te houden en later hopelijk wat beter werk te krijgen. Had ik al gezegd dat mijn moeder me behoorlijk geëmancipeerd heeft opgevoed?

Altijd in je eigen onderhoud kunnen voorzien... Gelukkig heeft mijn vriend wel een goeie baan, en hopelijk ook uitzicht op verlenging of zelfs een vast contract op een plek waar hij gelukkig is. Maargoed, ik ga ervanuit dat ik ook wel ergens inrol waar ik het goed heb, en of dat nou in mn vakgebied is (fat chance

) of niet, dat geeft eigenlijk niet. Mijn vakgebied is namelijk ook een leuke hobby
Andere hobby’s (goh, wat een handig bruggetje): met stip bovenaan staat zingen. Sinds mijn achtste zing ik in een koor, en ik zou niet meer zonder kunnen. Het fijne is, dat mijn huidige koor voor een groot deel bestaat uit mijn vriendengroep én mijn vriend

Verder tekende ik vroeger heel veel en verslond ik boeken, ik hoop die drang ooit weer terug te krijgen want beide zijn ver weggezakt

Er is wel een nieuwe hobby voor in de plaats gekomen: haken

Tenslotte ga ik graag op stedentrips. Er zijn 2 landen waar ik speciaal dol op ben, Italië en Engeland. Italië door mijn studie, Engeland door het tweetalig onderwijs dat ik op het VWO volgde
Ten slotte Soempie’s vragen: durf je al te genieten van je zwangerschap en te dromen over hoe het zal zijn? En zo ja, waar denk je dan aan? Wat voor moeder ga je worden en wat voor vader gaat je vriend zijn, denk je? En een bonusvraag, omdat ik weet dat je zo van zingen houdt: welk nummer ga je voor je kleintje zingen of welk lied zing je misschien al?
OMG, van die laatste vraag moet ik direct huilen

Het idee dat ik straks elke avond voor mn eigen kindje slaapliedjes kan zingen

en dan vast ook nog regelmatig tweestemmig met mn vriend

Het allermooiste slaapmelodietje vind ik
(die zit in heel veel muziekdoosjes) en ik ken een heel lief liedje over de maan. Die zal ik wel vaak zingen
Of ik al durf te genieten van mijn zwangerschap. Ja, eigenlijk wel

ik heb ooit van Gerbera een post gelezen waarin ze schreef dat ze bij elke terugplaatsing probeerde om keihard te genieten van die periode waarin ze misschien wel zwanger was. Dat vond ik heel mooi en ik heb dat ook altijd geprobeerd

Daarnaast merkte ik dat zodra IUI in beeld kwam, ik ineens weer hoop had. Die was ik aan het eind van het ziekenhuistraject waarin niks gevonden werd, toch wel een beetje kwijtgeraakt.
Wat ik voor moeder zal zijn vind ik een moeilijke vraag.... ik hoop dat ik een relaxte moeder kan zijn. Ik zal in elk geval liefhebbend zijn! En mijn vriend vind ik een echte meisjespapa

Waar ik een redelijk meisje-meisje ben (en een dochter dus ook wel zo zal opvoeden

), zal hij haar scoutingdingen leren, en een beetje ruggegraat kweken
Moment of truth..... klik op 'Invoeren'!!