Nee, er is sprake van mogelijk misbruik van de gezagsverhouding. Vanwege die mogelijkheid, is het strafbaar gesteld. En omwille van bewijsproblemen en een eenvoudige regel is het enkele hebben van een verhouding met een ondergeschikte al strafbaar.quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het gaat hier in essentie niet om die ongelijkheid. Hier is niet alleen sprake van een ongelijke relatie, maar van misbruik van de gezagsverhouding.
Omdat het strafrecht sowieso niet een erg sterk instrument is, en zeker niet waar het het verbieden van volkomen natuurlijke neigingen betref. In Iran hebben ze ook nog steeds homo's bv.quote:Wikipedia over seksueel geweld:
"alle gebeurtenissen waarbij mensen tegen hun wil geconfronteerd worden met seksuele of seksueel geladen handelingen van derden en waarbij de ongelijke machtsverhouding tussen de betrokkenen en/of de machtsongelijkheid tussen de seksen een rol speelt"
[..]
Waarom zou het niet werken?
Ook kaal en te grote pakken aanquote:Op maandag 15 november 2010 21:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas voor jou (en mij) lijk ik op mijn vader
Eigen bedrijf toch?quote:Op maandag 15 november 2010 21:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, we hebben beide nog haar
Dat van mij is zelfs lang... & ik werk niet (meer)
Ik heb hier ook nog fotoos van Eric met lang haar hoor ...quote:Op maandag 15 november 2010 21:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, we hebben beide nog haar
Dat van mij is zelfs lang... & ik werk niet (meer)
Daar geloof ik niets van!quote:Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb hier ook nog fotoos van Eric met lang haar hoor ...
Ridder Dion heeft hoogstens in een schakelbrugklasje gezeten.quote:Op maandag 15 november 2010 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
Dion Graus heeft ook VWO gedaan, en toen HBO-management.
Dat VWO geloof ik ook niet zo.
Management op HBO niveau, zou kunnen, maar dan wrs via de Leidsche onderwijsinstellingen.
Die wil je nu zeker zienquote:
PM ze maar een keer. Ben benieuwd hoe hij er uit ziet met lang haar !quote:Op maandag 15 november 2010 21:20 schreef Doc het volgende:
[..]
[..]
Die wil je nu zeker zien- in de trant van Pix or it didnn't happen.
Misschien later - hier nu geen goede goede scanner beschikbaar
Er is vast wel iemand die dat voor jou kan paintenquote:Op maandag 15 november 2010 21:21 schreef capricia het volgende:
[..]
PM ze maar een keer. Ben benieuwd hoe hij er uit ziet met lang haar !
Hoezo mogelijk? Er is toch duidelijk aangegeven dat die seksuele handelingen plaatsvonden omdat de opleiding van de betreffende vrouwen / meisjes gevaar zou lopen als zij niet zouden meewerken?quote:Op maandag 15 november 2010 21:14 schreef Sachertorte het volgende:
Nee, er is sprake van mogelijk misbruik van de gezagsverhouding.
In het algemeen, of wat bedoel je?quote:Vanwege die mogelijkheid, is het strafbaar gesteld. En omwille van bewijsproblemen en een eenvoudige regel is het enkele hebben van een verhouding met een ondergeschikte al strafbaar.
Het strafrecht een instrument?quote:Omdat het strafrecht sowieso niet een erg sterk instrument is,
Drogreden. Natuurlijke neigingen spelen in dat soort zaken nauwelijks een rol; machtsverhoudingen daarentegen... Natuurlijke neigingen, zoals je die noemt, kunnen ook op een 'integere wijze gebotvierd' worden.quote:en zeker niet waar het het verbieden van volkomen natuurlijke neigingen betref.
Que?quote:In Iran hebben ze ook nog steeds homo's bv.![]()
Ik geloof niet dat je een relatie expert bent. Verder voorziet de wet in een behoefte om ondergeschikten te beschermen tegen hun gezaghebbende door relaties te verbieden, dat is gewoon zo. Dat jij dat niet kan begrijpen dat doet hier verder ook niet toe. Het is gewoon zo, waarom blijf je je er tegen verzetten?quote:Op maandag 15 november 2010 20:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Komkom, dit is lang niet altijd een probleem. Een heleboel relaties zijn daadwerkelijk ongelijk. Dat wil nog niet zeggen dat je het strafrecht moet inzetten.
[..]
Jij beoordeelt de effectiviteit van een wet op het incident Lucassen? Of heb je een wetsevaluatie in je kast liggen die tot de conclusie komt dat een verbod op relaties in een gezagsverhouding niet werkt bij mensen die laag opgeleid zijn en omdat dit tegen de 'natuur' in gaat. Dat is wat jij beweerde.quote:En werkt het? Nee, niet echt he.
Verder wil ik je er op wijzen dat jij begon met een ad hominem bij gebrek aan inhoudelijke argumenten die je hier ook weer in afwezigheid schitteren. Toe maar, je hebt me gepakt op wat typefouten......quote:Je stukjes stikken van de spelfouten, rare redeneringen etc. Je niveau is inderdaad heel erg hoog, waarvan akte.
Wijken was afgepakt (ja is iets andersquote:Op maandag 15 november 2010 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens mij staat er trouwens een fout in: Wonen is juist afgepakt..
¤ 4270,- netto.quote:Op maandag 15 november 2010 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Straf: minder doen voor 7300 euro per maand' DEN HAAG - Op internet was de kritiek niet mals na het besluit dat het omstreden Tweede Kamerlid Eric Lucassen in de PVV-fractie mag blijven. ?De PVV zal niet meer kunnen spreken over zakkenvullers, straatterroristen, wachtgeld, pedo's. Stelletje hypocrieten?, twitterde oud-PvdA-Kamerlid Mei Li Vos. ?In feite gaat het om hetzelfde salaris voor minder werk'?, stelde Tweede Kamerlid Martijn van Dam van de PvdA.
Kamerlid Eric Lucassen schaamt zich diep voor het feit dat hij het vertrouwen van PVV-leider Geert Wilders en zijn fractie heeft beschaamd door zaken uit zijn verleden te verzwijgen.
PVV-leider Geert Wilders besloot maandag dat Lucassen mag blijven, maar dat hij bij wijze van straf twee woordvoerderschappen moet opgeven. Hij mag zich nu alleen bezighouden met wonen en koninkrijksrelaties, geen drukke portefeuilles.
Lucassen verdient vanaf nu zijn 7300 euro bruto per maand voor minder werk dan aanvankelijk de bedoeling was. De vijf weken tot aan het kerstreces leveren hem acht geplande optredens in de Kamer op. Volgens de agenda van de Kamer zijn dat vier interne vergaderingen van commissies, twee gesprekken en twee schriftelijke inbrengen voor voorstellen. Daarnaast houden fracties een tot twee keer per week een eigen vergadering om standpunten te bepalen.
Een Tweede Kamerlid krijgt een schadeloosstelling van ruim 7300 euro maand. Inclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering is dat ongeveer 93.000 euro bruto. Alle Kamerleden krijgen hetzelfde betaald. Alleen de Kamervoorzitter, de ondervoorzitters en de fractievoorzitters krijgen extra toelagen. Een Kamerlid kan niet ontslagen worden. Het is een gekozen volksvertegenwoordiger. Lucassen, twaalfde op de kandidatenlijst van de PVV, haalde bij de verkiezingen in juni 461 stemmen. Het is aan een parlementariër zelf om al dan niet op te stappen.
De hoeveelheid werk die een Kamerlid verzet, heeft geen invloed op de verdiensten. Leden van kleine fracties hebben vaak meer onderwerpen waarover zij het woord voeren in debatten. Deze Kamerleden hebben het dan ook veel drukker dan leden in grote fracties. Daar is het vaak vechten om een interessant pakket te mogen volgen.
Een woordvoerderschap voor justitie, financiën of buitenlandse zaken heeft ook meer aanzien dan bijvoorbeeld visserij. Het afpakken van woordvoerderschappen is dan ook vooral erg voor een Kamerlid dat zich wil profileren en niet in de achterhoede wil blijven steken.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_geld___.html?p=15,1 (ja, ik weet het)
Volgens mij staat er trouwens een fout in: Wonen is juist afgepakt..
Oh, ok (wat is het verschil eigenlijk?)..quote:Op maandag 15 november 2010 21:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Wijken was afgepakt (ja is iets anders)
Omdat ik er geen opleiding in heb genoten?quote:Op maandag 15 november 2010 21:38 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je een relatie expert bent.
Probeer je me nu te vertellen dat ik de wet ontken?quote:Verder voorziet de wet in een behoefte om ondergeschikten te beschermen tegen hun gezaghebbende door relaties te verbieden, dat is gewoon zo. Dat jij dat niet kan begrijpen dat doet hier verder ook niet toe. Het is gewoon zo, waarom blijf je je er tegen verzetten?
Het is echt waar een feit van algemene bekendheid dat het strafrecht geen wonderen vermag waar het het bijsturen van natuurlijke neigingen betreft.quote:[..]
Jij beoordeelt de effectiviteit van een wet op het incident Lucassen? Of heb je een wetsevaluatie in je kast liggen die tot de conclusie komt dat een verbod op relaties in een gezagsverhouding niet werkt bij mensen die laag opgeleid zijn en omdat dit tegen de 'natuur' in gaat. Dat is wat jij beweerde.
Ik heb voortdurend argumenten, ze zijn alleen te hoog voor je gegrepen en ze passen niet in je linkse straatje, waarop je 'dat zijn geen argumenten' brult; wel bekend en vermoedelijk afgekeken van kwaliteitsuser maartena. Van dit discussietechniekje word ik wel een beetje moe. Als je niet met iets beters komt, ben ik wel klaar met je, je begint me namelijk nu al verschrikkelijk te vervelen.quote:[..]
Verder wil ik je er op wijzen dat jij begon met een ad hominem bij gebrek aan inhoudelijke argumenten die je hier ook weer in afwezigheid schitteren. Toe maar, je hebt me gepakt op wat typefouten......
Misschien moet ik ook de politiek eens in.. Doet vast wonderen voor mijn bankrekeningquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |