Als er nog meer zijn, dan doen we dat gewoon weerquote:
Maar heb het niet zo op machtsmisbruikquote:
Ik ben nukubu. Get used to itquote:
That's why no woman will ever start, let alone win, a warquote:Op maandag 15 november 2010 14:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ben nukubu. Get used to it
Ik wil alleen mijn rechten gebruiken als het écht nodig is
*kuch* Margaret Thatcher *kuch*quote:Op maandag 15 november 2010 14:44 schreef Iska het volgende:
[..]
That's why no woman will ever start, let alone win, a war...
Jij weet genoeg van standaarddeviatie om te weten dat er altijd uitzonderingen zijnquote:
Nuanceer je uitspraak dan evenquote:Op maandag 15 november 2010 14:50 schreef Iska het volgende:
[..]
Jij weet genoeg van standaarddeviatie om te weten dat er altijd uitzonderingen zijn
Zonder deze "onzin" zou de wereld bij verre niet zijn geweest zoals die nu isquote:Op maandag 15 november 2010 14:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja!!!! Leuk!!! Kunnen jullie nu ff kappen met deze bizarre onzin?
Zal me jeuken!!quote:Op maandag 15 november 2010 15:03 schreef Iska het volgende:
[..]
Zonder deze "onzin" zou de wereld bij verre niet zijn geweest zoals die nu is
Die linker?????quote:Op maandag 15 november 2010 15:37 schreef Iska het volgende:
Wat een vreselijke over-opgemaakte poppetjes zeg![]()
![]()
Behalve deze linker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Over smaak valt idd niet te twisten, maar ik vind het dus echt helemaal niksquote:Op maandag 15 november 2010 15:42 schreef jankaas020 het volgende:
* jankaas020 mompelt iets over smaak en twisten...
Klopt, maar ze heeft een bijzonder mooi gezichtquote:Op maandag 15 november 2010 15:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt 1 pak graten wat ik je brom.......
Protip: Je weet pas of het mooi is als je er 's morgens naast wakker word en mevrouw heeft geen make-up op.quote:Op maandag 15 november 2010 15:45 schreef Iska het volgende:
[..]
Klopt, maar ze heeft een bijzonder mooi gezicht
Ach, je kunt uiterlijk nog zo mooi zijn, ook zonder make-up, maar wat pas echt telt is hoe mooi iemand innerlijk is. Combi van beiden is natuurlijk helemaal je van jetjequote:Op maandag 15 november 2010 15:46 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Protip: Je weet pas of het mooi is als je er 's morgens naast wakker word en mevrouw heeft geen make-up op.
Kijk, jij snapt hetquote:Op maandag 15 november 2010 15:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, je kunt uiterlijk nog zo mooi zijn, ook zonder make-up, maar wat pas echt telt is hoe mooi iemand innerlijk is. Combi van beiden is natuurlijk helemaal je van jetje
Em ik heb dat geluk zo iemand te mogen kennen
lol, waren het van die 14 jarige crimineeltjes ofzo?quote:Op maandag 15 november 2010 15:49 schreef Maitje het volgende:
@m.k
Nee was niet nodig, ze liepen netjes mee. Ik zie er dan ook heel gevaarlijk uit
Had jij je hele stoere zonnebril op?quote:Op maandag 15 november 2010 15:49 schreef Maitje het volgende:
@m.k
Nee was niet nodig, ze liepen netjes mee. Ik zie er dan ook heel gevaarlijk uit
@ER
Arme jij...
Dan moet je sowieso niet naar Zwedenquote:Op maandag 15 november 2010 15:46 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Protip: Je weet pas of het mooi is als je er 's morgens naast wakker word en mevrouw heeft geen make-up op.
Nee, niet gezien.quote:Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Vronsky het volgende:
Hebben jullie de "Battle: Los Angeles" trailer al gezien?
Klopt Iska, ik ga ook liever naar Griekenland of Italië ;d
en die zijden gewoon "sorry zal het niet meer doen mevrouw"?quote:Op maandag 15 november 2010 15:55 schreef Maitje het volgende:
@m.k
Nee, het was een grote neger en vrouwe negert :}w
Ik ben weer aan het werk
Die wil ik zienquote:Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Vronsky het volgende:
Hebben jullie de "Battle: Los Angeles" trailer al gezien?
Klopt Iska, ik ga ook liever naar Griekenland of Italië ;d
Yanken vind ik nep.., en bij Britse is het of het ene of het andere uiterste.quote:Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Iska het volgende:
[..]
Die wil ik zien
Maar vervelend bij Griek/It. dat ze daar weer zo over-de-top worden... Vervelende in Engeland/Schotland etc is dat ze meestal gewoon Engels (wit en dik) zijn. Amerika wordt het dan maar denk ik, als je het goed doet tenminste
Ja, ik moet wat vaker naar Leiden denk ikquote:
... of een plek waar mensen emmers kwijl over elkaar heen uitstorten...quote:Op maandag 15 november 2010 15:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal me jeuken!!
Dit is DEF SC, geen een of ander raket wetenschappelijk forum.
Nederland houdt wat vrouwen betreft een vrij mooi gemiddelde aan. Het heeft een beetje een normaalverdeling. Of dat iets goeds is is een tweede, maar mij hoor je niet zeuren.quote:
Voel je je buitengesloten?quote:Op maandag 15 november 2010 16:41 schreef hcwp het volgende:
[..]
... of een plek waar mensen emmers kwijl over elkaar heen uitstorten...
Dat is mij gek genoeg nog nooit overkomenquote:Op maandag 15 november 2010 16:41 schreef hcwp het volgende:
[..]
... of een plek waar mensen emmers kwijl over elkaar heen uitstorten...
Lkkrquote:Op maandag 15 november 2010 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, nu echt ff de aardappels schillen voor de hutspot met braadworst en vette jus!!!!!
Als je had gezegd dat dit mannen zijn, had ik je ook geloofd.quote:Op maandag 15 november 2010 15:37 schreef Iska het volgende:
Wat een vreselijke over-opgemaakte poppetjes zeg![]()
![]()
Behalve deze linker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jij gaat echt te vaak naar de gaybarquote:Op maandag 15 november 2010 16:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als je had gezegd dat dit mannen zijn, had ik je ook geloofd.
Nja... Ik weet niet of je goed naar die 'meiden' van je op die foto hebt gekeken, maar ze hebben bijzonder weinig vrouwelijke vormen... Dus als je iemand gay wilt noemen, zou ik het tegen jezelf zeggen.quote:Op maandag 15 november 2010 17:02 schreef Iska het volgende:
[..]
Jij gaat echt te vaak naar de gaybar
Whatever.. ik vind haar een bijzonder mooi koppie blijven hebbenquote:Op maandag 15 november 2010 17:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nja... Ik weet niet of je goed naar die 'meiden' van je op die foto hebt gekeken, maar ze hebben bijzonder weinig vrouwelijke vormen... Dus als je iemand gay wilt noemen, zou ik het tegen jezelf zeggen.
http://www.nu.nl/lifestyl(...)haam-in-relatie.htmlquote:Op maandag 15 november 2010 17:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nja... Ik weet niet of je goed naar die 'meiden' van je op die foto hebt gekeken, maar ze hebben bijzonder weinig vrouwelijke vormen... Dus als je iemand gay wilt noemen, zou ik het tegen jezelf zeggen.
Restrepo komt begin december uit op blu-ray en dvd.. zit daar echt al MAANDEN op te wachtenquote:
Dude, ze heeft best wel een mannelijk koppie hoor, daarom begon ik er ook over.quote:Op maandag 15 november 2010 17:31 schreef Iska het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/lifestyl(...)haam-in-relatie.html
http://www.nu.nl/lifestyl(...)-gezicht-vrouw-.html
Niet dat ik wil zeggen dat we meteen aan de relatie hadden gemoeten, maar toch
Nope, dit komt van Kontrabandquote:
De lijstjes die ik onder ogen heb gekregen zijn zo lang dat papa zijn eindejaarsuitkering nu al ziet verdampen...quote:Op maandag 15 november 2010 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat staat er op jullie Sinterklaaslijstje???
hehquote:Op maandag 15 november 2010 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
De lijstjes die ik onder ogen heb gekregen zijn zo lang dat papa zijn eindejaarsuitkering nu al ziet verdampen...
Sabatonquote:
Tja, daar valt niet over te discussiërenquote:Op maandag 15 november 2010 17:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Dude, ze heeft best wel een mannelijk koppie hoor, daarom begon ik er ook over.
Ben pas 19quote:Op maandag 15 november 2010 17:36 schreef Vronsky het volgende:
Iska valt dus op vrouwen met een kinder lichaam enzo.
Om eerlijk te zijn... Zo diep op netwerken ingaan gaat te ver voor het algemeen gebruik op een schip. Je werkt met standaard software pakketten die niet werken. Thats it. Het zal niet veel anders zijn dan bij ons, en het is dan echt NVT of er een ip header toegevoegd word of niet. Ik ga ze toch ook niet vergelijken dat er bij raid configuraties met XOR methoden gewerkt word? Dat gaat gewoon te ver voor het werk... Algemene kennis, ja. Nuttig? Nee.quote:Op maandag 15 november 2010 18:49 schreef jankaas020 het volgende:
Het komt dus neer op stekkertjes vervangen, owja, en niet van computer netwerken, want daar hebben we de wapentechnische dienst en de verbindingsdienst voor.
En algemene kennis is niet verkeerd, maar dit gaat er veels te diep op in.
Haha, ik weet ook wie die plaatstquote:Op maandag 15 november 2010 18:59 schreef jankaas020 het volgende:
Het enige waarin wij echt een computernetwerk hebben als TD zijn de computers in de Technische Centrale die dan weer verbonden zijn met de PLC's waar de sensoren op binnenkomen. En die zijn speciaal gemaakt door Imtech en zal ik zoveel mogelijk vanaf blijven.
Dat zijn weer officieren die speciaal willen doen, die noemen hun dienstvak weer net ff anders..quote:Op maandag 15 november 2010 19:00 schreef Iska het volgende:
JK, wat is trouwens het verschil tussen TD en ETD?? Is ETD vooral sensoren en ICT?
De afko GBB moet je me even bij helpen.quote:Op maandag 15 november 2010 19:35 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dat zijn weer officieren die speciaal willen doen, die noemen hun dienstvak weer net ff anders..
Ik ken alleen de Technische Dienst, en dan onderverdeeld in TD Elektrotechniek en TD Werktuigbouw. ElektroTechnischeDienst is volgens mij gewoon de Wapentechnische Dienst.
@Esses: Owja? 2 jaar terug hadden we ook van die lui aan boord die heel het GBB hebben aangepast.
Politie...Ze kunnen soms foutje maken, maar de houding in nederland tegen de politie is echt belachelijkquote:Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef Esses het volgende:
Meneer negeert de huisregels van de bus, je mag er niet eten.
Meneer word door de toezichthouder in de bus gevorderd weg te gana.
Meneer weigert deze vordering op te volgen.
De politie word gebeld.
De politieagent vordert deze man om uit de bus te gaan.
De politieagent gaat helaas nog 5 minuten in discussie.
De politieagent besluit de beste man te gaan helpen (die eerste hand is echt geen klap).
Mensen klagen dat politie 8 tegen 1 komt. Even daargelaten dat het 8 tegen 50 is. Zie de omstanders.
Wie steun jij in deze?
Ik zie hier ook geen foutjes hoorquote:Op maandag 15 november 2010 19:42 schreef Iska het volgende:
[..]
Politie...Ze kunnen soms foutje maken, maar de houding in nederland tegen de politie is echt belachelijk
Die vent, sinds wanneer mag ik niet meer eten in een bus?quote:Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef Esses het volgende:
De politie word gebeld.
De politieagent besluit de beste man te gaan helpen (die eerste hand is echt geen klap).
Mensen klagen dat politie 8 tegen 1 komt. Even daargelaten dat het 8 tegen 50 is. Zie de omstanders.
Wie steun jij in deze?
Sinds het in de huisregels staat. Maar daarvoor word hij niet afgetuigd hequote:Op maandag 15 november 2010 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die vent, sinds wanneer mag ik niet meer eten in een bus?
LOLquote:Op maandag 15 november 2010 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt, KPN moet eens met de tijd meegaan, zucht...............................
Moet ik IE daarvoor speciaal openen.....
De pagina die je zojuist wilde openen, kan niet worden getoond in browsers (surfprogramma's) als Safari, Chrome en Opera. In een andere browser kan de pagina wel worden geopend. Een alternatief, dat je gratis kan downloaden, is de browser Mozilla Firefox.
Sorry, ik had het kunnen weten dat niemand dit weet..quote:Op maandag 15 november 2010 19:38 schreef Esses het volgende:
De afko GBB moet je me even bij helpen.
Die man, even afgezien van het feit dat ik het overdreven vind dat voor zo een kleine zaken zoveel agenten worden opgetrommeld, vind ik het gedrag van de agenten buitengewoon aggresief en verkeerd. Een beetje met 8 man op 1 man in lopen rammen met je wapenstok, het is net een groepje bontkragen die op dezelfde manier mensen pakken.quote:Op maandag 15 november 2010 19:42 schreef Iska het volgende:
[..]
Politie...Ze kunnen soms foutje maken, maar de houding in nederland tegen de politie is echt belachelijk
Dat was de aanleiding anders wel. Laat die vent lekker zijn broodje eten, komop hoe diep moet je zinken om zoiets te verbieden.quote:Op maandag 15 november 2010 19:55 schreef Esses het volgende:
Sinds het in de huisregels staat. Maar daarvoor word hij niet afgetuigd he
Tjah, maar gaat meestal niet meer zoquote:Op maandag 15 november 2010 19:57 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Sorry, ik had het kunnen weten dat niemand dit weet..![]()
In ieder geval: Geïntegreerde Bediening en Bewaking, oftewel de computersystemen plus software in de TC, waar bv de voortstuwingsdiesels mee in de gaten worden gehouden (juiste olie en koelwater druk enzo)
Ga het filmpje nog eens kijken. Hij mag niet eten in de bus, dan word de toegang tot de bus je geweigerd. Is een huisregel van de bus a la. Meneer word gevorderd te vertrekken uit de bus door de toezichthouder, meneer weigert. Politie word gebeld, en alvast geïnformeerd dat er +- 50 dronken mensen in de bus staan. Meneer voldoet niet aan bevel of vordering van agent. Meneer word aangehouden. Heel logisch allemaal en kun je gewoon lezen. Als je nogmaals kijkt zie je niet dat er 8 man op 1 man in lopen te rammen. Je ziet wel dat omstanders de beste agenten letterlijk aanvallen. En dat dus omstaande agenten afstand moeten creëren om veilig te werken.quote:Op maandag 15 november 2010 19:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die man, even afgezien van het feit dat ik het overdreven vind dat voor zo een kleine zaken zoveel agenten worden opgetrommeld, vind ik het gedrag van de agenten buitengewoon aggresief en verkeerd. Een beetje met 8 man op 1 man in lopen rammen met je wapenstok, het is net een groepje bontkragen die op dezelfde manier mensen pakken.
Met 1 sterke kerel iemand die niet een bus uit wil eruit trekken? Ik wens je veel plezier, want bij die jongen die er niet uit wil zit de adrenaline iets hoger dan bij de agent. Met twee man word dit ook nog lastig. Deze beste man ziet er ook niet uit als het gemiddelde sprietje in dit land. Het gaan rammen met een wapenstok is schijnbaar nodig omdat meneer niet voldoet aan een bevel of vordering, en zoals je kan zien gebeurd dit pas op het moment dat hij een agent slaat.quote:Als je hem zo nodig wilt pakken, trek hem dan gewoon met 1 of 2 sterke kerels de bus uit en handel het buiten verder af. Maar gaan rammen met een wapenstok lijkt me zwaar overdreven.
Agenten staan sterk zat in hun schoenen, en genieten dat ze iemand af kunnen tuigen? Het spijt mij heel erg, hoeveel agenten ken jij daadwerkelijk, misschien twee? Tokkies toevallig ook nog? Echt je praat poep.quote:Naja, dat agenten over het algemeen niet erg sterk in hun schoenen staan, en ervan genieten als ze iemand kunnen aftuigen is wel algemeen bekend.
De aanleiding tot het uiteindelijke geweldsgebruik is het negeren van een bevel of vordering. Dat kan je ook horen. Meneer word daarvoor aangehouden.quote:Op maandag 15 november 2010 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was de aanleiding anders wel. Laat die vent lekker zijn broodje eten, komop hoe diep moet je zinken om zoiets te verbieden.
Of je leeft gewoon de HUISREGELS na. Zo kan het natuurlijk ookquote:Op maandag 15 november 2010 19:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die man, even afgezien van het feit dat ik het overdreven vind dat voor zo een kleine zaken zoveel agenten worden opgetrommeld, vind ik het gedrag van de agenten buitengewoon aggresief en verkeerd. Een beetje met 8 man op 1 man in lopen rammen met je wapenstok, het is net een groepje bontkragen die op dezelfde manier mensen pakken.
Als je hem zo nodig wilt pakken, trek hem dan gewoon met 1 of 2 sterke kerels de bus uit en handel het buiten verder af. Maar gaan rammen met een wapenstok lijkt me zwaar overdreven.
Naja, dat agenten over het algemeen niet erg sterk in hun schoenen staan, en ervan genieten als ze iemand kunnen aftuigen is wel algemeen bekend.
Waarom mag ik niet roken in de trein dan? Het is toch maar een sigaretje?quote:Op maandag 15 november 2010 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Of je leeft gewoon de HUISREGELS na. Zo kan het natuurlijk ook
Ach meneer, het is maar een sigaretje.quote:Op maandag 15 november 2010 20:17 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom mag ik niet roken in de trein dan? Het is toch maar een sigaretje?
Wat gaat meestal niet meer zo?quote:Op maandag 15 november 2010 20:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Tjah, maar gaat meestal niet meer zo
Dat je er zelf op een dergelijke wijze aan mag komenquote:Op maandag 15 november 2010 20:22 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Wat gaat meestal niet meer zo?
Appels en peren...quote:Op maandag 15 november 2010 20:17 schreef Esses het volgende:
Waarom mag ik niet roken in de trein dan? Het is toch maar een sigaretje?
Meneer volgt een bevel of vordering niet op. Daarvoor word je aangehouden.quote:
Die "lui" waren dan ook van Imtech, zelf ga ik idd niet zitten knutselen in zo'n systeem, tenzij er echt een gevaarlijke situatie in dat systeem op treed.quote:Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat je er zelf op een dergelijke wijze aan mag komen
Aah vandaar. Ik dacht dat je collega militairen bedoelde.quote:Op maandag 15 november 2010 20:28 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Die "lui" waren dan ook van Imtech, zelf ga ik idd niet zitten knutselen in zo'n systeem, tenzij er echt een gevaarlijke situatie in dat systeem op treed.
Of je gaat daar gewoon pragmatisch mee om. Niet eten in een bus, hoe gek wil je het hebben?quote:Op maandag 15 november 2010 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Of je leeft gewoon de HUISREGELS na. Zo kan het natuurlijk ook
Dat bedoel ik, ik vind dat ze soms echt wel hard op mogen treden. Dat gezagondermijnende gedrag is echt te gek voor woordenquote:Op maandag 15 november 2010 20:31 schreef AchJa het volgende:
Of je gaat daar gewoon pragmatisch mee om. Niet eten in een bus, hoe gek wil je het hebben?
Een regel is een regel AchJa. Overtreed je die dan zijn de consequenties voor jezelf.quote:Op maandag 15 november 2010 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of je gaat daar gewoon pragmatisch mee om. Niet eten in een bus, hoe gek wil je het hebben?
Kom op, als ik in een trein/ bus/ vliegtuig of weet ik veel wat zit moet het toch geen probleem zijn als ik wat zit te eten? Daar zullen dan wel "huisregels" voor bestaan schijnbaar maar wat is nou het probleem?quote:Op maandag 15 november 2010 20:28 schreef Esses het volgende:
Meneer volgt een bevel of vordering niet op. Daarvoor word je aangehouden.
Niet roken in de trein is ook een huisregel. Niet bellen in een stilte coupe ook. Niet met je voeten op de stoel ook.
Als jij dan door de eigenaar (of namens) van dat voertuig gevorderd word om op te rotten, en dat doe je niet doet de politie dat en die komen je helpen. Dat is toch heel logisch? Het eten is ook geen strafbaar feit en daarvoor is hij niet geslagen. Het niet oprotten dan weer wel.
dat is ook meestal geen probleem, net als harde muziek draaien overdag, maar als je gevraagd word om het zachter te zetten doe je dat toch ook?quote:Op maandag 15 november 2010 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kom op, als ik in een trein/ bus/ vliegtuig of weet ik veel wat zit moet het toch geen probleem zijn als ik wat zit te eten? Daar zullen dan wel "huisregels" voor bestaan schijnbaar maar wat is nou het probleem?
Dat is ook al een keer gebeurt, dat 1 of andere officier ETD, die dacht er verstand van te hebben, er in ging lopen knoeien. (lees je mee, Iska?quote:Op maandag 15 november 2010 20:30 schreef Esses het volgende:
[..]
Aah vandaar. Ik dacht dat je collega militairen bedoelde.
Zo arrogant ben ik niet, dan stuur ik wel een meer ervaren iemand om vervolgens over zijn schouders op zijn vingers te kijken (JK?)quote:Op maandag 15 november 2010 20:36 schreef jankaas020 het volgende:
Tot
[..]
Dat is ook al een keer gebeurt, dat 1 of andere officier ETD, die dacht er verstand van te hebben, er in ging lopen knoeien. (lees je mee, Iska?)
Maarruh, totdat je zelf een keer muf in de laatste bus zit een broodje op te peuzelen, en niet uit wil stappen omdat je dan niet thuis kom.
Zo een geval had ik dus afgelopen vrijdag, niemand doie er iets van durft te zeggen. Maar zich wel kapot ergeren aan die tering muziek van ene Antiliaan.quote:Op maandag 15 november 2010 20:36 schreef m.k het volgende:
[..]
dat is ook meestal geen probleem, net als harde muziek draaien overdag, maar als je gevraagd word om het zachter te zetten doe je dat toch ook?
Natuurlijk doe ik dat, maar als zo'n schaal 2 controleur mij de bus meent uit te wippen omdat ik een broodje eet heeft hij een houten kaak. Ga gvd boeven vangen ipv mij lastig te vallen omdat ik een wel zo'n criminele actie doe als het eten van een broodje in een bus...quote:Op maandag 15 november 2010 20:36 schreef m.k het volgende:
[..]
dat is ook meestal geen probleem, net als harde muziek draaien overdag, maar als je gevraagd word om het zachter te zetten doe je dat toch ook?
Volgens mij zie je het een beetje verkeerd. Het zal hem echt wel een paar keer gevraagd zijn. Lijkt me sterk dat er anders opeens 8 politie staat. Als hij dan telkens alles negeert en vervolgens heel moeilijk gaat doen snap ik het welquote:Op maandag 15 november 2010 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat, maar als zo'n schaal 2 controleur mij de bus meent uit te wippen omdat ik een broodje eet heeft hij een houten kaak. Ga gvd boeven vangen ipv mij lastig te vallen omdat ik een wel zo'n criminele actie doe als het eten van een broodje in een bus...
En dan wat als iedereen dat doet AchJa?quote:Op maandag 15 november 2010 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat, maar als zo'n schaal 2 controleur mij de bus meent uit te wippen omdat ik een broodje eet heeft hij een houten kaak. Ga gvd boeven vangen ipv mij lastig te vallen omdat ik een wel zo'n criminele actie doe als het eten van een broodje in een bus...
Daar hebben we DMO of Imtech voor.quote:Op maandag 15 november 2010 20:38 schreef Iska het volgende:
[..]
Zo arrogant ben ik niet, dan stuur ik wel een meer ervaren iemand om vervolgens over zijn schouders op zijn vingers te kijken (JK?)
Het gaat me niet om al die zaken die achteraf gebeuren, het gaat mij meer om de regel zelf. Wees gvd blij dat ik in die bus zit, ik zou ook de auto in kunnen stappen en met mijn dronken harses 8 kinderen kunnen doodrijden. Nee, wat doen we. We maken vooral het OV lekker "klant onvriendelijk"quote:Op maandag 15 november 2010 20:41 schreef Iska het volgende:
Volgens mij zie je het een beetje verkeerd. Het zal hem echt wel een paar keer gevraagd zijn. Lijkt me sterk dat er anders opeens 8 politie staat. Als hij dan telkens alles negeert en vervolgens heel moeilijk gaat doen snap ik het wel
Dan moet je het broodje wegdoen als je er op aangesproken wordquote:Op maandag 15 november 2010 20:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dat is ook al een keer gebeurt, dat 1 of andere officier ETD, die dacht er verstand van te hebben, er in ging lopen knoeien. (lees je mee, Iska?)
Maarruh, totdat je zelf een keer muf in de laatste bus zit een broodje op te peuzelen, en niet uit wil stappen omdat je dan niet thuis kom.
Dan moet je je broodje weggooien op het moment dat je erop aangesproken word. Zo lastig is het toch niet.quote:Op maandag 15 november 2010 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat me niet om al die zaken die achteraf gebeuren, het gaat mij meer om de regel zelf. Wees gvd blij dat ik in die bus zit, ik zou ook de auto in kunnen stappen en met mijn dronken harses 8 kinderen kunnen doodrijden. Nee, wat doen we. We maken vooral het OV lekker "klant onvriendelijk"
dmo ken ik welquote:Op maandag 15 november 2010 20:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Daar hebben we DMO of Imtech voor.
En omdat er een paar mensen waren die de Zweedse lieverdjes niet konden waarderen: een andere reeks vette plaatjes van een mooie mevrouw.(zou wel eens als NSFW beschouwd kunnen worden.)
Lekker als jij daar 's ochtend gaat eten en er dan vervolgens de hele dag nog mensen gaan zittenquote:Op maandag 15 november 2010 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat me niet om al die zaken die achteraf gebeuren, het gaat mij meer om de regel zelf. Wees gvd blij dat ik in die bus zit, ik zou ook de auto in kunnen stappen en met mijn dronken harses 8 kinderen kunnen doodrijden. Nee, wat doen we. We maken vooral het OV lekker "klant onvriendelijk"
Als je op zee zit?quote:Op maandag 15 november 2010 20:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Daar hebben we DMO of Imtech voor.
En omdat er een paar mensen waren die de Zweedse lieverdjes niet konden waarderen: een andere reeks vette plaatjes van een mooie mevrouw.(zou wel eens als NSFW beschouwd kunnen worden.)
Leg mij nu eens uit wat het probleem is van eten in een voertuig. In het OV wordt er voor je gestuurd dus hoef je niet eens op te letten en kan je jezelf volledig concentreren op je broodje.quote:Op maandag 15 november 2010 20:41 schreef ErwinRommel het volgende:
En dan wat als iedereen dat doet AchJa?
Ergens moet men een grens stellen. Dat broodje kun je ook buiten opvreten.
Dies oud! Maar wel leuk!!quote:
Woehahaha!!!quote:Op maandag 15 november 2010 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
De lijstjes die ik onder ogen heb gekregen zijn zo lang dat papa zijn eindejaarsuitkering nu al ziet verdampen...
Tja, of daarvoor heb je 10 van dat soort mannen die je hele bus vol vegen met pindakaas.quote:Op maandag 15 november 2010 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was de aanleiding anders wel. Laat die vent lekker zijn broodje eten, komop hoe diep moet je zinken om zoiets te verbieden.
Wat de politie hier heel erg fout doet, is dat ze deze man niet meteen even mee naar buiten nemen. Al die zielige mensen erom heen, harstikke opgefokt en maar nare dingen roepen..quote:Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef Esses het volgende:
De politie word gebeld.
Wie steun jij in deze?
Zoals ik al hierboven zei.quote:Op maandag 15 november 2010 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan beslist het HTD wat er mee gebeurd en anders kakken te kort naar de eerste de beste haven en mensen in laten vliegen?quote:
Geen helpdesk?quote:Op maandag 15 november 2010 20:48 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dan beslist het HTD wat er mee gebeurd en anders kakken te kort naar de eerste de beste haven en mensen in laten vliegen?
Dat is maar 1 ding..quote:Op maandag 15 november 2010 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat staat er op jullie Sinterklaaslijstje???
'Tuurlijk kan je die lui gewoon bellen, maar iets goed over de telefoon uitleggen wordt heel snel heel lastig, zeker met dit soort dingen.quote:
Net als een patatje in de trein. Stinkt als de tyfus. Het nut van de regel doet er niet toe. De regel is er nu eenmaal.quote:Op maandag 15 november 2010 20:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leg mij nu eens uit wat het probleem is van eten in een voertuig. In het OV wordt er voor je gestuurd dus hoef je niet eens op te letten en kan je jezelf volledig concentreren op je broodje.
Nee, dat weet ik. Maar als de regels zo zijn, dan heb je je eraan te houden. Doe je toch ook als je naar de bioscoop gaat en je zet je GSM uit?quote:Op maandag 15 november 2010 20:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leg mij nu eens uit wat het probleem is van eten in een voertuig. In het OV wordt er voor je gestuurd dus hoef je niet eens op te letten en kan je jezelf volledig concentreren op je broodje.
En waar ga ik dat broodje dan heengooien? In de binnenzak van de controleur ofzo?quote:Op maandag 15 november 2010 20:46 schreef Esses het volgende:
Dan moet je je broodje weggooien op het moment dat je erop aangesproken word. Zo lastig is het toch niet.
Ik wil best een keer live beelden komen brengen hoorquote:Op maandag 15 november 2010 20:50 schreef Maitje het volgende:
Dat is maar 1 ding..alleen kan niemand dat.
Maar is er niet voor alles een specialist? Of moet de OGHTD het allemaal maar weer oplossen als een haven te ver isquote:Op maandag 15 november 2010 20:52 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
'Tuurlijk kan je die lui gewoon bellen, maar iets goed over de telefoon uitleggen wordt heel snel heel lastig, zeker met dit soort dingen.
Bijvoorbeeld. Of in de afvalbak. De regel is er namelijk omdat de bus anders versmeerdquote:Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En waar ga ik dat broodje dan heengooien? In de binnenzak van de controleur ofzo?
Dat weet je niet...quote:Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef Esses het volgende:
Maitje, meneer was al gevorderd om mee naar buiten te gaan en was echt niet van plan om even mee te lopen. Denk je echt dat meneer even mee was gelopen om te praten? *busdeuren dicht, gas*. Niet iedereen is zo weldenkend als jij.
quote:Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef Iska het volgende:
[..]
Ik wil best een keer live beelden komen brengen hoor... Ik ben erg goed in knuffelbeer zijn
We zijn tegenwoordig allemaal wel jankerds geworden, mijn god. Vroegah had je nog een restauratiewagon waar je patat kon halen.quote:[b] Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1559935/3/50#88754270]
Net als een patatje in de trein. Stinkt als de tyfus. Het nut van de regel doet er niet toe. De regel is er nu eenmaal.
COOL!quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
We zijn tegenwoordig allemaal wel jankerds geworden, mijn god. Vroegah had je nog een restauratiewagon waar je patat kon halen.
Welke afvalbak, die is ook al wegbezuinigd...quote:Op maandag 15 november 2010 20:55 schreef Esses het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of in de afvalbak. De regel is er namelijk omdat de bus anders versmeerd
quote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef Maitje het volgende:
lag dat maar zo simpel.
Maar jij als schattige toekomstige "stoere" militair mag best wel is komen knuffelen hoor!
Sorry, ik heb niks met LMB, KCT of Mariniers...quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef Iska het volgende:
[..]
Maar ik ga bij vloot en dan ook nog eens TD he
.. Dat is wel ff wat anders qua stoerheid dan LMB etc.
Meneer krijgt dan zijn zin want hij blijft zitten. En dan hoor je dezelfde mensen weer klagen dat de politie zwak is. Geweldsgebruik is niet erg. Wij hebben niet voor niets het monopolie.quote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dat weet je niet...
Misschien niet, maar ik denk dat de toeschouwers een grote invloed hadden op de situatie.
Des noods ga je gassen en pak je de man verderop op als er al wat dronken gasten de deur uit zijn. Wees creatief!
En ja, we zijn jankerds. Maar de ergel is er, en die hele regel is neit de reden waarom er klappen vallen. Je bent defstijl offtopic aan het gaan.quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
We zijn tegenwoordig allemaal wel jankerds geworden, mijn god. Vroegah had je nog een restauratiewagon waar je patat kon halen.
Ik voel nu al wat groeienquote:Op maandag 15 november 2010 20:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Sorry, ik heb niks met LMB, KCT of Mariniers...
Ze mogen van mij vaker zo optreden..quote:Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Meneer krijgt dan zijn zin want hij blijft zitten. En dan hoor je dezelfde mensen weer klagen dat de politie zwak is. Geweldsgebruik is niet erg. Wij hebben niet voor niets het monopolie.
quote:
Nee hoor, die zit nog steeds in de bus.quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke afvalbak, die is ook al wegbezuinigd...
Nou dan, als die bak erin zit dat is het toch geen probleem dat je een broodje naar binnen loopt te werken?quote:Op maandag 15 november 2010 21:00 schreef Esses het volgende:
Nee hoor, die zit nog steeds in de bus.
Niet voor elk klein dingetje, nee. Meeste kunnen we (al dan niet samen) wel oplossen. Maar de OG kan al helemaal niet sleutelen (uitzonderingen nagelatenquote:Op maandag 15 november 2010 20:54 schreef Iska het volgende:
[..]
Maar is er niet voor alles een specialist? Of moet de OGHTD het allemaal maar weer oplossen als een haven te ver is?
quote:Op maandag 15 november 2010 20:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Sorry, ik heb niks met LMB, KCT of Mariniers...
Ach man, ik ben best van de regels, maar met onzin zooi moet je bij mij niet aankomen. En ik vind het "niet mogen eten in een bus" echt een onzin regel.quote:Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef Iska het volgende:
Wel mooi dar hier zo'n lekkere discussie (met grote bijdrage van AchJa) is ontstaan over eten in de trein
Het gaat om het versneren, mensen morsen, zooi word ranzig. Niet eens een onzin regel.quote:Op maandag 15 november 2010 21:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou dan, als die bak erin zit dat is het toch geen probleem dat je een broodje naar binnen loopt te werken?
De laatste keer dat ik een bus zat was er geen bak te vinden
Ze zijn er nu eenmaal, en ja, het is wel eens prettig om te reizen zonder die gsm terreur en te hoeven meegenieten van andermans gesprekstof.quote:
Vooral op die toer gaan, binnenkort mogen we niet eens meer zitten omdat we stiekem toch wel zweten.quote:Op maandag 15 november 2010 21:06 schreef Esses het volgende:
Het gaat om het versneren, mensen morsen, zooi word ranzig. Niet eens een onzin regel.
Weet je bijvoorbeeld hoe vaak een bank in de trein schoon gemaakt word?Of in de bus
Dat lukt heel goed hoor, maar dan moet je wel lef hebben en dat rechtuit zeggen tegen die brutale aap.quote:Op maandag 15 november 2010 21:11 schreef jankaas020 het volgende:
Als men zich ook nog aan die stiltecoupé's ging houden...
Vorige week stond ik in Rotterdam nog op de metro te wachten. Nu weet ik dat je daar niet mag eten, dus heb ik eventjes 2 metro's laten schieten om mijn patatje op te eten. Kijk, het gaat mij er minder om of hij daar nu wel of niet mag eten, je bent ergens te gast, en de gastheer bepaald wat jij wel of niet mag.quote:Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Meneer krijgt dan zijn zin want hij blijft zitten. En dan hoor je dezelfde mensen weer klagen dat de politie zwak is. Geweldsgebruik is niet erg. Wij hebben niet voor niets het monopolie.
We kunnen natuurlijk wel gaan stoppen met bezuinigen op de schoonmaak. Maar dan word het OV echt onbetaalbaarquote:Op maandag 15 november 2010 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooral op die toer gaan, binnenkort mogen we niet eens meer zitten omdat we stiekem toch wel zweten.
Dat er geknoeid wordt met eten zal best, maar dat kan natuurlijk nooit het probleem zijn van de dik betalende klant. Dat het OV meent dat ze alles maar kunnen wegbezuinigen (schoonmaaksters) kan natuurlijk nooit het probleem van de reiziger worden.
Nog ff en je mag na de rit de bus schoon vegen.
Vind ik eigenlijk erg slecht... Volgens mij kan je je werk veel beter doen en kan je veel makkelijker communiceren met de rest als je ff flink je best doet om dat te lerenquote:Op maandag 15 november 2010 21:03 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Niet voor elk klein dingetje, nee. Meeste kunnen we (al dan niet samen) wel oplossen. Maar de OG kan al helemaal niet sleutelen (uitzonderingen nagelaten), die gasten hebben vaak net aan een globaal idee hoe een bepaald apparaat (drinkwatermaker, lenswaterreiniger, etc) werkt en daar houdt het mee op..
[..]
Keurigquote:Op maandag 15 november 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vorige week stond ik in Rotterdam nog op de metro te wachten. Nu weet ik dat je daar niet mag eten, dus heb ik eventjes 2 metro's laten schieten om mijn patatje op te eten. Kijk, het gaat mij er minder om of hij daar nu wel of niet mag eten, je bent ergens te gast, en de gastheer bepaald wat jij wel of niet mag.
Okequote:Het gaat mij er ook niet om dat hij de bus uit gegooid is, of dat de politie hem hardhandig eruit gooit.
Heb je gezien wat hij ervoor deed? EEN AGENT SLAAN. Sorry, maar op zo'n moment mag een wapenstok, deze is gelijkgesteld aan een spuit pepperspray. Het is het laagste geweldsmiddel samen met de pepperspray. Het is gewoon een mogelijkheid die je hebt. Kijk een paar SC's terug waar jullie allemaal nog de carabinieri ophemelen. Daarbij keur je het dus goed dat hij een agent slaat en mag hij op zo'n moment niet echt aangepakt worden?quote:Waar het mij wel om gaat is dat ze als een stel hersenloze apen met hun knuppels op die man staan te rammen, terwijl dat nergens voor nodig is. Hij heeft geen wapen of wat dan ook, je pakt die man gewoon bij zijn lurven en sleurt hem de bus uit (zoals op het einde ook gebeurd). Door hem met de wapenstok te slaan, gaat ie echt niet van zichzelf de bus uit. Nee, op dat moment duikt iemand samen om zich te beschermen tegen de aanval.
En dan pakken ze hem ook nog van alle kanten, van achter, van opzij, 1 agent duwt z'n collega nog aan de kant zodat ie ook er even bij kan om 2 / 3 keer te rammen. Schiet hem dan door zijn hoofd, daar bereik je net zoveel mee. Namelijk helemaal niets.
Jij hebt nog nooit een wapenstok in je bakkes gekregen omdat je in discussie ging over een bekeuring. Dat is immers grofweg VERBODEN. Maar blijf in die illusiequote:Wat is het volgende, ik word staandegehouden omdat ik te hard heb gereden, en krijg een bekeuring. Soit, maar vervolgens ga ik met de agent in discussie en krijg meteen een wapenstok op mijn muil? Zelf ben ik helemaal geen aggressief persoon, ik zal altijd proberen met praten ergens uit te komen, en zal nooit iemand geweld aan doen, dus aggressiviteit zal nooit van mijn kant uit komen.
Zie de vorige regel.quote:Maar agenten gedragen zich tegenwoordig net als een stel bontkraagjes, als ze hun zin niet krijgen dan timmeren ze er maar op los.
Ik ben absoluut niet bezig met "zelfrechtvaardiging" Ik verzet me echter wel tegen iets wat jarenlang gemeengoed was en tegenwoordig plotseling niet meer mag. En voordat hij ingekopt wordt, bij het roken heb ik daar beeld bij. Maar dat er nu al gejankt wordt over een patatje in de trein "omdat het stinkt".... Hoe diep kun je zinken vraag ik mij dan af.quote:Op maandag 15 november 2010 21:15 schreef Esses het volgende:
We kunnen natuurlijk wel gaan stoppen met bezuinigen op de schoonmaak. Maar dan word het OV echt onbetaalbaarJe bent bezig met zelfrechtvaardiging.
Ik hoop dat heel erg te vermijden.. Ben ik ook al voor gewaarschuwd door vrienden @ KMarns. Maar ik dacht trouwens dat in dat takenboek wel bijna alles stond! Dat moeten Off's toch ook doen?quote:Op maandag 15 november 2010 21:22 schreef jankaas020 het volgende:
Yup, ik hoorde van onze instructeurs dat zo'n OG binnenkomt van: "Ik hoef alleen de algemene storingen te weten." En vervolgens als er een bepaald onderdeel stuk is, geen flauw idee hebben waar het zit of wat het doet, en vervolgens komen met de vraag of dat niet "effetjes" gerepareerd kan worden... Alsof je alleen een schroefje moet aandraaien.
Off's hebben natuurlijk een ander takenboek dan een matroos of een horizontale instromer, maar je doet je takenboek op het ene schip, heel misschien wordt je daar JOTD, dan krijg je een walfunctie, en daarna word je een keer OG op een compleet ander schip met compleet andere systemen...quote:Op maandag 15 november 2010 21:33 schreef Iska het volgende:
[..]
Ik hoop dat heel erg te vermijden.. Ben ik ook al voor gewaarschuwd door vrienden @ KMarns. Maar ik dacht trouwens dat in dat takenboek wel bijna alles stond! Dat moeten Off's toch ook doen?
Ik zeg ook dat het jankerig is toch? Maar het blijft zelfrechtvaardiging.quote:Op maandag 15 november 2010 21:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet bezig met "zelfrechtvaardiging" Ik verzet me echter wel tegen iets wat jarenlang gemeengoed was en tegenwoordig plotseling niet meer mag. En voordat hij ingekopt wordt, bij het roken heb ik daar beeld bij. Maar dat er nu al gejankt wordt over een patatje in de trein "omdat het stinkt".... Hoe diep kun je zinken vraag ik mij dan af.
Snap het opzich wel, maar lijkt me toch handiger als een OGHTD een tijdje mee 'moet' lopen met bijvoorbeeld een paar specialisten om iig alle systemen te leren kennen. Hoe kan je anders goede inschattingen maken?quote:Op maandag 15 november 2010 21:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Off's hebben natuurlijk een ander takenboek dan een matroos of een horizontale instromer, maar je doet je takenboek op het ene schip, heel misschien wordt je daar JOTD, dan krijg je een walfunctie, en daarna word je een keer OG op een compleet ander schip met compleet andere systemen...
En dan ga jij met "jankerige" regelgeving een vent de bus uitmeppen omdat hij een broodje eet? Komop, ook jij zou daar anders mee omgaan.quote:Op maandag 15 november 2010 21:37 schreef Esses het volgende:
Ik zeg ook dat het jankerig is toch? Maar het blijft zelfrechtvaardiging.
Dat doe je dus tijdens je takenboek/JOTD tijd.quote:Op maandag 15 november 2010 21:39 schreef Iska het volgende:
[..]
Snap het opzich wel, maar lijkt me toch handiger als een OGHTD een tijdje mee 'moet' lopen met bijvoorbeeld een paar specialisten om iig alle systemen te leren kennen. Hoe kan je anders goede inschattingen maken?
Nee.quote:Op maandag 15 november 2010 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan ga jij met "jankerige" regelgeving een vent de bus uitmeppen omdat hij een broodje eet? Komop, ook jij zou daar anders mee omgaan.
Een leuk verhaal... Als (in het geval van de vriend van mijn zoon) jij bij mij was gekomen en had gezegd van: "Ze hebben een slok op, dus er is weinig met ze aan te vangen" Had ik dat helemaal prima gevonden. Ik had het echter "minder" prima gevonden als je ze er met de lange lat uitgeslagen had. Wij verschillen van mening met nmm onzin regels.quote:Op maandag 15 november 2010 21:46 schreef Esses het volgende:
Nee.
Meneer mag niet eten en krijgt een vordering de bus te verlaten.
Meneer volgt de vordering niet, ik geef hem nog een vordering. Meneer voldoet niet, negeert mijn bevel of vordering. Meneer word aangehouden met al het daarbij behorende geweld.
Waarom die vordering gegeven is doet mij er volstrekt niet toe. Hij is gegeven en meneer had hem moeten opvolgen. Vriend van je zoon van 21 drinkt bier in huis. Je zoon mag dat niet van jou. Vriend heeft het meegenomen. Jij vordert vriend huis te verlaten. Hij doet het niet. Jij belt politie. Politie vordert hem. Hij doet het niet. Politie gaat weg, immers stel je voor dat ze hem helpen.
Maak er desnoods van huis een auto van.
Allereerst zie ik in het hele filmpje geen lange lat. Daarbij, als iemand een vordering negeert en daarvoor komt de politie, en hij negeert de volgende vordering. Ik wou even zeggen: Dat is een strafbaar feit. Daarvoor worden ze aangehouden. Gaan ze als deze gast vechten. Dan word er terug gevochten.quote:Op maandag 15 november 2010 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een leuk verhaal... Als (in het geval van de vriend van mijn zoon) jij bij mij was gekomen en had gezegd van: "Ze hebben een slok op, dus er is weinig met ze aan te vangen" Had ik dat helemaal prima gevonden. Ik had het echter "minder" prima gevonden als je ze er met de lange lat uitgeslagen had. Wij verschillen van mening met nmm onzin regels.
De popcorn kan wel weer weg... Er zijn er maar twee die het niet eens kunnen worden....quote:Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef Iska het volgende:
Wel mooi dar hier zo'n lekkere discussie (met grote bijdrage van AchJa) is ontstaan over eten in de trein
Met gemakkelijke kroegpraat zoiets afkondigen is natuurlijk niet hetzelfde als met een praktijkvoorbeeld komen, he?quote:Op maandag 15 november 2010 21:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Het is gewoon een mogelijkheid die je hebt. Kijk een paar SC's terug waar jullie allemaal nog de carabinieri ophemelen. Daarbij keur je het dus goed dat hij een agent slaat en mag hij op zo'n moment niet echt aangepakt worden?
[..]
Het is ook niet moeilijk, maar laten we de aanleiding: "Het eten van een broodje" niet uit het oog verliezen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:00 schreef Esses het volgende:
Allereerst zie ik in het hele filmpje geen lange lat. Daarbij, als iemand een vordering negeert en daarvoor komt de politie, en hij negeert de volgende vordering. Ik wou even zeggen: Dat is een strafbaar feit. Daarvoor worden ze aangehouden. Gaan ze als deze gast vechten. Dan word er terug gevochten.
Zo heel moeilijk is het toch niet?
de aanleiding was niet het eten van een broodje, maar het weigeren daarmee te stoppen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk, maar laten we de aanleiding: "Het eten van een broodje" niet uit het oog verliezen.
Van mij mag je. Buitenquote:Op maandag 15 november 2010 22:10 schreef Vronsky het volgende:
Hey, als ik aan het eten was zou ik het ook gewoon opeten, dat is toch godverdomme zonde?
Ik zou het ook geweigerd hebben. Dan kun je me en lul vinden maar daar heb ik weinig boodschap aan.quote:Op maandag 15 november 2010 22:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
de aanleiding was niet het eten van een broodje, maar het weigeren daarmee te stoppen.
Zoals Esses al zei: de arm der wet kwam er pas bij toen de broodje-etert weigerde om zich naar de regels van de vervoersmaatschappij te gedragen. Hij had ook met zijn modderpoten op een bankje kunnen staan. De vervoersmaatschappij probeert schade (reinigingskosten) te voorkomen, en dat is hun goed recht, het is immers hun bus. De pollitie kwam om iemand te verwijderen die zich op dat moment op een plek bevond waarvan de eigenaar hem had verteld dat hij niet welkom (meer) was.quote:Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou het ook geweigerd hebben. Dan kun je me en lul vinden maar daar heb ik weinig boodschap aan.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld waar de "arm der wet" zich mee bezig moet houden.
Ooehh sappige roddel tijdquote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef AchJa het volgende:
FF iets heel anders,
Die Lucassen van de PVV was mijn kamergenoot op de KMS.
quote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef AchJa het volgende:
FF iets heel anders,
En was het echt zo'n vette baas?quote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef AchJa het volgende:
FF iets heel anders,
Laat ik het zo zeggen, wij konden het goed met elkaar vinden. Lekker ongenuanceerd blaten. Hij als Amsterdammer en ik als Fries.quote:
quote:Op maandag 15 november 2010 22:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Van die "tien" veroordeelden waren er slechts acht van mijn lichting...
Natuurlijk ken ik die.quote:Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Weak in the presence of beauty!!! Kent AchJa en Cobra deze nog
Ik wel
Ik ken er twee, een nieuwe en de oude (de echte!)quote:
Ik heb ondervonden dat Amsterdammers en Friezen prima met elkaar kunnen lullen! Dat wel elkaar amper kunnen verstaan nemen we op de koop toe, als er maar bier is.quote:
vertel eens, wat was het voor vent.quote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef AchJa het volgende:
FF iets heel anders,
Heldin!quote:Op maandag 15 november 2010 15:44 schreef Maitje het volgende:
Whaha leuke OP Lotuss
Net ff sensatie hier! Wwoehaha of ik nog niet genoeg gesport had, net achter stelende mensen aangerend. Gepakt uiteraard...
Als ik er nu is opslag voor krijg, maar ho maar!
Pumatje, jij had het gister over handgranaat werpen?quote:Op maandag 15 november 2010 22:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
vertel eens, wat was het voor vent.
Een goeie vent, en dat meen ik. Hij is oa tot het gaatje gegaan bij de gevechtscursus, hij liep met een blessure (onderweg opgelopen) en sjouwde rustig door, het ging alleen niet zo hard als die KCT'ers gewild hadden en is op een gegeven moment ook de oefening uitgehaald (vlak voor het einde) Toen kwam de commandant gevechtscursus nog ff bij ons op bezoek wat wij wilden met Lucassen. "Gehaald!" was het unanieme oordeel van onze groep.quote:
Ja, Eerste bakkie weer op. Zo voor de rest van mijn dienst ondergronds.quote:Op maandag 15 november 2010 22:47 schreef Maitje het volgende:
[..]
je bent terug..
ben je aan het werk?
quote:Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Weak in the presence of beauty!!! Kent AchJa en Cobra deze nog
Ik wel
Iemand moet het stokje overnemenquote:Op maandag 15 november 2010 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:
En dan Lotusss en mij betichten van klefheid hahahaha
quote:
Dat klinkt beduidend positiever dan het beeld dat de media momenteel van hem probeert te creeeren.quote:Op maandag 15 november 2010 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een goeie vent, en dat meen ik. Hij is oa tot het gaatje gegaan bij de gevechtscursus, hij liep met een blessure (onderweg opgelopen) en sjouwde rustig door, het ging alleen niet zo hard als die KCT'ers gewild hadden en is op een gegeven moment ook de oefening uitgehaald (vlak voor het einde) Toen kwam de commandant gevechtscursus nog ff bij ons op bezoek wat wij wilden met Lucassen. "Gehaald!" was het unanieme oordeel van onze groep.
Nogal logisch, hij is van de PVV. De media zijn al maaaaaaanden bezig met de PVV/Wilders nonstop af te branden. Het gaat er zo'n beetje ELKE avond wel weer over op TV. Altijd zeiken en negatief zijn over de PVV en Geert Wilders. Om te kotsen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:59 schreef hcwp het volgende:
[..]
Dat klinkt beduidend positiever dan het beeld dat de media momenteel van hem probeert te creeeren.
Laat ik voorop stellen dat het hele Ermelo proces een zg. showproces is geweest om de "goede naam" van de landmacht in ere te houden. Ik heb er persoonlijk weinig last van gehad maar de pech was dat het net op een moment gebeurde dat mijn lichtingsgenoten er aan toe waren om iets anders te doen na de startfunctie. En liet dat voor een hoop lui nou net een schoolbat zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 22:59 schreef hcwp het volgende:
Dat klinkt beduidend positiever dan het beeld dat de media momenteel van hem probeert te creeeren.
Tuurlijk...quote:Vrijdag besloot hij alsnog zijn verhaal te doen, nu hij zeker weet dat PVV-Kamerlid Eric Lucassen een van de veroordeelden was. Dat hij voorzitter is van GroenLinks in Dronten heeft daarmee niets te maken, zegt Den Boer.
bron
filmpjequote:Eén van de toen jonge kadetten die destijds in Ermelo sex had met PVV kamerlid Eric Lucassen, vertelt. We hadden, zegt zij, gewoon een relatie, en ik was het eens met alles wat er gebeurde. [...] Maar deze vrouw zegt dat zij het niet erg vond. Ze wilde ook geen aangifte doen.
ah zullen we deze discussie ook maar beginnen?quote:Op maandag 15 november 2010 23:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nogal logisch, hij is van de PVV. De media zijn al maaaaaaanden bezig met de PVV/Wilders nonstop af te branden. Het gaat er zo'n beetje ELKE avond wel weer over op TV. Altijd zeiken en negatief zijn over de PVV en Geert Wilders. Om te kotsen.
Meer leesvoerquote:Justitie nam de zaak hoog op. 'Anja' legde verklaringen af over 'jegens haar gepleegde schennis, aanranding en verkrachting door verschillende personen op verschillende tijdstippen'. Drie opvarenden werden daarvan verdacht en langdurig verhoord. Ook werd uitvoerig met 'Anja' gesproken. Toen bleek het verhaal uit de duim gezogen.
Volgens mij is daar wettelijk al decenia iets over geregeld.. Dus regelgeving bestond wel degelijk!quote:Op maandag 15 november 2010 23:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook Lucassen kwam op een schoolbat terecht waar op dat moment (weinig ervaring met vrouwen in opleiding) geen regelgeving bestond mbt een verhouding. Daarna is door een stel jaloerse mutsen eea aangekaart bij een GV'er en toen is het balletje gaan rollen. Lucassen en mijn andere lichtingsgenoten waren op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats. Zo simpel is het.
Ja, alleen de uitvoering had nog niemand van gehoord omdat dienstplichtigen meestal van het mannelijke type waren.quote:Op maandag 15 november 2010 23:21 schreef Esses het volgende:
Volgens mij is daar wettelijk al decenia iets over geregeld.. Dus regelgeving bestond wel degelijk!
En vrouwen eerst "veilig" opgeborgen zaten in de Milva, Marva en Luva.quote:Op maandag 15 november 2010 23:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, alleen de uitvoering had nog niemand van gehoord omdat dienstplichtigen meestal van het mannelijke type waren.
Dat dus!quote:Op maandag 15 november 2010 23:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En vrouwen eerst "veilig" opgeborgen zaten in de Milva, Marva en Luva.
Jeeeej... alleen maar vrouwen om je heen.... TEH HORROR!!!!quote:Op maandag 15 november 2010 23:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En vrouwen eerst "veilig" opgeborgen zaten in de Milva, Marva en Luva.
leraar leerling had ook nog nooit iemand van gehoord? Verzorgende verzorgde ook niet? Kom op zeg,quote:Op maandag 15 november 2010 23:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, alleen de uitvoering had nog niemand van gehoord omdat dienstplichtigen meestal van het mannelijke type waren.
Lid twee is pas later toegevoegd. Maar met lid 1 lijkt mij dat het al niet mocht. En dat vrouwen eerst gescheiden werden doet daar echt niet aan af. Wat een verlepte kutsmoes... Echt...quote:Wetboek van Strafrecht
Titel XIV. Misdrijven tegen de zeden
Artikel 249
1
Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
2
Met dezelfde straf wordt gestraft:
1*.
de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen;
2*.
de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen;
3*.
degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiënt of cliënt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.
Dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat dan een van de twee een overplaatsing aan zal moeten vragen. Het is gewoon wettelijk verboden. De kutsmoes van "dat wist ik niet" gaat niet op, het geld echt al sinds de jaren 40 voor euh... de hele maatschappij?quote:Op maandag 15 november 2010 23:40 schreef jankaas020 het volgende:
En jij denkt dat er nooit iets tussen 2 mensen zou kunnen opbloeien als ze bv 6 maanden op zee zitten?
Tuurlijk wel, maar het ging hier om iemand met een leidinggevende functie over een minderjarig persoon.quote:Op maandag 15 november 2010 23:40 schreef jankaas020 het volgende:
En jij denkt dat er nooit iets tussen 2 mensen zou kunnen opbloeien als ze bv 6 maanden op zee zitten?
Nee hoor, persoon is ouder dan 16. Maar het gaat erom dat het een leidinggevende functie is.quote:Op maandag 15 november 2010 23:42 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar het ging hier om iemand met een leidinggevende functie over een minderjarig persoon.
En juist het feit dat het een minderjarig persoon is, is dan strafbaar.
Ik was altijd in de veronderstelling dat <18 en leidinggevende functie alsnog strafbaar kan zijn. Tussen 16 en 18 met een volwassene (niet leidinggevende) wordt gedoogd, en <16 met een volwassene kan worden aangezien als verkrachting (statutory rape heet dat in USA), mits er aangifte wordt gedaan door ouders oid.quote:Op maandag 15 november 2010 23:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee hoor, persoon is ouder dan 16. Maar het gaat erom dat het een leidinggevende functie is.
You are disappointed.quote:Op maandag 15 november 2010 23:46 schreef m.k het volgende:
tssss kan er dan helemaal niemand nadenken behalve esses en RonaldV?![]()
people, I am disapoint
Leidinggevende, maakt niet uit hoe, is strafbaarr. Tussen de 16 en 18 is niemand strafbaar als het vrijwillig is. Jonger dan 16 is het afhankelijk van wat het is verkrachting, incest of whatever. Aangifte van de ouders is niet nodig voor deze, deze zou wel nodig (kunnen) zijn voor tussen de 16 en 18 en er een leeftijdsverschil van (ik dacht) meer dan 8 jaar in zit.quote:Op maandag 15 november 2010 23:47 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat <18 en leidinggevende functie alsnog strafbaar kan zijn. Tussen 16 en 18 met een volwassene (niet leidinggevende) wordt gedoogd, en <16 met een volwassene kan worden aangezien als verkrachting (statutory rape heet dat in USA), mits er aangifte wordt gedaan door ouders oid.
Zo heb ik het altijd meegekregen. In de burgermaatschappij dan hè.
Dank je wel.quote:Op maandag 15 november 2010 23:49 schreef Maitje het volgende:
Ik gaat de binnen kant van mijn ogen bekijken!!
Cobra werkse
Voor de rest welterusten!
Iig niet heel offtopicquote:Op maandag 15 november 2010 23:55 schreef Lotusss het volgende:
Dan heb ik die meme even gemist. Of vond ik hem zo oninteressant dat ik hem gewoon vergeten ben. Dan nog, ik haat taalverkrachters.
Mooi bruggetje hè, van taal weer terug naar verkrachters!!!
Dan nog is het "I am disappoint" en niet "I am disapoint" zoals je schreef. Dus je maakte alsnog een spelfoutquote:
Dit vind ik toch wel een punt, ik wil verkrachting of ontucht niet goedpraten, maar zonder die jaloerse mutsen was er waarschijnlijk weinig aan de hand geweest. (tenzij de jaloerse mutsen verkracht zijn).quote:Op maandag 15 november 2010 23:08 schreef AchJa het volgende:
Daarna is door een stel jaloerse mutsen eea aangekaart bij een GV'er en toen is het balletje gaan rollen.
Hier wil ik jullie ook nog even op wijzen, door deze 'jaloerse muts' is heel het defensiepersoneel verdacht gemaakt.quote:
Jij noemt het een jaloerse muts. Ik noem het iemand die in geest van de militaire wetgeving handelde. Namelijk een strafbaar feit welke gepleegd is aan de kaak stellen. Ik vind het daarom ook jammer dat je de Anja-affaire erbij haalt. Hierin zijn namelijk nooit veroordelingen uitgesproken omdat het al gesignaleerd was als een valse aangifte.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:03 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dit vind ik toch wel een punt, ik wil verkrachting of ontucht niet goedpraten, maar zonder die jaloerse mutsen was er waarschijnlijk weinig aan de hand geweest. (tenzij de jaloerse mutsen verkracht zijn).
[..]
Hier wil ik jullie ook nog even op wijzen, door deze 'jaloerse muts' is heel het defensiepersoneel verdacht gemaakt.
En nog blauw ook!quote:
Of je leest even de paar berichten voor jouw post door.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:10 schreef ErwinRommel het volgende:
En als jullie nu gewoon kunnen zeggen wat er bedoeld word is het voor een ieder duidelijk.
Zie hier termen voorbij vliegen waarvan ik nog nooit gehoord heb.
En btw het is "I am disappointed"
Voor zgn "meme's" koop ik niks.......dit zeggende, aldus.....
Godzijdank niet, maar vroeger kon ik op zee nog rustig een biertje drinken, tegenwoordig mag ik al in m'n handen knijpen als ik 2 blikjes bier in een buitenlandse haven mag nuttigen...quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:07 schreef Esses het volgende:
[..]
Jij noemt het een jaloerse muts. Ik noem het iemand die in geest van de militaire wetgeving handelde. Namelijk een strafbaar feit welke gepleegd is aan de kaak stellen. Ik vind het daarom ook jammer dat je de Anja-affaire erbij haalt. Hierin zijn namelijk nooit veroordelingen uitgesproken omdat het al gesignaleerd was als een valse aangifte.
In de spermelo-zaak is gewoon gebleken dat het daadwerkelijk gebeurde. En dat is nu eenmaal verboden.
Dat had ik al via msn doorgegeven aan mijn Erwinnetjequote:Op dinsdag 16 november 2010 00:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Of je leest even de paar berichten voor jouw post door.
bekijk het vanaf de andere kant, je hebt er ook Iod(W/L) voor teruggekregen. Dus porno op het werkquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:11 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Godzijdank niet, maar vroeger kon ik op zee nog rustig een biertje drinken, tegenwoordig mag ik al in m'n handen knijpen als ik 2 blikjes bier in een buitenlandse haven mag nuttigen...Allemaal door zo'n muts, die ondertussen allang de dienst uit is...
heb ik ff geen trek inquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Of je leest even de paar berichten voor jouw post door.
Trouwens bedankt voor het plaatsen van "March or Die".quote:
Dat is echt een goede film met Gene Hackman en consorten jaquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Trouwens bedankt voor het plaatsen van "March or Die".![]()
Dit zit ik nu te kijken. Was al heel wat jaren terug dat ik die voor het laatst heb gezien.
Trustequote:Op dinsdag 16 november 2010 00:18 schreef Lotusss het volgende:
Anyway, deze (grammar)nazi gaat slapen!
Truste iedereen! *
Die afko ken ik dan weer niet.. En porno mag sinds 'Anja' ook al niet meer...quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:13 schreef Esses het volgende:
[..]
bekijk het vanaf de andere kant, je hebt er ook Iod(W/L) voor teruggekregen. Dus porno op het werk
Indernet op de Werkplek (danwel Legeringskamer)quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:25 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Die afko ken ik dan weer niet.. En porno mag sinds 'Anja' ook al niet meer...
Maar ik ga tukken, ik moet me morgen ook weer de hele dag op internet vervelen, tschüss!
Thanks Cobra, ik kende die alquote:
Ook al, al is deze wel erg opgezetquote:
Correct. Bear is niks zonder zijn crew.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook al, al is deze wel erg opgezet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |